Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:41

@hwn: als je dat al van jezelf weet, is het dan niet handiger om wat bij te stellen? Ipv voornemen op 3x te lopen, eerst een maand 1x per week en dan de tweede maand 2x per week of zoiets?

Gisteren ging ik een rondje lopen en wilde op gevoel lopen. Dus horloge fijn onder mijn mouw verstopt en dan ren ik zowaar een PR op mijn 5 km ;)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:49

Citaat:
Top!

Gisteren wederom gaan zwemmen en daarna een stukje trailen. Ik was met mijn broer en helaas kreeg hij na 3,5 km wederom last van zijn knie. Ik ben doorgehobbeld en heb de auto gehaald. Uiteindelijk maar 4,5 km gerend, maar goed, in combi met het zwemmen, toch wel wat beweging gehad, maar geeft toch net niet genoeg voldoening.
Morgen maar een stuk gaan rennen ;)

Lastig knie blessures! :(:)

hwn schreef:
Ik had gisteren normaal een klein wedstrijdje (amper 3 km), maar zo'n anderhalf uur voor starttijd begon het te regenen, en met bijna-vriestemperaturen ben ik maar thuisgebleven, was zo al verkleumd van buiten te werken in die kou. Maar ik moet me toch dringend wat herpakken. De voornemens voor 2019 komen eraan, ik weet nu al dat ik weer te veel wil en combinatie van alles geen haalbare kaart wordt.

Nat en zo koud zou ik het lopen ook overgeslagen hebben. :=
Ben benieuwd naar je voornemens!

Mijn ‘grote’ doel is om in september ‘19 de Tilburg Ten Miles te lopen. :)
Vriendlief heb ik sinds deze week ook eindelijk enthousiast voor het hardlopen, maar die wil enkel 5 km lopen. Die crossfit nog fanatiek dus meer hoeft niet van hem.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:38

Ik heb zaterdag een fijne 10km door het bos gelopen en zondag mijn kortste loopje van het jaar gehad, de santarun in Oosterbeek. Was niet gepland, mijn zusje vroeg of ik meeging. Mijn vriend liep ook mee en mijn neefje van vier ook. Hij was de jongste deelnemer en heeft de 2.7km met ons maar mooi in 21 minuten gelopen (met een paar kleine stukjes bij ons op de rug :P). En ook nog in een kerstpak. Was supergezellig en ook nog geïnterviewd voor de website van de Gelderlander.

Boemklatsch dat is een mooi doel en je hebt er nog zat tijd voor.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:50

Boemklatsch schreef:
Lastig knie blessures! :(:)

Ikke niet, mijn broer ;)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:51

Supervixen schreef:
Ik heb zaterdag een fijne 10km door het bos gelopen en zondag mijn kortste loopje van het jaar gehad, de santarun in Oosterbeek. Was niet gepland, mijn zusje vroeg of ik meeging. Mijn vriend liep ook mee en mijn neefje van vier ook. Hij was de jongste deelnemer en heeft de 2.7km met ons maar mooi in 21 minuten gelopen (met een paar kleine stukjes bij ons op de rug :P). En ook nog in een kerstpak. Was supergezellig en ook nog geïnterviewd voor de website van de Gelderlander.

Wat gaaf! En zo stoer van je kleine neefje!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:10

Gisteren weer een marathon gelopen. Gelukkig niet me de vooraf voorspelde wind want die viel alles mee. Maar in plaats daarvan dus wel wel wat glibberen over de smeltende sneeuw op grote stukken van het parcours. Mijn streeftijd ook bij lange niet gehaald. Maar daar had ik na 8km de brui al aangegeven na een bijna valpartij. Toch nog eerste geworden in mijn categorie (5de overall bij de dames). Is dan toch een soort van troostprijs.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:38

Wauw Greetje63.. zoveel respect voor jou!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:12

Greetje ik blijf het zo knap vinden!

Ik ga vrijdag eerst naar de osteo, en daarna kine opstarten. Knie blijft ondanks hyper rustig opbouwen opspelen. Dus hulp erbij nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:48

Wauw netjes Greetje!

En stoer dat je neefje mee ging supervixen!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:42

Greetje, superstoer hoor! In wat voor tijd loop jij ongeveer een marathon?

Supervixen, jeetje knap hoor van je neefje. Zou mijn dochter van 8 eigenlijk ook moeten motiveren mee te gaan, maar is voor haar motorisch allemaal net wat moeilijker.

Gister voor het eerst sinds een week weer rondje hardgelopen. De kou buiten verleidde me elke keer weer om naar de sportschool te gaan maar dat is natuurlijk onzin. Eerste 5 km gingen best stroef (zware benen), dacht dat ik verstandig was als ik daarna zou stoppen. Maar toen ging ik pas echt in een lekker ritme lopen dus alsnog doorgelopen tot de 10km. Tijd behoorlijk langzaam maar dat geeft niet alsnog lekker met een voldaan gevoel op de bank geploft.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:34

Mijn snelste marathon is in 3hr16 maar dat haal ik nu niet meer. In oktober nog een marathon in 3hr26 gelopen maar toen was ik ook niet echt in vorm (5 weken ervoor een ultra van 100km gelopen). 3 weken terug een marathon trail in 3hr50 en nu wilde ik voor de 3hr30 gaan maar het werd 3hr40.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:52

Vandaag ruim 17km in het Deelerwoud gelopen. Is al bijna een half jaar geleden dat ik verder dan 15km heb gelopen. Het ging lekker. Wel een keer stilgestaan om naar wat herten te kijken en een paar stukjes gewandeld om wat te kunnen eten en drinken. In februari doe ik mijn eerste trailrun die verder is dan 15km, dus moet ook wel kilometers maken.

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:05

Jnien schreef:
@hwn: als je dat al van jezelf weet, is het dan niet handiger om wat bij te stellen? Ipv voornemen op 3x te lopen, eerst een maand 1x per week en dan de tweede maand 2x per week of zoiets?

Gisteren ging ik een rondje lopen en wilde op gevoel lopen. Dus horloge fijn onder mijn mouw verstopt en dan ren ik zowaar een PR op mijn 5 km ;)

Goed gedaan !

Ik heb idd mijn loopdoelen al bijgesteld van 3x per week naar 2x, en ga van 2 loopclubs naar 1, maar wat werken met de paarden betreft, ga ik van ongeveer 0 (heb wel 7 paarden aan huis, dus ik verricht wel veel werk rond de paarden) naar toch 2 of 3 paarden regelmatig wat werk geven (1 of 2 onder het zadel, rest grondwerk).

Ben intussen snipverkouden, maar het lopen ging gisteren toch best lekker: een 8 km rustig rond 10 km/u, en mijn hartslag bleef deze keer lekker laag, was bij mijn snellere trainingen vorige week heel anders.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:08

SV: ik ben erg jaloers op je plaatjes! En goed gelopen zeg.

Ik ben vanmorgen bij de osteo geweest. Bekken stond toch scheef (heiligbeen zat vast) en mijn linkervoet kon geen torsie maken, dat is ook aangepakt. Bij de knie geen structurele problemen wat ik zelf ook niet verwachtte. Nu afspraak maken met sportkinepraktijk en verder twee maal daags koelen met ijs en dan insmeren met voltaren voor 10 dagen.

Ik hoop zo dat het gaat lukken zeg, ik wil erg graag blijven lopen. Ben ook gestopt met rijden (weet nog niet of dat definitief is) en wil echt graag sporten...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:10

@Poes, scheef bekken heb ik ook vaak, gelukkig voel ik het meestal zelf, en krijg ik het zelf los.

Wat doen we nu met die ingezamelde schoenen? Zijn toch "maar" 18 of 19 paar, weet niet of je dit de moeite vindt om ze mee te nemen naar Nederland? Anders gaan ze in de kledingcontainer, komen ze vast ook nog goed terecht.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:40

Hoe krijg je dat zelf los? Ik doe wel weer yoga en veel stretchen.

Die schoenen wil ik van Kortrijk tot Gent meepakken, maar dan was het niet meer op mijn route geloof ik. Ik rij regelmatig naar Hoofddorp, de 14e weer.

De 12e ga ik naar Ieper en zou ik erom kunnen passeren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:56

Wordt er nog een beetje gelopen hier?

Ik ben vanmorgen in het bos geweest, heuveltje op heuveltje af gelopen.
Donderdag doe ik mee met de derde Kerstdagloop en afgelopen zaterdag heb ik meegedaan met rondje Bussloo Kersteditie. Lekker druk dus!

Afbeelding

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:07

En of er nog wordt gelopen! :) Ik heb wel weer een nieuw trainingsdoel, want ik ga de halve marathon van Zandvoort lopen op 31 maart. Dus we kabbelen rustig voort.

Iedereen fijne feestdagen en nog een sportief uiteinde!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:16

Ik mag drie weken niet lopen na osteo. Kan ook goed voelen dat hij wat gedaan heeft, mijn billen zijn stijf en mijn knie doet nu ergens anders pijn... Niet zo blij mee nog...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:39

Leuk Arzil!

Poes, dat is mooi balen zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat!

Ik wens iedereen ook fijne dagen en een sportief, blessurevrij nieuwjaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:40

Dank je ik ook. Ik verveel me inmiddels ook echt...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:45

Mooi doel Arzil! En Supervixen, jij loopt echt op zulke mooie plekken, wauw! Succes met de laatste loopjes van dit jaar.

Poes, waardeloos zulke dingen. Ik loop sinds 11 september niet meer. Heb dit weekend voorzichtig rondje gedaan (20x 30 seconden met 30 sec wandelen) maar toch best wat reactie in m’n voet -O- woensdag kijken wat er gebeurt als ik nog een tandje terugschroef naar 10x 30 seconden. Maar ik heb dus een lange weg te gaan voor ik op m’n oude niveau ben en dat vind ik wel echt heel stom hoor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:52

poeh je bent ook al lang bezig noeps! Ik vind het ook gewoon zo eng dat er mogelijk iets simpel als pakweg 5km rennen nooit meer zou kunnen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:29

Vanmorgen goed mijn best gedaan met de Derde Kerstdagloop, die was 7.3km.

Toen stuurde een instagrammer uit mijn woonplaats waar ik af en toe wat mee klets een berichtje of ik nog zin had om een rondje in het bos te lopen.
Ik vond het wel een beetje eng om zo met een toch wel vreemde man samen in het bos te gaan lopen na al die vreemde verhalen over hardlopers. Dus locatie delen maar aangezet en toch maar gegaan, want ik vind het wel heel leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.
Nou ik leef nog, we hebben 10.5km gelopen en het was heel gezellig. We gaan binnenkort nog een keer samen lopen. Dan wel wat meer kilometers maken.
Voelde me wel een beetje een kneus, want die man loopt serieuze afstanden en ook nog eens snel :P.

Al met al vandaag bijna 18km gelopen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:59

Knap hoor weer! Ik loop toch liefst alleen denk ik.