Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:24

Wiesje schreef:
Hoe gaat het nu Stephanie?

Het gaat elke dag een beetje beter gelukkig. Heb alleen de moeheid erg onderschat. Hoop dat het beter gaat als ik vast voedsel mag eten. Tenminste dat zeggen ze. Morgen ga ik voor t eerst weer mn paardje zien kijk daar echt naar uit!

Wiesje

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:51

Dat begrijp ik. vermoeidheid gaat steeds wat beter, maar ik merk dat ik na 3 maanden 's avonds echt afknap... dus ik ben nog steeds niet op het oude niveau maar goed, het is wintertijd. misschien scheelt dat ook

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:13

Het is hier al even een tijdje rustig, maar ik wilde me toch even aansluiten bij jullie als dat mag.

In 2013 heb ik een sleeve gekregen en ben ik alles bij elkaar uiteindelijk 62 kg afgevallen. Drie jaar geleden kwam er wat gewicht bij en heb ik hulp ingeroepen van een voedingscoach en na veel getob 8 kg eraf. Maar het hek leek wel van de dam af. Ik bleef honger houden, geen verzadigd gevoel krijgen, met het gevoel dat ik ook met regelmaat moest spugen, wat maagzuurklachten en ontzettende pieken en dalen in mijn suikerspiegel. Inmiddels stond een maand of 3 geleden de weegschaal op +20 kilogram. Hulp gaan zoeken, maar helaas nergens beschikbaar. De kliniek die me destijds geopereerd heeft zit na verhuizing bijna 2u verderop en kon weinig betekenen ivm mijn te lage BMI. Het NOK wilde me niet als patiënt, verwezen mijn terug naar de eerste kliniek. En na lang wikken en wegen besloten contact op te nemen met WeightWorks. Eerst was de bedoeling om via Allurion tegen gereduceerd tarief medicatie te gaan spuiten. Maar na een lang en emotioneel telefoongesprek met dokter Aarts besloten het traject in te gaan voor een gastic bypass. Achteraf gezien heb ik alle rode vlaggen, waarbij ze geen sleeve toekennen. En de dokter was oprecht verbaasd dat ik in al die jaren maar 30% was aangekomen. Daardoor kreeg ik het akkoord direct telefonisch, maar heb ik de screening wel moeten doorlopen omdat dit verplicht is.

Afgelopen dinsdag ben ik geopereerd en het gaat eigenlijk buitengewoon. Ik ben niet misselijk geweest, niet overgegeven en drinken/eten gaat ook erg goed. Vanavond gaan we voor het eerst zachte groente en zacht vlees proberen. Dus ik mag nog niet klagen.

Ik heb alleen met niemand gedeeld verder (nouja, de inner circle wel) dat ik deze operatie ondergaan heb. Ik heb helaas een aantal keer vervelend commentaar gehad van mensen die me niet te zwaar vonden, het onzin vonden etc toen we nog in de startblokken stonden. Daar hadden ze misschien gelijk in, maar de insteek was van de klachten afkomen (niet perse afvallen) en ik hoop dat dat nu lukt. Maar elke kilo die eraf gaat is uiteraard mooi meegenomen. En het was een verstandige keus, want tijdens de operatie bleek, dat de hele sleeve nutteloos geworden was, dus de klachten waren uit zichzelf niet verdwenen.... Maar dat niet kunnen delen voelt ook wel erg eenzaam. Dus vandaar dit berichtje. :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:33

Wat goed dat je uiteindelijk de stap en keuze hebt gemaakt!

Wat wat je bmi nu voor de gbp operatie?

Was je destijds al wel op je streefgewicht, 3 jaar geleden? Of wilde je er toen nog wel wat af?

Hopelijk mag je nu je doelen bereiken! :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:23

Wat goed dat je de stap toch hebt genomen.

Hier nog een dikke week voor de operatie. Super spannend! Vind vooral het avond eten erg moeilijk nu.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:27

Luna2006 schreef:
Wat goed dat je de stap toch hebt genomen.

Hier nog een dikke week voor de operatie. Super spannend! Vind vooral het avond eten erg moeilijk nu.

Spannend! Waar word je geopereerd?

Heb je moeite met het avond eten omdat je een bepaald dieet moet volgen op voorhand? Dat was bij mij niet aan de orde. Dus ik heb tot de dag ervoor gewoon normaal mogen eten.

Ga zelf vanavond voor het eerst weer warm eten, heb doperwtjes met gehakt. Eens zien hoe dat valt.
Cadaz schreef:
Wat goed dat je uiteindelijk de stap en keuze hebt gemaakt!

Wat wat je bmi nu voor de gbp operatie?

Was je destijds al wel op je streefgewicht, 3 jaar geleden? Of wilde je er toen nog wel wat af?

Hopelijk mag je nu je doelen bereiken! :)

Mijn BMI was voor de operatie dinsdag 31.9, met een lengte van 1.72. Ik zat 3 jaar geleden onder mijn streefgewicht met 68kg. Vond mezelf toen toen eigenlijk wel te licht voor mijn bouw! Persoonlijk zou ik graag rond de 70-72kg uitkomen, maar omdat het een redo is, kan het zijn dat het gewichtsverlies minder is. Dus blijft afwachten!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:59

Vilvoorde, wel een top arts maar toch blijft het spannend.

Morgen is de dag. Ben eigenlijk heel de dag rustig geweest maar nu speelt de stress mij parten.
Ben als eerste ad beurt dus moet om 7u daar zijn, dat is toch een gelukje, daar niet teveel tijd om stress te hebben

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:16

Succes Luna. Altijd spannend, maar voor een goed doek :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:48

Luna2006 schreef:
Vilvoorde, wel een top arts maar toch blijft het spannend.

Morgen is de dag. Ben eigenlijk heel de dag rustig geweest maar nu speelt de stress mij parten.
Ben als eerste ad beurt dus moet om 7u daar zijn, dat is toch een gelukje, daar niet teveel tijd om stress te hebben

Heel veel succes!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:03

Veel succes morgen

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 00:24

De eerste dag van je nieuwe leven :):) Succes morgen!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 07:20

Succes vandaag!!!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:39

Hopelijk is alles goed gegaan! :+:

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:46

de operatie gisteren is goed gegaan, morgen mag de drain eruit en mag ik eten.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 08:39

Wat voor drain had je dan?
Hoe gaat het inmiddels?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 08:50

Die zat links richting mijn maag. Heeft er 2 dagen gezeten voor het wondvocht. Ben van donderdag thuis nu. Heb nog geen hongergevoel gehad en krijg mijn beschuit nog niet op. Mijn tussendoortjes zijn wel het hoogtepunt vd dag. Afwisseling! Vanaf morgen mag ik ook gemixte soep eten smiddags.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:25

Hoe voel je je inmiddels? Goed herstel gewenst!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 23:01

Stephanie hoe gaat het met jou inmiddels?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:46

Wiesje schreef:

Ja het gaat goed! Ben weer aan t opbouwen met werk. Paardje doe ik al weer helemaal zelf. Rijden niet want ze is nog 2 haha. Merk wel dat mijn batterij heel snel leeg is helaas. Maar dat zal vast met een poosje beter gaan.

Gewicht gaat ook langzaam naar beneden en daar wordt k best onzeker van vergeleken met de meiden uit mn app groepje loop ik behoorlijk achter. Weet dat je niet moet vergelijken maar toch doe ik t wel..

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:48

Luna2006 schreef:
Die zat links richting mijn maag. Heeft er 2 dagen gezeten voor het wondvocht. Ben van donderdag thuis nu. Heb nog geen hongergevoel gehad en krijg mijn beschuit nog niet op. Mijn tussendoortjes zijn wel het hoogtepunt vd dag. Afwisseling! Vanaf morgen mag ik ook gemixte soep eten smiddags.

Heb dat nog niet gehoord dat mensen een drain hadden. Bijzonder! Wat neem je als tussendoortje als ik vragen mag?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:17

Stephanie_86 schreef:
Wiesje schreef:

Ja het gaat goed! Ben weer aan t opbouwen met werk. Paardje doe ik al weer helemaal zelf. Rijden niet want ze is nog 2 haha. Merk wel dat mijn batterij heel snel leeg is helaas. Maar dat zal vast met een poosje beter gaan.

Gewicht gaat ook langzaam naar beneden en daar wordt k best onzeker van vergeleken met de meiden uit mn app groepje loop ik behoorlijk achter. Weet dat je niet moet vergelijken maar toch doe ik t wel..

Vergelijken is een hele bekende, ik denk dat iedereen dat wel doet. Ik heb een maand stil gestaan terwijl er om me heen wel meiden afvielen. Wat dat betreft is afvallen, ook na een operatie, best wel een mindf*ck :j
Probeer vooral te bedenken dat alles wat JIJ afvalt ook goed is voor JOUW lichaam. Misschien gaat het niet zo snel als bij anderen, maar JOUW lichaam hoeft het in ieder geval niet meer mee te dragen :+:

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:23

Butterfly schreef:
Stephanie_86 schreef:

Vergelijken is een hele bekende, ik denk dat iedereen dat wel doet. Ik heb een maand stil gestaan terwijl er om me heen wel meiden afvielen. Wat dat betreft is afvallen, ook na een operatie, best wel een mindf*ck :j
Probeer vooral te bedenken dat alles wat JIJ afvalt ook goed is voor JOUW lichaam. Misschien gaat het niet zo snel als bij anderen, maar JOUW lichaam hoeft het in ieder geval niet meer mee te dragen :+:

Ja het is allemaal echt een mindfuck hoor en heb r ook best om gehuild deze week toen ik niks was afgevallen maar zelfs iets was aangekomen. Vreselijk en ik hou me echt aan alle voorschriften en regels.

Ergens weet ik ook wel dat ik ga afvallen maar als dat ff niet gebeurd en die meiden gaan 2 kg per week denk ik hoe dan. Ik ga met onsjes per week...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:02

Stephanie het voordeel daarvan is dat je huid de tijd krijgt om terug te veren :j
hoe harder het gaat hoe meer kans op vel overschot.

hier heb ik 2x een paar weken stil gestaan dat vond ik eerst echt vreselijk maar toen dacht ik zoals bovenstaande en vond ik het even minder erg

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:06

Ja bij dit ziekenhuis is dat standaard een drain na je operatie. op die 2 dagen is er toch meer als 100cc vocht nog uitgekomen. Ben nu 2 dagen volledig zonder pijnstilling en buiten langzaam wandelen en snel moe gaat het super.

Eten gaat wel moeizaam, ik eet 3 kwart beschuit, mijn tussendoortjes zijn 2 eetlepels van formaat.

@ stephanie: ik neem als tussen door vla vanilla 0% of Skyr 0% .

vandaag voor de eerste keer een kleine portie gemixte soep. Maag was heel erg vocaal maar tot nu toe gaat het goed.

Kan echt heel weinig eten dus voorlopig gaan de kg's eraf. -3kg nu.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:25

Luna2006 schreef:
Ja bij dit ziekenhuis is dat standaard een drain na je operatie. op die 2 dagen is er toch meer als 100cc vocht nog uitgekomen. Ben nu 2 dagen volledig zonder pijnstilling en buiten langzaam wandelen en snel moe gaat het super.

Eten gaat wel moeizaam, ik eet 3 kwart beschuit, mijn tussendoortjes zijn 2 eetlepels van formaat.

@ stephanie: ik neem als tussen door vla vanilla 0% of Skyr 0% .

vandaag voor de eerste keer een kleine portie gemixte soep. Maag was heel erg vocaal maar tot nu toe gaat het goed.

Kan echt heel weinig eten dus voorlopig gaan de kg's eraf. -3kg nu.

Dat klinkt qua hoeveelheden ook wat ik vlak na de operatie ongeveer kon eten, komt vanzelf! En een vocaal maag-darmstelsel ga je nog wel vaker merken :))