[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:58

Lau schreef:
Earth schreef:
Heeft iemand trouwens nog tips voor goede kleurshampoo?

Wat ik vaak deed is een verf bijv directions verdunnen met conditioner tot het de kleur is die het was en dat een kwartiertje laten intrekken. Dit 1x de week zo bleef het bij mij mooi.

Ja zoiets krijg ik dus al mee van de kapper.

Lau

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:59

Dan komt het wel goed met je gewone shampoo.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:05

_San87_ schreef:
Ik heb van drie merken roterende föhnborstels gehad en alle drie gingen ze binnen een half jaar tot een jaar kapot... Ondanks dat mijn haar er supermooi en glanzend door werd, begin ik er niet meer aan. Ik heb nu een Airwrap en die heeft een die borstel zit vast, als in draait niet, werkt net zo makkelijk als een roterende. Dus zelf zou ik dan naar zoiets kijken.

Ik heb er een van Kruidvat, die doet t al 5 jaar braaf haha. Zegt dus niet alles, maar wel heel vervelend dat jij er dus alleen maar ellende van hebt gehad.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:06

Iemand tips met betrekking tot het langer laten groeien vanuit kort haar?
Ik had een opgeschoren kapsel nadat ik door dagelijks hoog prednison gebruik mijn krullen verloor in 2019:

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik het sinds maart (mijn laatste operatie) niet meer geknipt en kon het in juli in een klein lief staartje:

Afbeelding

Mijn haar groeit als kool (godzijdank) en ik lijk door het ergste punt te zijn, ik heb het nu vaak vast en dan met een schattig haarbandje of een grote strik.
Mijn voorkant komt tot mijn kin nu en de achterkant valt over mijn schouders maar door de lagen is het niet los te dragen want het ziet er absoluut niet uit...

Nu twijfel ik of ik het nog even vast houdt zodat mijn voorkant wat meer kan groeien of ik ga voor een bob met het risico dat het een gigantische faal wordt.. omdat de achterkant nu dan ook fors geknipt moet worden kan het gelijk niet meer in een staartje

Ik zou graag zoiets willen:

Afbeelding

Maar ben bang zo te eindigen :')

Afbeelding

Iemand die me kan helpen over mijn angst van de eerste knipbeurt? :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:09

Ik heb een tijdje door gespaard tot mijn haar echt op mijn schouders kwam. Pas toen heb ik er weer model in laten knippen dan heeft de kapper ook wat om mee te werken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:15

_San87_ schreef:
Ik heb van drie merken roterende föhnborstels gehad en alle drie gingen ze binnen een half jaar tot een jaar kapot... Ondanks dat mijn haar er supermooi en glanzend door werd, begin ik er niet meer aan. Ik heb nu een Airwrap en die heeft een die borstel zit vast, als in draait niet, werkt net zo makkelijk als een roterende. Dus zelf zou ik dan naar zoiets kijken.

Een Dyson Airwrap? Ik heb serieus nog nooit überhaupt een föhn in bezit gehad en heb geen idee of ik er daadwerkelijk mee kan bereiken wat ik wil, dus dat is me even te hoog gegrepen denk ik...

Andere mensen met tips voor een goede föhnborstel? :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:15

Hmmm toch wel he...

Ik zal zo even een foto maken hoe het nu is, alleen echt de voorkant is kort (2 plukken) rest tikt net mijn schouders aan en achter echt al dik over mijn schouders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:33

Amethyst_ schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb er een van Kruidvat, die doet t al 5 jaar braaf haha. Zegt dus niet alles, maar wel heel vervelend dat jij er dus alleen maar ellende van hebt gehad.

Nou, beter :D. Ik vond het na drie x teleurstelling wel mooi geweest. Het waren ook geen goedkope apparaten. Bij alle drie het draaimechanisme kapot :.

MuSLi schreef:
_San87_ schreef:

Een Dyson Airwrap? Ik heb serieus nog nooit überhaupt een föhn in bezit gehad en heb geen idee of ik er daadwerkelijk mee kan bereiken wat ik wil, dus dat is me even te hoog gegrepen denk ik...

Andere mensen met tips voor een goede föhnborstel? :)

Ja, de echte van Dyson. Ben er echt superblij mee. Mijn haar is zachter dan ooit. Maar ik snap dat jij/mensen er niet voor kiezen, ze zijn loeiduur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:34

_Friemel schreef:
Iemand tips met betrekking tot het langer laten groeien vanuit kort haar?
Ik had een opgeschoren kapsel nadat ik door dagelijks hoog prednison gebruik mijn krullen verloor in 2019:

[ [url=m/z4yILn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CWlpso.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik het sinds maart (mijn laatste operatie) niet meer geknipt en kon het in juli in een klein lief staartje:

[ [url=m/bsIKET.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn haar groeit als kool (godzijdank) en ik lijk door het ergste punt te zijn, ik heb het nu vaak vast en dan met een schattig haarbandje of een grote strik.
Mijn voorkant komt tot mijn kin nu en de achterkant valt over mijn schouders maar door de lagen is het niet los te dragen want het ziet er absoluut niet uit...

Nu twijfel ik of ik het nog even vast houdt zodat mijn voorkant wat meer kan groeien of ik ga voor een bob met het risico dat het een gigantische faal wordt.. omdat de achterkant nu dan ook fors geknipt moet worden kan het gelijk niet meer in een staartje

Ik zou graag zoiets willen:

[ [url=m/C7U82I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ben bang zo te eindigen :')

[ [url=m/0B9ZLf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand die me kan helpen over mijn angst van de eerste knipbeurt? :')

Ik zou nog even doorsparen. Even door de zure appel, en dan kun je meteen gaan voor het kapsel dat je wil :D.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:40

Earth schreef:
Heeft iemand trouwens nog tips voor goede kleurshampoo?

Ja die ik geplaatst heb!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:44

Nu zit ik me af te vragen of roze haar mij staat :)) :').

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:53

Proberen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:54

Hannanas schreef:

Ja en wat als t paasei is :)). Eigen kleur er weer over, zeker :P.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:56

Ik heb de spoeling van Loreal een paar keer gebruikt, en ik vind t heerlijk. Maar die pakken bij mij heel goed omdat ik zo blond ben.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:00

_San87_ schreef:
Hannanas schreef:

_O-
Met die indola pink shampoo ben ik idd wel naar de kapper geweest om het met koele highlights eruit te laten halen.

Ik hou van net ff een “zie ik het goed” zweem
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:02

Ik zit tussen licht en middenblond in, denk ik.

Hannanas schreef:
_San87_ schreef:

_O-
Met die indola pink shampoo ben ik idd wel naar de kapper geweest om het met koele highlights eruit te laten halen.

Ik hou van net ff een “zie ik het goed” zweem

[ [url=m/Fn9hB5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou, als ik roze zou kiezen (of eender andere kleur), wel duidelijk kleur willen :D.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:06

Hehe ja, ligt er wel aan wat bij je huid past en hoe licht je haar is. Bij mij zou een lichte koele roze dan het beste staan, maar dan zou ik echt eerst flink wit moeten blonderen wil je die ondertoon kunnen bereiken. Daar ben ik dan weer een pussy voor, bang dat m’n haar kapot gaat.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:14

Ik neem de gok om het blonderen niet te doen. Want ik wil gewoon niet mijn haar beschadigen. Ze doen het niet enkel om te kleuren, maar ook zodat de haarschubben open gaan staan en zo de kleur beter opnemen. Als ze morgen aandringt om het wel te doen, wil ik het overwegen want ik vind het anders echt zonde van het verven, maar mn har moet er ook niet aan onderdoor gaan :P Het is nu net zo gezond en glanzend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:16

Earth schreef:
Ik neem de gok om het blonderen niet te doen. Want ik wil gewoon niet mijn haar beschadigen. Ze doen het niet enkel om te kleuren, maar ook zodat de haarschubben open gaan staan en zo de kleur beter opnemen. Als ze morgen aandringt om het wel te doen, wil ik het overwegen want ik vind het anders echt zonde van het verven, maar mn har moet er ook niet aan onderdoor gaan :P Het is nu net zo gezond en glanzend.

Als het goed gebeurt kan bleken niet heel veel kwaad, toch? Oprechte vraag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:20

Nja het lijkt me nooit goed dat je iets met je haar doet waardoor de haarschubben open gaan staan lijkt mij, maar misschien heeft iemand er meer ervaring mee :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:26

Earth schreef:

Informeer eens bij je kapper of ze met Olaplex werken. Dat kan al zoveel schelen bij het bleken.
Als ik het me goed herinner, moet je stap 1 en 2 door de kapper laten doen en kun je het thuis onderhouden met stap 3 in de vorm van een masker dat je vóór het wassen een x aantal minuten laat intrekken.

Die roze haren zien er echt wel heel tof uit. :j

Friemel, wat ben jij een knappe vrouw!
Ik zou ook nog even doorsparen tot je haar wat langer is maar ik snap je heel goed. Die tussenlengte is altijd zo lastig om doorheen te komen. :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:31

Earth schreef:

Jouw haar was toch bijna wit? Dan hoef je ook niet te ontkleuren.

Ik moest wel ontkleuren en mijn haar houd teveel warmte vast en daardoor was het roze/paars leuk tot aan de nieuwe wasbeurt. Fotos zijn terug te zien in t topic. Zo'n lichte kleur is alles behalve makkelijk. Maar mooi is t wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:36

xDenies schreef:
Earth schreef:

Jouw haar was toch bijna wit? Dan hoef je ook niet te ontkleuren.

Ik moest wel ontkleuren en mijn haar houd teveel warmte vast en daardoor was het roze/paars leuk tot aan de nieuwe wasbeurt. Fotos zijn terug te zien in t topic. Zo'n lichte kleur is alles behalve makkelijk. Maar mooi is t wel.

Ja ik ben hoogblond. Maar ze blonderen dus niet voor de kleur, maar om de haarschubben open te zetten. Dus ze willen mijn haar ook blonderen daarom. Ze werken idd met olapex bij mijn salon, dus dat kan ik wel eens vragen. Heb er echt zin in morgen! Zal wel een lange zit worden, dat ben ik niet gewend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:39

Ik ben echt benieuwd hoe het wordt en hoe lang het blijft zitten :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:47

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind deze twee ook wel heel gaaf.