Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloesje

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:48

op zich best apart, want voor mijn gevoel zijn het wel vaak de mannen die met abortus voorstel komen. (denken er voor mijn gevoel toch makkelijker over) dan dat vrouwen met een abortus voorstel komen.. Kan het ook verkeerd hebben!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:48

dat heb ik gelezen ja, daarom zeg ik ook dat ik ieders mening respecteer, maar eigenlijk reageerde ik op het filmpje en toen, dacht ik verder terug, als dit aanstoot geeft mijn excusus daar voor Lachen Maar zoals ik al eerder zei, wat ik denk is dat je pas echt een goede mening kan vormen is als je in de situatie zit, ik heb namelijk geen idee wat er door iemands hoofd gaat als je zwanger bent Lachen en jij hebt er messchien nooit aan gedacht maar messchien doe ik het wel. <-(voorbeeld) ik bedoel ik zeg nu wel dat ik abortus wil, maar als ik zwanger zou raken (ik doe er wel alles aan om het te voorkomen) messchien houdt ik het dan wel. Mijn punt is ik denk dat je zoiets nu niet met 100% kan zeggen, je bent en blijft menselijk Lachen en mensenlijk zijn is ook veranderlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:49

kirri schreef:
Stel dat je kind een kasplantje moet worden omdat hij/zij ziek is, stel dat hij/zij zwaar gehandicapt is. in zo'n geval zal ik het willen laten weghalen, waarom. omdat ik het niet eerlijk vind tegenover het kind, om het te laten geboren worden. Als ik het geen menswaardig bestaan kan geven, waarom wil je het dan houden? voor jezelf, omdat je vind dat het niet kan en/of mag..?

Het is in de buik haast niet te zeggen of een kind als kasplantje zou moeten leven. En ook al komt je kindje gezond ter wereld, je hebt geen garantie dat het niet als kasplantje zal eindigen.
Onze jongste dochter werd gezond geboren, maar moest na 5 dagen het ziekenhuis in met stuipjes. Er werd gedacht aan een groot infarct, en dat had ook in haar geval betekend dat ze als kasplantje door het leven zou moeten.

Ik wilde er niet aan denken, maar realiseerde me dat als ik de keuze moest maken, ik de menselijke keuze zou maken voor haar, en niet egoïstisch zou zijn door haar bij me te willen houden ondanks alles.

Gelukkig viel het uiteindelijk mee en heeft ze 'slechts' een hersenbeschadiging.

Mijn punt... Niets in dit leven is zeker, en zolang een kind een fijn leven kan hebben, zie ik absoluut geen noodzaak om het te laten aborteren, zéker niet in zo'n laat stadium.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:50

Mloesje schreef:
op zich best apart, want voor mijn gevoel zijn het wel vaak de mannen die met abortus voorstel komen. (denken er voor mijn gevoel toch makkelijker over) dan dat vrouwen met een abortus voorstel komen.. Kan het ook verkeerd hebben!

Omdat ze wel hun kl*ten achterna willen lopen maar niet de verantwoordelijkheid ervoor willen nemen Knipoog

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:54

Rock schreef:
kirri schreef:
Stel dat je kind een kasplantje moet worden omdat hij/zij ziek is, stel dat hij/zij zwaar gehandicapt is. in zo'n geval zal ik het willen laten weghalen, waarom. omdat ik het niet eerlijk vind tegenover het kind, om het te laten geboren worden. Als ik het geen menswaardig bestaan kan geven, waarom wil je het dan houden? voor jezelf, omdat je vind dat het niet kan en/of mag..?

Het is in de buik haast niet te zeggen of een kind als kasplantje zou moeten leven. En ook al komt je kindje gezond ter wereld, je hebt geen garantie dat het niet als kasplantje zal eindigen.
Onze jongste dochter werd gezond geboren, maar moest na 5 dagen het ziekenhuis in met stuipjes. Er werd gedacht aan een groot infarct, en dat had ook in haar geval betekend dat ze als kasplantje door het leven zou moeten.

Ik wilde er niet aan denken, maar realiseerde me dat als ik de keuze moest maken, ik de menselijke keuze zou maken voor haar, en niet egoïstisch zou zijn door haar bij me te willen houden ondanks alles.

Gelukkig viel het uiteindelijk mee en heeft ze 'slechts' een hersenbeschadiging.

Mijn punt... Niets in dit leven is zeker, en zolang een kind een fijn leven kan hebben, zie ik absoluut geen noodzaak om het te laten aborteren, zéker niet in zo'n laat stadium.

maar je was wel bereid de keuze te maken Knipoog daar doelde ik eigenlijk op, ik had het anders moeten neerzetten Lachen en nee ik weet maar al te goed dat niks in het leven zeker is, wat dat betreft heb ik genoeg mee gemaakt.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:56

Ik heb het filmpje net gezien.. Wat verschrikkelijk zeg. Ik wist eigenlijk niet hoe het eruit zag. Maar dit is gewoon al een mensje!! En dat laatste babytje dan.. Echt een schokkend filmpje!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:58

Mloesje schreef:

Komt dat niet ook doordat ze er ook verder niets van voelen? Wij maken hormonen aan, en je weet dat er iets in je groeit... maar je gaat het ook voelen. Het is voor ons veel tastbaarder, maakt echt deel uit van ons Lachen Begrijp wel dat mannen daar veel makkelijker over denken. Zij hebben er tenslotte toch verder geen last van Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:00

Mloesje schreef:
Ik heb het filmpje net gezien.. Wat verschrikkelijk zeg. Ik wist eigenlijk niet hoe het eruit zag. Maar dit is gewoon al een mensje!! En dat laatste babytje dan.. Echt een schokkend filmpje!

Ja precies vooral dat laatste Misselijk

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:00

ik snap het wel.. maar toch.. dat kleine beetje empathie dat ze misschien kunnen opbrengen.. maar goed daar zijn ze waarschijnlijk helemaal niet mee bezig.. Knipoog

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 22:02

Ilsemarie schreef:
Mloesje schreef:

Komt dat niet ook doordat ze er ook verder niets van voelen? Wij maken hormonen aan, en je weet dat er iets in je groeit... maar je gaat het ook voelen. Het is voor ons veel tastbaarder, maakt echt deel uit van ons Lachen Begrijp wel dat mannen daar veel makkelijker over denken. Zij hebben er tenslotte toch verder geen last van Nagelbijten / Gniffelen

het klinkt raar, maar veel mannen hebben niks met hun kids als ze nog in de buik zitten van mams... pas wanneer ze geboren zijn en ze herkennen punten zijn ze in love *LOL*

is een tijdje geleden een heel programma over geweest bij sex sence op discovery *LOL*

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:08

mannen... zijn met gevoelens volgens mij net olifanten in de porselein winkel.

@djoena: ja vooral als ze op hun lijken Clown m'n paps was zo trots als een pauw aangezien ik een kopie van hem ben Tong uitsteken Er gaat niets boven z'n kleine meisje *LOL* (helaas voor hem is dat meisje inmiddels iets groter dan klein waardoor ze zo met papa's auto wegrijdt Clown hahaha dat vond hij toch maar moeilijk Knipoog )

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 22:10

Ilsemarie schreef:
mannen... zijn met gevoelens volgens mij net olifanten in de porselein winkel.

@djoena: ja vooral als ze op hun lijken Clown m'n paps was zo trots als een pauw aangezien ik een kopie van hem ben Tong uitsteken Er gaat niets boven z'n kleine meisje *LOL* (helaas voor hem is dat meisje inmiddels iets groter dan klein waardoor ze zo met papa's auto wegrijdt Clown hahaha dat vond hij toch maar moeilijk Knipoog )

haha Haha! ja daar had mijn paps ook nogal last van Clown vooral toen ik thuiskwam met een vent van 34 Clown nu zijn ze overigens wel de grootste maatjes dat is dan wel weer beter Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:10

Djoena: Dan nog, iedereen moet het zelf weten waarom hij het doet, vind niet dat andere daar over mogen oordelen of zoals heir in het topic soms gebeurd dat andere beslissen wanneer het wel en wanneer het niet mag.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:37

ja ik lees ook al een tijdje mee en heb een keer wat geplaatst maar ben het wel met karoliena eens. Je kunt nooit voor een ander beslissen wanneer het voor hun nodig is een abortus te laten doen. Er zijn heus nog wel meer redenen te bedenken als bij een verkracht of de andere dingen die hier genoemd zijn.

Wie zijn jullie om voor een ander te beslissen dat het wel of niet moet kunnen?

Natuurlijk zitten er ook gevallen bij wat gewoon niet kan dat abortus gewoon als anticonseptie word gezien. Word je zwanger laat maar weer wegehalen, dat kan natuurlijk niet. Maar er staan hier een hoop dingen waarvan ik denk hoe kun je zoiets zeggen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:43

wat een verschrikkelijk filmpje ..ik kn het ook niet begrijpen.. dat mensen hiertoe in staat zijn als de zwangerschap al zo ver gevorderd is.. Er bestaat ook nog zoiets als Adoptie!
Belachelijk dat een abortus zlefs tot 24 wkn nog mag Boos! Boos!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 13:51

karoliena schreef:
Djoena: Dan nog, iedereen moet het zelf weten waarom hij het doet, vind niet dat andere daar over mogen oordelen of zoals heir in het topic soms gebeurd dat andere beslissen wanneer het wel en wanneer het niet mag.

wil je misschien die stukjes quoten? want ik zie ze zo snel niet Verward
natuurlijk, iedereen verdedigd haar eigen mening maar dat is héél menselijk *LOL*
maar ik kan zo snel niet zien waar iemand anders voor een ander beslist....

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:57

Als ik nu zwanger zou raken zou ik het weg laten halen.
De redenen:
a: ik ben vrijgezel en als ik zwanger zou raken van een avondje dan is dat zeer ongewild
b: ik heb MS en door zwangerschap kan de situatie ernstig verslechteren en ik wil niet dat mijn kind voor een mamma in een rolstoel moet gaan zorgen
c: ik kan niet eens mijzelf onderhouden laat staan een kind en ik weiger allemaal 2de hands kleding te kopen of mijn ouders voor mijn fout te laten opdraaien

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 14:10

AnjaKos schreef:
Als ik nu zwanger zou raken zou ik het weg laten halen.
De redenen:
a: ik ben vrijgezel en als ik zwanger zou raken van een avondje dan is dat zeer ongewild
b: ik heb MS en door zwangerschap kan de situatie ernstig verslechteren en ik wil niet dat mijn kind voor een mamma in een rolstoel moet gaan zorgenc: ik kan niet eens mijzelf onderhouden laat staan een kind en ik weiger allemaal 2de hands kleding te kopen of mijn ouders voor mijn fout te laten opdraaien

even nieuwschierig, maar is MS eigenlijk ook erfelijk?
(kan het natuurlijk ook wel even op google opzoeken Pling )

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:14

MS is niet erfelijk maar de kans dat ik dan achteruit ga is groot...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 14:16

AnjaKos schreef:
MS is niet erfelijk maar de kans dat ik dan achteruit ga is groot...

Ok Lachen ja ik ben zowiezo een grote voorstander van eerst naar je eigen gezondheid kijken en dan verder...
mijn tante was zwanger en die kwam erachter dat ze kanker had....
ze wou de kleine zo graag houden dat ze geen chemo wou...
ze is dan ook evenleden toen mijn nichtje 3 weken was..

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:24

Daarom zou ik dus wel voor abortus gaan....je laat je man en kind achter alleen maar omdat je zo graag een kind wil. (is niet persoonlijk bedoeld hoor maar zo denk ik erover).

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 14:25

AnjaKos schreef:
Daarom zou ik dus wel voor abortus gaan....je laat je man en kind achter alleen maar omdat je zo graag een kind wil. (is niet persoonlijk bedoeld hoor maar zo denk ik erover).

ja zo denk ik er dus ook in zo'n geval Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:14

Mloesje schreef:

Nee, je hebt het niet verkeerd. Zij zien alleen de gevolgen voor zichzelf en kunnen niets voorstellen wat een vrouw daarbij moet ondergaan. Het beëindigen van iets dat had kunnen zijn, wat iets moois had kunnen zijn. Iets kostbaars. Staan ze niet bij stil.

Rock schreef:

Zolang dat zo is inderdaad. Maar ik kom net terug van vakantie uit Italie en ik zag daar zwervers die bedelden om geld. Ze hadden een baby of peuter bij zich. Een kind dat in het leven geroepen was door de ouders en in hun misere om laag getrokken werden. Waren die arme kinderen maar geaborteerd, wat een ellende zeg! Maar ja, kinderen scoren wat beter bij het bedelen he. Huisdieren trouwens ook. Zag een jong stel met 3 honden en 1 kat die pal aan de drukke straat lagen te bedelen. En dat vind ik dus ook helemaal niks.

Overigens, de redenen voor abortus: voorbehoedsmiddelen gaan vaak mis. Ik heb net een thriller gelezen van Saskia Noort "terug naar de kust", en dat begint met een abortus. En dan kun je de beweegredenen eens lezen van een vrouw.

Pascal schreef:
Voor mensen die abortus geen moord vinden moeten dit filmpje is kijken
http://abort73.com/HTML/I-case.html
uiteraard op eigen risico want echt lekker ziet het er niet uit...

Het is natuurlijk hardstikke zonde. Maar toch veroordeel ik het niet.

Alleen bij die 24 weken oude baby vroeg ik me toch wel af of dat niet eigenlijk te laat was. Wat zouden die artsen daar nu bij voelen? En wat zou de moeder daarbij gevoeld hebben? Ik denk dat ik er kapot van zou zijn geweest. Tot hoelang mag eigenlijk geaborteerd worden?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 11:54

tamorka schreef:
Alleen bij die 24 weken oude baby vroeg ik me toch wel af of dat niet eigenlijk te laat was. Wat zouden die artsen daar nu bij voelen? En wat zou de moeder daarbij gevoeld hebben? Ik denk dat ik er kapot van zou zijn geweest. Tot hoelang mag eigenlijk geaborteerd worden?

in Nederland mag dat tot 24 en in uiterste gevallen tot 26 weken...

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:05

Op mijn opleiding hebben wij ook over abortus gehad.
Een goede vriend van mij zit naast mij en begint tegen mij te praten en zegt:
"Toen mijn moeder zwanger was hebben zijn ouders advies van de doktoren gekregen om te aborteren, want de doktoren dachten dat ik een open rug had. Mijn ouders zijn tegen het advies van de doktoren verder gegaan met de zwangerschap en ze hebben mij niet laten aborteren. Mijn ouders vertrouwen op God en ze hebben deze situatie ook in Zijn handen gelegd. De dag van de geboorte was der, iedereen was benieuwd hoe ik geboren word, hoe mijn gezondheid was. Na een goede bevalling ben ik ter wereld gekomen en was op en top gezond. Ik ben mijn ouders ontzettend dankbaar dat ze vertrouwen op God en het advies van de doktoren niet hebben opgevolgd, want anders kon ik nu dit niet napraten en kon ik niet naast jou zitten. "

Ik ben zelf toen ontzettend geschrokken, want als de ouders hem wel hadden aborteren zat hij gewoon NIET naast mij. Ik zie abortus als moord!