Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noetanchamon

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:53

Sizzy schreef:
Moderatoropmerking:
Dit soort opmerkingen worden niet gewaardeerd. Graag gewoon op een volwassen manier over het onderwerp discussieren.

Sorry maar eerder wordt er geschreven dat TS maar niet zwanger moet worden omdat ze daarvoor te onvolwassen is Lips are sealed nou hoe kinderachtiger kan je het dan nog krijgen.

TS krijgt gewoon alle niet rokers over zich heen omdat ze tegen roken zijn, het dom staat, het stinkt en wij niet het lef moeten hebben hun te vergiftigen...... Doei, doei daar kan je toch niet mee communiceren of wel dan??

Overigens ziet TS zelf wel de humor van de zinnen in, eindelijk wat luchtigheid en plezier ipv voortdurende verwijten... Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:58

ja tuurlijk, mensen vragen iets aan ts of ze negeert het of ze begint te roepen dat er massa hysterie is.
Kun je daarmee communiceren?
Met iemand die al ten eerste heeft beantwoord dat antwoorden die haar niet aanstaan ze toch niet naar kijkt?
Mensen die met wetenschappelijke artikkelen gooien dom zijn, want dat hoort weer bij de massahysterie

noetan ik zou anders is goed lezen. Voor je vanalles roept....

Plus er zijn hier genoeg goede antwoorden gegeven, en over die paar struikel jij zegt genoeg....

On topic terug alstublief Ja

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:35

Noetanchamon schreef:
Sorry maar eerder wordt er geschreven dat TS maar niet zwanger moet worden omdat ze daarvoor te onvolwassen is Lips are sealed nou hoe kinderachtiger kan je het dan nog krijgen.

Dat is nu de tweede keer dat je die opmerking aanhaalt. Ik neem aan dat je het over mijn opmerking hebt? Die was inderdaad erg kinderachtig en kwetsend en daarom heb ik ook direct de volgende ochtend mijn excuses aan Chiqa aangeboden Knipoog
Dat ik zo dom ben om me in een emotioneel moment te laten gaan is voor anderen nog geen vrijbrief om dat ook te doen... Knipoog

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:40

SAKKIA schreef:
Ja maar het is niet alleen het roken natuurlijk, zo kunnen we ook nog wel doorgaan over ongezond eten Knipoog

Ik denk dat mensen gewoon te eigenwijs zijn, ze maken zelf wel uit wat "goed" voor hun is.
Meestal leven wij mensen met de ogen dicht, tot dat er iets gebeurd en dat is met heel erg veel dingen zo.
Mensen moeten eerst flink met de neus op de feiten gedrukt worden. Ga je daarna nog zo door, tja dan is het wel je eigen schuld, ik denk dat er dan vanaf de omgeving ook wel genoeg gewaarschuwd is.
En daar zit het hem denk ik. Mensen die ergens verslaafd aan zijn, moeten het altijd nog zelf doen, je kan ze wel helpen maar ze moeten het zelf doen en willen. Vaak ontbreekt het gewoon aan deze discipline Knipoog

Zo is het en niet anders.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:51

Noetanchamon schreef:

TS krijgt gewoon alle niet rokers over zich heen omdat ze tegen roken zijn, het dom staat, het stinkt en wij niet het lef moeten hebben hun te vergiftigen...... Doei, doei daar kan je toch niet mee communiceren of wel dan??

Overigens ziet TS zelf wel de humor van de zinnen in, eindelijk wat luchtigheid en plezier ipv voortdurende verwijten... Knipoog

TS kreeg mij over zich heen, omdat ik het triest vind voor haar toekomstige kind. Dat kindje vraagt niet om nicotine, hoor, die krijgt het ongevraagd binnen straks. Dat ik persoonlijk verder tegen roken ben, dat ik het dom vind staan, dat ik het vind stinken, dat ik niet vergiftigt wil worden is mijn goed recht dat te vinden. Net zoals iemand zelf maar moet weten om te roken, prima (als ik er maar geen last van heb). Tong uitsteken

Het gaat mij vooral om zo'n ongeboren kind, maar ook na de geboorte. Een kind vraagt niet om die afschuwelijke gifstoffen. En dan kan je heel moeilijk gaan doen, maar ik kan als volwassene zelf bepalen of ik rook om me heen wil of niet. Een kind kan dat nog niet. En als je verstandig bent, hou je daar rekening mee. Genoeg wetenschappelijke onderzoeken hebben de schade die je iemand aan kan doen, allang bewezen. Kun je nu met mij als niet-roker/anti-roker niet communiceren???

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:04

ben ik heel duidelijk op tegen als je weet wat er daardoor allemaal mis kan gaan net zoals drinken

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:25

SAKKIA schreef:
Ja maar het is niet alleen het roken natuurlijk, zo kunnen we ook nog wel doorgaan over ongezond eten Knipoog

Ik denk dat mensen gewoon te eigenwijs zijn, ze maken zelf wel uit wat "goed" voor hun is.
Meestal leven wij mensen met de ogen dicht, tot dat er iets gebeurd en dat is met heel erg veel dingen zo.
Mensen moeten eerst flink met de neus op de feiten gedrukt worden. Ga je daarna nog zo door, tja dan is het wel je eigen schuld, ik denk dat er dan vanaf de omgeving ook wel genoeg gewaarschuwd is.
En daar zit het hem denk ik. Mensen die ergens verslaafd aan zijn, moeten het altijd nog zelf doen, je kan ze wel helpen maar ze moeten het zelf doen en willen. Vaak ontbreekt het gewoon aan deze discipline Knipoog

Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk.. Maar het is zo jammer dat het voor veel mensen te laat is en dat ze er niks meer aan kunnen doen. Mja.. misschien moet het allemaal wel zo zijn, ik weet het ook niet! Was het allemaal maar zo simpel.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:32

Het zal best schadelijk zijn en natuurlijk is het het beste om niet te roken wanneer je zwanger bent. Maar als je dat doet, vind ik het ook niet gepast om na de bevalling naast je kind als een malle te gaan roken. Het is uiteindelijk jouw eigen beslissing en afweging die je maakt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:44

Ik vind roken tijdens de zwangerschap ook niet kunnen,
maar wat ik van de TS heb begrepen, wil ze dat van niet-rokers niet horen.

Dus mijn conclusie; doe wat jij denkt dat het beste voor je is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:00

Het onderstaande getuigt wel weer dat er NIET wordt gelezen!

Onyx88 schreef:
Chiqua, sommige mensen zijn hopeloos en zouden eigenlijk gesteriliseerd moeten worden. Het is toch van de zotten dat jij serieus een afweging maakt om te kijken hoeveel sigaretten jij zult gaan roken als jij zwanger bent? Een rokershol is toch geen omgeving om een kind op te laten groeien? Kinderen hebben toch recht op frisse lucht en ouders die hen het goede voorbeeld geven?

Waarom zou ik me moeten laten sterriliseren? Waar gaat dit heen in de wereld...Ben ik een melaatse?

En dan nog iets "IK ROOK BUITEN" dat doe ik al 3 jaar Knipoog (Góed lezen he)
En ten derde, mn naam staat verkeerd, maar kan het je niet zo kwalijk nemen hoor, als je niet leest weet je ook niet waar je over praat.....

Kunnen we nu eindelijk een gesprek gaan voeren als (ex) rokers onder elkaar?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:03

Citaat:
Ben ik een melaatse?

Nou ja misschien is melaats niet het goede woord

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:06

Doe nou toch alsjeblieft even normaal met zijn allen. Natuurlijk is roken niet goed, maar wat heeft het nou in hemelsnaam voor zin om zo tegen elkaar te gaan doen?

Wanneer je eerst goed leest hoef je niet met allerhande beschuldigingen aan te komen. Ik vind sommige posts echt te ver gaan hoor...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:07

Ik zie niet in wat dit te maken heeft met lepra hebben?

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:22

ik quote me zelf nog maar eens even van een paar pagina's terug!!

Ik snap echt niets van deze discussie!! Zie elke dag zieke en te vroeg pasgeborenen!!!
Iedereen wil een gezond kind toch!! Waarom dan niet 9 maanden je uiterste best doen om dat kind een zo'n goed mogelijke start te geven waar hij/zij zijn hele leven wat aan heeft!!! Daarna mag je weer doen wat je wilt!!! Is dat nou echt zo moeilijk???

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:30

Moderatoropmerking:
Blijkbaar is het nog steeds onmogelijk om een normale discussie te voeren en elkaar niet persoonlijk aan te vallen. Heel erg jammer.

Hier een slotje, blijf het niet zeggen.