Urbiezira schreef:Ga er maar vanuit dat die maatregel voorlopig nog wel even geldt, en waarschijnlijk gaat uitbreiden.
Ja maar hoe lost je dit op?
Financieel gezien
Meeste kinderen hoesten rond deze periode van het jaar
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:Aroha schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag; mijn ouders zitten in de categorie voor wie Corona dodelijk zou kunnen zijn. (Leeftijd x ernstige gezondheidsproblemen). Ze zouden vandaag naar Frankrijk gaan waar ze een klein huisje hebben op het platteland, ver weg van mensen. Nu durft mijn vader niet meer door Corona. Ik heb juist het idee dat ze veiliger zitten in hun huisje op een berg met vrijwel geen buren dan in de Nederlandse randstad?Ze gaan daar met de auto heen, dus geen gedoe met volle treinen of vliegvelden.
Naast angst voor besmetting is hij ook bang dat de ziekenhuizen in Frankrijk op slot gaat voor ouderen, zoals in Italië. Nu lijkt me dat nog niet perse aan de orde en ook iets wat in Nederland zou kunnen gebeuren.
Ik zoek nu even pros en cons zodat ik ze kan helpen met een keuze maken waar ze achter staan.
Edit: Ik heb me niet dusdanig ingelezen, misschien zijn er hier mensen in het topic die er meer vanaf weten.
Ik heb een soortgelijk gesprek gehad met mijn ouders over hun vakantie. Ik heb gezegd: ik kan die keuze niet voor jullie maken. Maar wat jullie ook kiezen, mijn zegen hebben jullie.
Ik denk dat voor mijn vader de doorslag heeft gegeven dat hij niet van gezondheidszorg afhankelijk wil zijn in een land waar hij de taal niet goed spreekt en ze zijn nogal complexe dossier niet kennen. Ze blijven dus thuis.
Aroha schreef:Edit: Toch te privé om hier neer te zetten.
Bedankt voor het meedenken! Er is nog geen covid in de streek waar ze heen gaan. Mijn moeder spreekt frans, ze wonen daar normaliter een groot deel van het jaar!
Aroha schreef:Maar is de kans van besmetting niet relatief groter hier in de randstad dan daar in een huisje op het platteland waar ze vrijwel geen contact hebben met mensen? Ze wonen daar, dus ze gaan geen toeristische dingen doen. Qua medische zorg, mochten ze het nodig hebben, heb ik ze ook liever in Nederland.
tita schreef:Urbiezira schreef:Ga er maar vanuit dat die maatregel voorlopig nog wel even geldt, en waarschijnlijk gaat uitbreiden.
Ja maar hoe lost je dit op?
Financieel gezien
Meeste kinderen hoesten rond deze periode van het jaar
Aroha schreef:Maar is de kans van besmetting niet relatief groter hier in de randstad dan daar in een huisje op het platteland waar ze vrijwel geen contact hebben met mensen? Ze wonen daar, dus ze gaan geen toeristische dingen doen. Qua medische zorg, mochten ze het nodig hebben, heb ik ze ook liever in Nederland.
mag schreef:tita schreef:Ik woon in mini dorp
2 besmettingen
Net mail binnen van school
- hoesten
- verkouden
- griep
Niet welkom morgen!
Hier ook niet welkom, kinderen allebei beetje hoesten![]()
Ben benieuwd hoe lang deze maatregel nog geldt.
raket schreef:Ik voel me niet zo lekker, maar acceptabel.
Ik ben benieuwd hoe het zich verder allemaal gaat ontwikkelen in Brabant.
Sizzle schreef:Wat voor mij dan op zich ook duidelijk is, is dat het inderdaad niet enkel door direct contact komt. Een groepje dermatologen in een bespreking hebben neem ik aan gewoon zakelijke afstand zonder knuffelsessie.
DubbelDun schreef:Sommige mensen praten best 'vochtig' en als je dan dingen aan raakt waar de droplets op zijn gevallen en je ziet kort daarna aan je gezicht(ogen) of het zit op een kopje en je neemt een slok dan ben je dus de pineut...