2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:57

Happy birthday! Wel of geen taart? Y)(^) Ik bedank!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:39

Dreamy schreef:
NTL: mijn BMI ligt momenteel nog op 26.nogwat als ik mij niet vergis. Krijg straks de mail met uitslagen van de meting. Maar dat houdt nog steeds in dat ik geen gezond gewicht heb voor mijn lengte. Ik weet wel dat ik vergeleken met sommigen hier “niet mag klagen”, maar ik zit hier ook vooral om te motiveren plus ik héb gewoon nog overgewicht. Het zit bij mij alleen echt goed verspreid :D
Wil gewoon graag nog wat gezonder leven en gewicht kwijt, dat zullen de mensen die straks even ver zijn als ik wss ook nog hebben :j Er komt vast wel een punt waarop het wel goed is en ik ben ook niet ontevreden hoor, maar ik ben er voor mijzelf gewoon nog niet helemaal :)

Goed dat je je vriend hebt ingelicht wbt het mogelijke doorslaan. Fijn dat je voor nu iig een gulde middenweg hebt gevonden :D


Hoe lang ben je eigenlijk?

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:06

Haha geen taart gehad.
Wel sushi!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:10

Ik ben 1.73 :) Ik ben niet aan het door slaan, maar snap wel hoe het over komt voor sommigen dus zal op mijn omschrijvingen gaan letten :)

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:30

Anoniem schreef:
Haha geen taart gehad.
Wel sushi!

Ook feestelijk!

Hoe bepalen jullie je streef gewicht? Ik vind het lastig.... streef naar een mooi “rond getal” terwijl ik met 2 kilo meer ook oké zit. Word snel zo’n obsessie die getallen.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:26

Door na te gaan op welk gewicht ik het meest prettig in mijn vel zat, dat is ca 57kg. Volgens BMI (ook al vind ik dat achterhaald) is 57 ook mijn ideaalgewicht. Maar mijn eerste doel is onder de 60 grens, dan ben ik al heel tevreden.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:39

Ik bepaal dat eigenlijk omdat ik me met dat gewicht fijn voelde en er goed uitzag.
Op foto’s Zie ik dat bijvoorbeeld terug.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:51

Only2Bianca schreef:
Anoniem schreef:
Haha geen taart gehad.
Wel sushi!

Ook feestelijk!

Hoe bepalen jullie je streef gewicht? Ik vind het lastig.... streef naar een mooi “rond getal” terwijl ik met 2 kilo meer ook oké zit. Word snel zo’n obsessie die getallen.


Ik heb niet echt een streefgewicht. Ik wilde graag 57 wegen, omdat ik dit gewicht had voordat mijn leven op z'n kop stond (aanrijding, revalidatie, aangekomen)

Maar nu vind ik de kg niet meer interressant, ik schommel tussen 59 en 61 en wil ik er gewoon een aantal kg slanker uit zien en dan maakt het mij niet uit hoeveel de weegschaal aangeeft. 2 jr terug was ik op mijn streefgewicht terwijl ik nu meer weeg maar slanker/gespierde uit zie. Dus de kg laat ik los

J0anieke

Berichten: 4981
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:53

Ik wil graag nog 2 cm kwijt in m'n taille. Misschien kan ik nog verder, maar daar zou ik al heel blij mee zijn. Zou leuk zijn als ik dan ook wat kg kwijt raak, maar daar ben ik minder op gefocussed omdat ik ook vaak (probeer te) sporten :)

NoTwixLeft
Berichten: 611
Geregistreerd: 06-07-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:02

Streefgewicht ook een beetje gekeken naar het gewicht waar ik me prettig bij voelde. Dat gewicht ligt misschien iets te laag, omdat ik toen regelmatig vragen kreeg of ik niet te dun werd en/of ik geen anorexia had. Daarom iets er boven, maar wel met de kanttekening dat ik kijk en luister naar mijn lijf op de weg daarheen.
Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat mijn lijf met -10 er weer mooi uit ziet, maar dan zit ik wel al weer bijna op m'n streefgewicht. Dus ga het merken de laatste kilo's.

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:36

Ik heb ook geen streefgewicht. Kijk gewoon wat ik mooi vind staan en waar ik me fijn bij voel. Nu gaat het bij mij ook maar om een paar kilo’s en geen tientallen. Ik wil graag van die muffintop boven mn broeksband af :')

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:45

Hier ook geen streefgewicht meer, wil gewoon een gezond gewicht en mij prettig voelen :D

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:23

Ik wil minimaal onder de 80 uit komen, ivm mijn eventuele borstverkleining.

Ik weet nog dat ik me het meest gelukkig voelde op 70-75, dus daar tussen zitten zou ik helemaal prima vinden :j

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:34

Ik heb nu als streefgewicht 60 kg, maar kijk even aan of dat al niet te licht is voor mij. Voel me nu ook al wel happy eigenlijk.

Vanochtend 62.7 op de weegschaal *\o/* ben wel trots, toch nog 300 gram kwijt in deze week met tegenslagen en pijn. En een week zonder eetbui, dus hopelijk blijft het nu gewoon goed gaan.

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:20

Zelf vind ik het ook lastig wat nu mijn ideale gewicht is. Ik kan nog wel eens doorschieten. Te dun is ook niet mooi, dan raak je je rondingen kwijt. Ik merk nu al dat mn borsten kleiner worden :')

NoTwixLeft
Berichten: 611
Geregistreerd: 06-07-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:06

Kleinere borsten heb ik ook *\%/* Vind ik heel niet erg! *\%/*

Maar dames, even een reminder! Deze week is weer een oneven week en dus kom maar op met de tussenstand :list:

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:40

Ik ben op vakantie in Griekenland. Gelukkig vind ik heel veel mee met groentes lekker. Ik laat de frites en brood staan. Ik hoop dat ik niet ben aangekomen als ik terug kom. Maar anders is het maar zo.
Als ik terugkom begin ik met een behoorlijke dosis prednison en die zal ik komende tijd ook nog wel nodig hebben. Dus dan lukt het afvallen waarschijnlijk toch niet meer.
Maar het nu ontwikkelde eetpatroon ga ik vasthouden, daarmee voel ik 2 kilo in 5 weken af.
De combinatie met 3 operaties en al die prednison en weinig bewegen zorgt dat ik geen doelen ga stellen. Pas na de laatste prednison ha ik aan een streefgewicht denken.

Ik reageer niet op iedereen maar heb wel veel aan jullie verhalen...
Bedankt daar voor.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:47

Het doet mij goed dat er meer mensen zijn met het “vind ik een mooi getal syndroom”
Zolang we maar realistisch blijven en onszelf goed in de gaten houden...(zegt miss obsessief :+ )
Hier gaat het goed: geen honger of junkfood trek, geen crash in de koeklade week 2, en lekker aan het sporten.
Nog 4,9 kg te gaan, maar 2,9 kg zou ook al heel fijn zijn.


Fijne vakantie Raket, ik denk dat je het super doet met deze keuzes groente/koolh. Ennuhhh... vergeet niet te genieten hè?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:08

Vakantie en dieet is een hele vervelende combinatie!
Met een actieve vakantie is het misschien nog een beetje te doen. Maar met een 5 * all-in.... Pfffff.

Geniet ervan Raket. Want dat moet tijdens vakantie op nummer 1 staan.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:08

Hoe gaat het met jullie? Alles onder controle dit weekend? Hier wel, blij dat ik de draad weer heb opgepikt want voel mij een stuk beter en fitter.
En dat na 14 dagen ‘clean’ Y)(^)

Onze vakantie over 7 weken is mijn doel, maar hoop dat ik eindelijk het inzicht heb gekregen om deze “overconsumptie-fase” voorgoed af te sluiten. Maar heb dit al vaker geprobeerd dus ben nog voorzichtig met mijn uitspraken. Eerst maar zien hoe we er in september voor staan.

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:19

Ik wil er niet over praten...

Ik ga vanavond uit eten en iets met f uck my life..

Enorme lekkage in huis gehad gisteren.. alles wat op de grond stond kan ik als verloren beschouwen...

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:25

Oh nee, wat een ellende! Kan je iets vergoed krijgen van je verzekering?

Afvallen gaat kak. Teveel diners en bbq's. Hang al drie weken op hetzelfde gewicht.

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:26

Ik heb te veel gesnoept en moet maar weer eens een beetje gaan opletten wat ik eet. Ondanks het snoepen gaat t best redelijk, mn gewicht schommelt een beetje rond de 72 kg

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:27

Ja dit wordt verzekeringswerk. Ik heb ook geen schuld aan de lekkage. Die is wel in mijn huis geweest, maar iets met buizen en Eneco warm water iets..

Maar tis echt een ravage....

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:29

Fijn dat je geld krijgt maar de ellende die erbij komt daar zit je niet op te wachten.