ben jij DONOR of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Re: ben jij DONOR of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:06

_rosita_ schreef:
Marije_jiplover schreef:
Laureentje: ik heb ook dichtbij in mijn vriendenkring iemand gehad waarvan de medische staf van het ziekenhuis nooit gedacht had dat hij nog bij zou komen uit coma en dat het jammer was dat hij geen donorcodicil droeg.
Inmiddels is deze man al jaren weer springlevend en is nog helemaal gelukkig en heeft nu twee kinderen (zijn vrouw was zwanger van de eerste toen hij zijn ongeluk kreeg).
Dat is dus ook de reden waarom ik geen codicil zal ondertekenen.

dank je voor dit verhaal!!
dit is dus wat ik al die tijd duidelijk heb willen maken, maar ik ken alleen 'de verhalen' en niemand persoonlijk!
maar deze 'verhalen' komen meer voor dan 'men' denkt!
en uiteindelijk was het wel zo geweest dat wanneer deze meneer een donorcodicil had, de stekkers er wel degelijk uit getrokken waren.
deze meneer dood, iemand anders gered..... is dat dan niet een beetje de omgedraaide wereld?

Precies, helemaal met je eens Rosita!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:06

Citaat:
Dat was Griebels, maar ik ben het volledig met je eens. Ik heb respect voor ieder zijn mening, maar het komt wel keihard aan als mensen het er niet mee eens zijn dat jij nog leeft ( zo komt het in ieder geval wel op mij over) volgens jullie had ik er al lang niet meer moeten zijn, ik 'rek' alleen maar.

Waarom rek jij dan? Wat is er met je?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:21

Ik ben nog in leven omdat ik een stukje van het hart van een varken in mijn hart heb gekregen. Mijn eigen hart was er al jaren geleden mee gestopt Knipoog

Edit: ik zat nog even te denken, dit is natuurlijk niet on-topic, het is voor sommige mensen toch een ander principe ( hoop niet weer bestookt te worden met pb's over zielige varkentjes Bloos ). Maar ik kan via deze ervaring wel wat zeggen over de keuzes die je maakt als je voor je leven moet kiezen ( daarbij is een donororgaan ook voor mij in de toekomst niet geheel uitgesloten ).

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:51

Van mij mogen ze alles pakken wat ze kunnen gebruiken, de rest mag naar de wetenschap.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:59

erleyne dat van die zielige varkentjes is hopelijk een grapje?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:01

bedoel je een grapje dat ik pb's heb gehad? Want dat is echt waar. Ik bedoelde het wel cynisch/grappig, maar ik heb ze echt gehad Boos!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:02

erleyne schreef:
Ik ben nog in leven omdat ik een stukje van het hart van een varken in mijn hart heb gekregen. Mijn eigen hart was er al jaren geleden mee gestopt Knipoog

Edit: ik zat nog even te denken, dit is natuurlijk niet on-topic, het is voor sommige mensen toch een ander principe ( hoop niet weer bestookt te worden met pb's over zielige varkentjes Bloos ). Maar ik kan via deze ervaring wel wat zeggen over de keuzes die je maakt als je voor je leven moet kiezen ( daarbij is een donororgaan ook voor mij in de toekomst niet geheel uitgesloten ).

Zijn er serieus mensen die jou PB's hebben gestuurd over die zielige varkens??? Dat hoop ik toch niet zeg...

edit; wel dus... daar snap ik dus echt hélemaal niks van. Dat vind ik echt te gek voor woorden! Hopelijk heb je je er helemaal NIKS van aangetrokken.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:03

Nou daar kan ik echt niet bij....Dat is gewoon te stom voor woorden Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:04

jeetje..waar zit bij die mensen het verstand?
In de kleine teen en nog plek over denk ik...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:08

erleyne schreef:
bedoel je een grapje dat ik pb's heb gehad? Want dat is echt waar. Ik bedoelde het wel cynisch/grappig, maar ik heb ze echt gehad Boos!

Dat is toch wel een dieptepunt

Blijf in hemelsnaam bij dat soort mensen uit de buurt, voor je het weet is hun kortzichtigheid besmettelijk Scheve mond

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:10

runningkawa schreef:
jeetje..waar zit bij die mensen het verstand?
In de kleine teen en nog plek over denk ik...

Hahah gossie Tong uitsteken dat is wel sneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:10

Ja erg sneu, vooral als ze met de kleine teen tegen de poot van het bed lopen Tong uitsteken

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:11

ik zit hier toch wel met een opengevaal mond achter de computer zeg.
inderdaad heeeeeeeeeeeeel ver vandaan blijven.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:13

runningkawa schreef:
Ja erg sneu, vooral als ze met de kleine teen tegen de poot van het bed lopen Tong uitsteken

dat heeft ze volgens mij al lang gedaan Clown ik heb niet het idee dat er nog iets van over is namelijk!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:16

IK ben zeker donor gewoon omdat ik denk dat je veel mensen kunt helpen. als ik dood ben heb ik niks meer aan mijn lichaam. Daarom wil ik dat een ander verder kan leven met delen van mij. Als ik toch al dood ben waarom dan niet een ander in leven houden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:48

Wees maar niet bang, voor zulke lui is de deleteknop uitgevonden Knipoog Ik ben al lang blij dat ik er nog ben, ik ga mijn tweede kans echt niet besteden aan zulke kortzichtige mensen, ik kan mijn tijd beter gebruiken.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:08

Ik ben wel donor, van mij mogen ze alles hebben. Waarom niet? Ik heb er toch niets meer aan, en andere mensen wel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:12

Liesje_Lover schreef:
Maar je kan iemand echt wel raken met zo'n opmerking, en dan een pagina verder zeggen dat je zoiets nooit zou zeggen in het gezicht van iemand die op een orgaan zit te wachten vind ik echt achterbaks.

Achterbaks?? er wordt gevraagd om een mening hier, als je er niet tegen kunt om andersmans mening of redenen om wel of geen donor te zijn te horen, moet je hier niet komen lezen...
Ik zei alleen dat ik geen donor was en de reden waarom vertel ik meestal niet compleet. DAT zei ik hier, dat jij je aangesproken voelt kan ik niets aan doen, ik heb het niet tegen jou gezegd

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:15

erleyne schreef:
Liesje_Lover schreef:
Maar je kan iemand echt wel raken met zo'n opmerking, en dan een pagina verder zeggen dat je zoiets nooit zou zeggen in het gezicht van iemand die op een orgaan zit te wachten vind ik echt achterbaks.

Dat was Griebels, maar ik ben het volledig met je eens. Ik heb respect voor ieder zijn mening, maar het komt wel keihard aan als mensen het er niet mee eens zijn dat jij nog leeft ( zo komt het in ieder geval wel op mij over) volgens jullie had ik er al lang niet meer moeten zijn, ik 'rek' alleen maar.

Ook jij leest niet wat ik bedoel... Tuurlijk gun ik je het leven, met of zonder donororganen...
Het is MIJN reden om GEEN donor te zijn, dat wil niet zeggen dat ik vind dat jij geen donor mag aannemen... Ieder zijn eigen mening en redenen...
Ik ben juist heel blij dat er mensen geholpen worden. Het geeft voor mij een dubbel gevoel. Je wilt graag mensen helpen maar aan de andere kant denk je aan jouw redenen waarom je geen donor wilt zijn.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:18

Miryamk schreef:
Je kan natuurlijk ook je mening geven zonder anderen te kwetsen, of het in ieder geval proberen. En dat er mensen op bepaalde topics zitten die ervaringen hebben met het onderwerp is niet meer dan logisch. Hou daar gewoon een beetje rekening mee.

Het is echt niet mijn bedoeling geweest om mensen te kwetsen, maar als ik mijn mening geef dan zijn er altijd mensen die zich aangesproken/aangevallen voelen zonder dat dat mijn bedoeling is.

Ik ben niet taktisch, dat weet ik... Dus ik had het misschien wel anders neer kunnen zetten maar dan nog zou ik deze mensen gekwetst hebben.
Hun hadden het ook kunnen lezen zonder zich aangesproken te voelen...
Waar 2 vechten hebben er 2 schuld Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:21

erleyne schreef:

Ik wil hier best mijn mening over geven zolang ik er maar weer niet scheef op aangekeken wordt.
Ik ben echt blij voor jou dat jij dmv een donororgaan (of een stukje ervan) nog van het leven mag genieten... Ik ben alleen minder blij dat er weer beesten voor gefokt moeten worden. Fokken om mensenlevens te redden...

Ik zal maar even editten nu ik de reacties over de zielige varkens gelezen heb... Knipoog
Ik bedoelde dat er best organen van bijv varkens gebruikt mogen worden, ik vind het alleen krom dat ze daarvoor gefokt (gaan) worden.
Maar dan zal ik maar meteen zeggen dat ik het ook krom vind dat er kippen etc gefokt worden om ons te voeden. Niet dat je ze niet mag eten, maar dat ze in veelvoud gefokt worden en onder armbachtige omstandigheden gehouden worden en aan hun leven komen.. Geldt voor alle dieren mijn inziens...

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:25

Ik vind echt dat jij er rare ideëen op nahoud hoor Griebels. Maar ik heb natuurlijk een gekleurd beeld.
Natuurlijk voel ik me aangesproken als jij zo'n opmerking maakt en ik vind niet dat waar 2 vechten 2 schuld hier ergens op slaat mja.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:32

Indd JIJ vindt dat, omdat je een andere mening hebt... Ik vind van niet...
Maar laten we er maar over ophouden.. Jij jouw mening, ik het mijne...

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:32

griebels schreef:
Indd JIJ vindt dat, omdat je een andere mening hebt... Ik vind van niet...
Maar laten we er maar over ophouden.. Jij jouw mening, ik het mijne...

Wat jij wil

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:27

Ik kan beide kanten begrijpen. zowel Griebels als Liesjelover. Mijn mening trekt voor het grootste deel naar Griebels toe, maar dat komt ook omdat wij niet in de situatie van Liesjelover staan.
Door ervaringen krijg je een andere kijk op dingen.
Maar toch heb ik af en toe wel het idee dat er meer respect is voor wel donors en dat niet donors maar als egoisten gezien worden en er minder respect voor hun mening getoont word. En dat vind ik jammer. Maar kan het ook verkeerd opvatten hoor.