Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:36

ja ik eerst ook.. maar ja..
ik heb ook nog nooit een camouflage stick geprobeerd :p
dus ben benieuwd of het wel echt dekt enzo.. zonder dat je er 12 lagen op moet smeren Tong uitsteken

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:36

ik zou zeggen, koop een stick en probeer het uit? er is vast wel iets waarmee je het kan bedekken Lachen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:39

Ja idd Lachen
En anders doe ik het licht gewoon uit en laat ik iedereen in het donker zitten Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:24

Ik zou het niet met een stick doen maar gewoon foundation kopen. Bij mij is het helemaal van onder tot boven (over me hele lichaam) en ik doe zelde een shirtje aan met korte mouwen maar als het móet of naja af en toe als ik het doe waar niemand me kent. Knipoog Dan doe ik het met foundation. Moet je wel 1 tint lichter nemen dan je eigen huidskleur. Bij mij werkt het niet, maar ik heb extreme littekens, weet nief of dat bij jou ook zo is. Maar ik heb hele grote/dikke littekens. Maar je kan het wellicht proberen.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:44

Ja het is altijd het proberen waard Lachen

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:57

Ik heb een dochter met dit probleem ...

ik heb de meeste verhalen van jullie gelezen en ik heb heel veel therapie voor het kind erbij gehaald, tot aan videocamera's aan toe die in huis geplaatst werden in de hoop te kunnen ontdekken wat er mis wat met haar, de opvoeding en het gezin.

Niets hebben ze kunnen ontdekken binnen het gezin ... en zij weigert steeds weer hulp

Toch lees ik steeds bij jullie dat het wel vanuit de jeugd moet voortkomen. Ik snap dat niet. Ik werkte niet toen ze klein waren, ik was er altijd, ik heb ze niet met mijn handen maar met mijn hart opgevoed.

Maar al met al, de dingen die ze doet begonnen al op 3 jarige leeftijd ... en ze is nu 18 maar doet het nog steeds.

In haar geval is het wel om aandacht. Ze 'weet' wat ze doet en ook waarom ze het doet.

Het doet mij en haar zussen pijn, vaak kreeg ze ook haar zin toen ze kleiner was, puur om te voorkomen dat ze zichzelf weer bloedneuzen sloeg, open snee of met haar vingers tussen de voordeur terecht kwam.

Het doet nog steeds pijn te weten dat ze nog steeds 'verhalen' verteld die nergens op gebasseerd zijn alleen op aandacht van de buitenwereld. Ze heeft altijd die aandacht gekregen maar het was nooit genoeg No Cheer

Ik vraag me wel eens af of er geen praatgroepen zijn voor ouders van dit soort kinderen. Ouders die al jaren, jaren aan een stuk alles doen om dit op te lossen, hulp gezocht hebben enz. Hun privacy opgeven om de oorzaak te vinden. En nog niet geholpen kunnen worden. Alleen maar verdriet vinden.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:30

Dat klinkt meer als het -manipulerende-automutilatie- geval. Er zijn zeker te weten praatgroepen voor ouders. Ik heb op een kliniek gezeten en daar had ik ook gezinsgesprekken. Nu heb ik een psychiater en die betrekt mijn familie er ook bij, nu gaat dat moeilijk want mijn vader is geemigreerd en zo ook mijn middelste zus, mijn oudste zus heeft het erg druk, dus nu is het wat minder. Maar psychiaters hebben ook veel baat bij de andere gezinsleden. Is er een traumatische gebeurtenis in het leven van jouw dochter gebeurd waardoor ze dit doet, want dit doe je 'meestal' niet zomaar. Ik ken wel meiden die dit zomaar deden, echt puur voor de aandacht omdat ze gezien wilde worden, uit het niets. Maar toch betekend dat ook iets, dat ze zichzelf waarschijnlijk niet geliefd vinden/voelen of heel erg onzeker zijn.

Ik lees ook dat je je dochter vroeger haar zin gaf zodat ze zichzelf geen pijn doet, dat is zeker manipulerend, ik deed het vroeger ook, maar ik deed dit niet om te manipuleren maar omdat ik in een trauma zat, maar later ontdekte ik toen ik een jaar of 7 was dat ik het kon doen om iets te krijgen, maar mijn moeder zette me dan op de grond in de keuken en dan moest ik nadenken over wat ik wilde gaan doen en of dat wel goed was voor mijzelf en of ik daar mijzelf en/of andere mensen pijn mee deed. Meestal was ik al snel klaar en hoefde ik niet meer te hebben wat ik zonodig wilde hebben d.m.v manipulatie. Ik automutileerde dan wel, maar niet omdat ik dan mijn zin kreeg. Ik zat trouwens wel bij een kinderpsychiater. Het is ook niet zo dat mijn moeder mij liet automutileren want ze zette mij op dat moment altijd in haar zicht en moest dus blijven zitten tot ik bedaard was. En kalm.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:34

Een vriendin van me die kraste haar hele armen open met scheermesjes, het bloede enorm, en toen ging ze met een witte handoek het bloed wegvegen en die heeft ze in de wasmand gegooid. Naja dat viel natuurlijk meteen op. Ze deed het meer om aandacht te krijgen geloof ik... en die kreeg ze ook ze waren echt behoorlijk boos geworden en toen heeft ze het eigenlijk niet meer gedaan.

Ik heb op me linkerarm een vrij groot litteken, maar dat is gekomen door een uil, ik moest in het broedseizoen toen ze aan het broeden waren voeren en toen viel een uil mij aan... verder heb ik van me eigen vogel ook wel wat krasjes op me arm (niet veel) maar mensen vragen dan weleens heb je dat zelf gedaan? Heel vervelend want heb zelf nooit me eigen gekrast of opengesneden ofzo.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:46

dat lijkt me best erg als je dochter dat doet, voor aandacht zeg maar, dat ze haar zin krijgt!

Ik heb het ook al 3 daagjes niet meer gedaan Go jij! Go jij! gelukkig heb ik nog niet echt hele grote wonden Haha!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:48

volgens mij zit ik al tegen een week aan dat ik niks gedaan heb Lachen ..

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:53

super van jullie zeg Ja

jullie hebben het dus best heel frequent....

MS, fijn te weten dat er dus wel praatgroepen voor ouders zijn. Je mag gerust weten dat ik me zelf regelmatig als 'falende ouder' heb beschouwd. En ook de buitenwereld heeft zoiets van "wanneer geef dat kind eens een goed pak rammel!" Bloos!

maar dat laatste ligt niet in mijn aard ... al heb ik in het verleden best wel eens tot 10 moeten tellen Bloos
Mijn dochter minder frequent maar wel heavy altijd No Cheer

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:01

Ik zeg wel met mn grote mond, ik heb het al 3 dagen niet meer gedaan. maar ik heb net weer gedaan, ik kon mezelf niet tegenhouden. ik zat in mn hoofd. ja heb het niet meer gedaan dus hou het vol hou het vol, maar ik kon me zelf echt niet meer tegen houden Verdrietig

Ben trots op je robin Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:05

B_rOwny schreef:
Ik zeg wel met mn grote mond, ik heb het al 3 dagen niet meer gedaan. maar ik heb net weer gedaan, ik kon mezelf niet tegenhouden. ik zat in mn hoofd. ja heb het niet meer gedaan dus hou het vol hou het vol, maar ik kon me zelf echt niet meer tegen houden Verdrietig

Ben trots op je robin Haha!

moet ik dat zien als, normaal rook ik normaal maar als ik aan het einde van mijn pakje zit .... en ik kan het huis niet op, ga ik juist door die gedachte meer roken?

een soortgelijke stress van ... ik heb het AL 3 dagen niet gedaan en dan de paniek, dus toch weer doen?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:07

Ik wou dat ik eens kon zeggen dat ik het een paar dagen niet gedaan heb. Het langste is 1 dag en dan heb ik het die ene dag bijv. maar 3 keer gedaan. Ik doe echt wel me best hoor. Dat is het niet, ik weet niet hoe het komt, maar ik doe het gewoon heel snel.. Bloos Boos!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:08

Op een of andere manier kan ik er nu best makkelijk 'vanaf blijven'
eerst hield ik het nooit vol, en was al snel de stap gezet, maar nu kan ik het gewoon zo makkelijk voor mezelf aan de kant zetten zeg maar

k vind het maar apart Scheve mond

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:09

Ik vind het super van je Robin. Echt waar!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:11

ja ik vind het ook super van je Robin *LOL*

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:12

Kijk aan de ene kant snap ik het niet .. ik doe het zelf niet ... en ik bijna fobisch bang voor pijn ...

aan de andere kant zie ik het bij mijn dochter .... en dan denk ik, "kind waarom gil je het niet uit als je dat doet???????"

dus er moet een knop zijn die omgedraaid wordt, waardoor jullie het niet uitschreeuwen van angst en pijn

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:13

Maar vaak is het als mensen t doen dat ze gewoon niks voelen
tenminste dat heb ik, ik voel gewoon niks.. Nagelbijten / Gniffelen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:16

Jullie zijn allemaal stuk voor stuk zulke goede en sterke meiden. En terugvallen hoort erbij, maar uiteindelijk leer je ervan en zul je er sterker van worden, ookal denk je nu misschien van niet, ik weet zeker dat dat wel zo is! Kop op allemaal. Jullie zijn geweldig en het waard om een gelukkig en liefdevol leven te leiden.

Moet je mij nu horen. Met me peptalk. Bak er zelf geen r..t van doe het elke dag minstens 7 keer en dan kan ik het allemaal zo geod verwoorden en mooie praatjes houden. (Ik meen het overigens wel hoor, wat ik zeg).

@Otje ; Ja dat gaat vanzelf, meestal is het zo dat je zo ontzettend veel innerlijke pijn hebt dat de lichamelijke pijn verzacht als je zoiets doet, althans dat is bij mij het geval. Ik voel het niet meer zo heel erg, en als ik het voel vind ik het lekker en fijn en dan verdien ik het ook zeker. Maar als ik het doe op bepaalde lichaamsdelen voel ik het helemaal niet meer. Omdat ik het daar te vaak gedaan heb denk ik. Alsof die delen gevoelloos zijn geworden.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:18

Melody weet je wat k vind? Ik vind jou zo sterk! Hoe moeilijk jij het hebt, je praat ons zoveel moed in, tenminste voor mij voelt dat zo! Ach gut Lachen

Echt heel erg bedankt van mijn kant, want jou woorden (en nog wel van wat meer mensen hier) hebben mij zo goed op weg geholpen Ja

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:19

Bloos Nou Nou. Robin. Dat moet je nu niet zeggen want dan wordt ik verlegen. En jullie hebben het ook allemaal moeilijk en jullie praten mij ook moed in jullie houden mij ook sterk. Ik heb het echt niet moeilijker dan de rest hoor. Maar ik ben blij dat ik je moed in kan praten want ik ken jullie niet persoonlijk, maar dat hoeft niet om het volgende te kunnen zeggen, iedereen heeft recht op geluk en niemand is minder dan een ander!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:21

T is niet de bedoeling om je verlegen te maken, het is gewoon zo
en ik merkte dat niemand hier daar écht iets over gezegt heeft ofzo, en t heeft mij gewoon zo geholpen

Echt, heel veel dank daarvoor Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:22

Ik wil iedereen graag helpen. Ik ken de hel waar jullie inzitten, ik zit er zelf ook in. En ik gun het niemand, alleen mezelf.. maar goed, dat is mijn eigen leerpunt he. Ik ben blij dat ik je kan helpen en dat onderandere mijn woorden jou hebben kunnen helpen. Want dat is uiteindelijk de bedoeling, dat we elkaar kunnen helpen en steunen!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:47

Voor mij helpt het ook wel hoor, je zei van: ja terugvallen hoort er bij, je komt er weer boven op ofzoiets, weet niet meer precies, maar doordoor ben ik het wel weer gana proberen