Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:48

ik wil binnenkort ook wat aan mijn conditie gaan doen en wil heel graag 15kg afvallen.
sinds ik van een actieve baan naar een kantoorbaan gegaan ben (en daarnaast last heb van CVS en gebrek aan motivatie) ben ik veel te inactief. loop wel dagelijks een rondje met onze oude hond maar dat is niet genoeg.
in 2 jaar tijd ben ik 15kg aangekomen, wat ik er nu af wil hebben.

mijn voeding is denk ik best goed en ziet er ongeveer als volgt uit:
O:200ml magere yoghurt met cruesli of muesli.
T:fruit
L:2 volkoren boterhammen met hartig beleg, af en toe als extra een cup a soup.
T:rauwkost
D:groente, stuk soja/vleesvervanger, kleine hoeveelheid aardappels of rijst (eet vooral veel groente), soms wat saus over de groente.
T: nog wat yoghurt of sojadrink

mijn valkuil zijn de vrijdag en zaterdagavonden, een paar wijntjes, een bakje chips.
ik denk dat ik per weekend 2 flessen witte wijn en een zak chips verorber, maar als je kijkt wat ik over de hele week eet dan zou dit toch niet voor gewichtstoename moeten zorgen?

ik wil met de crosstrainer aan de slag en tips voor een goed en gunstig geprijsd model zijn welkom.
zit nu nog in een verbouwing waardoor het hele huis overhoop ligt, maar zodra dit klaar is (half oktober) wil ik fanatiek van start.

Jolandaa_

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:03

O: 2 boterhammen
T: 1 boterham
L: 2 boterhammen
T: 80gr yoghurt 150 gr aardbeien
A: diner wat de pot schaft.
T: 2 stuks fruit.

Tussendoor mag ik wisselen.
Inmiddels even geen sport. Ben al 3 weken aan het hoesten. Inmiddels week 4 al voorbij en het word steeds erger. Inmiddels denk ik een rib(spier?) gekneusd. Hoorde straks een hele harde knoep. En sindsdien Verrek ik van de pijn. Balen. Vond de fitness zo leuk.

Inmiddels drink ik veel water en weinig cola. Alcohol is geen punt hier. En soms een chipje op z'n tijd is echt niet erg. Maar je kunt ook zelf alternatieven klaar zetten dat je niet in de verleiding komt. JIJ moet het doen, niet wij.

Ik heb vrijdag avond sinds 2 maand ofzo friet op. Men ik had toch last van mij maag.. Nooit meer friet (uit het vet) voor mij..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:04

Hooi iedereen!
Wat is het hier rustig!!!!
Ik ga vanaf deze week het sporten weer oppakken, ben nu 2 weken begonnen met stage en ga iedere dag op de fiets, in totaal een uurtje per dag. Daarnaast probeer ik nog iedere dag paard te rijden.

Vanavond een lesje Power dus zal wel veel spierpijn hebben komende week.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:11

Ik sta stil.. Heb vreselijke eczeem en kan absoluut geen zweet erop hebben. Daarbij sinds 2 weken de sleutel van een nieuw huisje dus druk met klussen! Dus vermaak me wel maar ben al totaal out of shape :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:24

Hier ook al 2 weken stil. Bronchitis en een gekneusde rib. Rib gaat al beter, maar bij een inspanning krijg ik het benauwd en hoest ik de longen uit m'n lijf.eten gaat wel goed.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:01

Hier weer op gang, was wat spier verloren maar ben nu alweer aardig op weg!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:20

Moet morgen voor een nieuw schema maar heb het idee dat ik er alleen op conditie op vooruit ben gegaan maar qua lichaam helemaal niet.

Vorige week had ik een fittest en was ik gewoon bijna 2 kg zwaarder!!?? M'n fittest gaat op hartslag en na 22 minuten rond de 181 gestopt. Was gewoon slechter dan de vorige keer dus dat was ook even een domper. Thuis een potje gejankt en weer even er tegenaan!

Ben zo gefocust op het gewicht dat ik dat maar even laat voor wat het is en gewoon lekker ga sporten, want ik merk wel dat het qua conditie wel steeds beter gaat.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:34

Maris89 schreef:
Moet morgen voor een nieuw schema maar heb het idee dat ik er alleen op conditie op vooruit ben gegaan maar qua lichaam helemaal niet.

Vorige week had ik een fittest en was ik gewoon bijna 2 kg zwaarder!!?? M'n fittest gaat op hartslag en na 22 minuten rond de 181 gestopt. Was gewoon slechter dan de vorige keer dus dat was ook even een domper. Thuis een potje gejankt en weer even er tegenaan!

Ben zo gefocust op het gewicht dat ik dat maar even laat voor wat het is en gewoon lekker ga sporten, want ik merk wel dat het qua conditie wel steeds beter gaat.

Niet te veel op getallen vast pinnen. Was je niet ongesteld? Dam ben ik ook veel zwaarder.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:57

Zooo ik ben een tijdje niet meer op dit topic geweest :o

Ik heb een tijd vakantie gehad en een sportdip en paard uit de running maar we gaan er nu weer lekker tegenaan! Heb een nieuw sportschema, helaas veel opdrukken ;( en weer lekker begonnen met club power ( helaas ook veel opdrukken ;( ) Ook mijn voedingsschema is weer aangepast, even wat minder calorietjes. :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:44

Hooi!
Ik ben ook weer actief aan het sporten en goed op mijn voeding aan het letten. Ik ben sinds dit jaar 10 kg afgevallen en moet ook niet meer hoor (zeker niet) dus was 6 kg maar die andere 4 gingen na voedingsschema ineens heel makkelijk.

Ik train nu gericht op spieropbouw en eet nu ook iets meer om dat te ondersteunen. Sinds maandag een nieuw schema en heb nu spierpijn van 3 trainingen deze week. Haha dat betekend zo ongeveer in alle ledematen ;-)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:09

Wat goed dat je 10 kg kwijt bent!

O dat spierpijn herken ik wel...aan de ene kant vind ik het ook wel fijn als het maar niet te erg is. Doe je ook groepslessen of alleen fitness?

Hoe komen jullie aan jullie eiwitten (zonder shakes graag). Ik vul mijn voeding in en ik eet veel kip(filet) en kwark enzo maar op de een of andere manier krijg ik te weinig eiwitten binnen. Ik wil liever niet aan de shakes.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:14

Waarom wil je niet aan de shakes?:) dit is juist een makkelijke en efficiënte manier om aan extra eiwitten te komen. Anders questbars?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:18

Ik wil het gewoon het liefst uit mijn normale voeding halen daarnaast loop ik bij een diëtiste die de shakes ook afraad.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:04

Elmira30 schreef:
Wat goed dat je 10 kg kwijt bent!

O dat spierpijn herken ik wel...aan de ene kant vind ik het ook wel fijn als het maar niet te erg is. Doe je ook groepslessen of alleen fitness?

Hoe komen jullie aan jullie eiwitten (zonder shakes graag). Ik vul mijn voeding in en ik eet veel kip(filet) en kwark enzo maar op de een of andere manier krijg ik te weinig eiwitten binnen. Ik wil liever niet aan de shakes.

Nee, alleen fitness.

Ik eet 2x per dag kwark. Ik eet rookvlees, huttekaas, kipfilet, tartaar, 30+ kaas, eiwitrepen en ik neem wel shakes maar niet elke dag. Ik maak ook regelmatig een beltsanderbrownie (Google maar) of eet eiwit pannenkoeken.

Ik eet zo'n 110-140 gram eiwit per dag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:19

Zonder shakes is het voor mij onhaalbaar (kwark gaat niet, veel vlees eten wil ik absoluut niet (ivm diereneed)). Daarnaast heb ik in publicaties gelezen dat whey eiwitten het meest effectief zijn van alle eiwitbronnen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:39

Waarom wil je veel eiwitten eten? Puur een vraag heb er nul komma nul verstand van.

Ik heb ondanks al ruim 4 weken geen sport kunnen doen ivm benauwdheids klachten en kneuzingen.

Echter ben ik gisteren wel gaan fietsen. Begonnen met 20 minuten. Tussendoor een keer een extra puf gepakt. Was kapot. Wel van te voren gewogen. Woog 76,5 dus dat is -4,9 :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:51

Voor spieropbouw, ondersteuning van spieren en voor her herstel :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:33

Ook hier wat meer tijd en weer druk aan het sporten

Gisteren 2 lessen gedaan merk wel dat ik met bodypump met de squat meer gewichten kan gaan nemen

Alleen biceps triceps is heel zwaar voor me haha dan echt mini gewicht eraan

Wil ook het hardlopen weer gaan oppakken dus nu opzoek naar goede schoenen

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:26

MaritB schreef:
Voor spieropbouw, ondersteuning van spieren en voor her herstel :)

Precies daarom inderdaad.

Ik zag nog 2 proefzakjes van de B&F shop liggen in de kast. Elke keer denk ik ik ga het proberen maar doe het dan toch weer niet. Laatste 2 dagen kom ik aan mijn eiwitten gelukkig.

@Jolandaa_ Goed dat je bijna 5 kg kwijt bent en ondanks je benauwdheid toch weer gaat bewegen.
Gewoon rustig opbouwen.

vanavond weer lekker pumpen, zin in. :) Morgen weer wegen... ;(

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:03

He hoe gaat het allemaal met jullie sporters?? Dit topic is aardig stil he? :D

Ben nu 11 kg kwijt! *\o/* *\o/* Het sporten en gezond eten werpt zijn vruchten af :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:10

Helaas mag ik niet meer sporten voor aankomende 3 maanden

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:14

Waarom niet? :( Blessures?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:16

Je hebt pb :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:27

Top! je was toch bezig met aankomen? Gaat dat wel nog goed of...?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:17

Wat goed zeg!

Jeetje gianti flink balen blessure?

Ik heb nu weer veel tijd en zou onwijs graag me abonnement willen verhogen weer in de sportschool maar helaas geen geld voor dus ga 1x per week en wil daarnaast wat meer gaan hardlopen

Heb nu nog 6 inhaal lessen in de sportschool dus kan nu nog 6 weken 2x per week en als ik dan zie dat ik het geld kan missen ga ik hem weer verhogen naar 2x per week