nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:43

Ik krijg ook last als het warm is en ik een tijd mijn paardrijbroek aan heb.
Als ik thuis ben gaan alle paardenkleren in de was en snel schone kleren aan. Kan nl niet tegen stof etc..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:44

Ik meld me ook!
Ik heb al eczeem van zo lang ik het me kan herinneren.
Naar het schijnt heb ik al van bij mijn geboorte eczeem. Ik ben 2 weken te laat geboren en toen ik er dan toch uiteindelijk was, had ik kloven in mijn handen en voeten én een enorm droge huid. Die kloven zijn wel weggegaan maar die droge huid dus niet.
Ik heb al verschillende vette cremes en zalfjes gebruikt maar niets helpt écht. Het enige wat nu nog helpt, is een bad nemen in speciale badolie (Galenco). Vettig goedje maar ja, je moet iets hé.
Als ik dat niet doen dan krab ik me een ongeluk. Ook in mijn slaap krab ik mijn benen open (heb alleen daar eczeem)...
De ene dermatoloog zegt dat ik allergisch ben voor nikkel. En nikkel wordt gebruikt om o.a. de kleur groen en donkerblauw te maken. Voor goed te zijn, zou ik dus nooit meer en jeans mogen aandoen want dat jeeuuuuuuuukt!!
Ik heb ook iedere winter last van kloven in mijn handen. En dus smeer ik ze iedere avond, voor het slapen gaan, goed in en doe ik er een windel om.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:16

e_horse schreef:
"Er over heen groeien" kan dus niet.. je blijft de aanleg (het foutje in je genen) houden. Het kan wel periodes weg zijn, maar over gaat het nooit, net als (allergische-) astma.
Zo ken ik iemand die ging roken en had een stuk minder last van z'n astma.. en hij kon een stuk beter zijn slijm ophoesten... hmmm.. hij praat het zelf goed, maar heeft zo een enorm grote kans op longemfyseem als hij ouder wordt.
Zo heb ik een ander beroep moeten kiezen; ik wilde vroeger altijd al dierenart of 'iets met dieren' worden. Helaas had ik altijd al eczeem.. Ik ben de Pabo gaan doen.

Ik heb ook eczeem op mijn handen, erg lastig, nog lastiger is dat het altijd open is. En ik studeer momenteel voor dierenarts assistente, en ik wil doorleren voor dierenarts. Je moet niet je beperking voor je laten kiezen ! je wordt er op ten duur alleen maar ongelukkiger van, als ik dingen moet schoonmaken, doe ik handschoentjes aan, maar meestal wordt ik daar wel aardig in ontzien in mijn stages Lachen mijn laatste stage als dierenartsassistente was op Aruba (ook vanwege het goede klimaat) en het is eigelijk zo geweest dat ik er bijna geen last van heb gehad, mede door dat mijn collega's zo lief voor me waren dat ik zelf niet hoefde af te wassen en veel handenwasklusjes hoefde te doen. Later, als ik afgestudeerd ben wil ik sowieso niet in Nl blijven, aangezien mijn huid t beter doet in een ander klimaat, zoek ik dat wel op Lachen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 03:19

Nou ik kan je wel vertellen dat mijn handjes het tijdens de studie aardig hebben moeten ontzien. Vooral tijdens de chirurgie coschapen was het echt een drama, de hele dag door handen wassen en desinfecteren en geen alternatieven voorhanden. Maar goed, ik heb het ook overleefd Haha!

noran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:04

Wat veel post zijn er bij gekomen zeg... Nagelbijten / Gniffelen

Opvallend veel mensen die last van eczeem op de handen! Nogmaals weet er alles van.. zo verschrikkelijk pijnlijk en lastig.. en niet te vergeten zooo zichtbaar.. Ach gut

Ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaden van mijn extreme eczeem op mijn handen.. Huilen

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:08

kan ik ook wel doen maar tis niet echt smakelijk...
Ja schapenstage is een hele leuke stage geweest, continu in de schapen graaien p zoek naar lammetjes Tong uitsteken en dan weer handjes wassen *au*

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:37

Hier ook vreselijk last van mijn handen, om nog maar van de jeuk s'nachts te zwijgen.

Vooral als je es een keertje wat extra's wilt doen thuis, dan heb je s'nachts direct weer feest NOT

soms kan ik mijn beebje niet eens in bad doen Huilen

Er zijn veel ergere dingen I know maar toch het is zooooooooo iri

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:10

Ik ben écht blij dat ik het niet op mijn handen heb!

Uffie, wat is je beebje?

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:53

jup vooral in de winter in me holtes bij je arm zeg maar kom zo ff niet op de naam en in me knieholtes.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:04

elleboogholtes bedoel je Lachen ja daar heb ik momenteel ook veel last.
Knieholtes gelukkig niet Lachen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:30

Ik heb sinds gister weer meer last.. Kan me even zo niet bedenken wat er nou anders is geweest? Ja, ik ben wel op visite geweest bij 2 mensen met allebei een kat.. Dat zou het geweest kunnen zijn.. Uit de krasjestest in het ziekenhuis kwamen nl katten en huisstofmijt als de grootste boosdoeners uit de test. Paarden gelukkig bijna niet. Bomen en grassen daarentegen wel erger.. en dus hooikoorts en allergisch voor stro/hooi etc

Dat is ook de reden dat ik maar geen dierenberoep heb gekozen..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:03

jeetje, wat is het topic ondertussen hard gegaan Knipoog heb een boel moeten bijlezen. bijna anderhalve pagina! Lachen

@ alle nieuwe mensen: welkom! en 'leuk' dat jullie meepraten!

mn handen zijn ook weer erg kapot - ook door stage lopen in verpleeghuis en veel mn handen wassen; na elke patiënt.
gisteren pakte een oude man man handen en wreef er heel zacht overheen (hij heeft afasie - kan bijna niet praten, alleen enkele losse woorden). hij keek me vragend aan. tranen sprongen in mn ogen. elke keer als ik hem tegenkwam in de rolstoel in de gang riep hij me en gaf er een kus op, hij wilde helpen om het beter te maken. vond het zó lief, het deed me erg veel!
maar inderdaad het valt erg op op je handen! heb het ook op mn polsen, onderarmen en bovenarmen. erg balen, maarja, weinig aan te doen.

@ noran: ik zou graag een foto willen zien van je handen Bloos wilde dat ik het lef had om er een foto van te maken, maar durf het niet echt. ziet er zo vreselijk uit Nagelbijten / Gniffelen misschien dat ik dan de moed kan vinden om het ook te doen Bloos

ik ben geboren met een droge huid en heb geen dauwworm gehad. binnen een paar weken openbaarde het eczeem zich. ben tijdens de basisschool een aantal jaren eczeemvrij geweest, maar op de middelbare school kwam het dubbel terug. sinds jaren heb ik er dus weer last van. ene moment wel, andere moment niet. heel wisselend en een pijl op te trekken.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:13

Ik kan mn hoofd op het moment wel in de vriezer stoppen Haha!

Ik zit thuis met ziekte van pfeiffer en snoep nogal veel Bloos dat heeft meteen zijn weerslag,

Ik wou dat ik zonder suiker kon leven Haha!

Citaat:
gisteren pakte een oude man man handen en wreef er heel zacht overheen (hij heeft afasie - kan bijna niet praten, alleen enkele losse woorden). hij keek me vragend aan. tranen sprongen in mn ogen. elke keer als ik hem tegenkwam in de rolstoel in de gang riep hij me en gaf er een kus op, hij wilde helpen om het beter te maken. vond het zó lief, het deed me erg veel!

Ahhh, soms zeggen blikken of gebaren zoveel meer dan woorden, heb zowieso een zwak voor oude mensen, heb zelf 4 jaar in een verpleeghuis gewerkt (bijbaantje) en echt een leuek tijd gehad Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:18

inderdaad Smystique! je hebt het erg mooi verwoord! het deed me zo ontzettend veel, dit had ik van mezelf niet verwacht!
regelmatig wordt ik toch vies aangekeken als ze mn handen zien. er wordt vaak achter mn rug om gepraat door onbekenden als ik aan het werk ben - door gasten. het heeft me voor een groot deel hard gemaakt, maar ook dat doet me iets. ook al laat ik het niet merken.
vond zijn reactie zo eerlijk, hij vond het echt erg en wilde me erg graag helpen - ik vind dat veel mensen hiervan kunnen leren!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:42

Idd, maar ik heb me erg zelf ook wel 'schuldig' aan gemaakt hoor

Of nou ja schudig...

had vroeger altijd een vriendinnetje die psoriases had, met name op gewrichten en holten, maar ook soms op de romp.

Ik zei altijd dat ze gewoon mee moest gaan, niets van de anderen aan moest trekken, maar ik had natuurlijk makkelijk praten

jaren later kreeg ik een zeer zeldzame huidaandooening, waardoor ik net een paddenstoel was (alleen was ik wiit met rood/paarse stippen)

Ik heb 2 jaar alleen maar lange mouwen en lange pijpen aangehad, ik schaamde me kapot Bloos

Nou ja, dat is eigenlijk iets anders, maar heb er wel van geleerd in die zin, dat ik toen veel te makkelijk dacht. De reacties van buitenstaanders is echt af en toe vreselijk. Maar goed,

what doesn's klill you only makes you stronger

overigens keek ik gisteren naar Dr phill Haha! (ben wegens ziekte van pfeiffer veel thuis) en daar was ene moeder die 2 dochters had. Één ervan had Vertilligo (schrijf je dat zo?) en ze hield minder van dat kind, dat meisje was ook dikker, dwarser etc. maar ze wreef dat kind steeds in dat je met een lelijk uiterlijk niets betekend in deze wereld. En ze kon niet echt van dat kind houden

How sick

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:48

ik denk toch dat veel mensen het onbewust doen - zich daaraan schuldig maken. misschien heb ik het zelf ook wel eens gedaan. vast wel!

hoe kan je dat je kind aandoen? dat een lelijk kind niets betekend in de wereld? belachelijk gewoon! vind het toch raar dat je zoiets kan denken en dat nog wel tegen je eigen kind kan zeggen. maargoed, ik heb ook wel makkelijk praten, want ik heb geen kind Bloos maar het lijkt me onmogelijk!

inderdaad; how sick! moet er niet aan denken dat mn moeder zulke dingen tegen me zegt. ben heel erg blij met haar steun! Ach gut

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:01

Laar schreef:
Uffie, wat is je beebje?

Uffie dr baby Lachen

Hier is sinds een paar dagen de huid onder mn ogen helemaal kapot *AUW*
Van mn handen heb ik momenteel bijna geen last!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:41

ik heb foto's van noran toegestuurd gekregen en ik zal ze voor haar hier neerzetten.

Afbeelding

en een foto waar de hand vergoot is:

Afbeelding

noran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:00

Thanks Kimmm!

Zo zagen mijn handen er dus 2 jaar geleden uit! Het is zelfs nog erger geworden.. het kwam helemaal tot aan mijn knokkels. Deze foto is genomen in de zomer, en je ziet het.. helaas ook in de zomer kleding met lange mouwen.

Het was alsof er een soort van 2e huislaag op mijn eigen huid lag. Het rode kwam doordat het zo jeukte en droog was....

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:15

graag gedaan noran! Lachen

zo zien mn handen er op dit moment ook uit, net een tweede huidlaag. het loopt helemaal tot mn knokkels en het jeukt en het doet maar.
mn moeder noemt het goedmoedig 'oude vrouwtjeshanden', omdat als ik ze beweeg dikke rimpels heb Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:40

Zo, ik heb ook weer een hoop bij te lezen gehad Lachen

Kim, idd echt super vsn die meneer Lachen ik weet van mijn stage ook dat zulke nonverbale gebaren zoveel meer zeggen en dat het zoveel met je doet Lachen ik snap echt dat je tranen in je ogen kreeg, bij mij zou hetzelfde gebeuren!

Noran, pfoe.. wat vervelend van je handen zeg! en voor iedereen die het op zijn handen heeft natuurlijk!
Lijkt me ook echt heel moeilijk om vanaf te blijven.

En raar inderdaad dat zo'n moeder gewoon haar eigen kind minder liefheeft omdat ze er minder mooi uitziet..
nouja raar.. idd gewoon sick!

noran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:47

Ach.. toen was het enorm vervelend (en pijnlijk), gelukkig heb is het zo goed als weg op mijn handen en rug...

Heb net chocolademouse gegeten Vingers aflikken , en mijn rug kriebelt.. Nors opkijken

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:39

ik zal ook een foto maken als t weer erger wordt, nu heb ik prednison gehad en verdwijnt het zeg maar als sneeuw voor 30 graden en zon. bij mij ziet t er echt heel anders uit, en k heb ook 2 varianten, de natte en de droge...

noran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:42

Prednison... ook geen pretje. Heb ik ook gehad. Mijn rug en armen waren toen helemaal open en het was ook flink aan het ontsteken. Had een kuur van 3 weken.. maar het ging er idd als sneeuw voor de zon mee weg!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 20:28

vampiregirl schreef:
ik zal ook een foto maken als t weer erger wordt, nu heb ik prednison gehad en verdwijnt het zeg maar als sneeuw voor 30 graden en zon. bij mij ziet t er echt heel anders uit, en k heb ook 2 varianten, de natte en de droge...

ik heb inderdaad ook twee varianten - de natte en de droge. maar de laatste paar maanden (jaren?) heb ik alleen maar last van de 'droge'.
maar jeetje, prednison, lijkt me wel een hele stap! maar als het helpt? waarom niet? wat doet prednison eigenlijk met je lichaam? Bloos