En idd een heftig gedicht met die zwangerschap er achteraan. Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wil omdat ik bang ben dat ik te instabiel ben, maar ik voel nu dat ik steeds stabieler wordt en dan durf ik het wel aan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Ik ben dubbel kopp-kind ja, beide ouders met narcisme.
En ben er idd achter gekomen dat ik hechtingspproblemen heb. Daar ben ik momenteel gigantisch mee aan het stoeien.
Ik schrok van de week best van mezelf, ik heb een lastig narcistentrekje, en dat uit zich op school. Als ik een idee heb, wil ik dit doordrukken. Als iemand dan een ander idee heeft en dat wordt het, neig ik mezelf te distancieren van de opdracht en doe ik alleen nog maar passief mee. IS wel goed dat ik dat nu in zie, want dan kan ik er iets mee.
Riverrr schreef:Suusenmalvin je mag klagen hoor.Het is ook niet leuk allemaal...
Waar ik nu zit zou je zeggen dat ze ook wel even met een stel vragenlijsten aan komen zetten. Gezien het hun idee is om een diagnose uit te pluizen. Maar ik heb nog geen vragenlijst gezien. Ze kijken totaal niet verder. Ben het echt wel zat, ga het volgende keer aangeven.
Ja bizar he, sterker nog 4 weken erna he haha, kindje is dus gemaakt rond de tijd dat ik dat schreef.
Ik moet nu leren om me niet schuldig te voelen als ik niet lekker in me vel zit.
ik heb nu helemaal zoiets van ik mag niet verdrietig of ongelukkig zijn, want ik ben zwanger. Bullshit natuurlijk, dat heeft er niks mee te maken. Daar zijn we super blij mee.
Maar goed soms weet ik het dus wel te koppelen. Aandachtspuntje dus!
Joolien, knap en eng om dat in te zien.
Ik ben ook kopp-kind alleen er is nooit een diagnose op mijn ouders geplakt dus officieel ben ik het niet. Maar ze hebben beide en dan vooral mijn moeder flinke psychische problemen.
Ze doen er alleen niks mee, ja mijn moeder heeft een tijd lang trauma therapie gehad, maar ze hebben niet verder gekeken dan dat. Terwijl er duidelijk iets niet klopt.
Overigens, mijn beide oma's (waarvan 1 inmiddels overleden) hebben ook psychische problemen. 1 ervan is zelfs meer dan een jaar opgenomen geweest in een psychiatrische kliniek.
Zo zie je hoe dat allemaal van generatie op generatie doorgaat he.
Nou hopen dat het bij mijn kind beter gaat... gelukkig heb ik een hele stabiele vriend met een stabiele familie.
Joolien schreef:Het is idd heel lastig geweest en dat is het nog steeds. Ze hebben allebei hun eigen gebruiksaanwijzing. En soms wordt je enorm teleurgesteld. Dat is vooral moeilijk.
Suusenmalvin schreef:Joolien schreef:Het is idd heel lastig geweest en dat is het nog steeds. Ze hebben allebei hun eigen gebruiksaanwijzing. En soms wordt je enorm teleurgesteld. Dat is vooral moeilijk.
Dat snap ik helemaal! Mijn psych zegt ook steeds:"je ouders gaan niet meer veranderen, wat je ook probeert. Jij zult met deze mensen om moeten leren gaan en daar zelf je grenzen in aan gaan geven". Het is zo makkelijk gezegd, maar zo moeilijk om te accepteren
Suusenmalvin schreef:Weet je wat me nou zo opvalt? Afgelopen maanden zie ik bij jullie ook allemaal een golvende beweging van mentaal welzijn. Echt flink poedersuiker natuurlijk dat dit zo gaat, dat je periodes hebt waarin je eigenlijk wel weer een beetje opkrabbeld of je zelfs echt goed voelt, en dan weer een periode waarbij je jezelf volledig af voelt glijden. Voor mij dan wel weer geruststellend om te lezen, want hier gaat het idem. Al beangstigd het me vaak als ik me weer zo het gat ingezogen voel worden.
Citaat:Als jij er happy van wordt, wat houdt je tegen om het niet te doen?
Noa_M schreef:Wat knap joolien!
Ik lees op de achtergrond mee met bewondering hoe jullie met jezelf bezig zijn. Jullie zijn echt hard aan jezelf bezig. Daar heb ik erge bewondering voor. Ja tuurlijk zijn er dippen, maar jullie weten die gewoon weer te analyseren en je leer uit te trekken!
Ik zit nu in een periode dat ik gewoon wil opgeven, ik wil niet meer vechten. Waar doe ik het nog allemaal voor? Dan maar weer mijn kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is, dat heb ik al jaren gedaan.. Bah
Roses: dat herken ik heel goed. Zoals suusenmalvin zegt. Er word dan zo veel van je gevraagd, en je kunt het allemaal niet verwerken omdat er van binnen zoveel aan de gang is. En bij mij speelt mee dat ik altijd bezig ben met andere van mij zouden willen of denken en zelf geen grenzen aan kan geven. Zeer vermoeiend. terugtrekken en op de bank gaan zitten thuis, heb ik dan echt nodig om weer even op te laden.