Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:08

Woaaaahhh!!! :):) :):)

10 km gehaald!! :D
In één keer, zonder pauze.
Zo trots op mezelf :o

Ik zei nog; Ik wil minstens 5 km en alles wat daar bij komt is meegenomen..

1 uur en 12 minuten met een gemiddelde pace van 7.16 min per kilometer.

Ik ben wel in 1x van 5 km naar 10 km gegaan.. Dus dat is wel een héle grote stap, nu de komende dagen rust!

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:23

Jij bent gek. := Ik loop al bijna een jaar, en ben nu pas zover dat ik 7 km kan lopen. :o Ik voel me nu wel echt een watje, al weet ik dat je niet moet vergelijken. :P
Hier even niks qua lopen, gisteren kon ik na 1 km alweer omdraaien. Dinsdag ga ik naar de fysio. Het kon niet eerder, jammer genoeg. Mijn vaste fysio is ook nog eens op vakantie..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:26

Mooie mijlpaal, maar of dit nu verstandig was.....

Balen Watermelon.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:30

Mag ik me hier melden? :D Ik ben pas net weer begonnen met hardlopen en m'n conditie is echt helemaal 0 nu, maar ik wil heel graag weer serieus gaan lopen. Ben tot nu toe 2 keer een half uur geweest, vandaag een rustdag gehad, morgen weer :)

Heeft iemand trouwens tips voor goede schoenen? Die die ik nu heb zijn op zich fijn, maar ze passen niet helemaal goed meer en ze knellen bij m'n hielen, dus ik ben op zoek naar nieuwe.

Edit: ik las een paar pagina's terug iets over Runkeeper, fijne app is dat hè! Ik zit nu in Engeland en heb dus geen mobiel internet en dus geen GPS, en zonder Runkeeper is het een stuk lastiger om gemotiveerd te blijven, merk ik.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:46

Watermelon, ik heb dit ook nog nooit gehaald. Dit is gewoon een goede dag.
Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om de 10 km te lopen, maar ik liep gewoon door en het ging goed.

Karin, dat zullen we dan wel weer zien. Ik ga nu even lekker een aantal dagen rust houden :)

Ik liep met de instelling; 'Als ik nu ga wandelen, dan haal ik de 5 km nooit!'
En dat hield mij wel heel erg op de been.
Ik was ook helemaal niet aan het hijgen of puffen van vermoeidheid, maar ik had het wel ontzettend heet :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:48

Jeetje Nancy in 1x 10 km? dat lukt me echt niet hoor, 5 km is echt al een enorme mijlpaal voor mij!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:49

Naar een goede loopwinkel gaan Eulogy, daar kunnen ze bekijken welke schoen bij jou past. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:52

SteffiiY, 5 km was mijn vorige mijlpaal en toen was ik zo enorm trots.
Nu weet ik in ieder geval zeker dat de 5 km is bevestigd.

Eulogy, inderdaad langs een sportwinkel gaan. Ik heb zelf Asics, welke ik super fijn vind! Maar iedere voet is anders dus even goed laten passen en meten :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:53

Nou voorlopig houd ik het nog even bij me moeilijke 5km :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:56

Ik vind die van Nike mooi (daar gaat het natuurlijk niet om, maar het is wel mooi meegenomen :') ), en ik hoor van mensen dat die fijn zijn, dus als ik volgende week in Liverpool ben ga ik wel even kijken :)

Mijn conditie is trouwens altijd heel slecht geweest, dus toen ik maandag weer begon had ik verwacht hooguit 2 minuten achter elkaar te kunnen hardlopen zonder te gaan wandelen, en toen hield ik het zonder echt moe te worden ineens een halfuur achter elkaar vol? :+ Heel vreemd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:04

Nikes zijn ook mijn favoriet, maar dat zijn helaas niet de schoenen die het best bij mij passen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:05

Ik heb 2 weken geleden nieuwe schoenen gekocht, ik vond de Nike ook heel erg mooi.
Maar uiteindelijk zaten de saucony's echt heerlijk :+: dus toch voor saucony gegaan!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:13

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:21

Denk eraan dat je soms wel 2 maten groter koopt voor een hardloopschoen. Ik heb normaal maat 37 maar voor het lopen heb ik maat 39.

Mooie mijlpaal _Nancy, maar ik vind het ook niet heel verstandig. De vuistregel is om je afstand met 10% per week te verhogen. Jij verhoogt 'm gewoon met 100%. :D

Je wil naar de 15 km toe toch? Kijk uit dat je zometeen niet met blessures komt te zitten doordat je lichaam teveel te verduren krijgt. Zou zonde zijn!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:24

Ga geen schoenen kopen omdat je ze "mooi" vindt, maar ga naar een goede winkel en laat je goed adviseren. Koop dus geen loopschoenen bij Bristol of zo, maar kies voor een winkel waar ze jouw manier van lopen analyseren en daar de juiste schoen bij kiezen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:54

Zou ik me ook weer even mogen melden? Jullie lopen allemaal zo ver en veel he! Echt respect, hoop dat ik dat ook ooit kan!
Maar nu heb ik een paar vraagjes
Ik hoor van sommige apps dat die niet nauwkeurig zijn. Ik zelf gebruik de nike app van apple, ik zelf vind hem heel fijn. Ik loop namelijk met een tijd schema dus kijken zowat niet op de app, vooral op het kookwekkertje dat ik van thuis meeneem.
Ik heb daarnaast ook nog een vraagje over mn schoenen, ik ren met mn gymschoenen omdat die altijd lekker hebben gezeten en ik nieuwe kopen nog te duur vond omdat ik niet wist of ik het vol hield. Ik loop lekker maar na een kwartier begin ik net achter de bal van mn voet een blaar te krijgen, ik merk dat als ik meer op de buitenkant van mn voet ga lopen dat ik dan minder op die blaar loop maar al na een tijdje krijg ik pijn in mn enkels van het gespannen mn voet zo draaien. Denken jullie dat ik toch andere schoenen met hebben of dat ik hulp moet vragen om mn hardloophouding te verbeteren (dus eig een paar lesje nemen om op gang te komen)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:58

Goede schoenen zijn heel belangrijk. Als je serieus regelmatig wilt gaan lopen moet je echt goede schoenen aanschaffen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:03

Ik wil ook gaan hardlopen. Maar heb echt 0,0 conditie en ook geen motivatie....
Heb een paar maanden geleden 1x gelopen, gaf me wel een heel goed gevoel maar door tijdgebrek niet kunnen volhouden. Nu in iets rustiger vaarwater dus hoop dat ik het vol ga houden.

Ik heb alleen het probleem dat geen enkel oortje in mijn oor blijft zitten, de tot nu toe geprobeerde sportoortjes ook niet, dus als iemand daar tips voor heeft, graag!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:08

Ik loop nu 1x in de weeken en 1x in de week op de loopband bij de fysio. Vanaf augustus wordt dat 2x per week, vaker kan mijn knie niet aan.

Loop nu op schoenen van de Lidl, maar die doen het prima, ik ga wel investeren in echt goede hardloopschoenen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:17

Ik heb mij bij het aankopen van mijn hardloopschoenen niet laten adviseren. Een paar soorten gepast en degene gekozen die het lekkerst zaten en waar ik het lekkerst een stukje op kon lopen in de winkel. Nu wel last van blaren (twee keer drie km hardgelopen), maar ik heb vanmiddag hardloopsokken gekocht en hoop dat de blaren daarmee minder worden.

Fee_, ik sport altijd met oortjes van Sennheiser, die vind ik sowieso heel fijn. Zijn vandaag ook niet uitgevallen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:25

Ik krijg altijd blaren aan de binnenkant van mijn voet. Ik heb schoenen tegen overpronatie. Ik tape de plekken waar ik blaren krijg met sporttape. Sindsdien geen last meer van blaren :) Laatst was ik het vergeten, na 3 km maar gestopt omdat zich weer blaren vormden.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:21

Nancy: Wooow je mag wel trots zijn op jezelf. Wat een afstand!

Fee_: Zelfde probleem hier. Ik heb van Philips van die in-ear oortjes met nog zo'n stukje eraan die om je oor heen gaat en die blijven wel redelijk zitten. Moet ze wel af en toe terugstoppen.

Gisteren met de hardloopgroep 6 km gelopen met tussendoor een stuk wandelen. Het was hartstikke warm en vond het echt zwaar. Maar goed, voor 2 maanden niet gelopen en dan ineens 6 km vond ik het toch wel oké ;).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:38

welshfan97 schreef:
Zou ik me ook weer even mogen melden? Jullie lopen allemaal zo ver en veel he! Echt respect, hoop dat ik dat ook ooit kan!
Ik hoor van sommige apps dat die niet nauwkeurig zijn. Ik zelf gebruik de nike app van apple, ik zelf vind hem heel fijn. Ik loop namelijk met een tijd schema dus kijken zowat niet op de app, vooral op het kookwekkertje dat ik van thuis meeneem.

Als de apps niet nauwkeurig zijn ligt dat meestal niet aan de apps, maar aan de GPS in de telefoon, hoe betrouwbaar die is. Bij Iphones zijn deze meestal heel nauwkeurig, bij Androids laten ze wel eens een steekje vallen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:16

Bloodymary schreef:
welshfan97 schreef:

Als de apps niet nauwkeurig zijn ligt dat meestal niet aan de apps, maar aan de GPS in de telefoon, hoe betrouwbaar die is. Bij Iphones zijn deze meestal heel nauwkeurig, bij Androids laten ze wel eens een steekje vallen.

Oke dankje! Dan klopt hij dus gelukkig wel redelijk :)

Voor de blaren ga ik nu maar eens blaren pleisters plakken en dan hopen dat ik veel kan gaan werken komende 3 weken zodat ik nieuwe kan kopen :) hoeveel zal dat ongeveer kosten?

Voor oortjes heb ik voor paardrijden (met zo'n kastje waardoor instruceur kan praten) van die oortjes gekocht die helemaal om je oor heengaan, die blijven heel goed zitten alleen ik vind ze zo oncomfortabel!
Ik loop ook zelf liever zonder muziek, gewoon lekker voor me uit turen naar de koeien in de weilanden en beetje nadenken :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:15

Ik heb hele goedkope oortjes, maar bij mij blijven alle in-ear oortjes wel zitten eigenlijk. Ik kan juist echt niet zonder muziek hardlopen, ik luister echt house/dance/techno (en normaal nóóit), dat heb ik echt wel nodig.