Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fidele schreef:Even heel nieuwsgierig LoveElmo; hoe oud ben je dan????
_Cynthia_ schreef:nou echt om te janken. Ben vanmiddag bij die gnatoloog geweest. Komt die nu weer ergens mee dat mijn verzekeraar weer moeilijk kan doen. Ze willen nu (kaak)fysio proberen terwijl dit niet de afspraak was! Heb het echt zo gehad.
Valentijn schreef:Waar ik het meest bang voor ben is de pijn na de operatie, ik las vanalles over schroeven etc.
Vraag van mijn kant is: is de ingreep de moeite waard? (d.w.z zijn jullie na de operatie tevreden over het resultaat )
Ik ben benieuwd
LoveElmo schreef:Meiden, ik heb toch even een vraag waar ik mee zit.
Die blijvende verdoofde lip/kin. Valt daar mee te leven ? Ik stel me enorm enge scenario's voor waarin ik m'n lip niet meer kan bewegen?
rooslovertje schreef:Ik heb ook nog een vraag, aangezien ik met een dilemma zit.
Mijn ortho zei dat het niet met een operatie hóeft, maar dat het ook kan met schroeven.
Hij zei wel dat je dan 1x in de 6 weken 1 week last hebt na het aandraaien...Dat zijn toch wel 8 weken per jaar.
Ik zit op het conservatorium en kan dus geen pijn gebruiken. Wat raden jullie aan? De operatie dat ik er in 1x meerdere weken uitlig ,of 1x in de zoveel weken niet kunnen zingen?
sullebulle schreef:LoveElmo schreef:Meiden, ik heb toch even een vraag waar ik mee zit.
Die blijvende verdoofde lip/kin. Valt daar mee te leven ? Ik stel me enorm enge scenario's voor waarin ik m'n lip niet meer kan bewegen?
Wat ik dus heb, kun je een paar posts hierboven lezen, ook op deze pagina. Ik heb dus al 4.5 maand na de operatie nog last van een gevoelloze kin en onderlip. Let wel: gevoelloos! niet zenuwloos oid. Mijn zenuwen zijn nog super intact, als ik mijn kaakchirurg moet geloven, ze zijn niet dusdanig beschadigt dat ik nooit meer gevoel zal krijgen, het kan alleen nog wel een jaar duren... Ze hebben gewoon een enorme klap gehad.
Dat gevoelloze is zeer irritant. Denk hierbij bijvoorbeeld aan eten. Als je soep eet, of ananas gedoopt in chocoladesaus, wil er nog wel eens wat uit je mondhoek lekken, op je lip. Een mens mét gevoel, likt in een reflex langs zijn lip om de druppel op te vangen, weg te halen. Maar ik voel dat dus niet, dus die ene druppel bij mij lekt naar beneden, over mijn (ook gevoelloze) kin. En dan wordt je dus opeens aangeschoten van; 'Hey, je hebt een heel spoor chocoladesaus op je kin!' Niet al te fijn, vreselijk.
Dat er geen gevoel in zit, wil niet zeggen dat mijn lip zijn eigen leven leidt gelukkig. Ik kan prima eten, kussen, praten, etc. Hij gaat ook niet hangen ofzo. Het is alleen puur dat ene enorme nadeel dat je niks voelt... Ik leef er nu al 4.5 maand mee, en je went jezelf wel aan om regelmatig langs je kin te strijken om te kijken of er niks opzit ofzo. Vervelend is het zeker, maar je kunt er prima mee leven hoor.
En je moet bedenken, er zijn maar zeer weinig mensen waarbij het gevoel niet meer terugkeert. Ik heb ook verhalen gehoord vna mensen die een blijvend prikkelend of trekkend gevoel inhouden, maar ook dat komt niet vaak voor hoor! Die zenuwen in je lip en kin hebben gewoon zo;n enorme opdonder gehad dat ze tijd moeten hebben om weer volledig te kunnen functioneren. Bij mijn kon dat dus nog wel een jaar duren.. Vervelend, maar het is niet anders...
Megan_ schreef:5 maanden??????? SLIK! Dat duurt me echt veeeeeel te lang!
Waarom nog zo lang dan? Alles staat toch al recht enz voor de operatie?