Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:29

Dat is toch schandalig dat dat niet vergoed word.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:31

Ik betaal iets van € 15 voor de pil, voor zes strips (genoeg dus voor een half jaar). Op zich de kosten niet echt, maar inderdaad. Als kraamzorg etc vergoedt wordt, dan zou anticonceptie ook vergoed moeten kunnen worden. Ook in een basispakket.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:42

Bloodymary schreef:
Anticonceptie wordt natuurlijk wel deels vergoed. Ik neem aan dat die pillen wel meer kosten dan ongeveer € 16, dat is de eigen bijdrage die je betaalt.

Nop... op de pil zit geen EB, of ja, het is volledig EB tenzij je aanvullend verzekerd bent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:46

Ik betaalde voor de Implanon 350 euro. Ja best een pittig bedrag maar liever dat dan ongewenst zwanger. However, ze mogen daar wat mij betreft wel soepeler in worden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:12

Berdien schreef:
Ik betaal iets van € 15 voor de pil, voor zes strips (genoeg dus voor een half jaar). Op zich de kosten niet echt, maar inderdaad. Als kraamzorg etc vergoedt wordt, dan zou anticonceptie ook vergoed moeten kunnen worden. Ook in een basispakket.

Zo dat is goedkoop :oo ik betaal voor een jaar €130. Maar dat wordt gelukkig wel 100% vergoed door aanvullende verzekering.
Vind het inderdaad wel raar dat de pil uit de basis verzekering is gegaan, maarja zal ze wel teveel gekost hebben..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:14

Implanon heb ik nu al 2 of 3 keer volledig vergoed gekregen. Misschien ligt dat aan een aanvullende verzekering? Geen idee.

Alleen de laatste keer hadden ze het fout gedeclareerd. Ik moest een aardig bedrag betalen en toen ik het nakeek stond er (ik kopieer:) 1x Onderzoeken van de baarmoedermond met een microscoop, het eventuele wegnemen van een stukje weefsel voor nader onderzoek is hierbij inbegrepen. (039170).

Ik heb toen gemaild dat mijn broek heel niet uit is geweest. Daarna is het bedrag mysterieus verdwenen, geen antwoord niks.
Ben wel blij dat ik dat nagekeken heb :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:19

Ik kreeg laatst een tandarts consult na aanleiding van klachten in mijn declaraties... Tandarts zat in Deventer en nou woon ik al mijn hele leven in Brabant :+

Bleek dat de dame waarvoor het bedoeld was de zelfde voorletters en achternaam had... (Blijkbaar is een polisnummer dus ook al niet meer belangrijk |o )

En on-topic:
Er stond vandaag een dame voor mij in de rij bij de kassa van de supermarkt, het was me niet eens opgevallen dat ze zwanger was totdat we een gesprek hadden en ze me er even op moest wijzen dat zwanger zijn echt geen pretje is met haar misselijkheid, een buik die in de weg zit, geweichtspijn... Enzovoorts enzovoorts...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:38

Niobe schreef:
Implanon heb ik nu al 2 of 3 keer volledig vergoed gekregen. Misschien ligt dat aan een aanvullende verzekering? Geen idee.

Alleen de laatste keer hadden ze het fout gedeclareerd. Ik moest een aardig bedrag betalen en toen ik het nakeek stond er (ik kopieer:) 1x Onderzoeken van de baarmoedermond met een microscoop, het eventuele wegnemen van een stukje weefsel voor nader onderzoek is hierbij inbegrepen. (039170).

Ik heb toen gemaild dat mijn broek heel niet uit is geweest. Daarna is het bedrag mysterieus verdwenen, geen antwoord niks.
Ben wel blij dat ik dat nagekeken heb :=

Geen idee. Ik had toch nog een studentenverzekering. Ben nu 3 sterren verzekerd bij ZK en dan krijg ik het 100% vergoed. Maar nu heb ik het niet meer nodig, oh de ironie :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:56

Berdien schreef:

>;)
Ik betaal 20 per maand voor een stripje.

We hebben laatst uitgerekend dat de pil tot na de overgang net zo veel kost als een sterilisatie (ook niet vergoed).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:44

Mijn spiraal kostte 30 euro en die gaat 5 jaar mee. Bij de HA laten inbrengen dus dat is gratisj. Vooruit dat wil ik best zelf betalen :')

In mijn basispakket zit geen kraamzorg. FBTO *\o/*
En die tandartsverzekering haal ik er zeer zeker wel uit :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 00:34

Sizzle schreef:
Anticonceptie snap ik ook niet, dat zou echt wel wat zinloze abortussen en ongewenste kindere sparen. Heel vreemd.

Maar even zonder gekheid, een terminale kankerpatient op levensverlengende medicatie en check-ups kost rustig 10-30.000 euro per jaar. 1 ritje met de anbulance is rond de 1000 euro.
Kraamzorg is echt een mini-bonusje. Zoiets als "gratis" sterretjes repareren in je auto ruit.

Duur ritje. Hier kostte dat 520 waarvan ik 270 zelf moest dokken en was toch best een eindje...

Oh en de prothese in mijn schedel kwam pas voor terug betaling in aanmerking vanaf 10 vierkante cm (mis dat symbooltje op m'n mobiel) en geloof me als ik zeg dat dat een duur grapje was en dan ben ik maar 4 dagen gebleven incl operatie-dag ipv de normale 7. Want een gat van zegma 5cm in je kop laten herstellen is natuurlijk pure luxe... :r
Zwijg me aub van 'eerlijk' als het over ziekte verzekeringen gaat... Ze moesten eerst mijn schedel terug zetten wetende dat de kans erg groot was dat die zou af stoten... (met alle risico's en leed van dien) eer ze de prothese (die bijna een zekerheid was in mijn specifieke geval en ja, medisch te onderbouwen dat de kans dat het ging lukken nihil was.)

En wie heeft de rest van haar leven de extra gevolgen na operatie drie? (en dan heb ik nog geluk gehad al bij al, eer ze er aan konden beginnen dankzij die mongolen was het al zo ver naar de **** dat ze vreesden dat ze mijn hersenletsel zouden verergeren met het weghalen van de kruimels die voor schedel door moesten gaan)

Maar voor kinderen moet je niet wachten op een goedkeuring. Je krijgt hier nog een geboorte-premie ook. :r

Naast het deel dat ik zelf moest betalen mocht ik het ziekenhuis ook nog om uitstek van betaling van het resterende bedrag vragen want drie jaar is kennelijk geen tijd genoeg om de aanvraag zo ver klaar te hebben dat als de afrekening komt, die binnen de 30 dagen gestort word. :r

Zo word je 'verwend' bij behandeling van ziekte,.. *haalt even heel diep adem* .. De kanker patienten die levensnoodzakelijke medicatie zelf grotendeels betalen wil je de kost niet geven. Echt. Trek die tand maar heel snel uit.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 07:40

Wat gaan jullie altijd verschrikkelijk hard met al dat geklep. :') Onze buren gaan verhuizen. *\o/* En we krijgen er een jonge man voor terug ZONDER kinderen. Natuurlijk zit de kans erin dat die ooit gaan komen, maar dan woon ik vast al samen met mijn vriend.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:32

Misschien is het er wel eentje die graag tot een gat in de nacht feestjes geeft met heel erg luide muziek.

soms is het inderdaad niet te snappen dat sommige dingen gewoon niet vergoed worden. Al hebben wij hier in België een goed systeem beter kan het altijd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:53

Ik begrijp nog steeds niet dat ik niet gesteriliseerd mag worden... maargoed... nog 2 jaar uitzingen en dan mag het wel :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:47

Is het leeftijdsgebonden?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:00

Zou het niet ook gewoon evolutie kunnen zijn, dat bij sommigen de drang naar voortplanting afneemt omdat het al heel heel heel lang geen noodzaak meer is om te vermeerderen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:41

Oh. My. God.

Kennen jullie het geluid van die (electrische?) speelgoedautootjes, waar ze ook daadwerkelijk in kunnen zitten en mee kunnen rijden? Te vergelijken met een HELE grote en HELE irritante mug.

En dat rijdt dus al een uur op het plaatsje achter mijn huis. Onder mijn raam. Waar ik aan het werk ben. #FML

Nog even en ik ga over tot sabotage <<)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:47

Berdien schreef:
Oh. My. God.

Kennen jullie het geluid van die (electrische?) speelgoedautootjes, waar ze ook daadwerkelijk in kunnen zitten en mee kunnen rijden? Te vergelijken met een HELE grote en HELE irritante mug.

En dat rijdt dus al een uur op het plaatsje achter mijn huis. Onder mijn raam. Waar ik aan het werk ben. #FML

Ik zou er een tikkeltje moordlustig van worden }> :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:01

Dais_ schreef:
Is het leeftijdsgebonden?

jup... maar een echte grens is er niet... er wordt vooral nogal spastisch over gedaan... is een heel topic over

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:19

Berdien schreef:
Oh. My. God.

Eigenlijk zou je dan een drone moeten hebben die er boven kan vliegen en af en toe een grote vogelkak laat vallen of zo. Zo een van een gans.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:37

Bloodymary schreef:
Berdien schreef:
Oh. My. God.

Eigenlijk zou je dan een drone moeten hebben die er boven kan vliegen en af en toe een grote vogelkak laat vallen of zo. Zo een van een gans.

Little birdy in the sky, it dropped a poopy in my eye. I didn't scream, I didn't cry, I'm just glad that cows don't fly.
Well... maybe they do... }:) Hoe groot is je drone?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:50

Ik zag van de week dat ze bij Van Cranenbroek en miniatuur Audi A4 cabrio hebben die elektrisch bestuurbaar is en waar kinderen dus in kunnen zitten. Ik vond het echt vet haha. Als kind had ik dat zo leuk gevonden. Weet niet of hij herrie maakte trouwens, dat kan na een tijdje wel vervelend worden ja.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:52

Het is zeker tof speelgoed! Maar dat geluid... :x :x

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:54

Ik heb er een idee bij ja :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:13

Zeker als je aan het werk bent. Waarom moet dat precies onder jouw raam zijn? >;)