Horse_ schreef:Mijn vriend denkt dat ik in t gesticht thuis hoor nu hij t weet....
Ik ga ervanuit dat je een grapje maakt (of anders iig hij) zoniet dan zou vriendje bij mij snel weg zijn (naar het gesticht of niet mocht ie dan zelf weten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Horse_ schreef:Mijn vriend denkt dat ik in t gesticht thuis hoor nu hij t weet....
_Laura schreef:"Kent u het gevoel dat u een kamer binnenliep en niet meer weet wat u daar wilde doen? Nou zoiets, maar dan continue én begeleid door een 20-koppig kabouterorkest die allemaal een ander instrument bespelen...."
Vond ik tijdje terug op t ADD forum
liss schreef:mijn dochter van 8 is laatst gediagnostiseerd met ADD,
ze is nu sinds een week aan de Ritalin.
binnenkort ga ik naar en psycholoog, ik dacht altijd dat ik hooggevoelig was maar ga nu zeker twijfelen,
mijn hele leven heb ik 'last' van mezelf, het lukt vaak gewoon niet.
nou lijken hooggevoeligheid en AD(H)D erg veel op elkaar.
maar ik zie mezlef in mjn dochter...wordt vervolgd
Sappos schreef:Ik "meld" me ook eventjes. Mn moeder liep altijd maar als grapje te zeggen dat ik een ADHD kind was. Altijd vreselijk druk en weetikwat. Nu ik iets ouder ben toch maar eens serieus op zoek gegaan naar symptomen en kwam hier het ADD lijstje tegen...Aai das confronterend. Ook mijn moeder ziet er op enkele na héél veel terug in mij. Wat ik herken is het drukke, niet stil kunnen zitten, dromerige staren, afsluiten van de omgeving, lastig luisteren, GEEN vermogen tot concentreren en ga zo maar door. Binnenkort maar eventjes langs de HA kijken wat die vind. Weet wel een ding. Ik ga niet aan de medicijnen want het beperkt mij verder niet. Ja rust is ver te zoeken, ja concentreren is vreselijk lastig maar ik leef er dus al 18 jaar mee...
Maar dan de vraag aan jullie...wat maakt nou net het verschil tussen ADD en ADHD?
edit: Sprak er vandaag met de vrouw van mn opa over...Het verbaasde haar niet en ze had ook al zo'n vermoeden...toch gek dat niemand er dan iets van zegt.
Sappos schreef:Alwiene wil het na bevestiging van de huisarts wel een keer proberen maar zie mij niet aan de medicijnen, ik slik met moeite een paracetamol als ik ziek ben.
Maargoed misschien beperkt het mij wel maar heb ik er verder geen last van omdat ik er mee heb leren leven. Adhd? No way! Ik ben gewoon een beetje drukker constant en ik kan me niet concentreren. Nu is dat op school redelijk op te lossen door mij gewoon in een hoekje te zetten met mn ipod dan hoor ik iig niks wat mij af kan leiden want onbewust ben ik daar toch naar op zoek. Thuis is het een ander verhaal, daar zijn veel meer dingen die mij van mn werk kunnen houden.
Vue schreef:Ah euh hoi.. hier nog een warhoofd!
Uitspraken hierboven: Précies.![]()
En als ik gewoon kort wil vertellen wat er in mn hoofd gebeurt, zeg ik tegen mensen 'nou, gewoon. Storm. Onweer. De katrina, of tsunami, of de mitch.'