Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:56

Pellie schreef:
zo, klinkt lekker vaag dan. stenen horen zowiezo niet door elkaar heen te liggen het is beter om een steen te zoeken die qua werking bij je past dan op de dolle roes wat te kopen.

helemaal mee eens!! Als stenen zo door elkaar liggen kunnen ze elkaar kapot maken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:48

Snoevie schreef:
ik kan denk ik goed op gevoel een steen pakken voor mezelf,ik hoef ze niet te laten uitmeten.
stiekem heb ik het idee dat ik dat ook voor anderen kan,ik weet t alleen niet zeker........

dat zou leuk zijn, op welke manier zou je dat kunnen denk je? Lachen

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 01:48

Chiqa schreef:
Pellie schreef:
zo, klinkt lekker vaag dan. stenen horen zowiezo niet door elkaar heen te liggen het is beter om een steen te zoeken die qua werking bij je past dan op de dolle roes wat te kopen.

helemaal mee eens!! Als stenen zo door elkaar liggen kunnen ze elkaar kapot maken

Haha aghja.. de steen was slechts 3 euro en ik liep toevallig langs het winkeltje. Ik ben ook maar een leek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 03:32

Stenen die alleen maar bij elkaar liggen maken elkaar niet kapot, maar bepaalde stenen tegelijk dragen gaat niet, maar dat is een totaal ander verhaal. Ik koop vaak getrommelde stenen, die liggen ook meestal in grote bakken in esotherische winkels her en der, en voor ik ze gebruik maak ik ze toch eerst schoon en laadt ze op.
Stenen kun je op andere mensen uittesten door het uit te pendelen, of door een spiertest te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 03:34

Siegje schreef:
Weet iemand misschien een goede zaak in het noorden waar men kundig (en nuchter) advies kan geven? Liefst in Groningen of Leeuwarden. Ik heb er een in wolvega en een in Harlingen gevonden. Dit is ligt beide echter niet echt op mijn route.

De laatste tijd heb ik erg veel last van stress en hyperventilatie. Ook ben ik huilerig en prikkelbaar. Wat voor steen is een aanrader?

In Groningen zitten meerdere maar dan zou je zelf even goed moeten zoeken.
Ik ken de zaak die wordt beschreven van die man met de jezusbaard, hahaha!!! Je moet daar eens hardop het woord hekserij in de mond nemen, dan vliegt hij zo de winkel uit Tong uitsteken
Die zaak vond ik dus echt twee keer niks.
In Leeuwarden zit Shabono, die is wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 03:36

Voor jou zou een toermalijnkwarts een prima steen zijn denk ik, Siegje!!! Werkt tegen o.a. stress en hyperventilatie.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:18

suleilitha schreef:
Siegje schreef:
Weet iemand misschien een goede zaak in het noorden waar men kundig (en nuchter) advies kan geven? Liefst in Groningen of Leeuwarden. Ik heb er een in wolvega en een in Harlingen gevonden. Dit is ligt beide echter niet echt op mijn route.

De laatste tijd heb ik erg veel last van stress en hyperventilatie. Ook ben ik huilerig en prikkelbaar. Wat voor steen is een aanrader?

In Groningen zitten meerdere maar dan zou je zelf even goed moeten zoeken.
Ik ken de zaak die wordt beschreven van die man met de jezusbaard, hahaha!!! Je moet daar eens hardop het woord hekserij in de mond nemen, dan vliegt hij zo de winkel uit Tong uitsteken
Die zaak vond ik dus echt twee keer niks.
In Leeuwarden zit Shabono, die is wel goed.

Deze zit in de Steentilstraat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:36

Pellie schreef:
Snoevie schreef:
ik kan denk ik goed op gevoel een steen pakken voor mezelf,ik hoef ze niet te laten uitmeten.
stiekem heb ik het idee dat ik dat ook voor anderen kan,ik weet t alleen niet zeker........

dat zou leuk zijn, op welke manier zou je dat kunnen denk je? Lachen

nou dat is zo moeilijk te omschrijven,mijn gevoel zegt t me,en 9 van de 10 x zijn mensen 'blij' met mijn keuze,maar de sceptische kant van mij zegt dan dat dat vast wel toeval is.........

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:25

Ik ben sinds vandaag in bezit van een toermalijnkwarts. Mooi subtiel hangertje. Lachen Tot nu toe voel ik niets, maar misschien is dat alleen maar mooi. Ik heb hem tegen stress en hyperventilatie. Hij is echt prachtig..

Hij brengt me wel meteen geluk! Toen ik hem 5 minuten omhad, belde mijn vriend met de mededeling dat ie toch wel heel graag met me samen wil wonen! Go jij! Go jij!

Yay! Pling

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:28

Afbeelding

Alleen bij de mijne staan die zwarte streepjes heel mooi kris kras door elkaar. Ik ben er echt blij mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:29

oh die is wel prachtig ja!
hij geeft me een beetje yinyang gevoel,in balans zijn/komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:33

Siegje, prachtige steen hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:13

Sinds vorige week dinsdag heb ik een pendel en das een rozekwarts steen. hij past erg goed bij me!.
Vandaag heb ik een steen gekocht die ik aan een kettinkje heb dat is een lapis lazuli, is onderandere goed voor deresieve klachten. Ik heb daar zo nu en dan last van ( vooral in de winter )..
ik ben me erg gaan boeien in stenen enzo en ga dit topic meelezen Lachen Ik wil ook zeker met de tijd meer stenen.
Overigens draag ik zowel de pendel als deze steen om mijn nek ( de pendel in een speciaal pendel tasje ). Ik voel me er goed bij!
Maar echt in dat winkeltje hebben ze zoveel stenen, wil ooit ook nog eens een arband ofzo Lachen vind het geweldig! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:25

Afbeelding

Dit is één van mijn rozenkwart, ik heb dus totaal niets met die steen...
Ik vind het bijzonder dat mensen zich tot bepaalde stenen aangetrokken voelen,
en sommige weer totaal niet.
Cinnepin schreef:
hij past erg goed bij me!.

Ik ben benieuwd waarom je je aangetrokken voelt tot die steen,
zelf heb ik dat met de rookkwarts, dit is mijn rookkwarts, de rechts links ligt een
calciet soort, weet iemand toevallig wat voor soort steen dat is???

Afbeelding

Ik wordt relaxed van die steen. Als ik bijvoorbeeld slaapproblemen heb slaap ik met die steen en val ik als een blok in slaap....Soms ben ik dr ook niet meer mee bezig, vergeet ze gewoon, en als ik dan weer slaapproblemen heb loop ik meestal eerst te piekeren, en val dan toch weer terug op mn kwarts.
Ik heb hem ook altijd bij me met rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:39

die rozenkwarts van jou vind ik erg gaaf chiqa,is ook een van mijn favo stenen,ruw of gepolijst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:59

waarom ik me tot de rozenkwarts voel aangetrokken weet ik eigenlijk niet. Ik ging kijken voor een pendel en deze trok mijn aandacht direct! en mijn aandacht bleef erbij. ik weet niet precies waarom. misschien moet ik daar nog achter komen, overigens heb ik net een foto gemaakt van mijn pendel ( de rozenkwarts dus ) en mijn andere steen ( lapis Lazuli ) zal ze er ff opzetten Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:01

ik heb ook pas een rozenkwarts pendel gekocht,ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik hem moet gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:21

dit is mijn pendel met rozenkwarts steen
Afbeelding

mijn kettinkje met lapis lazulli steen
Afbeelding

en de stenen van mijn vriend, een aventurijn en een bergkristal
Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 01:26

ik hoop dat de toermalijn je meer plezier brengt dan de howliet, siegje Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:42

heb er vandaag een rozenkwarts bijgekocht! ben helemaal verliefd op die steen Lachen deze komt standaard in mijn bed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:45

Rozenkwarts is idd een mooie slaapsteen Ja Veel plezier dr mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:46

dank je wel Lachen mijn pendel is ook van rozenkwarts, en sinbds ik die heb slaap ik echt veel beter! maar ik draag de pendel overdag ookal bij me en anders krijgt ie nooit rust dusja dan maar een apparte steen voor in mijn bed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:48

Klopt heb gelezen dat de rozenkwarts heel goed is voor bijvoorbeeld op een babykamer Lachen

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:49

Haha mijn vriend zou me toch wel even raar aankijken als hij ineens het bed moest delen met een steen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:53

haha hijs niet zo groot hoor Lachen en heb hem in mijn kussensloop zitten dus hij heeft er absoluut geen last van Knipoog