bigone schreef:Kunnen ze hem in de buik niet bestrijden met spoelingen? Zal ook wel een giga aanslag op je lichaam zijn en ik weet niet of ze dat bij dit probleem kunnen of doen. Wel eens gehoord van iemand die ook alles ontstoken had na een geknapte blindedarm en die heeft het door de spoelingen gered.
Spoelen bij een geknapte blinde darm wordt gedaan om de ontlasting uit de buik te spoelen. Bacteriën krijg je niet weg gespoeld, of ja niet volledig dan.
Een optie is om antibiotica rechtstreeks in de buik holte te spuiten, maar antibiotica via t infuus heeft eigenlijk hetzelfde effect. En t wordt wel heel invasief om elke dag antibiotica in de buik te gaan spuiten.
Jet schreef:Jeetje, dat is ook wat van die bacterie! Is dat er eentje die zich net als Lyme ook ergens in een "stil" hoekje kan terugtrekken en dan ineens weer de kop op kan steken? Wel super dat deze gevoelig is voor de AB die je nu krijgt, maar waarom gaan ze niet door tot 0% maar tot 5%? Krijg je dan niet dat die 5% de sterkere zijn die overleven en krijg je dan niet dat resistentie in de hand gewerkt wordt? Of denk ik nu weer veel te simpel? O ja, nog een vraag: Heb je die bacterie misschien een keer in het ziekenhuis opgelopen? Of is daar niets over te zeggen?
Werkt het goed nu ze via de PICC alles kunnen doen en ook bloed kunnen aftappen?
Weet ik eigenlijk niet of ie dat doet. Weet alleen dat t een bacterie is die het lichaam prima zelf aan kan, maar problemen gaat geven als er lichaamsvreemd spul erin komt, zoals een drain dus. Daar kan ie op gaan zitten en gaan groeien, dan gaat ie problemen geven.
Crp moet 6 of lager gaan worden, onder de 6 is normaal en volgens mij kunnen ze niet eens lager meten, want dan staat er <6. Sinds de vorige operatie, toen ze de drain geplaatst hebben, is mijn crp niet lager geworden de 15/20. Als dat nu weer gebeurd, gaan ze verder kijken.
Zou kunnen dat ik m in t ziekenhuis gehad heb, maar heel veel mensen dragen de bacterie al bij zich. Zonder dat ze ziek worden of problemen krijgen. Best kans dat ik m dus ook al lange tijd heb. Dat kan je helaas niet zeggen.
Ja, picc lijn is echt een uitkomst. Bloed afnemen stelt echt werkelijk niets voor. Heb er ook nauwelijks last van, infuus had ik veel meer last van. Insteek is nu wel iets gevoeliger dan dat t was, maar ben lomp geweest.
Hij zit aan de binnen kant van mn boven arm en vrij hoog, dus in mn slaap heb ik er aan getrokken of iets.

Mijn lijntje.
Sizzle schreef:Gut weer een nieuw beestje op je lijf, alsof je er nog niet genoeg had
De reden dat ik zeg verkopen is omdat ik welliswaar kerngezond ben maar ook niet voldoende aan trainen kom door werk en kind.
Ik heb een vreselijk goed paard staan maar die loopt nog als een 4 jarige terwijl ze inmiddels 6 is. Ik zit me dan op te vreten dat er zo veel meer in zit.
Dat is toch anders als je gewoon een leuk paard hebt waar toch niet het laatste in zit.
Zo voelt het voor mij altans
Op zou nog niet zo erg zijn, maar ze zitten in mn lijf. Hihi.
Ben ik helemaal met je eens. Zou het ook echt niets vinden als ik een potentieel goed paard heb, maar hij niet kan doen wat ie kan. Hij is alleen ook nog iets extra speciaal voor mij, maar dat blijft hij of hij nu wel van mij is of niet. Vind t wel belangrijk dat ik hem kan blijven volgen, ook voor Zil.