Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:53

Kiwipitje schreef:
Ik kan het niet bijbenen jongens!

Hier gaat het goed. Plan gemaakt met lactatiekundige en daar mee verder proberen. Kleine man heeft wat vaker krampjes. Zo zielig! M’n oma is net geweest. Heel fijn maar kostte ook mega veel energie dus liggen nu alledrie knock-out. Morgen geen bezoek gelukkig.

Hopelijk gaat het nu beter lukken met de borstvoeding!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:54

Azmay schreef:
Zou ik een abbonnement kunnen krijgen bij het ziekenhuis?

Weer 3,5 uur zoet geweest. Nu blijk ik net over de grenswaarde voor pre eclampsie te zitten dus mag ik 24 uur in een pot plassen. Fijn dat ik er op tijd bij ben, minder fijn dat het zo moet.

Oh nee toch, bij jou gaat nu echt alles mis

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:11

Charlotte: gelukkig weer beter en bijna weer power infuus.
Freekie: voelen gaat niet altijd goed. Hier dacht de verloskundige dat ze ingedaald was maar had hoofdje en kontje door elkaar.

Lekker bezig geweest. Kamer ziet er al mooi uit, snap dat jullie moe waren.
Azmay: Pff schiet niet op bij jou. Vervelend zeg.
Queene: vervelend he die pijn zelfs al zit of lig je gewoon.
Gnome: ze zullen het idd toch ook zonder je moeten doen bijna. Lastig geen vervanging.
Mriek: fijn dat het meeviel de behandeling, dapper mannetje. En sneu van het ratje. Nooit leuk.
Marjon: Jeetje wat vervelend en dat zo met je verlof.
Kiwipitje: fijn dat je een plan gemaakt heb hopelijk werkt het voor jullie. En even dagje geen bezoek.
Nicje: succes met de echo, hopelijk alles goed. En lekker ingeslagen. Bizar van die vertrouwelijke info.
Annemijn: druk bezig met kleertjes.

Hier met de baby niks heftigs althans morgen pas weer een afspraak en met mij gaat het goed dus denk en hoop baby ook.

Heftige situatie was dus gelukkig niks met baby maar wel iets wat er inhakt. Gelukkig ben ik van mezelf heel nuchter.

Afspraak kunnen verzetten met moeite naar 8:45 morgen. Ze beweren dat de 31 maart ene brief gestuurd hebben met wijziging van tijd maar wij hebben niks ontvangen. Vriend moet dus lekker vroeg uit bed na zn shift(half drie snachts thuis) maar hoe later hoe Rotter ivm weer werken.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:50

Fijn dat de behandeling goed is gegaan Mriek :) Is weer een zorg minder.

Azmay en Marlis, jullie krijgen het wel voor jullie kiezen zeg. :(:)

Blijven ze je urine wel regelmatig testen Annemijn?

Lekker geshopt Nicje :D Je vitamine D is wel extreem laag := Ik gebruik preventief D-cura, daar doe ik het goed op.

Ik zit aan mijn powerinfuus. Dit keer gelukkig maar 1,5 uur blijven. De eerste keer moest ik 5 uur blijven, dan zie je iedereen om je heen komen en gaan en jij moet blijven zitten :') Heb ook urine meegenomen want ik heb het idee dat ik een blaasontsteking heb. Zo dus even langs de afdeling gynaecologie als ik klaar ben.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:03

Tjonge Azmay, het zit je niet mee! Sterkte daar!

Fijn dat het goed ging met Hidde Mriek :) hopelijk kan het nu goed genezen en kan hij beter drinken.

Lekker Nicje, dat je alles nu in huis hebt :) wel even een grote uitgave, maar dan heb je wel wat. En ik zou ook niet blij zijn als die vertrouwelijke informatie zo voor iedereen te lezen is, goed dat je het gaat aangeven!

Heftig ook bij jou Marlis! Gelukkig ben je nuchter, maar sommige situaties kunnen er behoorlijk inhakken

Annemijn: oh ik snap dat je wel wat tijdsdruk voelt! Maak je echt alle kleertjes zelf? Ik kan me voorstellen dat het veel tijd kost!

Charlotte: fijn dat je dit keer niet zo lang hoeft te blijven, maar wel balen van de (waarschijnlijk) blaasontsteking

Hier gaat het z’n gangetje. Nu 28+1 weken zwanger, dus de laatste drie maanden zijn ingegaan. Heel bizar! Na zaterdag moet ik nog 5 weken werken. Ik heb wel in mei alle dinsdagen vrij gevraagd, zodat ik na elke dag werken een dag vrij heb. Ik merkte dat het werken me echt op begint te breken en aangezien ik nog veel vakantiedagen over heb, neem ik die dinsdagen lekker vrij.
Vanmorgen nog heel even paardgereden en zometeen nog het kozijn verven. Volgende week komt mijn vader om de keuken te tegelen en dan is die zo goed als af. Dan hoeven we alleen nog boven een kast/commode te maken en horren op te hangen. Dus we zijn aardig op weg nu :)

Ik wil jullie trouwens dit filmpje niet onthouden. Mijn collega stuurde die door en ik vond het heel interessant! Het gaat over welke geluidjes je baby maakt en wat ze betekenen :)

https://youtu.be/afMNp6Q4u7s

Kijken jullie ook zo uit naar het mooie weer van volgende week? Ik kan niet wachten om lekker in de tuin te zitten! :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:12

Hier na met deze week erbij 4 weken werken. 9 mei laatste dienst en nu nog 13 diensten te gaan.

Kijk zeker uit naar lekker weer.

Handig van een vrije dag na elke werkdag als je dat zo vol kan houden dan

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:14

Ja zeker! Kantoordagen hou ik wel vol, maar in het bezoekerscentrum staan de hele dag van 9:00-17:30 is wel too much nu. Een dag is prima, maar 3 achter elkaar…dan heb ik 3 dagen nodig om bij te tanken

Wij zitten wel dichtbij elkaar qua uitgerekende datum ook geloof ik!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:23

Ja hier na deze week ook nog 4 weken werken :D ze plannen mij al wel wat rustiger in dat is wel heel lief <3 dus niet hele drukke weken meer

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:39

Nou mijn abbonement op het ziekenhuis is geregeld. Heb officieel pre-eclampsie (voorheen zwangerschapsvergiftiging) en moet hier blijven tot de bevalling. Die gaat gebeuren op het moment dat mijn lichaam het niet meer aan kan of anders waarschijnlijk woensdag.

Voelt niet tof maar op zich wel goed dat ze het goed in de gate houden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:10

Azmay schreef:
Nou mijn abbonement op het ziekenhuis is geregeld. Heb officieel pre-eclampsie (voorheen zwangerschapsvergiftiging) en moet hier blijven tot de bevalling. Die gaat gebeuren op het moment dat mijn lichaam het niet meer aan kan of anders waarschijnlijk woensdag.

Zit je niet mee. Vervelend zeg. Gelukkig weten ze wat het is en wordt je nu goed gemonitord. Hopelijk kan de kleine nog even veilig blijven zitten. Sterkte iig

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:22

Azmay schreef:

Jeetje wat pittig. Maar wel fijn dat je nu goed in de gaten gehouden kan worden. Sterkte!!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:35

Heel veel sterkte Azmay. Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden. Het lijkt mij wel heel spannend zo.

De echo in het ziekenhuis was weer goed gelukkig. We hoeven niet meer terug te komen. Alleen nog een extra controle echo over 4 weken bij de verloskundige.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:40

Wat fijn, Nicje! Super nieuws.

Azmay, heftig. Mijn moeder heeft het destijds ook gekregen bij mijn broer en bij mij. Die heeft na de bevalling weken in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig monitoren ze het tegenwoordig stukken beter. :j Hebben ze al een datum voor de inleiding, of heb ik daaroverheen gelezen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:04

Sterkte Azmay. Fijn dat je goed opgevolgd wordt :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:11

Azmay schreef:

Poeh, niet leuk! Hoe voel je je nu? Is het wel te doen? Wel fijn dat je ze daar goed in de gaten houden, maar is het is wel heel naar dat je nu al daar moet verblijven…

Fijn Nicje, dat de echo goed was!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:39

Sterkte Azmay :knuffel:
Hopelijk voel je je wel een beetje goed en houden ze je goed in de gaten.

@Nicje fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Ik heb inmiddels de uitslag van de glucose test terug en die was niet goed. Zowel nuchter als na het drankje zat ik te hoog.
Komende dinsdag gesprek met de diabetesverpleegkundige, een week later met de diëtiste en de week daarna echo in het ziekenhuis. Hopelijk kan ik het met het aanpassen van mijn voeding genoeg onder controle houden. Maar ik ben echt super bang voor naalden dus het prikken zelf zie ik al enorm tegen op :evaw:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:40

Zus had erge zwangerschapsvergiftiging waardoor de kleine uit haar zelf kwam met 36 weken. Toen bleek zij onwijs hoge waardes te hebben, zou zich doodziek moeten voelen maar had er niks van gemerkt. En herstelde ook snel ondanks complicaties bij de bevalling.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:40

Nicje87 schreef:
Heel veel sterkte Azmay. Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden. Het lijkt mij wel heel spannend zo.

De echo in het ziekenhuis was weer goed gelukkig. We hoeven niet meer terug te komen. Alleen nog een extra controle echo over 4 weken bij de verloskundige.

Wat fijn

@vivian; balen zeg

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:42

VivianHesen schreef:

Ik heb inmiddels de uitslag van de glucose test terug en die was niet goed. Zowel nuchter als na het drankje zat ik te hoog.
Komende dinsdag gesprek met de diabetesverpleegkundige, een week later met de diëtiste en de week daarna echo in het ziekenhuis. Hopelijk kan ik het met het aanpassen van mijn voeding genoeg onder controle houden. Maar ik ben echt super bang voor naalden dus het prikken zelf zie ik al enorm tegen op :evaw:

Aaawh wat balen! Mijn duimen draaien dat het met aanpassing van voeding onder controle blijft!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 21:00

Veel sterkte Azmay en Vivian!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:20

VivianHesen schreef:

Jeetje dat is ook kak, sterkte.

Ik voel me redelijk beroerd, daarom ben ik vandaag ook eerder hierheen gekomen. Inleiding staat in principe voor woensdag maar als ik achteruit ga kan er ineens vanalles veranderen natuurlijk. Mijn waarden zijn eigenlijk niet eens zo hoog nu, dus dat is wel gunstig. Maar ze gaan nu geen eiwitten meet meten en vooral af op klinisch beeld.

Avondeten vond ik niet zo zeer lekker maar heb ook alweer serieus honger want ja voor half 6 eten is vrij vroeg voor mij en veel was het ook niet. Lieve schat van een vriend is naar de domino's aan het lopen nu voor een thicshake :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:45

VivianHesen schreef:
Balen! Je kan wellicht dé Freestyle Libre gebruiken dan hoef je niet te prikken. Is eenmalig gratis te testen maar daarna wel prijzig dus wellicht via verzekering.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:17

Azmay schreef:

Ah nee wat k.. hopelijk voel je je niet al te slecht, als je het volhoudt gaan ze je nog met 37 weken inleiden?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:17

Azmay wat balen! Sterkte met alles, hopelijk kan baby tot woensdag blijven zitten als het verantwoord is. En fijn dat je nog wat lekkers extra krijgt!

Vivian wat balen voor je, hopelijk lukt het met eten.

Nicje goed nieuws!

Queen fijn dat het iets rustiger is gepland voor je.

Ballard fijn dat jij het ook iets rustiger aan kan doen zo. Ik maak vrijwel alles zelf ja. Voor oudste dochter dan, voor baby in kleine maatjes ook best wat gekregen en nog van oudste. Maar dat is ook van winterbabies dus vind een deel ook wat donker. Dus toch aan de slag :Y)

Hier wordt het helaas lang niet zo warm :( Een graad of 13 zag ik. Het was hier de afgelopen dagen best mooi zonnig maar de wind maakt het altijd zo koud hier -O-

Charlotte ja in principe bij elke afspraak. Volgende zijn bij 35 en dan 38 weken. Hopelijk jij geen blaasontsteking!

Marlis fijn dat het toch verzet kon

Wij hadden ook groeiecho vandaag, baby is goedgekeurd. Van p38 vorige keer nu naar p48 gestegen, mooi gemiddelde baby nu :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:19

VivianHesen schreef:

Het valt echt heel erg mee hoor zijn maar kleine naaldjes maar hoop dat je het lukt met voeding onder controle te krijgen