[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 07:36

GRRR... heb ik weer hoor...
normaal wil je niet ongesteld worden...
nu heb ik de pil 1 maand doorgeslikt en moest ik gisteren/vandaag ongesteld worden..
nu is er nog niks...
volgende week een weekendje weg met vriend... hopenlijk is het dan al geweest... anders durf ik niet eens te zwemmen...en wat allemaal nog meer gebeurd op een romantisch weekendje weg...
en woensdag moet ik dus alweer met een nieuwe strip beginnen.
dat maar gewoon doen dan?
en nee ik ben niet zwanger...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:54

niemand?
ik denk trouwens dat ik toch nog wel van het weekend ongesteld word...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:11

Ik denk niet dan mensen die kleine lettertjes kunnen lezen en denk ook niet dat veel mensen zin hebben om het in een nieuw schermpje te plakken Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:20

Inderdaad, kan het niet lezen. En dus ook geen antwoord geven.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:22

IvysToeter schreef:
GRRR... heb ik weer hoor...
normaal wil je niet ongesteld worden...
nu heb ik de pil 1 maand doorgeslikt en moest ik gisteren/vandaag ongesteld worden..
nu is er nog niks...
volgende week een weekendje weg met vriend... hopenlijk is het dan al geweest... anders durf ik niet eens te zwemmen...en wat allemaal nog meer gebeurd op een romantisch weekendje weg...
en woensdag moet ik dus alweer met een nieuwe strip beginnen.
dat maar gewoon doen dan?
en nee ik ben niet zwanger...

Je kunt woensdag gewoon met 1 nieuwe strip beginnen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:23

dank je wel Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:36

Je moest gisteren/vandaag ongesteld worden? Dus dan ben je woensdag gestopt? Nou bij mij kwam het ook pas de 3de dag. Je kan woensdag gewoon met je pil strip beginnen, morgen ofso zal je wel ongesteld worden. Normaal stopt het toch als je weer met een nieuwe strip begint? Ten minste dat zei mijn dokter. Dan zal het wel tegen het weekend over zijn hoor Knipoog

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:00

Het stopt niet gegarandeerd als je met een nieuwe strip begint hoor. Het kan ook zijn dat je gewoon een keertje overslaat.
Hoop dat je nog op tijd ongesteld wordt iig!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:24

@ LauEef, normaal gesproken als ik op woensdag stop dan ben ik vrijdagmiddag/avond of zaterdag ochtend echt al ongesteld.
niet een heel klein beetje, maar echt 'goed' zeg maar.

Nu ben ik een klein beetje maar.
Wel voor alle zekerheid maar een mini poedersuiker gebruiken...
het is maar een kleine bloeding om het zo maar te zeggen.
Ik hoop zo dat als ik woensdag met de pil weer begin dat het in ieder geval vrijdag 'over' is.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:34

Ben je misschien pas begonnen met de pil? Dan kan het zijn dat je lichaam zich aan het aanpassen is.
Ik begin trouwens altijd op vrijdag, dan op donderdag de laatste pil en op maandag ongesteld. Op deze manier ben ik nooit ongesteld in een weekend Haha! Haha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:14

ik wilde het juist in het weekend.
omdat ik er anders op school mee zat.
en ik ben niet pas begonnen met de pil.
slik hem al een paar jaar.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:32

Ik kom zojuist bij de arts vandaan, 3 oktober word mijn Mirena geplaatst. Weet iemand hier iets over de kosten? Ik ben 24, het spiraaltje word niet op medische indicatie geplaatst, en de huisarts zet het spiraaltje. Ik ben verzekerd via de uitgebreide polis van IZZ.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:37

Wacht, even kijken op de site van het IZZ leert mij dat mijn basispakket al een volledige vergoeding geeft aan anticonceptie. Dus dat betekend denk ik wel dat mijn eigen risico aangebroken word (de pil word daar ook vanaf getrokken), maar dat ik geen torenhoge rekening gepresenteert krijg, right?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:22

Utixo schreef:
Wacht, even kijken op de site van het IZZ leert mij dat mijn basispakket al een volledige vergoeding geeft aan anticonceptie. Dus dat betekend denk ik wel dat mijn eigen risico aangebroken word (de pil word daar ook vanaf getrokken), maar dat ik geen torenhoge rekening gepresenteert krijg, right?

Ik heb ook een spiraaltje laten plaatsen in Juni, heb tot op heden geen factuur ontvangen. Wordt volgens mij volledig vergoed door de zorgverzekeraar

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:26

Ok, hoe bevalt het? Ben toch wel iets huiverig voor het plaatsen. Ik ben toevallig net weer met een nieuwe strip begonnen van de pil, dus volgende maand mag ik naar de HA.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:57

Hallo dames. Ongetwijfeld zijn hier zat vragen geweest over de pil Trygynon, maar bij het idee om 218 pagina's door te gaan bladeren zakt me de moed een beetje in de schoenen.

Ik ben na een jaar of twee weer begonnen met de pil slikken. Ben nu aan mijn eerste stripje trygynon bezig, een drie-fasenpil. Ik voel me aardig opgeblazen en ik heb het idee dat ik ook wat dikker ben geworden. Heel naar gevoel, m'n kleren zitten gewoon strakker. Is dit normaal voor deze pil, hebben anderen dit ook? Ik kan me dit helemaal niet herinneren van de vorige keer eigenlijk.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:24

Utixo schreef:
Ok, hoe bevalt het? Ben toch wel iets huiverig voor het plaatsen. Ik ben toevallig net weer met een nieuwe strip begonnen van de pil, dus volgende maand mag ik naar de HA.

Het bevalt mij tot nu erg goed Haha! Het plaatsen is mij ook heel erg meegevallen. Ik ben er wel voor naar het ziekenhuis geweest. Had van tevoren 2 asprines genomen en werd verder plaatselijk verdoofd. Het inbrengen voelde maar heel even vervelend. Daarna werd ik even heel erg duizelig en warm maar dat was na een paar minuten over. Verder heb ik zo'n anderhalve week wat last van mijn onderrug gehad, maar dit was nog wel dragelijk.

Na 6 weken op controle geweest en was alles in orde.

Nu heb ik er helemaal geen last meer van, ik ben af en toe nog heel erg licht ongesteld, maar daar heb ik nauwelijks een tampon of maandverband voor nodig.

Ook met seks heb ik er nog geen last van gehad.

Voor mij dus een ideale oplossing omdat ik van de pil wel heel erg groeide en een slechte huid kreeg

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:25

JoT schreef:
Hallo dames. Ongetwijfeld zijn hier zat vragen geweest over de pil Trygynon, maar bij het idee om 218 pagina's door te gaan bladeren zakt me de moed een beetje in de schoenen.

Ik ben na een jaar of twee weer begonnen met de pil slikken. Ben nu aan mijn eerste stripje trygynon bezig, een drie-fasenpil. Ik voel me aardig opgeblazen en ik heb het idee dat ik ook wat dikker ben geworden. Heel naar gevoel, m'n kleren zitten gewoon strakker. Is dit normaal voor deze pil, hebben anderen dit ook? Ik kan me dit helemaal niet herinneren van de vorige keer eigenlijk.

kreeg ik ook van de mycroginon 30, groeide enorm en had ook constant trek. Niet leuk. Maar de meeste pillen beinvloeden je gewicht wel negatief. Ik ben ook een tijdje pilloos geweest en in die periode ben ik flink afgevallen (was er ook wel bewust mee bezig maar het ging veel makkelijker zonder pil dan met pil)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:28

Hm is dat ook mogelijk? Ik slik nu 5 jaar de pil, en ben meerdere keren bezig geweest met afvallen maar dit gaat heel moeizaam (ik kom sneller aan dan dat er iets af gaat). Nooit bij stil gestaan of dit ook mogelijk is door de pil, gezien ik deze al zo'n tijd slik. Kan dit ook nog na die 5 jaar?

Ik wil wel stoppen met de pil en over op iets anders; het afgelopen jaar krijg ik steeds meer last van bijwerkingen, en ik vind het absoluut genoeg geweest. Ik ga naar de huisarts om over een andere oplossing te praten.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:38

Ik heb vorig jaar, toen was ik 24, de Mirena laten plaatsen. Voor mij was het een hele nare ervaring in het ziekenhuis. Ben namelijk van mijn stokkie gegaan en heb daar een halve dag in een kamertje gelegen om bij te komen. Jeetje wat deed dat pijn bij me zeg. Is idd niet bij iedereen zo, maar ik had uiteraard weer pech.

Nu heb ik hem in Juni weer eruit laten halen, niet dat ik er problemen mee had, maar doordat ik 16 juni voor 3 jaar naar Curacao ben vertrokken met mijn vriend en we toch wel een kindje in de planning hebben zitten. Het eruit halen was echt geen probleem en ging heel snel, dus dat scheelt weer.

Wat wel vreemd was, dat ik een jaar lang niet ongesteld ben geweest tijdens het spiraaltje, nu denk je natuurlijk: lekker, misschien wel, maar ook heel vreemd, je voelt je niet echt vrouw!

Heb trouwens het spiraaltje zelf moeten kopen bij de apotheek, was vorig jaar 119 euro!

Verder helemaal geen last gehad ervan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:08

Hij kostte bij mij al 125.

Ik voel me net op en top vrouw zonder mijn regels, das voor iedereen anders denk ik Ja

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:49

Hm, ik zie het wel. Ik zorg in ieder geval dat er geld op mijn rekening staat. Het wisselt ook nog wel eens, soms moet ik de pil zelf betalen en een nota indienen, Dan word het weer automatisch naar het IZZ gestuurd.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:53

heb even een vraagje.
Kan ik ook mn pil een weekje langer doorslikken, dus totaal 4 weken slikken, dan een stopweek en dan weer verder slikken voor 2 weken en dan weer een stopweek?
Of kan ik beter zeggen slik een week langer door dus 4 weken slikken, dna een stopweek en dan 5 weken slikken?
Of gewoon totaal 6 weken achter elkaar doorslikken?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:58

Ik doe dat ook wel eens als het niet uitkomt. Dan slik ik 1 week door en leg die strip apart. Als het dan een paar maanden later weer een keer niet uitkomt, dan komt die strip weer te voorschijn en slik ik weer maar 1 week door.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 00:11

Je mag NOOIT een 'pilperiode' korter maken dan 21 dagen, net zoals je stopweek NOOIT langer mag zijn dan 7 dagen. Voor de rest kun je het regelen in alle vrijheid Knipoog