Het corona vaccin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:09

Dit lees ik net op NOS.nl

Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) keurt op 11 maart het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen goed, zeggen bronnen binnen de Europese Unie tegen persbureau Bloomberg. Vandaag keurt de Verenigde Staten het middel waarschijnlijk al goed.

Vanaf april moet het vaccin in de Europese Unie geleverd worden. De EU heeft afspraken met de farmaceut voor de aankoop van 200 miljoen doses. Nederland heeft er 11,3 miljoen doses van besteld en er is maar één prik van nodig.

Het Janssen-vaccin zal het vierde vaccin worden dat wordt toegelaten, na dat van Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca. Het EMA zou ook in gesprek zijn over het goedkeuren van het Russische Spoetnik-V-vaccin.

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:11

Zou superfijn zijn. Er was hier ook iemand die zei dat Janssen al aan het kijken was of ze niet eerder kunnen leveren, direct na goedkeuring.
Hopelijk kunnen zij beter leveren dan AZ.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:12

Dat las ik inderdaad ook! Dat ze wellicht al zouden gaan produceren om zo direct na goedkeuring te kunnen leveren. Ik hoop ook dat zij kunnen leveren wat ze beloven en stabieler blijken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:17

Ja, ik las ergens dat Janssen meteen wilde leveren na goedkeuring, das bijna 3 weken eerder dan dat nu gezegd wordt. Dat is veel! Maar hopen dat dat kan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:19

Zou mooi zijn dat er nu eens een dikke meevaller is qua vaccineren, voor de maatschappij en zeker voor de Jonge.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:57

Inderdaad!!! Ik merk dat ik me aan dit soort positieve berichten steeds beter optrek. Als dit allemaal doorgaat en voorspoedig verloopt dan kunnen we best snel een belangrijk deel vd mensen gevaccineerd hebben!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:28

+:)+ zou inderdaad top zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:39

Daarom probeer ik zoveel mogelijk covid topics te mijden (al wint nieuwsgierigheid het soms toch) en lees ik vooral alleen deze, want hier hangt over het algemeen altijd wel een redelijk positieve stemming.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:46

Hopelijk komt AZ snel met meer vaccinaties. Het zou fijn zijn als in mei echt een start gemaakt kan worden met het enten van de chronisch zieken

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:08

Dat klinkt echt super! Positief nieuws.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:19

purny schreef:
Hopelijk komt AZ snel met meer vaccinaties. Het zou fijn zijn als in mei echt een start gemaakt kan worden met het enten van de chronisch zieken

Ik hoop meer dat we nog een stapel van een ander vaccin kunnen krijgen. Ik vind het constante gekonkel van AZ echt zorgelijk.
De gesprekken nu met de EU stemmen me ook niet echt gerust merk ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:33

secricible schreef:
purny schreef:

Ik hoop meer dat we nog een stapel van een ander vaccin kunnen krijgen. Ik vind het constante gekonkel van AZ echt zorgelijk.
De gesprekken nu met de EU stemmen me ook niet echt gerust merk ik.

De Sputnik zit toch ook nog in de pipeline bij het EMA ? Misschien is de redding wel dichtbij :Y)

Hier mailtje ontvangen van de HA. De gewone burgers die sneller een vaccin krijgen : -65 en bmi hoger dan 30,
mensen die medicijnen nemen tegen copd, hoge bloeddruk, diabetes of dagelijks cortisone tegen astma.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:08

[quote="secricible"]Iig geen dokter sowieso. Tenzij de beste man verkeerd vaccineert.

@ravellie: over HCQ als geneesmiddel bij corona is echt heel veel onderzoek gedaan. Echt heel veel. En het werkt niet en heeft inderdaad forse bijwerkingen.
Genezen is relatief natuurlijk. Als ik een ontstoken oog heb en ik neem 2 rennies en morgen is mijn oog beter, ben ik dan genezen door de rennies? Of ben ik gewoon genezen en nam ik toevallig rennies?
Daarvoor is dubbelblind onderzoek nodig en dat laat zien dat HCQ dus niks doet. Deze mensen die hij zegt genezen te hebben zijn dus genezen en namen toevallig HCQ. Maar zijn niet genezen door HCQ.

Over de bijwerkingen van de vaccins is volgens mij juist heel veel gezegd? Ik heb iig aan alle kanten wel gehoord dat de tweede prik aardig bijwerkingen kan hebbben. Onschuldige weliswaar, maar wel vervelend. Meerdere klanten van ons houden een schema (weliswaar vrijwillig, want je mag het niet verplichten) wanneer medewerkers zich laten vaccineren om zo de bezetting beter rond te krijgen omdat veel mensen idd een paar dagen van de leg zijn na het vaccin. En ik weet ook al instellingen waar ze iemand extra op de afdeling hebben gezet de 2 dagen na de vaccinaties van de bewoners.

Edit: oh ravellie is alweer weg :+[/quote

Wow,jij was snel met reageren.
Ik had een heel epistel getypt, maar geen zin te posten dus de hele riedel weggehaald.
Zie ik nu alle reacties

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:21

Met manlief gaat het goed. Hij heeft gisteren en eergisteren veel geslapen en volgens mij is hij er door heen. HIj heeft weinig last gehad van de 2de pfizer, maar komt wellicht ook door de paracetamol. Het was hetzelfde ongeveer als de 1ste keer waar hij het paracetamol advies niet had gehad van de arts, en dus ook niet genomen had.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:40

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:44

Maar wel zijn rijbewijs kwijt, en dat op zijn leeftijd. Niet handig dus.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:15

:= Gelukkig is er corona en de vaccins. Handig als je ter plekke een excuus moet verzinnen :D

191km per uur is ook niet min. En dat op bijna 90-jarige leeftijd... >;) :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:17

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:37

De chinezen willen graag nog een coronavaccin testen in ons land. Als ze goedkeuring krijgen, worden er 400 belgen proefpersoon.

Citaat:
Het Chinese Clover Biopharmaceuticals heeft een aanvraag ingediend om een coronavaccin uit te testen in ons land. Het Chinese bedrijf wacht nog op een positief advies van het Ethisch Comité en een definitieve goedkeuring. Zo bericht het Federaal Geneesmiddelenagentschap FAGG.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:39

Hebben ze zelf geen mensen genoeg om te testen dan? Met een 1,3 miljard mensen zullen er nog wel een paar zijn toch?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:40

Die zijn tegen dan toch allemaal al gevaccineerd met hun eerdere vaccins }>

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:52

Inmiddels zijn er een aantal deskundigen die nu oproepen om zo snel mogelijk die eerste spuit te zetten en zo veel mogelijk.
Dat scheelt veel doden en zieken, lijkt me een goed plan. 84 % bescherming tegen ernstig ziek worden is beter dan nog 8 weken of langer onbeschermd zijn. En ook dan kan de maatschappij eerder open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:56

Ik denk dat Janssen uiteindelijk het belangrijkste vaccin gaat worden. Het is voor de mentaliteit een stuk behapbaarder om mensen maar 1 prik te geven (ik vraag me vooral als jongeren straks aan de beurt zijn echt af hoe veel er op komen dagen voor de eerste maar niet voor de tweede prik) en ze lijken snel en veel te kunnen gaan leveren. In de VS is hij al goedgekeurd, dus hoop dat dat van 11 maart klopt :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:03

bigone schreef:
Inmiddels zijn er een aantal deskundigen die nu oproepen om zo snel mogelijk die eerste spuit te zetten en zo veel mogelijk.
Dat scheelt veel doden en zieken, lijkt me een goed plan. 84 % bescherming tegen ernstig ziek worden is beter dan nog 8 weken of langer onbeschermd zijn. En ook dan kan de maatschappij eerder open.

Ik zag het ook. Ik denk dat met de huidige ontwikkelingen dit de enige kans is om problemen in de zorg te voorkomen als ze zsm hiermee kunnen beginnen. Anders doet het goede weer al heel veel en heeft het weinig zin meer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:06

bigone schreef:

Inderdaad en dan kan daarna altijd nog bekeken worden hoe iedereen maximaal beschermd kan worden.