Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:12

Of je gaat even een rondje wandelen om van dat gevoel af te komen. Is beter.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:14

Imre schreef:
Of je gaat even een rondje wandelen om van dat gevoel af te komen. Is beter.

Dat gaat niet werken. Het is niet even mijzelf rot voelen zonder duidelijke reden. Was het maar zo.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:16

Tegenwoordig probeer ik te bedenken of het me gaat helpen om te over eten. Helpt het me beter te voelen?
Vaak denk ik nee, schuldgevoel wordt dan alleen maar groter en dan kan ik het beter laten.
Ik wil eigenlijk alleen nog wat pakken wanneer ik er echt zelf behoefte aan heb, en niet om een gevoel te stillen. Misschien heb je er iets aan zertab. Sowieso sterkte met wat er ook aan de hand is :(:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:18

Saskia9 schreef:
Tegenwoordig probeer ik te bedenken of het me gaat helpen om te over eten. Helpt het me beter te voelen?
Vaak denk ik nee, schuldgevoel wordt dan alleen maar groter en dan kan ik het beter laten.
Ik wil eigenlijk alleen nog wat pakken wanneer ik er echt zelf behoefte aan heb, en niet om een gevoel te stillen. Misschien heb je er iets aan zertab. Sowieso sterkte met wat er ook aan de hand is :(:)

Nee, ik voel me er misschien even beter door, maar daarna idd weer schuldgevoel. Maar het is ook meer het algemene gevoel van: waarom doe ik dit? Het lost mijn lichamelijke kwaal niet op. Nu lost niets dat op... -O-

Dankje.

Dieuwke_

Ik wil niet heel banketstaaf overkomen Zertab, maar je geeft wel weer wat een negatieve lading aan dit topic. Je hebt al zoveel tips gekregen, ik denk echt dat je hulp nodig hebt. Want het is natuurlijk niet goed om je poedersuiker te voelen na alleen maar een "verkeerde" maaltijd. En om dan direct al de handdoek in de ring te gooien en alle remmen los te laten. Je kunt de "schade" nu nog beperken hè, net wat Imre zegt. Ga wandelen, drink wat extra water en ga vroeg naar bed :)

Neverland

Dieuwke_ schreef:
Haal je dan van dat voorgesneden uit de winkel of snijd je zelf Neverland?

Voorgesneden uit de winkel want ik heb dat apparaat niet om het zelf te snijden. Misschien leuk om dat binnenkort aan te schaffen, dan kan ik het tenminste vers halen. :j

@Zertab ga iets doen dan ipv snoepen. Ga inderdaad een wandeling maken zodat je niet kunt eten. Of ga een rondje fietsen. Of skaten als je dat hebt. Ga zo'n workout doen op YouTube. Doe iets. Je bent net twee dagen bezig, kop op. Op deze manier kom je er niet even hard gezegd.
Laatst bijgewerkt door Neverland op 26-05-20 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:20

Misschien moet je eens met dat gevoel aan de slag Zertab. Uit je berichten lijkt het alsof er heel veel emotie komt kijken bij jouw eetgewoontes.

Ik snij de courgette snel zelf met zo'n Spirelli. Goedkoper en precies wat ik nodig heb. Wou morgen met lunch eigenlijk weer courgette koekjes bakken maar misschien is courgettini ook wel een heel goed idee :-)

Groente en fruit haal ik bij de lokale groente boer, prijs kwaliteit verhouding is daar top.

@fjordjes ik heb een kantoorbaan en loop zelden minder dan 10.000 stappen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:21

Jammer dat jullie denken dat het van een verkeerde maaltijd komt. Dat is niet het geval. Ik heb al hulp.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:23

Zertab schreef:
Jammer dat jullie denken dat het van een verkeerde maaltijd komt. Dat is niet het geval. Ik heb al hulp.

Maar dat is wel hoe jij het doet overkomen. En als het eten niet perse het probleem is, dan is dit misschien niet het topic om de hele dag je emoties te uiten. Fijn dat je hulp hebt, ik hoop dat je je snel beter voelt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:25

Zertab schreef:

Door te bewegen / sporten maak je een of ander stofje aan waardoor je je beter voelt. Dus of dat slecht in je vel zitten komt door te veel eten of door iets anders; bewegen helpt!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:32

Dieuwke_ schreef:
Zertab schreef:

Maar dat is wel hoe jij het doet overkomen. En als het eten niet perse het probleem is, dan is dit misschien niet het topic om de hele dag je emoties te uiten. Fijn dat je hulp hebt, ik hoop dat je je snel beter voelt

Dit precies. Het komt hier over alsof het door het eten komt. Maar net als dat we al eerder hebben gezegd: wellicht is het verstandiger om eerst te zorgen dat het zogezegd "tussen de oren" goed zit en dat je daarna weer een nieuwe afvalpoging doet. Mij is het ook nooit gelukt om op een gezonde manier af te vallen in een periode dat het k*t ging. Toen werd ik er ook niet gelukkiger van met mezelf dingen ontzeggen qua eten.

Goed dat je hulp hebt en je ermee aan de slag gaat. Ik denk dat het totdat alles weer goed zit het beter is om het afvallen misschien even te laten voor wat het is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:36

Sorry voor het verpesten van de sfeer in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling en als het voor jullie prettiger is dat ik het alleen doe, dan kan ik ook weer terug in de mee lees fase.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:42

Courgetti vind ik ook erg lekker Neverland! Vooral met een lekkere saus inderdaad. Bij ons bij de Plus kun je nu sparen voor zo'n spiraalsnijder dus ik denk dat ik die ga aanschaffen.

Verder heb ik vandaag weer eens een dagje bijgehouden in Myfitnesspal. Toch altijd wel fijn om weer even tot een aantal inzichten te komen. Ik heb ontdekt dat als ik zowel 's ochtends als 's avonds een portie kwark neem dat ik dan en veel makkelijker aan mijn eiwitten kom en dat ik hierdoor ook geen hongergevoel meer heb einde van de avond. Daarnaast heb ik vanmorgen met crackers ontbeten naast de kwark en vanmiddag 2 sneeën brood gegeten, ook dit paste prima. Mede doordat ik vanavond het brood bij de maaltijdsalade geskipt heb en in plaats daarvan een eitje extra en extra kip heb genomen. Al met al een goed idee geweest dus om weer eens te wegen. Hopelijk gaat het nu lukken om niet meer te weinig te eten.

Wat betreft beweging vind ik het ook wel lastig nu. Ik merk dat ik na een dag studeren toch liever lekker op de bank kruip 's avonds dan dat ik een rondje ga lopen. Op dat gebied mis ik wel een beetje motivatie dus...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:47

Hier wilde de familie ineens patat.
Dus de airfryer aangeslingerd, man en kids patat met frikandellen en ik patat met een kipfiletje.

Iemand had het over genoeg beweging met 3 a 4 keer per week schoonmaken.
Ik werk in een winkel 3 ochtenden per week, waar ik alleen de ochtend al 11000 stappen maak.
Ik denk dat schoonmaken best intenstief is en als je op de vrije dagen nog een uurtje sport of wandeld oid dat je best genoeg beweging krijgt.
Vandaag was mijn vrije dag en zit nu bijna op 13000 stappen.

Courgetti wil ik ook eens maken.
Vorig jaar een keer geprobeerd maar het was drap en smaakte nergens naar.
Waar haal ik een goede spirelli?
En eet je de courgette dan rauw of moet het gekookt worden?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:00

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, een goede spirelli. Ik heb ooit een keer bij een vriendin courgetti gegeten en ik vond het verrassend lekker. Maar indd, zelf aan de slag en het werd een grote drap :))

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:03

Ik zit ook elke dag op zo'n 12.000 stappen gemiddeld. Ik wandel tussen de pauze op het werk en als ik naar het toilet moet pak ik het toilet op de begane grond zodat ik alweer een trap op en af moet en wat extra stappen moet zetten. De auto parkeer ik ook zo ver mogelijk van de ingang vandaan. De kleine beetjes helpen. :D

De courgetti bak ik gewoon 2 tot 3 minuten en dan is het klaar. Koken doe ik niet. Ik ben ook benieuwd naar een goede spirelli. Volgens mij kun je daar best veel leuke dingen mee maken. :)

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:05

Ik moet nog even zegeltjes sparen maar als ik de spirelli in huis heb zal ik laat weten of het wat is! :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:10

Neverland schreef:
Ik zit ook elke dag op zo'n 12.000 stappen gemiddeld. Ik wandel tussen de pauze op het werk en als ik naar het toilet moet pak ik het toilet op de begane grond zodat ik alweer een trap op en af moet en wat extra stappen moet zetten. De auto parkeer ik ook zo ver mogelijk van de ingang vandaan. De kleine beetjes helpen. :D

Aan het eind van de dag scheelt dat toch vaak heb ik gemerkt! Ik wandel tegenwoordig ook in de lunchpauze, kleine 2km maar toch :)). En wandelend naar stal, levert vaak ook nog 2500 stappen op. Auto verder weg parkeren kan ik ook nog doen, goeie tip

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:14

Volgens mij komt mijn Spirelli bij de Blokker vandaan. En inderdaad alleen 2 a 3 minuten bakken. Mijn keukenmachine gebruik ik ook heel vaak, zelf rauwkost met dunne plakjes maken, bloemkoolrijst, tomatensalsa etc.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:49

Bloemkool rijst staat hier ook nog op het programma! Als je daar nog een lekker recept van hebt dan hoor ik het graag. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:58

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:10

Ik heb vandaag courgetti geprobeerd te maken, maar ik heb het met de dunschiller gedaan aangezien ik geen spirelli heb. Was nog niet echt een succes :+
Ik heb het inderdaad ook 2 a 3 minuten gebakken en dat was op zich wel prima.
Misschien ook zo'n ding aanschaffen, ik vind het wel een ideale manier om meer groente te eten en minder koolhydraten binnen te krijgen.

@MissFloorx goed bezig!

Aantal stappen is voor mij ook nog wel een ding. Wilde een realistisch doel dus had 5000 ingesteld, maar ook dat red ik vaak niet nu ik thuis werk. Nou fiets ik wel regelmatig een stukje en dat telt ie niet mee.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:46

fjordjes schreef:
Ik vraag mij af of m'n werk al voldoende beweging zou geven. Ik werk gemiddeld 3 tot 4u per dag als schoonmaakster dus redelijk intensief. Verder doe ik 3 tot 5x per week grondwerk met m'n paard waarbij ik veel loop. Volgens de stappenteller zit ik aan de ruim 6600 stappen vandaag (werk, grondwerk en boodschappen gedaan). Of is dit niet voldoende?
Verder kreeg ik de melding dat ik niet voldoende calorieën binnen zou krijgen van de app, gisteren had ik iets meer dan 800 calorieën over. Maar is dat zo erg dan? Als ik verder voor mijn gevoel genoeg heb gegeten?

Mijn gemiddelde ligt op de 11.000. Inactieve dagen heb ik er 4.000-6.000 en actieve dagen 14.000-18.000. Je zou bij jouw werk en grondwerk wel meer stappen verwachten. Hoe meet je ze? Telefoon of horloge?

Het kan averechts werken als je te weinig eet. Je lichaam gaat in spaarstand en je valt niet of nauwelijks af. Soms kom je aan omdat je lichaam vocht gaat vasthouden. 800 kcal te weinig is dus niet erg slim en ook niet gezond op lange termijn. Als je al genoeg hebt gegeten voor jouw idee, voeg dan nootjes, avocado of kaas toe aan je maaltijden. Dan gaan je kcal wel omhoog.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:47

Wij hebben hier ook een spirelli, zo'n metalen. Werkt hartstikke goed! En het is inderdaad super lekker :9

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:54

Zertab schreef:
Sorry voor het verpesten van de sfeer in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling en als het voor jullie prettiger is dat ik het alleen doe, dan kan ik ook weer terug in de mee lees fase.

Ik ben het hiermee oneens. Je worstelt met je afvalpoging(en) en je bent nog op zoek naar wat voor jou werkt en wil dat delen dus ik snap wel dat je dit topic ervoor gebruikt. Ik heb je berichten niet als negatief ervaren, die van niemand eigenlijk. We delen onze struggles en onze successen, we geven tips en adviezen en delen recepten met elkaar. Ik vind de sfeer wel goed.