Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kirri schreef:Stel dat je kind een kasplantje moet worden omdat hij/zij ziek is, stel dat hij/zij zwaar gehandicapt is. in zo'n geval zal ik het willen laten weghalen, waarom. omdat ik het niet eerlijk vind tegenover het kind, om het te laten geboren worden. Als ik het geen menswaardig bestaan kan geven, waarom wil je het dan houden? voor jezelf, omdat je vind dat het niet kan en/of mag..?
Mloesje schreef:op zich best apart, want voor mijn gevoel zijn het wel vaak de mannen die met abortus voorstel komen. (denken er voor mijn gevoel toch makkelijker over) dan dat vrouwen met een abortus voorstel komen.. Kan het ook verkeerd hebben!
Rock schreef:kirri schreef:Stel dat je kind een kasplantje moet worden omdat hij/zij ziek is, stel dat hij/zij zwaar gehandicapt is. in zo'n geval zal ik het willen laten weghalen, waarom. omdat ik het niet eerlijk vind tegenover het kind, om het te laten geboren worden. Als ik het geen menswaardig bestaan kan geven, waarom wil je het dan houden? voor jezelf, omdat je vind dat het niet kan en/of mag..?
Het is in de buik haast niet te zeggen of een kind als kasplantje zou moeten leven. En ook al komt je kindje gezond ter wereld, je hebt geen garantie dat het niet als kasplantje zal eindigen.
Onze jongste dochter werd gezond geboren, maar moest na 5 dagen het ziekenhuis in met stuipjes. Er werd gedacht aan een groot infarct, en dat had ook in haar geval betekend dat ze als kasplantje door het leven zou moeten.
Ik wilde er niet aan denken, maar realiseerde me dat als ik de keuze moest maken, ik de menselijke keuze zou maken voor haar, en niet egoïstisch zou zijn door haar bij me te willen houden ondanks alles.
Gelukkig viel het uiteindelijk mee en heeft ze 'slechts' een hersenbeschadiging.
Mijn punt... Niets in dit leven is zeker, en zolang een kind een fijn leven kan hebben, zie ik absoluut geen noodzaak om het te laten aborteren, zéker niet in zo'n laat stadium.
Mloesje schreef:op zich best apart, want voor mijn gevoel zijn het wel vaak de mannen die met abortus voorstel komen. (denken er voor mijn gevoel toch makkelijker over) dan dat vrouwen met een abortus voorstel komen.. Kan het ook verkeerd hebben!
Mloesje schreef:Ik heb het filmpje net gezien.. Wat verschrikkelijk zeg. Ik wist eigenlijk niet hoe het eruit zag. Maar dit is gewoon al een mensje!! En dat laatste babytje dan.. Echt een schokkend filmpje!
Ilsemarie schreef:Mloesje schreef:op zich best apart, want voor mijn gevoel zijn het wel vaak de mannen die met abortus voorstel komen. (denken er voor mijn gevoel toch makkelijker over) dan dat vrouwen met een abortus voorstel komen.. Kan het ook verkeerd hebben!
Komt dat niet ook doordat ze er ook verder niets van voelen? Wij maken hormonen aan, en je weet dat er iets in je groeit... maar je gaat het ook voelen. Het is voor ons veel tastbaarder, maakt echt deel uit van onsBegrijp wel dat mannen daar veel makkelijker over denken. Zij hebben er tenslotte toch verder geen last van
Ilsemarie schreef:mannen... zijn met gevoelens volgens mij net olifanten in de porselein winkel.
@djoena: ja vooral als ze op hun lijkenm'n paps was zo trots als een pauw aangezien ik een kopie van hem ben
Er gaat niets boven z'n kleine meisje
(helaas voor hem is dat meisje inmiddels iets groter dan klein waardoor ze zo met papa's auto wegrijdt
hahaha dat vond hij toch maar moeilijk
)
karoliena schreef:Djoena: Dan nog, iedereen moet het zelf weten waarom hij het doet, vind niet dat andere daar over mogen oordelen of zoals heir in het topic soms gebeurd dat andere beslissen wanneer het wel en wanneer het niet mag.
AnjaKos schreef:Als ik nu zwanger zou raken zou ik het weg laten halen.
De redenen:
a: ik ben vrijgezel en als ik zwanger zou raken van een avondje dan is dat zeer ongewild
b: ik heb MS en door zwangerschap kan de situatie ernstig verslechteren en ik wil niet dat mijn kind voor een mamma in een rolstoel moet gaan zorgenc: ik kan niet eens mijzelf onderhouden laat staan een kind en ik weiger allemaal 2de hands kleding te kopen of mijn ouders voor mijn fout te laten opdraaien
AnjaKos schreef:MS is niet erfelijk maar de kans dat ik dan achteruit ga is groot...
AnjaKos schreef:Daarom zou ik dus wel voor abortus gaan....je laat je man en kind achter alleen maar omdat je zo graag een kind wil. (is niet persoonlijk bedoeld hoor maar zo denk ik erover).
Rock schreef:Mijn punt... Niets in dit leven is zeker, en zolang een kind een fijn leven kan hebben, zie ik absoluut geen noodzaak om het te laten aborteren, zéker niet in zo'n laat stadium.
Pascal schreef:Voor mensen die abortus geen moord vinden moeten dit filmpje is kijken
http://abort73.com/HTML/I-case.html
uiteraard op eigen risico want echt lekker ziet het er niet uit...
tamorka schreef:Alleen bij die 24 weken oude baby vroeg ik me toch wel af of dat niet eigenlijk te laat was. Wat zouden die artsen daar nu bij voelen? En wat zou de moeder daarbij gevoeld hebben? Ik denk dat ik er kapot van zou zijn geweest. Tot hoelang mag eigenlijk geaborteerd worden?