[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:41

Ik krijg hem vergoed uit mijn aanvullende verzekering dus betaal er niks voor :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:57

Heb net even gekeken en krijg hem nu ook gratis (vanaf 21 jaar) bij mijn aanvullende verzekering. Ben vorige week 21 geworden dus het volgende doosje vergoed. :)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:01

Ik heb alleen aanvullende verzekering voor tandheelkundig :P maar misschien als ik 21 ben dat ik die ga verwisselen voor de gene die de pil vergoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:10

Alleen voor de pil zou ik het niet doen, dan ben je veel goedkoper uit als je hem zelf betaalt a 60 euro per jaar. Aanvullend ben je op zijn minst 150 zo niet meer per jaar voor kwijt.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:11

Nuvaring moet ik ook zelf dokken, maar goed, liever 1 keer in de 3 maanden €36, dan een premie van €160 per maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:13

Ik betaal via collectief 120 per maand voor 3 ster aanvullend. Maar heb hem niet voor de pil, maar voor fysio en tandarts

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:17

Oke nee dan ga ik dat idd niet doen als dat zo veel scheelt..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:29

Vraagje, normaal word ik altijd 7 dagen heftig ongesteld, als in ik kan naar de wc blijven rennen en minstens 2 pakken flinke matrassen gaan er doorheen :') Maar afgelopen keer was het maar 2/3 dagen maar een beetje.. Gewoon weer begonnen op de 7de dag en na 2 strips weer stopweek (advies van de dokter om maar 2 strips door te slikken bij deze pil), zondag de laatste, dinsdag ongesteld en nu is het alweer bijna weg.. Is dat normaal of? :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:48

Hoe lang slik je deze pil al?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:20

Even tellen.. ongeveer 3 kwart jaar.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:37

Ik heb ook een vraagje..

Ik ben normaal nooit zo moeilijk met een doorbraakbloeding, heb ik meestal eens in de paar maanden een keertje en vervolgens gaat het weer een tijd goed. Nu ben ik anderhalve week geleden weer begonnen met mijn pil.. gisteren enorme buikkrampen en vandaag echt heel erg veel bloedverlies. Ik was op de begrafenis van mijn vriends oma en in de tijd van de dienst (drie kwartier) was het zo erg dat mijn panty tot aan mijn knieën onder het bloed zat en mijn hele jas (waar ik op zat) rood was...

Zo erg heb ik het nog nooit gehad. En op het moment kan ik beter op de wc blijven zitten want zodra ik op sta komen er enorme golven bloed uit. Zou dit gewoon een doorbraakbloeding zijn of misschien toch iets anders?

Slik de pil die ik gebruik nu een jaar of 6 dus al best lang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:42

Kan het geen miskraam zijn geweest? Dat je onverhoopt zwanger blijkt?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:00

Zou misschien kunnen, maar dan zou dat door de pil heen zijn gegaan...

Klinkt wel redelijk aannemelijk, heb normaal ook nooit buikkrampen of iets en dat was gisteren en vandaag behoorkijk aanwezig.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:44

Hoi allemaal!

Mag ik hier mijn vraag stellen? Ik heb nu sinds 2 jaar een Mirena spiraaltje, maar heb nog steeds erge buikpijnen en bloedingen. Deze klachten komen 1 á 2 keer in de maand voorbij, heeft iemand hier ervaring mee? Zelf denk ik erover om hem te laten verwijderen en even geen 'poppenkast' meer in of aan mijn baarmoeder..

bedankt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:23

Nee, ik heb juist nauwelijks nog buikpijn en bloed niks meer sinds ik een Mirena heb...
Is dat vanaf begin af aan al zo? Vervelend joh, kan me voorstellen dat je erover denkt om hem eruit te halen.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:53

Ik ben nu twee maand gestopt met de pil en heb nu erg last van puistjes op mijn gezicht. Komt dit door de veranderingen van de hormonen ofzo? :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:00

irissahorse schreef:
Ik ben nu twee maand gestopt met de pil en heb nu erg last van puistjes op mijn gezicht. Komt dit door de veranderingen van de hormonen ofzo? :P

:j
Ik had een puntgaaf huidje toen ik de pil slikte, nadat ik stopte werd mijn huid weer onrustiger.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:40

Hmm, wat zou ik daar aan kunnen doen? Want het staat natuurlijk niet zo knap

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:16

irissahorse schreef:

Hier heb ik ook last van -O- Beetje jammer weer dit haha. Zou ook wel willen weten wat daaraan te doen valt.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:00

He ik heb even een vraagje!
Ik heb ongeveer een halfjaar lang mijn pil door geslikt. :o
Maar afgelopen vrijdag toch besloten om maar weer een keertje ongesteld te worden, alleen ik ben het nu nog niet. :=
En zaterdag moet ik alweer met mijn pil beginnen, moet ik nu wachten totdat ik ongesteld ben geweest? Maar je mag toch niet langer als 7 dagen zonder pil? :o?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:06

Noliita schreef:
He ik heb even een vraagje!
Ik heb ongeveer een halfjaar lang mijn pil door geslikt. :o
Maar afgelopen vrijdag toch besloten om maar weer een keertje ongesteld te worden, alleen ik ben het nu nog niet. :=
En zaterdag moet ik alweer met mijn pil beginnen, moet ik nu wachten totdat ik ongesteld ben geweest? Maar je mag toch niet langer als 7 dagen zonder pil? :o?

gwn de pil slikken wanneeer je die weer moet slikken indd :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:06

x_Rebecca schreef:
Ik heb ook een vraagje..

Ik ben normaal nooit zo moeilijk met een doorbraakbloeding, heb ik meestal eens in de paar maanden een keertje en vervolgens gaat het weer een tijd goed. Nu ben ik anderhalve week geleden weer begonnen met mijn pil.. gisteren enorme buikkrampen en vandaag echt heel erg veel bloedverlies. Ik was op de begrafenis van mijn vriends oma en in de tijd van de dienst (drie kwartier) was het zo erg dat mijn panty tot aan mijn knieën onder het bloed zat en mijn hele jas (waar ik op zat) rood was...

Zo erg heb ik het nog nooit gehad. En op het moment kan ik beter op de wc blijven zitten want zodra ik op sta komen er enorme golven bloed uit. Zou dit gewoon een doorbraakbloeding zijn of misschien toch iets anders?

Slik de pil die ik gebruik nu een jaar of 6 dus al best lang...

:oo dat klinkt best gênant en vervelend...
Denk dat dit ook best wel heftig is voor een doorbraakbloeding... maar weet dat zelf verder ook niet

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:07

Oke dankje! Vind het wel raar dat ik nog niet ongesteld ben. :=

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:08

Noliita schreef:
Oke dankje! Vind het wel raar dat ik nog niet ongesteld ben. :=

Het kan altijd nog komen.. bij mij is het vaak ook pas 3/4 dagen erna.
En anders, als er natuurlijk een kans zou kunnen zijn, een zwangerschapstestje?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:47

Ik neem op woensdag mn laatste pil en wordt zondag avond/maandag ongesteld. Maandag middag breekt het meestal dan goed door.

Dus kan zijn dat het pas laat door breekt. Maar als je niet ongesteld wordt moet je zaterdag wel gewoon weer de pil gaan slikken en even een zwangerschapstest halen.