Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:09

Robyn: wat een drama he..je hoort dat zoveel van mensen die een k.s hebben gehad dat ze er zo van balen dat ze de kind nog niet hebben gezien en noem maar op!...borstvoeding ben ik ook niet aan begonnen hoor..leek me allemaal veel te ingewikkeld met twee!...bij mij ging de k.s wel snel, om 12.00 werd het besloten dat het een spoed k.s werd en om 12.22 is de eerste geboren(tweede 12.24)...

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:02

Zo dat is zeker snel. Nadeel was dat het bij mij midden in de nacht was.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:03

Dimitri schreef:
Robyn: wat een drama he..je hoort dat zoveel van mensen die een k.s hebben gehad dat ze er zo van balen dat ze de kind nog niet hebben gezien en noem maar op!...borstvoeding ben ik ook niet aan begonnen hoor..leek me allemaal veel te ingewikkeld met twee!...bij mij ging de k.s wel snel, om 12.00 werd het besloten dat het een spoed k.s werd en om 12.22 is de eerste geboren(tweede 12.24)...

He,heb je een tweeling?
Dacht 1tje..hihi..half gelezen zeker.. Haha!

Ja mike die was idd gewoon licht en klein,niet te vroeg Knipoog

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:27

leuke foto's allemaal.
Wat is die van mij dan al weer groot. Finn wordt bijna 2 en Laura is 4,5 Het gaat echt heel snel.

Ik moet morgen met Finn naar de KNO-arts, hij heeft de hele winter door zijn oren dicht zitten gehad of hij had oorontsteking. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik hoop dat hij eindelijk verlost wordt van de pijn aan zijn oren. Ze hebben zijn oortjes al een keer leeggezogen, tjonge, wat een dikke prop kwam er uit dat kleine oortje Wow! En dan vinden ze het op het consultatiebureau verontrustend dat hij nog niet praat! Hoe kan hij nou leren praten als hij bijna niks hoort Rolleyes

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 21:41

Ddees, succes voor je mannetje! Niet fijn als ze zo veel last van de oortjes hebben.

Dimitri, begrijpelijk dat bv je te ingewikkeld leek met 2...Daar zou ik ook niet aan zijn begonnen!
Mocht er bij mij ooit een 2e komen, dan wil het toch nog eens proberen met bv. Maar dan ook echt alleen bv en geen flesjesgedoe in het ziekenhuis. Fabio heeft in die 3 dagen regelmatig een flesje bijgekregen. En ik wist wel dat dat niet slim was, maar de verpleegkundigen drongen het me op. Ik moest dat geven want hij had nog honger na de bv...

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:04

Ik probeer het alleen weer als ik gewoon mag bevallen. Als het weer een KS wordt begin ik er niet eens meer aa.
Morgen moet ik met Fabian naar de orthopeed, hij heeft heupdysplasie (omdat hij in stuit gelegen heeft) Waarschijnlijk krijgt hij een spreidbroek, ik baal daar echt ontzettend van, ik vind het zo sneu voor hem.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:10

Ach bah, een spreidbroek.. Ach gut
Dat is niet leuk, maar die dingen zijn wel effectief. Zal nog een hele aanpassing vergen zeg..

Op zich heb je wel gelijk, om alleen bv te proberen als je natuurlijk bevalt. Het was ook wel een gedoe om het op te starten. Verpleegkundigen renden steeds weg, Fabio liet steeds los. Dan moest ik weer bellen voor hulp, want alleen aanleggen lukte me niet. Pff als ik aan die eerste week denk..Ik had wel een schat van een kraamverzorgster, zij heeft mij goed geholpen. Het stomme was dat Fabio die eerste week thuis wel genoeg dronk, maar hij werd steeds lastiger met aanleggen.
Ach, het zij zo...

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:39

Over dysplasie gesproken. Bij ons is het te laat ontdekt, kyra was 14 maanden toen was ontdekt dat ze dysplasie heeft.
Ze loopt mank en sleept met haar re been. Nu moeten we aanstaande maandag naar het WKZ te Utrecht.
Hopen dat ze daar iets weten, voor een spreidbroek was het waarschijnlijk te laat omdat ze al loopt.
Nou ja we zullen wel zien.
Rondje KNO hebben we ook al gehad, ze heeft buisjes en neusamandelen zijn er al uit. Scheelde veel maar heeft nu in totaal al 5 Antibiotica kuren gehad in haar jonge leventje.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:37

Wat erg zeg Amati. Ik hoop dat het nog helemaal goed komt.
Wij zijn net terug. Zijn rechterheup is gelukkig net niet uit de kom en links is ook niet goed. Hij moet vanaf nu in ieder geval een half jaar 23 uur per dag een spreidbroek. We moeten er maar het beste van maken.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:39

@ Robyn, gelukkig zijn kindjes sneller gewend aan die spreidbroek dan wij ouders....
Hopelijk heeft hij er niet zoveel last van, is het van gips echt of die kunstoffen die ook af kan ? Er bestaan wel websites ed over dysplasie best informatief.
Ach we zien wel maandag zal wel melden als er iets aan de hand is.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:29

Hier mijn bevallingsverhaal... ga maar zitten met koppie thee Haha!

Woensdagnacht ik ben 39 weken zwanger en loop al weken met hoge bloeddruk en voorweeen. Afgelopen maandag is de vk voor nop gekomen. Ik had weeen maar zo snel als die er waren verdwenen ze ook weer.
Wel is die dag mijn bloeddruk gezakt!! 10 weken bankzitten met hoge bloeddruk en nu ineens gezakt...

Woensdag.. John komt 01.00 uur thuis van werk. Ik ben nog wakker heb weer last van voorweeen en hoe..
We besluiten naar bed te gaan. Tijdens het opstaan knapt er iets... en tijdens het plassen vermoed ik al dat dit mn vruchtwater was. Ik vraag nog grappig aan John 'schat ik heb een ranzig klusje voor je' even ruiken of ik vruchtwater of plas verlies Clown
John weet het niet.. ach merken we snel genoeg niet..?

We vallen in slaap. Om 03.00 uur wordt ik wakker... oliebol dit zijn dus wel weeen. Maak John wakker en we besluiten naar mijn huis in voorschoten te gaan. (we woonden toen tijdelijk appart en babykamer alles was bij mij thuis).

S'ochtends 09.00 uur komt de vk. Ze toucheert nog steeds die 1cm die ik al weken heb. Moest gaan slapen want de weeen werden ook slapper. Heb even geslapen tot 13.00 uur.
John is ondertussen al 3x nerveus naar Den Haag gereden. Playstation gehaald (tja je hebt natuurlijk niets anders te doen Sigaar )
Om 13.00 uur komt de vk weer.. nog steeds die #$%^& 1cm. Ze verteld me dat ik voor 01.00 uur bevallen moet zijn anders moet ik naar het ziekenhuis ivm infectiegevaar.
Ze laat ons weer alleen... ondertussen komt mn zusje de hond halen.. vriendin krukje brengen voor onder de douche.
Om 16.00 worden de weeen toch wel heftig... ik ga lekker douchen.
17.00 uur komt de vk weer binnen. Ze treft me puffend aan.. ze toucheerd weer en nog die 1cm Boos!
Maar mijn bmm was wel verder aan het verstrijken.
We spreken af dat als de sitautie voor 20.00 uur niet veranderd ik naar het ziekenhuis ga.

Om 19.00 laat ik John de vk weer bellen... ze toucheerd en ik heb 2cm. Ik ben ondertussen zo moe en heb sterke weeen dat ik het even niet meer aan kan. Ik wil pijnstilling en meteen.
De vk belt ziekenhuis na ziekenhuis en alle zijn vol.
Gelukkig mag ik dan naar het Rijnland. Maar kan om 21.00 uur pas terecht. Daar komen ze achter op het moment ik eindelijk in de auto zit. Terug naar huis lopen zag ik even niet meer zitten.
Dus langzaam naar het ziekenhuis gereden (wat een hel met heftige weeen)
Om 21.30 is dan eindelijk die $%^& kamer vrij en hoef ik niet meer op de gang mn weeen op te vangen.

Ik smeek de verpleegster om pijnstilling. Maar dat ging even duren.
Om 22.30 gil ik het uit en wil ik pijnstilling en meteen!!!
De gyn. toucheerd me nog eens en nog 2 cm. Moest maar gaan douche want pijnstilling kon nog even gaan duren.
23.00 uur ik voel dat ik moet poepen... John haalt er weer een zuster bij... duurt even want ze zijn die avond niet zo vlot.
Die zegt dat ik ze maar weg moet puffen en weg is ze...
Dan eindelijk om 0.00 uur komt er een vrouw die een infuus met remyfentinyl aanlegt.. en de pijn is iets minder. Ik val in slaap. Ook john gaat even liggen. Veel van slapen kwam niet want ik lag te ijlen.. ijsjes moesten de kast in... John begreep er weinig van iig.
Om 03.00 uur worden de weeen sterker en de pijn heftiger. De gyn komt toucheren vraag me niet hoe en wat ik was veel te druk met boos zijn omdat het nog meer pijn deed.

06.00 ik kan de pijn niet meer verdragen en het infuus wordt veranderd. Ik begreep dat ik verse nieuwe heerlijke pijnstilling kreeg.. maar helaas kreeg infuusje weeenopwekkers.
Ik werd boos wilde niet meer gilde moord en brand.
Al snel kreeg ik flinke persdrang en weg was de gyn en hulp... wegpuffen werd er gezegd. Dat deed nog veeel meer pijn dan die ... weeen op zich. Mijn bmm was niet volledig verstreken dat gebeurde nu.
Omdat de gyn er toch niet was perste ik heel zachtjes mee omde pijn te verzachten.
Om 07.09 mocht ik dan eindelijk persen en om 07.18 is Kyan geboren... Gelukkig heb ik geen knip geen scheur niets!!
Kyan is 2860 gram en 49 cm. Apgarscore 10-10

Maar na zo'n 30 uur ben ik aan het eind van mn latijn.

Al met al zou ik het zoo weer doen!

Ik heb wat details weggelaten om het verhaal wat in te krimpen. Maar heb bijna slaande ruzie met die gyn. gehad. Die had werkstress en geen begrip voor de bevallende vrouw.
We zijn zowat de hele nacht alleen geweest.. werd niet op de bel gereageerd. John moest me verschonen als ik vruchtwater verloor...
Ze legde me aan de weenopwekkers die meteen persdrang veroorzaakte en vervolgens een uur alleen gelaten..
Dus nooit geen Rijnland meer voor ons.
Kyan dronk de eerste dag al goed bv. Hun moesten er persee een fles inpompen omkdat hij te klein was...
mooi niet gebeurd natuurlijk!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:21

Hier in Dld is het niet zo makkelijk om thuis te bevallen; er zijn maar weinig verloskundige die thuisbevallingen doen.
Maar goed, ik als hollandse meid wilde dat wel graag. Zo´n 8 weken voor de uitgerekende datum vond ik eindelijk een VK die thuisbevallingen deed en waarbij ik ook nog eens een super goed gevoel had Lachen .
Mijn moeder (verpleegster in hart en nieren Knipoog ) kwam ook voor de bevalling.
´s Nachts om iets voor drieen braken de vliezen en kwamen de weeen vrijwel direkt goed op gang. Man en moeder wakker gemaakt.
Mijn man vroeg aan mijn moeder hoe lang zij dacht dat het zou gaan duren Knipoog . Mijn moeder kon en wilde daar geen uitspraak over doen en zei voorzichtig dat een eerste wel 24 uur op zich kon laten wachten. Reactie van mijn man: "wat, zolang??? dan ga ik nog even slapen!!" Tong uitsteken ...
Om 6.30 uur man uit bed geknikkerd en de VK gebeld, want de weeen kwamen om de 2 min.
Om 7.30 uur was de VK er en bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben OK dan! .
Er was echter 1 probleempje: ze was al de hele nacht bij een andere vrouw in een plaats 25 km verderop geweest en alhoewel die niet zo snel ging als ik, kon ze het risico niet lopen om tussen haar en ons heen-en-weer te pendelen.
Na een telefoontje, had ik de volgende opties: óf ik zou nu naar het ziekenhuis vertrekken (5 min rijden) óf we konden meekomen naar die andere vrouw Haha! !
De keus was snel gemaakt: we gingen mee naar die andere vrouw Pling ! Wat kon mij tenslotte gebeuren: mijn VK was erbij, mijn moeder die ook goede kennis van zaken had en mijn man Knipoog . Daarbij, als die vrouw het goed vond dat wij meekwamen, was ze vast heel aardig Ja !
Mijn moeder heeft toen het hele kraampakket in het babybadje gemikt en zo zaten we om 8 uur in de auto.
Nu is het rond die tijd alleen altijd vreselijk druk op de weg rond Nürnberg en stonden we ook prompt in de file Nagelbijten / Gniffelen .
Mijn VK reed voor ons en die winkte dat we over de vluchtstrook zouden gaan. Na 250 m werden we door de politie aangehouden Clown : wat we dachten te doen Nors opkijken ! Na uitleg van de VK zijn we door de politie met zwaailicht door de file gelootst OK dan! ! (Ze wilden wel een telefoontje of alles goed was gegaan en we hebben naderhand nog een felicitatiekaartje van ze gekregen!)
Ik ben uiteindelijk bevallen in het logeerbed op de werkkamer van haar man Haha! !
Sylvia (die "andere vrouw") was idd hardstikke aardig en is ´s middags om 13 uur bevallen van Julia.
Nadat Julia aangekleed was, kwam haar papa met haar naar me toe en kreeg ik haar in mijn armen Lachen . 5 Min. later mocht ik gaan persen en had ik een half uur later mijn dochter Amber (zonder knip of scheur) om 14.52 uur op mijn buik Lovers !

Mijn tweede bevalling was op de enigiste dag dat ik niet had willen bevallen: op de vierde verjaardag van mijn dochter Haha! !
Toen ik ´s ochtend om 6 uur wakker werd met giga weeen, was mijn allereerste gedachte dan ook "alsjeblieft niet vandaag Nagelbijten / Gniffelen !!"
Maar goed, 5 min en 3 weeen later, begreep ik toch wel dat er niet veel te willen was Knipoog . Meteen de VK gebeld (natuurlijk dezelfde als bij Amber Knipoog ) en die stond om 7 uur op de stoep.
Mijn moeder was er deze keer ook, evenals mijn schoonmoeder (Amber was immers jarig Knipoog ).
Toen Amber om 8 uur wakker werd en naar onze slaapkamer kwam, waren de weeen zó heftig, dat ik haar niet meer behoorlijk kon feliciteren Scheve mond .
Mijn man knuffelde haar en vertelde dat vandaag de baby ook zou komen en dat mama niet goed meer kon bukken.
Daarop sloeg Amber d´r handjes om m´n buik en zei dat het alemaal zó voorbij zou zijn; toen moest ik echt heel erg huilen Verdrietig ...
De oma´s hebben haar toen aangekleed en zijn met haar naar beneden gegaan om te ontbijten en natuurlijk om de cadeautjes uit te pakken Lachen .
D´r broertje had blijkbaar haast, want om 9.20 uur, na 3 persweeen, was hij er al; Amber was nog niet eens klaar met uitpakken, toen ze hem al hoorde huilen! Ook dit keer ging de bevalling volledig probleemloos.
Mijn man is 5 min. na de geboorte naar beneden gegaan om haar te halen. Ik zie dat koppie nog voor me toen ze de slaapkamer binnen kwam, zo lief Lovers !
Zo maakte ze kennis met broertje Tim, die nog niet eens afgenaveld was.
Mijn man is toen met haar naar beneden gegaan om de verdere cadeautjes uit te pakken, terwijl ik en Tim door de VK werden verzorgd.
We hadden haar verjaardagsfeestje ´s middags bij McD georganiseerd (voorgevoel??) en zo had ze die dag toch ook nog een moment waarop alles helemaal om haar draaide Lachen .
En ik ... ik zat prinsheerlijk op de bank met mijn beebje en heb gezellig met mijn moeder koffie gedronken en taart gegeten Lachen .

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:28

...Gisteren toevalling nog een vriendin aan de telefoon gehad die ook niet de makkelijkste bevalling heb gehad...en vertelde mij dat er een vrouwtje was die in 3 kwartier tijd een kind eruit had geknald!!!(totale tijd he!)..wij waren het er over eens!!!...dan heb je gewoon niets te vertellen!!! Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:50

Gemeen is dat soms hè Knipoog ; de ene is drie dagen bezig met bevallen (letterlijk al dagen weeen zonder dat het ook maar een cm opschiet) en een andere "verliest" het kind bijna als ze een plasje gaat doen Knipoog .

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:13

Zo Femke hefitge bevalling , je had het me al een keer verteld maar ben dat waarschijnlijk weer vergeten.
Schandalig dat ze je zo veel alleen hadden gelaten, gelukkig was de gyn er bij mij constant bij.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:16

Nou fem,daar moet je niet blij mee zijn.
Ben ik blij dat ik toch voor diacanessen ben gegaan,plaats van rijnland.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:36

1e bevalling:
Het begint allemaal op 5 maart 2004, ik moet op controle bij de gyn.
Er moet toch echt iets gezegd worden want dit kan zo niet langer doorgaan. Ik heb teveel last om nog echt veel langer door te gaan met de zwangerschap, maar ja het moet want ik ben pas 31 weken en 1 dag zwanger. Bloeddruk is te hoog en te weinig vruchtwater. We moeten naar Veldhoven en daar zou ik een uitgebreide echo krijgen en een uitgebreid bloedonderzoek. Hier blijkt voor het eerst dat het kindje niet 2000 maar maximaal 1200 gram weegt. Dat is een hele schok. En betekent een opname. Mijn mama ligt ook in het ziekenhuis, ze is geopereerd aan borstkanker. We liggen dus samen in het ziekenhuis, met 1 gang er tussen...raar hoor.

3 keer per dag lig ik aan de CTG en mijn bloeddruk wordt ook constant gemeten, die wordt elke keer hoger en hoger. Ze besluiten een infuus aan te brengen en ik moet naar een 1 persoonskamer mijn urnie wordt 24 uur opgespaard om te kijken of er eiwitten in zitten.

Het is ondertussen 9 maart de verjaardag van mijn vader en zijn vrouw en zijn dochter liggen alle 2 in het ziekenhuis..geef fijne verjaardag dus.
Vandaag is er een arts langs geweest. Mijn bloeddruk blijft stijgen medicijnen gaan weer omhoog. Gister heb ik de 1e longrijpingsspùit gehad en vandaag de 2e spuit voor de longrijping. Ik begin veel vocht vast te houden in mijn gezicht, de prognose is dat ik heel ziek zal worden. Als we het zo nog 3 dagen kunnen rekken is de arts heel erg blij. Moet er dus vanuit gaan dat ik binnen nu en 3 dagen mama ben...raar idee.

10 maart ik krijg een groei-echo en het blijkt dat het kindje wel heel erg klein is het zal niet heel lang meer duren voor ze besluiten om het kindje te halen.
Om een uur of half 4 krijg ik te horen dat het gaat gebeuren!!! Mijn bloeddruk stijgt en het kindje vindt het niet meer fijn bij mij dus er is geen keus. Sander gebeld dat ie meteen moet komen. Binnen no-time was hij in het ziekenhuis. Ze gaan nu beginnen met de voorbereidingen voor de operatie dus scheren katheter in operatie vest aan. Om 3 minuten voor 5 wordt onze mooie maar oh zo kleine Charlotte geboren. Ze weegt 1180 gram en heeft een goede start voor haar kleine gewicht.

Na de bevalling ben ik niet snel van mijn hoge bloeddruk af, dus het geven van de medicatie gaat gewoon door.

19 maart mag ik naar huis maar voor we weggaan hebben we nog een gesprek met de arts van Charlotte, het gaat allemaal heel erg goed met ons kleine wondertje.
S'avonds komen we op bezoek en daar krijgen we de schrik van ons leven, ze hebben ons al een hele tijd proberen te bereiken maar we waren al onderweg, Charlotte is in korte tijd goed ziek geworden en ze weten niet precies wat er aan de hand is.
Ze hebben een lumbaalpunctie gedaan om hersenvliesontsteking uit te sluiten dat is het gelukkig niet...maar wat dan wel? Ze krijgt antibiotica en ze blijven zoeken naar de oorzaak.
Na een tijd komen ze er achter dat Charlotte een bacterie heeft opgelopen door de lijnen in haar naveltje nu kunnen ze met de goede antibiotica aan de slag en zal ons meisje snel weer beter worden.
Het was wel een schok want het leek echt een dood vogeltje dat daar lag in haar couveuse en dat...terwijl ze een paar uur eerder nog flink tekeer ging in haar bedje..lag geen minuut stil.

Na 5 en halve week ziekenhuis mocht Charlotte met ons mee naar huis.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:37

2e bevalling :
23 mei breken de vliezen, ik ben dan 36 weken zwanger
Ik dacht jippiee het gaat gebeuren want ik had ook al weeën.
Ik wordt opgenomen in het ziekenhuis en mag alleen mijn bed nog uit voor te douchen en te plassen , ook krijg ik 2x per dag een CTG en moet antibiotica slikken voor de gebroken vliezen.

25 mei, ik lig aan de CTG en het kindje krijgt flinke dippen, als ik een harde buik krijg dan schiet de hartslag helemaal weg.
De navelstreng word een afgeknepen omdat er ook geen of nauwelijks vruchtwater meer is.
Ze gaan overleggen met de gyn, ik moet komen en dan gaat ie kijken of ik al ontsluiting heb, die had ik nog niet.
Ze gaan me nu extra goed in de gaten houden, 3x per dag CTG.
Ze gaan verder overleggen want ze zien een inleiding niet echt zitten omdat ik een ks heb gehad bij de 1e.

29 mei
Vannacht is het dan toch spontaan begonnen.
Eerst een paar krampen maar tegen de ochtend werd het flink heftig.
Inwendig onderzoek gehad maar nog geen ontsluiting.
Kreeg een zetpil voor de pijn maar dat werkt natuurlijk niet.
Ben de tijden helemaal kwijt maar op een gegeven moment stond Dr Mulders langs mijn bed en zei dat ik naar de verloskamers mocht en dat er voor pijnstilling gezorgd werd.
Wat was ik blij.........
Bij de verloskamers aangekomen kreeg ik onderzoeken, werd aan ctg gelegd, bloed geprikt.
2cm ontsluiting.
Ik mocht naar de ok voor de ruggenprik.
Om 3 uur 3a4cm.
Toen werd ik aan de weeopwekkers gelegd omdat het wat langzaam ging, daarna ging het heftig...binnen anderhalf uur zat ik op de 8a9cm en de weeën gingen door de ruggenprik heen.
Ik kon het niet meer opvangen.
Op een gegeven moment mocht ik persen, heb een kwartier geperst, kreeg een knip en er werd op mijn buik geduwt en toen was om 5 voor 5 onze Wouter er.
1990 gram en hij begon gelijk te huilen, wat een verschrikkelijk mooi geluid is dat!
Kreeg Wouter op mijn borst en zo heb ik hem een tijd liggen bekijken terwijl ik gehecht werd.

Hij werd meegenomen door de kinderarts, nagekeken en naar de kinderafdeling gebracht.
Hij ligt in de couveuse.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:45

Hey meys Kusje
Komt miss omdat ik het niet volledig verteld heb. Maar tis jou ook niet voor de wind gegaan.

Suus idd twijfelde nog tussen diac en rijnland. Liep voor controle op diac. (hoge bloeddruk) Maar volgende x (als we ziekenhuis in MOETEN) dan ga ik ook zekerweten mijn heilige diac weer in. Ging nu ook naar rijnland vanwege die remifentinyl (pijnstilling).
Zou jou bevalling wel mee willen maken Clown

Sterre ze gaan er bij mij niet makkelijk in.... (14 maanden voor ik zwanger was) en nog moeilijker eruit Haha!
Mooie bevallingen hoor! Lekker thuis geen complicaties... zusje die beneden zit te wachten wat geweldig.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:41

Jullie hebben ook lekkere bevallingen gehad.....
Zo vanzelf sprekend is het allemaal niet dat bevallen.
Bij ons op baby zwemmen zijn we met z'n tienen waarvan er 6 een probleembevalling of een probleem met het kindje hadden.
Das meer dan de helft, dus best heel veel.

Ik ben (nu nog) van mening dat ik eigenlijk maar 1 kindje wil puur omdat ik zo'n drama niet nog een keer wil mee maken.

O ja SANNE HEEFT HAAR 1E TANDJE!!!!!!!!!!!!!!!! en dat op 5 maanden 3 weken en 3 dagen......... heel leuk maar........ ze is nu echt baby af..... Bloos

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:42

@sterre vond je het niet raar om bij iemand anders in huis te bevallen?????????

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:30

Ik ben ook in het rijnland bevallen, en ik vond dat de verpleging en de gyn. echt super waren.
Als me moeder op de bel drukte waren ze er binnen 2 min.
En toen ik persweeen kreeg, moest ik gelijk op bed gaan liggen, en stonden er 4 mensen om me heen, en mocht ik gelijk mee gaan persen. (ik zou niet goed zijn geworden als ik ze moest weg zuchten)
Nee ik was super tevreden over hoe het ging in het ziekenhuis. Misschien scheelt het ook dat ik ook een makkelijke bevalling heb gehad.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:38

@ tears; het was al weken stampend vol. We werden eerst geweigerd omdat ze overvol waren. Maar omdat we zelfs bij alle ziekenhuizen in Den Haag geweigerd werden moest of diac of rijnland me aannemen.
Werd Rijnland dus... De gyn. liep die avond alleen.. er lagen met mij nog 10 te bevallen. Toen ik infuus weeenopwekker kreeg lag er een ander al te persen. Kindje daar is eerst geboren en daarna Kyan.. lopende bandwerk.

Kan me voorstellen als het rustiger is het ook anders is. Hier was duidelijk onderbezetting van personeel.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:46

Jeetje wat een verhalen allemaal.Is voor mij al weer en tijd geleden dus ben alle details een beetje kwijt.Ik heb drie kinders en de bevallingen waren allemaal voorspoedig en vrij snel. De eerste twee kinders zijn in het zekenhuis geboren waarvan ik nummer twee bijna onderweg verloren was in de zin van bijna in de auto geboren het was dat de vliezen nog niet gebroken waren.Het is wel fijn hoor zo'n snelle bevalling maar bewust meemaken doe je het niet het ging te snel, de naweeën daarintegen waren verschrikkelijk dat heeft wel een dag of drie aangehouden.Moet zeggen de middelste had hast om op de wereld te komen en heeft nog steeds haast Haha! .
Omdat de tweede bevalling zo absurt snel gegaan wilde ik graag van de derde thuis bevallen en dat is ook zo gegaan. Deze jongeman had geen haast is een week na de uitgerekende datum geboren en dat ging ook veel rustiger moet zeggen hij neemt nog steeds de tijd voor de dingen hij is trouwens afgelopen donderdag 12 jaar geworden. Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 13:36

Grappig om te lezen hoeveel verschil er in bevallingen kan zitten. De een ligt 3 dagen, en de ander doet het "even tussendoor".

Toen ik beviel was het ook heel druk op de verloskamers van het ziekenhuis. Eigenlijk jammer, want op de kraamafdeling hadden ze daardoor weiig tijd om te helpen aanleggen of verzorgen. ik kreeg de dag na mijn ks een asbeurt op be4d, door een leerling. Het ging heel snel en ik moest het nog zelf doen ook! Terwijl ik de kracht haast niet had...
Eerste keer douchen na de ks heb ik ook alleen gedaan. Bukken deed wel pijn, om mijn voeten af te drogen, maar ik ben een type van: even op de tanden bijten Clown Achteraf hoorde ik dat je de eerste tijd na een ks niet mocht bukken...