Wat vervelend dat het stellen van een diagnose zo lang op zich laat wachten, River. Wat doe je momenteel zoal qua dagbesteding en therapie? Lastig dat de echte behandeling nog niet is gestart wegens het gebrek aan de juiste diagnose.
Wil je zelf geen medicatie gebruiken, Duplo? Of is dat gewoon niet aan de orde?
Ondertussen ben ik dus al een keer gewisseld van medicatie en de dosering Seroquel is drie keer aangepast (telkens omhoog gegaan). Word er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van, al ben ik nog helemaal niet lang bezig
Ik ben gewoon heel ongeduldig, denk ik. We willen natuurlijk allemaal het liefst onmiddellijk van deze nare gevoelens af zijn. Hoe zag de periode voor jullie aan therapie begonnen er voor jullie uit?
Ik heb het dus eigenlijk gewoon heel ver laten komen. Zo ver dat de crisisdienst uiteindelijk bij een vriendin op de stoep stond
Ik vond nog steeds dat ik het zelf wel op kon (en natuurlijk moest, want ik moet een hoop van mezelf) lossen. Ondertussen was ik realiteit wel een beetje uit het oog aan het verliezen
Ik deed alles om maar (tijdelijk) van mijn gevoel af te zijn. Ik ervaar het echt als onwijs benauwend, vast zitten aan jezelf, in je eigen lichaam, terwijl je totaal niet meer weet waar je het zoeken moet. Die onrust maakt me echt helemaal gek af en toe. In de periode voorafgaand aan de intakes reed ik 's nachts vaak het halve land door in de auto of ik liep uren langs het strand te dolen, in een poging rust te vinden
Ik heb gedronken, gebruikt, noem het op. Overigens zijn of waren dit absoluut geen verslavingen, wel pogingen om de realiteit tijdelijk te ontvluchten
Vanuit de GGZ stimuleren ze het om echt te bellen wanneer het niet gaat. 's Nachts kan ik dan gewoon contact opnemen met de kliniek voor een praatje. Ik voel me dan ontzettend bezwaard en een enorme aansteller, maar dit weekend heb ik na twee uur ijsberen (op drie tabletjes Promethazine, Oxazepam kan ik niet slikken) toch maar gebeld.
Bij mij is het vanuit mijn jeugd ontstaan, ik ben koppkind(ouders met persoonlijkheidsstoornis) en daardoor geen goede thuissituatie gehad. De vorming als jong kind heeft mij gemaakt tot een instabiel persoon, met behoorlijke impulsiviteit, geen duidelijk doel voor ogen en ook een extreme pingpongbal qua emoties en acties. Ik kon ook rare dingen zeggen of doen. Dat heb ik nu nog steeds maar wel veel minder extreem 

steek dat maar in je pocket