Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:52

A Staroo,

Daarbij moet ik wel zeggen dat dit al de 2de maand is dat ze me niet uit hebben betaald, en ik alles zelf moet regelen wat normaal gesproken vanuit het bedrijf zelf moest komen. Ik verveel me wel thuis, maar heb nog steeds al die kwaaltjes. En ik mag eventueel halve dagen werken ed Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:29

staroo schreef:
@Pinacolada: Geen wedstrijdstress? Nou meid ik word jaloers op jou, ik ben bij zoiets niet eens meer aanspreekbaar. Hartstikke goed van je dat je dan hebt door gezet, dat is hoe dan ook toch een winstpunt op jouw konto. Ik doe het je niet na! Ik wilde vandaag proberen te gaan stappen op 1 van de Haflingers maar ik krijg geen toestemming van thuis, omdat ik net begonnen ben met de revalidatie van mijn verbrijzelde pols, ik heb 10 tot 20% beweging erin en ik moet naar de 80%, wie weet kom ik al van een kouwe kermis thuis, als ik niet eens kan opstijgen. Maar ik ben gered door de gong oftewel de regen heeft roet in het eten gegooid, als ik het ga proberen dan wel met gunstige omstandigheden.
Lekker wandelen en het liefst in de regen, nou dat heb ik dus wel gedaan vandaag, er was bij ons een Jaarmarkt en wat eerst miezerregen was werd een vreselijke plensbui en ja dan voel je je wel lekker als je thuis bent gekomen, je lekker opfrissen kan, maar toch heb ik liever de zon op mijn bol i.p.v. een kop met lekkende haren.

Altijd wedstrijdstress of dankzij BO? Kun je rijden met die pols joh?

Lekkende haren? Haha!..haha.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:32

Nee ik kan helemaal niet rijden met die pols, heb er al sinds 14 december niet meer opgezeten maar ik wil gaan proberen te stappen, als ik er op kan klimmen tenminste. Zie dan wel hoever ik kom, ik moet toch ergens beginnen?

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:37

meiden, het beste voor jullie allemaal! Ik kom hier in de weekenden nog wel ff snuffelen... Keep up the good work!!!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:03

Ik ben vanmiddag als een oud wijf op mijn paard geklommen! Toen even gestapt, aangedraafd en ze is toch zo braaf, heb ik één van de verzorgmeisjes een haflinger laten opzadelen en ben ik heerlijk buiten gaan stappen. Thuis aangekomen, kon ik niet meer afstijgen, had er ook helemaal niet bij stil gestaan dat ik mijn pols niet plat kan leggen, tsja ik ben er af geholpen maar ik was blij dat er niet teveel toeschouwers waren, die drie die er waren vond ik al genant genoeg! Afijn vertelt mijn zus mij net, dat ik dan toch mijn rechterbeen over het zadel had kunnen slaan, dan had ik er zo vanaf gegleden! In ieder geval verklaard iedereen mij voor gek maar ik vond het heerlijk, ff heerlijk mijn hoofd leeg. Vanmorgen ben ik gebeld door mijn werkgever, hij wil een afspraak maken met mij + P&O daar krijg ik een uitnodiging voor en weer komt nu het duiveltje weer om de hoek kijken en ben ik er weer de hele dag door in beslag genomen met de vraag hoe gaat het dubbeltje rollen? Zou graag weer iets doen maar ben bang dat ze niets in de aanbieding hebben en zie dan de WW klokkenalarm slaan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:18

Hee Staroo....wat kan onverantwoord soms fijn zijn he Haha! .Zo'n klein stapritje kan je een heerlijk gevoel geven en meer moet je ook even niet doen.Dat een pols het niet lekker doet hoeft niet het einde van het rijden te betekenen hoor.Mijn rijmaat doet aan cutting en rijd altijd met een hand.
Kwestie van je paard erop trainen en anders kun je ook even bij [AP] Aangepast Paardrijden kijken,tips genoeg te halen daar Knipoog

Over je gesprek...wacht dat rustig af en geef geen definitief antwoord na het gesprek.Laat alles even op je inwerken en maak desnoods notities of geluidsopname(dit uiteraard met toestemming).Bespreek dit later met een deskundige,ik weet niet of je rechtbijstand hebt evt?
Op deze manier zit je niet meteen aan hun beslissing vast...zij hebben tenslotte dit gesprek ook voorbereid...dan moet jij je ook op een goed antwoord voor kunnen bereiden.

Heel veel succes Knipoog

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:37

Kijk..toch lekker gereden, heerlijk zeg!

Ik moet morgen weer naar psych..laatste keer want vind het niks helpen. Ben alleen zo verdomde moe..ik ben 22 en leef als een 80jarige man..

Weten jullie hier misschien wat van..ik ben werkeloos maar ik voel me niet goed om te gaan werken momenteel..maar heb 0,0 inkomsten..is hier een regeling voor? Heb CWI gebeld maar degene die ik moet hebben is er natuurlijk niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:16

Ik kom hier even binnen vallen Bloos

Ben zelf niet zwaar overspannen (alleen maar gestresst Knipoog ) maar mijn vader kampt met een zware burn-out. Vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan, hij praat namelijk gewoon.. niet Scheve mond Helemaal niet. Hij wil ook niet inzien dat het echt niet goed met hem gaat. Het enige wat hij doet is werken, werken en nog eens werken, en op de bank slapen/staren/televisie kijken. Verder niet. Ja, dan moeten we hem echt porren om wat te gaan doen.
Hij heeft zware problemen op zijn werk, zijn werk flikt hem allemaal vuile kunstjes, en dat komt bij hem hard aan, na 30 jaar voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt.
hij loopt bij een psycholoog, zo eens in de drie maanden Rolleyes die zegt dat hij het zelf moet doen/doet verder weinig. Maar goed, volgens mijn paps is er echt niks aan de hand

Ik zou hier graag mee willen lezen, en vragen hoe ik hier het beste mee om kan gaan, omdat ik het heel erg moeilijk vind om mijn paps zo te zien Verdrietig

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:25

Ja zulke dingen zijn ook lastig te begrijpen voor de mensen er om heen denk ik. Ik heb het idee dat maar bar weinig mensen iets aan een psycholoog hebben, als ik het hier steeds zo lees en bij mezelg na ga.

Je pa werkt nog wel dus? Dat gaat wel goed?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:27

Ja hij werkt nog wel, fulltime zelfs. Hij is wel van functie veranderd, dat gaf iets rust. Maar nou begint het bedrijf dus te rommelen, rechtszaken en alles. Dat werkt nou niet echt bepaald mee.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:40

Ik ben na 2 weken thuis sinds gisteren weer aan het werk voor half dagen. Gisteren een halve dag gewerkt en ik was gelijk weer helemaal op.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:00

Over het algemeen hoor ik niet zo veel goede berichten over de psychologen maar als het niet klikt dan kan je toch ook om iemand anders vragen? Toch is het vreemd, de psycholoog waar ik kom die luistert, ik kan mijn verhaal kwijt en als ik dan eens een "goede actie" ondernomen heb dan wordt hij "beroepsmatig" blij voor mij en dan denk ja, joh daar prik ik toch doorheen! Hij lijkt ook een softe volgel maar toch kan ik niet zonder begeleiding, bij hem kan ik kwijt wat ik kwijt wil, zonder reactie of tegengas te hoeven verwachten en ik druk het altijd zo uit, als is het mijn geleidedraad als ik op het koorddraad loop te balanceren en hoe meer geoefend ik word hoe beter ik het zonder hem zal kunnen.
@ Berdien als ik lees dat jouw vader 1 x per 3 mnd. een gesprek heeft dan lijkt me dat wel heel erg weinig. Zelf kwam ik vanaf 2006 1x per week, na een jaar 1x per 2 weken en nu vind ik dat ik langer zonder kan want nu ik immobiel ben converseer ik zelfs via de e-mail of een telefonisch consult, maar je kan toch geen 3 maanden advies of hulp krijgen toebedeeld in 1 consult?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:15

Berdien als ik zo lees over jouw vader, dan vind ik het heel moeilijk enerzijds gaat het dus inderdaad over jouw vader en vindt hij dit wel zo prettig anderzijds heb jij er jouw problemen mee. Mannen zijn over het algemeen geen praters en veelal binnenvetters. Voor mij is veel herkenbaar want ik ben ook maar blijven werken om dan in de vrije tijd volkomen uitgeblust te zijn, maar plichtplegingen die volbracht ik wel en daar reken ik ook de zorg voor de paarden onder. Toen kwam er een zeer onplezierige gebeurtenis uit een volkomen onverwachte hoek op mijn pad en stortte volledig in en helaas naar mijn mening moet er zoiets gaan gebeuren, als alleshoe moeilijk ook nog in een bepaald patroon aan je voorbij gaat dan ren je mee in de ratrace maar iets waar je totaal niet op rekent daar word je finaal van onderuit gehaald, misschien dat het bij jouw vader niet anders zal gaan, dan pas ga je de feiten onder ogen zien en probeer je er weer bovenop te komen. Ik wens je veel sterkte toe, want ook de familie moet je niet vergeten die zijn net zo goed onvrijwilllig het slachtoffer en die moeten er ook maar mee zien om te kunnen gaan, je drukt heel erg een stempel op alles om je heen, terwijl je zo heel graag anders wilt.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:48

Ik krijg net het bericht, dat ik ben uitgenodigd voor een herbeoordelingsgessprek bij de UWV op maandag 31 maart om 10.00 uur. Toen ik daar dus moest zijn was de brief nog niet eens bij ons binnen en ik krijg het net te horen. Ik ben helemaal van de leg en kan niet eens meer normaal typen fout op fout en nu staat mijn eten op en daar gaat het ook al mis 'k sta als een zombie naaar mijn koekepan te kijken om te zien waar al die rook vandaan komt maar dat is de stoom van de aardappelen. mijn hart bonkt als een razende en dat terwijl ik er niks aan kan doen. De brief is gedateerd 25 maart en dan vind ik het nog wel kort dag, morgen vroeg ben ik bij de orthopeed maar ik hoop toch nog bijtijds te kunnen bellen, zeker nu net ook de brief van de werkgever binnenkomt en die willen me op 14 april spreken, dat had mooi uitgekomen maar nu gaat de afspraak van de UWV weer langer duren. PPPffffttt Sorry hoor maar ik moet het echt even kwijt, hoop dat ik gauw wat rustiger word.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:19

Nou dat is lekker banketstaaf! Ja 25 maart vind ik nog laat, maar dit is knap knullig.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:22

Jeetje Staroo wat is dit voor iets raars? Wat erg voor je. Heb je inmiddels wat rust gevonden? Heb je mensen om je heen?

Ik heb even een vraagje aan iedereen: Hebben jullie ook last van continu liedjes in je kop? En dan telkens hetzelfde stukje en dat steeds achter elkaar. Soms gaan er liedjes door elkaar heen...
Word er echt stapelgek van, heb het al maanden en het houdt niet op.

Ik zit nog steeds bij mijn moeder, wil niet terug naar huis alleen. Dat kan ik echt niet, maar het moet toch een keertje...maar hoe? Ik kan niet voor mezelf zorgen, zal gillend gek worden en alleen maar in bed liggen als ik naar huis ga...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:54

Als het niet gaat Laetitia dan gaat het gewoon niet en ga je nu vooral niet overhaasten want ik noem het altijd maar de processie van Echternach 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit. Als je de mogelijkheid hebt om ergens anders te kunnen zijn doe da dan, want als je alleen bent en je voelt je niet goed dan ga je dat echtniet trekken en je hebt je energie zo keihard nodig. Liedjes hoor ik niet in mijn hoofd daaar heb ik ook nooit last van gehad.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:05

staroo schreef:
Ik krijg net het bericht, dat ik ben uitgenodigd voor een herbeoordelingsgessprek bij de UWV op maandag 31 maart om 10.00 uur. Toen ik daar dus moest zijn was de brief nog niet eens bij ons binnen en ik krijg het net te horen. Ik ben helemaal van de leg en kan niet eens meer normaal typen fout op fout en nu staat mijn eten op en daar gaat het ook al mis 'k sta als een zombie naaar mijn koekepan te kijken om te zien waar al die rook vandaan komt maar dat is de stoom van de aardappelen. mijn hart bonkt als een razende en dat terwijl ik er niks aan kan doen. De brief is gedateerd 25 maart en dan vind ik het nog wel kort dag, morgen vroeg ben ik bij de orthopeed maar ik hoop toch nog bijtijds te kunnen bellen, zeker nu net ook de brief van de werkgever binnenkomt en die willen me op 14 april spreken, dat had mooi uitgekomen maar nu gaat de afspraak van de UWV weer langer duren. PPPffffttt Sorry hoor maar ik moet het echt even kwijt, hoop dat ik gauw wat rustiger word.

Niet te druk om maken..ik moest vorige week om half 9 bij de controle arts zijn en de brief kreeg ik 's middags binnen Clown
Als het goed is kun je zien wanneer de brief is afgestempeld...neem die mee naar het UWV ze kunnen die brief wel een week op kantoor hebben gehad maar niet verstuurd Knipoog
Niet jou fout Ach gut

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:22

Daar heb je gelijk in Tinky maar het eerste wat ik morgen doe is proberen contact te zoeken. Tussen 8.00 en 9.00 uur heb ik een afspraak bij de orthopeed dan om 9.15 naar de dierenarts maar ik weet dat de man bij wie ik de afspraak had morgen vanaf 7.30 uur aanwezig is, nou ik ben de eerste!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:44

Doei!
Net wakker,

Mariek, heel veel succes en laat wat van je horen!

Meiden ik heb echt veel steun aan alle berichtjes die hier geschreven worden, elke situatie is toch anders, maar er is zoveel hetzelfde qua emoties en dingen.
"Blij" om te lezen dat ik niet de enige ben die het doormaakt, en dat ik me niet aanstel.

Ik heb gister een 2e gesprek met mn moeder bij maatschappelijk werk gehad, en gelijk de laatste voorlopig, want het schiet niet op.
Ik had een uitdraai van een internetsite (die ik hier ook had gepost) gemaakt over de symptomen van overspannen zijn/ burnout, en wat op mij van toepassing is roze gemarkeerd.
Er was vrij veel roze Nagelbijten / Gniffelen
Nu hebben we besloten dat ik naar een psycholoog of iets dergelijks ga die er veel verstand van heeft en die me dus verder gaat helpen, want om nu met mn moeder in gesprek te gaan levert door het overspannen zijn niks op.
Binnen 5 minuten stonden de tranen al in mn ogen.

Ik ben blij dat er nu toch echt serieus naar gekeken gaat worden, en hoop dat mn moeder nu wel echt inziet dat ik me niet aanstel, wat ik ook eindelijk voor mezelf aan het toegeven ben..

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:44

Barbalala Ik denk dat je en goede keuze maakt om zonder je moeder in gesprek te gaan, maar het moet wel klikken met de psycholoog en reken er op dat je weer "een wiel gaat zitten uitvinden" ook waar je nu heen gaat willen je verhaal weer van A-Z weten. Als je er geen goed gevoel over hebt, zeg het dan want je kan niet blijven hoppen van het 1 naar het ander, allemaal verloren tijd, klinkt negatief wat ik nu schrijf maar zo bedoel ik het niet, want wie weet zit je in 1 x op de goede plek.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:05

KNIP
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:59

Ik wil even inhaken op psychologen, aangezien ik dik tevreden was met mijn psycholoog. Een hele vriendelijke man en die alles echt meende dat merkte je en zag je gewoon.
Kon ook zo met hem lachen.
Maar als het niet klikt moet je indd switchen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:16

Ik heb de ervaring dat 1 x per week een uurtje praten geen zoden aan de dijk zet. Heb 15 x haptotherapie gehad en 2x in de maand naar een psychiater en ben er niets mee opgeschoten.

Het feit dat ik nu bij mijn moeder zit en dat ik medicijnen heb maakt wel een verschil met een maand geleden.

Maar er moet echt iets groots gebeuren om uit deze situatie te komen, vandaar dat ik heb gekozen voor opname of dagbehandeling. Dan word je echt helemaal begeleid.

Vanochtend had ik een slechte ochtend, echter de zon is vanmiddag doorgebroken en heb een lekker ritje gemaakt. Nu voel ik me al een stuk beter dan vanochtend.

Mijn moeder gaat er echter aan onderdoor, ze trekt het niet langer om mij zo te zien. Ik vind het moeilijk, wil niet dat zij straks ook depressief of ziek is. Misschien dat ik toch maar naar huis moet, mijn moeder slaapt slecht en is gespannen en het gaat haar heel erg aan...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:23

Mijn psych heeft eens in de 2 weken een half uur tijd voor me..klikt ook niet maar weet niet hoe ik aan een ander kom. Zij is de enige hier in de buurt geloof ik. Nou ja, heb vandaag afgebeld, heb de griep te pakken.