OoappeloO schreef:Ik heb niet de 2 pagina's helemaal bijgelezen, maar merkte wel dat er iets werd vergeten.
Fibro tussen je oren, idd. Máar ook omdat je te weinig groeihormoon aanmaakt en daardoor je spieren niet volledig kunnen herstellen waardoor ze eerder hun grens hebben bereikt (én dat over die grens heen wordt ook nog eens sterkter vertaald in je hersenen).
Dit is mij verteld door de reumatologe van het Diakonessenziekenhuis in Utrecht.
Bedankt voor die info! Dus dat zou verklaren waarom er ook mensen met fybro rondlopen die geen chronische stress hebben meegemaakt
Maar wil er wel bijzeggen: die stress kan ook vroeger in je jeugd gebeurd zijn, dus wat je niet door hebt of weet. Als je gevoelig bent, kan een scheiding van je ouders al fibro opleveren... maar kan zich later gaan uiten als je wel ontspannen bent. Veel mensen hebben ook niet door hoor dat ze stress hebben, daarom komen er zoveel mensen bij de dokter met lichamelijke klachten met als uiteindelijke oorzaak dat het door stress kwam.
Mijn schoonzus had ook weer iets: mevrouw heeft 112 gebeld omdat ze aan het hyperventileren was en pijn had in haar linkerarm. Niets gevonden natuurlijk... mevrouw had pure stress. De dag erna moest de hele verjaardagsvisite van haar moeder aanhoren hoe vreselijk zielig ze was door haar FM, dat ze niet kon lopen door de pijn. Waarop ik vroeg: goh, waarom draag je dan zulke hoge hakken als je zo'n pijn hebt? Haar antwoord: ik wil natuurlijk er wel mooi bij lopen, daar heb ik de pijn voor over
Waarom zeur je er dan over
Wat moet ik in hemelsnaam met haar als ze zo vreselijk veel negatieve aandacht vraagt? negeren?
Had al een keer het balletje opgegooid dat haar FM niet haar grootste probleem was, maar haar gebrek aan zelfvertrouwen en continu vraag voor bevestiging (zo dacht ze dat ik een hekel aan haar had omdat ik geen zin had in een gesprek omdat ik zo ziek als een hond was
. Ze heeft daarvoor 10 keer haar moeder gebeld en 4 keer mijn vriend voor bevestiging!!)
Ik vind het echt heel moeilijk... ik word echt knettergek van haar en haar klaagzang! Als ik het negeer of erop in ga: resultaat is hetzelfde: ze gaat zielig doen en haar moeder wordt dan boos op ons (vriend en ik) omdat wij moeten toegeven dat ze inderdaad erg zielig is
Wat zouden jullie doen?
Want ik vind het echt niet eerlijk dat ze alles wat tegenzit op haar FM gooit en wij moeten dan maar ja en amen knikken.