[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:55

x_Rebecca schreef:
Zou misschien kunnen, maar dan zou dat door de pil heen zijn gegaan...

Klinkt wel redelijk aannemelijk, heb normaal ook nooit buikkrampen of iets en dat was gisteren en vandaag behoorkijk aanwezig.

Het kan altijd door de pil heen gebeuren natuurlijk. Hoe is het nu? :(:)

x_Rebecca

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:46

Het gaat nu eigenlijk een heel stuk beter. Ben lang niet zo emotioneel meer, hou geen vocht meer vast en voel me veel minder moe. Denk dat het inderdaad zo was :j

Maar goed, ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om al goed voor een kindje te zorgen en vind mezelf ook nog veel te jong. Heb deze week ook een afspraak bij de dokter voor een andere pil, wil toch het zekere voor het onzekere nemen :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:25

Is er iemand met ervaring van de 3-fasenpil? Ik ben na een miskraam overgestapt van de Microgynon 50 naar de Trigynon. Ik ben nu halverwege de 2e strip sinds ik ben overgestapt. Echter heb ik veel last van buikkrampen tussendoor. Is het normaal dat dit zo lang blijft aanhouden? Ik begrijp dat mijn lichaam weer moet wennen aan anticonceptie, en helemaal aan een andere pil, maar duurt dat zo lang? Ik wil niet onnodig terug naar de huisarts. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:00

wie heeft een idee hoelang je moet wennen aan een pil?
ik slik nu 4 weken, blijf opgezette buik houden, pijnlijke borsten, verstopt gevoel en bloedingen.
even doorzetten of toch maar dokter bellen...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:55

Fairytales schreef:
Is er iemand met ervaring van de 3-fasenpil? Ik ben na een miskraam overgestapt van de Microgynon 50 naar de Trigynon. Ik ben nu halverwege de 2e strip sinds ik ben overgestapt. Echter heb ik veel last van buikkrampen tussendoor. Is het normaal dat dit zo lang blijft aanhouden? Ik begrijp dat mijn lichaam weer moet wennen aan anticonceptie, en helemaal aan een andere pil, maar duurt dat zo lang? Ik wil niet onnodig terug naar de huisarts. :o

Had ik ook, lichaam moet wennen. Heb je wel een stopweek gehouden? Driefasenpil is beter om altijd je stopweek te houden ivm doorbraakbloedingen en krampen.

Ben zelf zeer tevreden over trigynon.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:34

Jans schreef:
Fairytales schreef:

Had ik ook, lichaam moet wennen. Heb je wel een stopweek gehouden? Driefasenpil is beter om altijd je stopweek te houden ivm doorbraakbloedingen en krampen.

Ben zelf zeer tevreden over trigynon.

Fijn om te horen. Ja heb gewoon een stopweek ingelast. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet zo goed hóe ik moet doorslikken met deze pil :o Maar heb dan ook de gebruiksaanwijzing nog niet goed doorgenomen. Ben voor de rest ook zeer tevreden met deze pil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:37

Je kan doorslikken door de laatste fase door te slikken (doe ik soms een week als het niet uitkomt) of gewoon een nieuwe strip te pakken. Maar het risico op doorbraakbloedingen / krampen is vele malen groter dan bij normale pillen omdat je ineens naar een lager hormoonniveau gaat zegmaar als je naar fase 1 weer gaat.

Mijn huisarts (en mijn vorige) raden het in ieder geval af. Als ik dan een keer een maand wil doorslikken krijg ik een strip microgynon 30 (zelfde samenstelling als de laatste fase Trigynon)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:18

2 Weken geleden gestopt met het slikken van de pil........ mijn libido is al een stuk gestegen, hij zit in ieder geval niet meer op het vriespunt. Ben weer een beetje stabieler in mijn stemmingen, wat een opluchting... eerst maar eens een poosje zo.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:34

Hey, toch hier even een vraagje. Ik ga straks sowieso huisarts opbellen om goed te laten informeren.

Ik wil toch wel graag aan de pil, maar er zit in mijn moederskant borstkanker in de familie, en aan mijn vaderskant is eigenlijk iedereen overleden aan kanker. Nu is mijn moeder daarom afgeraden destijds om aan de pil te beginnen, omdat het risico verhogend zou zijn. Weten mensen hier misschien meer over?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:06

Ik kom me ook weer even melden :)
Ik ben zo'n half jaar geleden gestopt met de pil, ik had allerlei klachten door die hormonen.. Ontzettend dikke buik, vocht vasthouden, 10 kilo bijgekomen in een paar maanden tijd, libido van 0,0.. Het heeft echt een tijd geduurd bij mij, maar ik voel me eindelijk weer als vanouds :) intussen weer 5 kilo eraf zonder dat ik minder ben gaan eten, ik begin m'n oude figuur weer terug te krijgen.. Enige nadeel is dat de bovengevel dan ook mee krimpt :+
Vanaf welke leeftijd doen ze eigenlijk minder moeilijk over sterilisatie? Het lijkt mij ideaal, alleen ben ik doodsbang voor ziekenhuizen :')

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:51

Mij ook ideaal maar ja zou nog graag een lief kind op de wereld willen brengen (ooit xd)
Ik ben ook veel stabieler in mijn stemmingen op het moment. Heerlijk
Libido is weer 100 :D Yeey
en dan bedoel ik ook áltijd en niet de ene dag wel andere niet
nu alleen nog wachten op mijn 1e ongesteldheid

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:03

8nnemiek schreef:
Ik kom me ook weer even melden :)
Ik ben zo'n half jaar geleden gestopt met de pil, ik had allerlei klachten door die hormonen.. Ontzettend dikke buik, vocht vasthouden, 10 kilo bijgekomen in een paar maanden tijd, libido van 0,0.. Het heeft echt een tijd geduurd bij mij, maar ik voel me eindelijk weer als vanouds :) intussen weer 5 kilo eraf zonder dat ik minder ben gaan eten, ik begin m'n oude figuur weer terug te krijgen.. Enige nadeel is dat de bovengevel dan ook mee krimpt :+
Vanaf welke leeftijd doen ze eigenlijk minder moeilijk over sterilisatie? Het lijkt mij ideaal, alleen ben ik doodsbang voor ziekenhuizen :')

Ehm 35 en 4 kinderen..
Ik ben er zelf mee bezig en als je jonger bent dan 25 berg je dan maar. :o
Zelf ga ik gewoon weer verder zoeken, maar niet meer binnen NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:19

Anoniem schreef:
wie heeft een idee hoelang je moet wennen aan een pil?
ik slik nu 4 weken, blijf opgezette buik houden, pijnlijke borsten, verstopt gevoel en bloedingen.
even doorzetten of toch maar dokter bellen...?

niemand...?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:22

Heb je al een stopweek gehad ?

Bloedingen moet je wel mee uitkijken, want dat kan een teken zijn dat deze pil niet geschikt voor jou is. Als je bloedingen blijft krijgen dan even een afspraak maken met de huisarts , hij kan je een andere variant of ander type pil geven.
Ik had in het begin ook erg last van pijnlijke borsten, een opgeblazen gevoel en hoofdpijn maar na een poosje ging dit weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:36

Bloedingen zijn gelukkig al verminderd.

opgeblazen gevoel(ook beetje verstopt)is het meest irritante,ik kom er ook van aan..

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:54

Ja helaas zijn dat de kwaaltjes van de pil
maargoed aan de andere kant kan je denken; wat brengt de zwangerschap wel niet met zich mee en als je bevallen bent..... pff nou

Kzat aan de microgynon btw

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:13

Ik heb ook weer een vraagje, over of mijn pil nou als vergeten telt of niet..

Ik moet altijd weer heel erg inkomen als ik een stopweek heb gehad (om de paar strippen). Zo had ik de eerste om half 12 savonds ingenomen, de tweede vergeten dus pas de volgende dag (ver na half 12, dus ben onveilig) en de pil van die avond ook weer vergeten, maar de volgende dag om kwart voor 12 ingenomen. Zou die pil nog gelden voor binnen de 12 uur denken jullie? Aangezien de tweede pil ook laat was..

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:37

Nee,maar het lijkt me fiks onveilig.
Wie zegt dat de man echt terugtrekt als eh, puntje bij paaltje...

Zou niks voor mij zijn.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:52

Ofwel voor het zingen de kerk uit :') Nee niets voor mij...
1 keer ervaring mee gehad, en die jongen in kwestie was het even vergeten! Was gelukkig wel aan de pil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:53

idd, denk dat het niet zo gaat...

in the heat of the moment..

'oh schatje, wacht even hoor, ff terugtrekken'.... -O-

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:11

mag ik iets vragen?

Kom net bij de husiarts vandaan om mijn mirena te verwijderen.. helaas zijn de touwtjes niet zichtbaar. Nu moet ik morgen naar de gynocoloog.. iemand hier ervaring mee?

bedankt :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:23

ik heb net gebeld voor een afspraak om te kijken of ik een mirena kan laten zetten, wat ik graag wil,
en dan beginnen nu de zenuwen toe te slaan...
maar wat ineens in m'n hoofd schoot..
ja beetje een stomme vraag, maar wat zijn ze daar gewend kwa "coup" .. zegmaar?
Ja wel een serieuze vraag .. is het raar als ik daar kom en alles is gewoon weg, zoals ik altijd heb,
of .. ja sorry, niet lachen hoor !

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:26

Haha Linz, gewoon doen wat je altijd doet.
Het duurt misschien 2 minuten, die mensen zien er tig op een dag :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:26

Qua coup?
huh? Je bedoeld of je je moet scheren down under? Zou ik me niet al teveel zorgen om maken hoor, dokters zien die dingen in alle soorten en maten. Als het maar schoon gewassen is :j

wiebke: nope, geen ervaring mee nog, is mijn eerste spiraal die ik nu heb.

Dat voor t zingen de kerk uit vind ik gewoon onverantwoordelijk, niet meer van deze tijd ook, er is zoveel mogelijk...