[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:35

Hmmm... Ik weet wel dat de tattoeerder mijn voet in een soort houdgreep gaat houden omdat dat reflex heel vervelend is _O-

Vind het wel doodeng om te laten zetten moet ik zeggen... Weet ECHT niet wat ik kan verwachten qua gevoel :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:40

VisibreTeam schreef:
As in tattoo... Is dat wel gezond..? :)
Lijkt me dat dat toch al helemaal niet thuishoort in iemand zn lichaam :P

Heeft iemand ervaring met tattoage op de voet? Zo ja, hoe voelde dat :=

Nee as in tattoo is niet gezond

Tattoepigment moet officieel volledig steriel zijn. In principe is cremetie-as niet 100% steriel en kan mogelijk ook zware metalen (kanker verwekkende stoffen) bevatten omdat de as bestaat uit de overlevende en restafval. Er bestaat dus wel een kans dat het misgaat. Het is dus ook eigenlijk ook nog verboden.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:53

Vraag van vorige pagina: Volgens mij kan er gewoon over moedervlekken heen getattoeerd worden.
Mn vriend heeft een huge op zn rug over heel wat moeder vlekken heen...

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:53

Mij is altijd verteld dat het niet verstandig is ivm veranderende moedervlekken/huidkanker ed.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:55

Volgens mij is het ook met de gezondheids/hygiënewet verboden om met as te tattooëren. Dan kan je je dus ook al vragen stellen bij shops die het wel doen...

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:10

Bij mijn tattoo is er om een moedervlek heen geprikt. Is gelukkig een lichte, dus je ziet het vrijwel niet, maar als je heel goed kijkt, mist er een stukje blauw :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:58

ik heb ook een tattoo op mijn voet, ben ook geen mietje maar vond het bijna niet te doen, hoefde maar 1,5 uur..

Ik heb op mijn rug een ooievaarsbeet, daar heb ik jaren geleden een tattoo overheen laten zetten, gek genoeg ligt die tattoo er nu boven op ofzo, je voelt hem zitten zeg maar, is met mijn andere niet zo.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:00

Ooievaarsbeet??
Wow

Maar je kan wel over littekens tatoeage laten zetten?

Mn vader heeft namelijk borstkanker gehad en ja er moest wat weg, nu heeft ie daar een litteken zitten. Hij heeft al een tijdje dat hij daar een rits wil zetten hihi
Weet niet of het kan

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:20

Tatoeren over een littekeen kan wel, maar het is niet altijd duidelijk hoe goed het uitpakt..
Ik ken een meisje die had een hersentumor, en nadat die is weggehaald zat ze met een groot litteken op haar hoofd, daar heeft ze een tattoo over heen laten zetten, ziet er super uit.
Heb ook al iemand gezien die over een keizersnede wond een tattoo heeft laten zetten.

Ik heb zelf een klein operatiewondje laten overtattoeren, en dat is toch een kleurverschilletje met de rest.. maar niet storend of zo.. Ik vond het wel extra veel zeer doen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:35

Je kunt gewoon over littekens heen werken :j
Maar de huid is wel een stuk anders volgens mij.

Gaan er nog mensen naar de tattoo conventie Rotterdam zaterdag?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:15

Good heavens! Ik zie echt prachtige tattoo's voorbij komen en dat is altijd erg verleidelijk hihi.
Voor er een nieuwe komt bij mij moet ik eerst een aantal nog laten bij- en afwerken.

Ik heb nu:

-Aan de binnenkant op mijn linkeronderarm: Mom, in loving memory (en daaronder) Something beautiful is never los
-Binnenkant rechterpols: Bailey (mijn hond)
-In mijn nek de tekst: Nullum Desiderium
-Op mijn voet aan de zijkant: Let the music play met een muzieknootje achter
-Onder beide sleutelbenen: een ster met daaruit een bliksem
-Op mijn rug: vleugels van aan m'n schouders tot op m'n billen, is nog een work in progress
-Ook op mijn rug chinese tekens onder elkaar

En dat is het tot hiertoe :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:27

Zo, Kynst ook een mailtje gestuurd :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:48

xDaantjxx schreef:
Ooievaarsbeet??
Wow

hihi..

een ooievaarsbeet is een verkleuring van de huid die vaak bij baby's voorkomt en vaak ook weer weg trekt in het eerste jaar van hun leven, soms gebeurd dit echter niet. Onder die verkleuring zitten meer bloedvaatjes zeggen ze...

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:17

Nickytje schreef:
Good heavens! Ik zie echt prachtige tattoo's voorbij komen en dat is altijd erg verleidelijk hihi.
Voor er een nieuwe komt bij mij moet ik eerst een aantal nog laten bij- en afwerken.

Ik heb nu:

-Aan de binnenkant op mijn linkeronderarm: Mom, in loving memory (en daaronder) Something beautiful is never los
-Binnenkant rechterpols: Bailey (mijn hond)
-In mijn nek de tekst: Nullum Desiderium
-Op mijn voet aan de zijkant: Let the music play met een muzieknootje achter
-Onder beide sleutelbenen: een ster met daaruit een bliksem
-Op mijn rug: vleugels van aan m'n schouders tot op m'n billen, is nog een work in progress
-Ook op mijn rug chinese tekens onder elkaar

En dat is het tot hiertoe :)

Wauw heb je foto?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:36

@nickytje ik ben ook benieuwd naar foto's !

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:05

VisibreTeam schreef:
Heeft iemand ervaring met tattoage op de voet? Zo ja, hoe voelde dat :=

Ik heb die van mij twee weken geleden laten zetten op m'n voet.
Tja.. prettig is anders. Terwijl ik het begin wel goed te doen vind, maar later heb ik idd ook vaker die wegtrek reflex gehad.
En er zitten gewoon hele rotte punten op. Midden op m'n wreef had ik t gevoel alsof hij tussen m'n tenen aan het tatoeëren was.
Dus, nee fijn is het niet. Maar wel mooi <3

*edit; Ik zat ook 1.5 uur. :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:25

Ik ga morgen proberen om een keertje foto's te maken! Ik had er enkele op mijn pc maar die ging helaas dood :)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:14

Afspraak is gemaakt..
18 juni ben ik aan de beurt.. :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:15

Mn tattoeerder zegt een halfuurtje te zitten ongeveer...
Zou dus makkelijk te handelen moeten zijn toch? :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:19

Dat is wel te doen denk ik ja.
Bij mij was 'ie ongeveer een kwartier/20 minuten bezig. Vooral op het laatst deed het wel verrekte zeer, toen ging hij er nog één keer overheen om alle plekjes te pakken. Auw :+

Leuk Marijke! Duurt nog wel even! Waar ga je 'm laten zetten? Wel beetje lastig trouwens dat je een maand niet in de zon mag als je 'm in de zomer laat zetten :))

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:27

Ik laat hem bij tatto Hans in Luttelgeest zetten.. En tattoo komt tussen m`n schouderbladen..
Ja maar ik ben dan nog druk met school en alles dus heb niet zo veel tijd om dan in de zon te zitten ;)
En eerder had ie geen plek dus het is niet anders ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:29

Oh nee 't zou mij ook niet uitmaken hoor. Vaak zegt het ook wel iets over de shop als je er de volgende dag al terecht kunt.
Denk dat ik op z'n vroegst in september mag als ik de verhalen mag geloven qua wachttijden _O-

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:46

Heb voor mijn tattoo op mijn voet ongeveer een half uurtje gezeten en vond het eigenlijk best wel mee vallen. Richting mijn tenen was wat gevoeliger. In deze tattoo zit ook as verwerkt althans voor het idee. Er wordt namelijk maar een heel klein beetje van het as in de inkt gedaan, dus de kans is sowieso erg klein dat er as in de tattoo zit. Er zijn een aantal shops die het wel doen maar officieel mag het eigenlijk niet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 01:54

Ook ik heb tattoo's op mijn voeten :j Vond het niet een heel fijn gevoel, om het maar zacht uit te drukken! :P Maar het is nog wel te doen hoor, gewoon even doorbijten! Ik had, bij gebrek aan iets anders, serieus in m'n hand lopen bijten. De hele dag zijn de afdrukken nog zichtbaar geweest, en dat voor iets van 20 minuten :') :))
Maar heb het op beide voeten, dus als het al echt ondragelijk was bij ééntje dan had ik het bij de ander ook niet laten doen :Y) Komt goed!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:54

*kruipt uit meelees-mode*

Ik heb ook een tattoo met as, van opa en oma. Zoals ik het zag, word het 'stof' onder uit het zakje waar het as in zit, eruit gehaald en dat word door de inkt gedaan. Hoeveel er daadwerkelijk in de tattoo/huid komt, maakt mij niet zoveel uit, het ging mij meer om het idee :j

Tattoo op de voet vond ik ook niet fijn. Heb op m'n rechtervoet (bovenop) een sierletter S met tijgerprint erom heen en op de linkervoet (aan de zijkant) kersjes. Nu vond ik die kersjes pijnlijker als de tijgerprint, maar waren beide niet fijn :')