Arm aan het afsterven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Arm aan het afsterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:45

hier nog 1 die het eens is met luvdetossa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:47

Ik vind het zo langzamerhand ook een apart verhaal worden Nagelbijten / Gniffelen Het lijkt alsof je het zelf allemaal niet zo serieus neemt..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:48

LuvdaTossa schreef:
xLariss schreef:
Mijn ouders hebben het alle 2 hartstikke druk met hun werk (moeder heeft 2 banen, en m'n vader heeft het ook heel druk).
Maar die hebben echt geen zin om weer 5 uur in een ziekenhuis te zitten en dan met niks thuis te komen.

Sorry maar een beetje ouder maakt hier toch wel vrij voor Scheve mond Tenminste die van mij wel. Al zouden ze een jaar vrij moeten nemen voor mij, dan zouden ze het nog doen. Je bent wel hun kind....

Liever 10 keer voor niets komen dan één keer te laat zegt mijn huisarts altijd.

ben het ook met je eens

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:51

Ik studeer fysiotherapie, als ik jou als patient zou krijgen zou ik echt een heleboel vraag tekens hebben, ten eerste dat je er niet verantwoord mee omgaat en dat je absoluut geen inzicht in je eigen lichaam hebt. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het heel lang mee doen, die wedstrijd ben je over een jaar wel weer vergeten hoor! Die arm niet als het zo aanblijft..

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:53

ik vindt het sowieso een beetje raar dat jij hier ook zo makkelijk over denkt ooh het komt wel weer goed maar als dat nauw niet is. En als het nauw altijd zo blijft en je het alleen maar weer kon herstellen vroeger en dat het nu altijd zo blijft! sorrie het is niet aanvallend bedoeld maar ik vindt het gewoon erg raar

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:53

Germatje schreef:
Ik studeer fysiotherapie, als ik jou als patient zou krijgen zou ik echt een heleboel vraag tekens hebben, ten eerste dat je er niet verantwoord mee omgaat en dat je absoluut geen inzicht in je eigen lichaam hebt. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het heel lang mee doen, die wedstrijd ben je over een jaar wel weer vergeten hoor! Die arm niet als het zo aanblijft..

nou ts, daar hoor je het van een proffesional Tong uitsteken

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:03

Veel beginnen wel een beetje anvallende berichten te typen. of, nouja.. Zo lijkt het..
Als de Ts der ouders er geen tijd voor vrij maken, wat ik ook wel een beetje kan begrijpen als het weer wat beter gaat en al 2 keer 5 uren in het ziekenhuis met haar gewacht hebben, waar niks uit kwam..
Misschien probeert ze zich ook wel gewoon groot te houden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:10

wiifke schreef:
Veel beginnen wel een beetje anvallende berichten te typen. of, nouja.. Zo lijkt het..
Als de Ts der ouders er geen tijd voor vrij maken, wat ik ook wel een beetje kan begrijpen als het weer wat beter gaat en al 2 keer 5 uren in het ziekenhuis met haar gewacht hebben, waar niks uit kwam..

Ik heb voor mijn kinderen wéken doorgebracht in het ziekenhuis. Daar zat ook veel wachttijd bij. Is het ècht allemaal waard hoor ...en als je niet weet wat je kind mankeert is het het dik en dubbel waard. Ik zou geen oog dicht doen. Dus óf TS overdrijft iets of wat....of ouders zijn alleen met hun baan echt bezig. Maar wanneer ga je nu naar de fysio dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:12

Ik vind het ook wel een beetje jammer dat de ouders aangevallen worden. Ten eerste is niet elke ouder hetzelfde en de TS kan daar al hélemaal niets aan doen. Is niet bepaald leuk om te lezen dat je zogenaamd slechte ouders zou hebben.
(wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn! niet elke ouder is hetzelfde!!)

Maar ik denk wel dat het verhaal een beetje overdreven wordt zoals ik al eerder zei...

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:15

Als het beter lijkt te worden zouden mijn ouders ook zeggen, nou we kijken het nu nog even aan en als het verslechterd gaan we naar een ander ziekethuis oid..
Mijn vader had alleen wel erg pissig op de dokters geweest, mijn moeder zou ook zoiets hebben van, nouja.. Dan maar hun advies opvolgen en fisio doen...
Vind ik niet eens zo slecht als er al verbetering is! Knipoog

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:16

Ik denk dat bijna elke ouder wel wat over heeft voor zijn/haar kinderen maakt niks uit wat ze hebben tenzij je mis daarvoor ruzie had ofz. Maar ik denk dat dit niet allemaal aanvallend is hoor! FF Bij de wee

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:17

TS maakt zich zelf zorgen... een goed gesprek met haar ouders neemt die zorgen misschien grotendeels weg. Ouders hebben er meer van begrepen dan TS misschien?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:18

ik hoop dan maar dat dat het is! maar denk het eigelijk niet

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:26

Zou kunnen natuurlijk!
Maar ik denk dat als haar ouders niet weer naar het ziekenhuis willen, dat het wel meevalt.
Ik denk dat elke ouder wel met zijn kind naar het ziekenhuis zal gaan als het ernstig lijkt te zijn.
En inderdaad, als er toch gewoon een wedstrijd gereden kan worden etc, dan zal het denk ik allemaal wel mee vallen.

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat, en hoe het eruit ziet..
Zo op de eerste fotos lijkt het op een arm die al lang niet meer gebruikt is en naar beneden 'hangt'.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:29

Jah idd maar ik denk ook als een ouder niet kan zij of hij altijd wel zou zorgen er een tante of oom ofz. mee zou gaan? tenminsten dat lijkt mij maar jah wie ben ik

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:35

Het lijkt mij juist dat je er als ouders zelf bij wilt zijn, dan weet je ook zeker dat je kind of oom/tante ofzo, je niet iets vergeet te vertellen...
Maar idd, ze kan wedstrijd rijden, het lijkt beter te gaan.. Het nog even aankijken lijkt mij niet echt verkeerd.. Misschien dat ze Ts idd even met haar ouders moet praten om meer zekerheid te krijgen Knipoog

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:05

je zegt dat het heel erg is zo erg dat het 3 keer erger is geworden en dan toch gaan rijden.dat snappen heel veel mensen niet
en kom nou niet ik moet verder leven want dat doe ik ook hoor met me reuma maar ik ga geen verhalen hier op schreven dat het zo erg is en vervolgens gaan rijden . dan kan je der op rekenen dat je dit soort berichten krijg.en dat je ouders niet naar het ziekenhuis gaan is hun keus.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:52

Bij het begin van het topic dacht ik gezien de titel 'arm aan het afsterven' iets verschrikkelijks te lezen of te zien.
Als ouders vinden genoeg te hebben gedaan, dat wat menselijkerwijs mogelijk is ( ziekenhuis en aandacht genoeg lijkt me gezien familie fysio ) de topicstarter zelfs kan paardrijden en computeren het allemaal wel meevalt.
Ik zit ook met een afknelling zoals ik eerder schreef, geen gevoel meer in mijn arm en vingers s'morgens dik en opgezet, heb ik het nog niet over de pijn die die op sommige momenten in mijn hand ontstaan.
Door vrijmaken van zenuwen ( spierontspanning via fysio ) komt er weer wat leven in en doe ik de dagelijkse dingen.
Maar weet wel de beperkingen op het moment.

Of het zou moeten zijn dat je gezien het overbelaste schema van ouders toch aandacht te kort komt en daarom zo'n topic opent en langzaam de andere reacties toch wat meer 'twijfelachtig' gaan worden.
Want hoe serieus hier ook gereageerd wordt, zelf leef je er gewoon mee door zonder enige aktie als 'loop nu bij een fysio'
Als dat zo is ( aandacht tekort ) dan is het zielig om op deze wijze aandacht te krijgen.
En als je serieus een probleem hebt, dan doe je er alles aan om je arm niet te belasten ( even geen paardrijden, wat nog riskant ook is als het gevoel plots uit de arm verdwijnt ....voor jou en omstanders ) en vraag je per direct een behandeling aan bij de fysio, daarvoor hoef je namelijk niet eerst naar een huisarts.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:51

Onthoud wel allemaal dat de ts nog erg jong is. Mijn ouders hebben ook nooit snel iemand van de zussen naar het ziekenhuis gebracht maar voor het sommige bekende zin niet zeuren maar doorgaan verhaal. Nu ik bijna 2 jaar ziek ben willen ze het nog steeds niet geloven en blijft het niet zeiken maar doorgaan verhaal doorspelen. Hierbij wil ik zeggen dat niet alle ouders gelijk naar het ziekenhuis hobbelen en naar het volgende. Als je zo opgevoed wordt met niet zeiken maar doorgaan verhaal ga je er in geloven en geloof me het is ontzettend moeilijk om dit af te leren en te luisteren naar je eigen lichaam!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:45

Maar het ziekenhuis is toch bezocht, nodige onderzoeken enz, waarbij artsen niets kunnen vinden.
Laten we nou niet gaan twijfelen dat artsen hun vak niet verstaan, als er ook maar enige twijfel was geweest ga je door een molen.
Maar er komt toch een eind aan wat ze kunnen, ook haar ouders zullen daar in berust hebben.
Met de nodige testen ( strekken/buigen/knijpen ) zien ze echt wel wat je wel of niet kunt, en aangezien ook het paardrijden lukt zal het niet ernstig genoeg zijn om een groot medisch probleem te zien.
En misschien is er wel gesproken over 'overmatige spierspanning' wat topicstarter vergeet te vertellen of niet heeft gehoort in alle drukte.

( Mijn ouders zouden vroeger gezegd hebben, ' als je kunt paardrijden/stal mesten/ computeren enz is het vast niet zo ernstig') aangezien je daar zeer veel van je bovenlichaam vraagt en bij een gevoelloze arm je het wel kunt vergeten.
Neemt niet weg dat ik jouw geval @smit_ilse ik het jammer vind dat ouders zich te hard opstellen, waarschijnlijk omdat hun opvoeding ook zo was.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:53

ik ga met je mee juno1!!! ik snap je hellemaal

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:54

Heb het topic ondertussen ook doorgelezen..
Van de ene kant heeft de ts gelijk.. Je kunt wel heel zielig gaan doen, alles maar negatief zien.. Maar dat werkt gewoon niet.. En idd soms vinden ziekenhuizen niks.. (Heb zelf eerst dik 3/4 jaar in het ziekenhuis moeten rondlopen, totdat ze iets vonden bij mij..)
Maarja ze moet gewoon doen wat ze denkt dat ze kan.. En vooral niet bij de pakken neer gaan zitten, want daar bereik je helemaal niks mee.. En vooral met zo'n dingen niet!!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:55

ik vindt zowieso eerst dat ze haar arm rust moet geven en bijv. in en een mitella gaan dragen. Dan kan je al lang zien of het helpt ja of nee. Maar als je dan ook nog is gaat paardrijden, computeren weet ik veel wat jah dan wordt het alleen maar erger hoor

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:31

mAnDyXX schreef:
ik vindt zowieso eerst dat ze haar arm rust moet geven en bijv. in en een mitella gaan dragen. Dan kan je al lang zien of het helpt ja of nee. Maar als je dan ook nog is gaat paardrijden, computeren weet ik veel wat jah dan wordt het alleen maar erger hoor

Het is juist goed om toch te bewegen, zo word de bloeddoorstroming beter en kan ze haar arm misschien weer beter gaan bewegen. Niks doen met die arm zou imo alleen maar slechter zijn, slappere spieren, verminderde bloeddoorstroming, vochtophoping...

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:34

het ligt eraan wat je hebt! zolang je het niet weet wat het is kan je er ook niks mee doen! daarom kan je beter veel fisio gaan volgen mis weten die er wat meer