Ik hou ook niet zo van verjaardagen .. sommigen zijn wel leuk, maar meestal heb ik er weinig zin in Net zoals op nieuwjaarsdag heel je familie langshoppen om gelukkig nieuwjaar te wensen (ook al zie je ze iedere week)
Afschermen gaat bij mij inmiddels vanzelf, behalve als het in mijn hoofd heel druk is. Dan moet ik letterlijk even weg, niets om me heen hebben, of muziek in mijn oren proppen.
Ik scherm af door mijn zonnevlecht chakra op slot te draaien. Bij die chakra komen alle gevoelens binnen en dat wil ik dus niet. En als ik in een drukke ruimte ben en het kan ongezien hou ik mijn hand ook nog eens op die plaats. Voor mij werkt dat fijn.
Ik probeerde eerst altijd voor te stellen dat ik in een soort van galzens topl zat, niet wat ik niet wilde kon in die stolp komen. Voor sommige mensen werkt dat ook, maar voor mij niet. Zo ken ik ook mensen die een haag van rozen tussen andere en zichzelf inzetten.
Beetje experimenteren. Maar sinds het opslot draaien van de chakra kan ik voortaan zonder problemen een winkel in, of drukke verjaardag bezoeken. Maar ook een gesprek voeren met een negatief persoon zonder mee getrokken te worden naar die trilling
wat ik van iemand heb gehoord qua afschermen, net alsof doen dat je in een glazen bol zit! alle energie die je normaal gesproken van andere overneemt weerkaatsen nu dan tegen die glazen bol, waardoor het bij die persoon zelf terug komt!
Wat ik altijd doe als het me te druk word om me heen, heb ik op een cursus geleerd, is jezelf voorstellen alsof je in een ondoordringbare glazenbol zit en de andere mensen om je heen zitten buiten die bol, dan heb je geen last van hun buien, emoties oftwel energie
oh zo! Mij lukt het alleen in de klas, dan gaat het vanzelf. Wat is dat zonnevlecht enzo? Ik zag vanmiddag op TV een héle drukke winkelstraat, je zag alleen maar hoofden. En dan krijg ik echt al de reibels als ik daar naar kijk. Ik zou helemaal gek worden
De zonnevlecht is de belangrijkste plek in het lichaam voor het opslaan van energie, voedsel en zuurstof worden hier omgezet in levensenergie. Vervolgens wordt de levensenergie door het lichaam verdeeld. De zonnevlecht staat voor wil, identiteit, gevoel en macht en zorgt tevens dat het ego op een gezonde manier kan groeien. Tot op zekere hoogte kan worden gesteld dat de zonnevlecht de drijvende kracht is achter iemands gedachten, gevoelens en wensen. Mensen met een krachtige zonnevlecht hebben geduld, uithoudingsvermogen en zijn zelfbewust en daadkrachtig. Een te krachtig geladen zonnevlecht kan leiden tot jaloezie, afgunst, agressiviteit en overdreven ambities. Is de zonnevlecht daarentegen te weinig geladen dan dit leiden tot zelfmedelijden, onzekerheid en sentimentaliteit.
De zonnevlecht is gezeteld boven de navel, regelt de spijsvertering en heeft een grote invloed op de werking van het onderlichaam, de maag, de lever en de milt. Langdurig gebruik van pepmiddelen als cafeïne en alcohol kan een goede werking van de zonnevlecht tegengaan.
De kleuren die met dit chakra verbonden zijn, zijn de kleuren geel en goudgeel en het mantra is RAM. Het bijbehorende element is vuur en het bijbehorende zintuig is zien.
Heb het ook op paard nogal vaak. Ik hoor dan wel dat er gepraat wordt, maar wat er wordt gezegd... Is al door 3 verschillende instructeurs gezegd haha, dat ik soms gewoon 'weg' ben. In dagelijks leven valt het niet echt op...
Als je daar de kleur wil versterken op op vullen dan kan je gele kleding dragen op die plaats.Het zelfde als iemand die stotterd die kan een blauw shawltje dragen.