Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 18:07

Amulet schreef:
MI1990 schreef:
@ amulet: heel veel suc6 vanaond! Haha! komt wel goed denk ik Tong uitsteken Lachen
ik moet trouwens morgen pas Knipoog

Hahaha nou, als hij net zo loopt als tijdens de les gisteren, dan kon ik de ring weleens uitgestuurd worden wegens belediging van de gehele dressuursport Haha! Dus ik zie het somber in hahaha! Maar ach, als we maar lol hebben Clown

Jij ook veel succes morgen! Hoelaat moet je?

al om 9:08 Haha! Tong uitsteken

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:36

Ooohhhh dat is mooooi op tijd haha Duivel Clown

Mijn ritje was inderdaad niet zo denderend 168 en 171, waarin we in de tweede proef nog even aan de hobbel gingen ivm een rammelende fiets die langs kwam... Haha! Maar ik heb in elk geval genoeg lol gehad Cool

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 20:39

jammer van je punten, maar je hebt in ieder geval lol gehad Clown Haha!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:37

Goedenavond iedereen

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:38

voel me de laatste tijd echt verrot

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:29

@Miiej: wat vervelend, hoe komt dat?

nou de wedstrijd liep best goed Haha! ik had al minder zenuwen Knipoog
ik had de eerste ring 186, terwijl dat voor je gevoel nog best slordig was.
de tweede ring 183 maar eigenlijk 185 maar ik reed verkeerd XD want ik had een ring om met me pomp eraan maar die ring ging los onder de proef. dus raakte ik een beetje in paniek Bloos maar me vader had het even uitgelegt aan de jury en die zei dat het verder erg netjes en vriendelijk gereden was Haha!
alleen ilard zelf liep wel een beetje meer gespannen dan anders, dat was wel jammer doordat was de aanleuning niet altijd gelijk KnipoogGroetjes Mijke

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:51

@ miiej hoe komt dat. Met je diabetes te maken?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:57

MI1990: gefeliciteerd met je punten!
Ring met pomp erin:P whaha ik vat die niet helemaal.
Maar nou ik weet niet of het met suiker te maken heeft, maar voel me gewoon vet slap de hele tijd alsof ik door me benen zak.
En moe hoofdpijn kan me niet concentreren enz.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:55

oh sorry Bloos verkeerd getypt Haha!
het moet zijn riem
weet niet hoe ik er bij kom, ik lag vast half te slapen want had gisteren ook nog waterpolo-kamp Dromen
MI1990 schreef:
@Miiej: wat vervelend, hoe komt dat?

nou de wedstrijd liep best goed Haha! ik had al minder zenuwen Knipoog
ik had de eerste ring 186, terwijl dat voor je gevoel nog best slordig was.
de tweede ring 183 maar eigenlijk 185 maar ik reed verkeerd XD want ik had een riem om met me pomp eraan maar die riem ging los onder de proef. dus raakte ik een beetje in paniek Bloos maar me vader had het even uitgelegt aan de jury en die zei dat het verder erg netjes en vriendelijk gereden was Haha!
alleen ilard zelf liep wel een beetje meer gespannen dan anders, dat was wel jammer doordat was de aanleuning niet altijd gelijk KnipoogGroetjes Mijke

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:57

oh mensen ik word echt gek van me bloedsuiker! Frusty
heb gisteren vanaf 3 uur tot aan 9 uur 's avonds alleen maar HI gezeten. bolusen hielp helemaal niks.. dus wij de buzzer gebeld: ja ga maar 6 bolusen en naar anderhalf uur weer kijken en bellen. wij hadden dat gedaan(ondertussen ook al naaldje verwisseld), na ander half uur nog steeds HI, weer bellen: doe maar 8 bolusen. wij dat gedaan.
na weer anderhalf uur bellen +checken nog steeds HI Slapen Zij zijn groot en ik is klein!
doe dan toch maar 6 spuiten en dat heeft gelukkig wel geholpen Lachen want na anderhalf uur zat ik alweer op 26!(ook niet geweldig maar er is een begin Clown )
als spuiten niet geholpen had, hadden we waarschijnlijk een retourtje ziekenhuis moeten doen Tong uitsteken Sigaar
oja had ook de hele tijd ++ ketonen en ook 1x +++ ketonen...
en vanacht was het weer de andere wereld Ziek steeds weer te laag om te slapen dus weer wat eten.

nou ik heb vanochtend het eerste uur op school overgeslagen en lekker nog een uurtje langer slapen want ik was doodmoe Dromen
kwam ik op school: hoorde ik van me beste vriendin dat de leraar een rot opmerking had gemaakt over mij Boos! dat ik altijd wel afwezig was Sigaar maar die man weet het van me suikerziekte! ik zit er ook niet op te wachten dat ik zowat ieder week een dag moet missen door me suikerziekte! Lips are sealed
echt dat vind ik echt zo onbrijpelijk... dat mensen dingen daarover gaan zeggen terwijl ze er niks van afweten Hamer

sorry moest even me verhaal kwijt Bloos Lachen

Groetjes Mijke

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:53

hey allemaal!
Oe dat is niet zo mooi Mijke. En dan loop ik te zeuren over mijn allerslechtste dag uit me suikercarriere gister. Vergelijken met dat stelt dat niks voor.

ik merk dat me nuchtere waardes dus omhoog gaan. gister had ik 2 x de 16.7 gehaald en later voor het eten na 45 min paardrijden 17.8. voor mijn is dat echt veel te hoog.dat heb ik nog nooit gehad.

nu heb ik morgen even een afspraak, ook omdat mijn urine zo donker ziet. mijn diabetesverpleegkundige dacht aan blaasontsteking en dat drm mijn waardes inene zo omhoog gaan (voor mijn doen)
hebben jullie ervaring met vreselijke misselijkheid soms smorgens. ik heb dat de laatste tijd wat vaker smorgens. niet elke ochtend.ik kan dan niet eten van de misselijkheid. ook dat heb ik voorgelegd bij dbtsverpleegkundige, maar daar weet ze geen verklaring voor. en nee ik denk tenminste niet dat ik zwanger ben. dan had ik nu ongeveer 3 maandan zwanger moeten zijn. en ik ben gewoon ongesteld geweest de afgelopen keren.

herkenning hierbij of nog nooit gehad?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:54

en o ja Mijke, dat met die ketonen is toch heel gevaarlijk? Daar weet ik nog niet veel vanaf..

GReetzz

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 17:07

nou of het heel gevaarlijk is weet in niet, maar het is in ieder geval niet goed!
ik ben trouwens ook 2 kilo afgevallen door me hoge bloedsuikers..

wel verstandig om even te laten controleren op blaasontsteking miss is dat dan ook wel de oorzaak van je hoge bloedsuikers Lachen
ik ben trouwens 's ochtends nooit misselijk ofzo, dus zou niet weten waaraan dat kan liggen Lachen Tong uitsteken

groetjes Mijke

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:51

Ketonen zijn wel gevaarlijk het verzuurd je je droogt uit en kan hartritmestoornissen krijgen.
Maargoed
Heb vandaag me eerste examen gehad, heb na gekeken en zou tussen de 7 en 9 zitten, maar een samenvatting en brief is moeilijk in te schatten.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:58

Vanaf zondag ik m'n suiker ook aan de hobbel met waarden tussen de 3 en de 20. En dat laatste heb ik eigenlijk nooit meer! Ben bekaf... Gelukkig donderdag naar de internist en dan ook maar even via DV.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:24

Gistere ook weer een mindere dag gehad. Wat denk ik ook aan het weer ligt.
Ik ga altijd naar haffy op de fiets 30 km in totaal fietsen. Toen ik thuis kwam zat ik dus 1,1.
Vanmorgen 4,5 heb nu zware hoofdpijn.
Had trouwens pas een duscussie op school iemand die blijkbaar niet wist dat ik een diabeet ben had zo'n grote mond en vertelde even aan alle 2 jaars studenten dat diabetes vaak zelf word veroorzaakt omdat de mensen lui zijn.
Mijn vraag daarop was dus ook over welke heb je het.
Zei ze dood leuk nou allebei.
Ik kreeg er gewoon kippevel van en heb haar even haarfijn uitgelecht wat diabetes nou eigelijk inhield.
Kan er zo kwaad om worden als iemand met een conclusie komt die niet op feiten is gebaseerd.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:36

ja is vaak geraaskal uit ontwetendheid, beter zeggen ze dan niks

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:19

ik werd laatst ook beschuldigd door de eigenaar van de sportschool notabene waar ik sport, dat ik het zelf veroorzaakt had en niet goed gezond geleefd zou hebben enzovoort. ik werd toch kwaad!
me sportgenootjes hebben me mee naar huis moeten nemen, omdat ik zo kwaad werd!

En dan een sportleraar notabene die dat zegt, pff waardeloos!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:23

Jai k vind het echt belagelijk mensen moeten zich dan beter in zo iets verdiepen voor ze iets zeggen vind ik

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:55

IDD! Maar ja, dat viel mij direct al op, dat heel veel mensen in de samenleving niet goed weten wat het is en inhoudt.
Daar is helaas zo 1,2,3 niets aan te doen.

vandaag trouwens bij huisarts geweest. urine was schoon, zaten zelfs geen suikers in, en dus ook geen blaasonsteking (wat ik al vermoedde). ik ben geadviseerd door de huisarts om even bloed te gaan prikke om toch te checken of er geen onstekingen zijn ergens wat de waardes kunnen verklaren.
mijn diabetesverpleegkundige had mijn eenheden verhoogd ivm met (misch tijdelijke) hoge waardes met vandaag als resultaat twee x een hypo.

kben nu net wakker geworden om 21.30.kben ik slaap gevallen na goeden tijden slechte tijdens.ik was zoo moe.komt dat echt van die hypo's?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:46

Hier meld zich nog een bokkende diabeet Haha!
Ben een beetje laat geloof ik, jullie zijn al 18 pagina's ver.. maar toch.

Ik zal me heel snel in het kort voorstellen zodat ik snel m'n bedje in kan Slapen ;
Type 1, nu 13 jaar en zonder pomp. Het gaat allemaal niet zo goed.. maar van wat ik snel van jullie gelezen heb ben ik niet de enige... (de hele dag op HI.. Verdrietig ) Dat zijn gelukkig de zorgen van morgen. Nu zeg ik: weltrusten!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:39

Welkom annuhjuh

IK zit de laatste tijd echt K*T in mijn vel.Word er gek van

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:17

ja hier nog 1, komt bij mij ook door het schommelende weer en ik pieker te veel,

join the club annuhtjuh, en goed geslapen?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:04

nou het gaat lekker met iedereen hier..

Hopen dat er weer goeie tijden aankomen voor iedereen!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:04

Ik denk ook dat het bij mij door hetweer komt en omdat ik me vriend heel erg mis.
Zie hem nu 2 weken niet