[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:27

Weten jullie misschien van welke pil je libido niet/nauwlijks wordt onderdrukt? Ik slik nu al bijna een jaar de Microgynon 30 en merk dus dat mijn libido erg naar beneden is gegaan. Van de pil af is eigenlijk geen optie, omdat ik juist aan de pil ben omdat ik anders heel erg onregelmatig ben (ik ben nu 17 en al sinds mijn 13e ongesteld).

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 07:36

Ik moet 12 juni een spiraaltje laten zetten bij de gyn...
Leek mij en mij dokter de beste vervanging van de pil, geen enkele pil die normaal bij mij werkt zonder bijwerkingen e.d.
Maar nu hoor je zoveel van die 'enge' verhalen, dat een spiraaltje door schiet naar je eileiders door sex ofzo..
Lijkt wel of iedereen dat daar over heeft, maar goed als het nou echt zo 'gevaarlijk' is raad mijn dokter me toch geen spiraal aan...
Ik ben door de pil heen zwanger geworden(achter af ziek geweest eigen schuld dikke bult dus)
en ik heb dus al een kindje...
Lijkt me wel dat mijn dokter weet waar hij het over heeft....?
Nou is mijn vraag is mijn ongerustheid terecht of...?

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:19

Even een vraagje, In mijn 2de week ben ik 2x de pil vergeten omdat ik hem kwijt was, nu had ik vrijdagavond bruine afscheiding, en zaterdag bloed? had wel kramp in mn buik, vanochtend plaste ik bloed of kwam er gewoon bloed uit? Ik ben gestopt nu met de pil.. maar wat kan dit zijn door dat ik 2x de pil ben vergeten en nu een bloeding heb gehad? Maak me beetje ongerust..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:23

@BlackKjee: kan het niet zijn dat je ongesteld bent geworden? En ben je de pil 2 dagen achter elkaar vergeten?

Ik gebruik sinds een paar jaar de nuvaring. Het bevalt me erg goed. Er zitten veel minder hormonen in, en je hoeft er maar 2x per maand aan te denken.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:30

ja ben de pil 2 dagen achter elkaar vergeten, en toen zaterdag een bloeding terwijl ik bijna bij mn stopweek zit maandag moest ik de laaste pil inslikken..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:33

Pascal schreef:
Ik moet 12 juni een spiraaltje laten zetten bij de gyn...
Leek mij en mij dokter de beste vervanging van de pil, geen enkele pil die normaal bij mij werkt zonder bijwerkingen e.d.
Maar nu hoor je zoveel van die 'enge' verhalen, dat een spiraaltje door schiet naar je eileiders door sex ofzo..
Lijkt wel of iedereen dat daar over heeft, maar goed als het nou echt zo 'gevaarlijk' is raad mijn dokter me toch geen spiraal aan...
Ik ben door de pil heen zwanger geworden(achter af ziek geweest eigen schuld dikke bult dus)
en ik heb dus al een kindje...
Lijkt me wel dat mijn dokter weet waar hij het over heeft....?
Nou is mijn vraag is mijn ongerustheid terecht of...?

Bloos!
Die verhalen heb ik nooit gehoord. Maar ik heb nu bijna een jaar het spiraaltje, en om eerlijk tezijn zou ik je nergens druk om maken. Je dokter raadt heus niets aan wat zo gevaarlijk is als in jouw verhalen. Heb je al eens op http://www.mirena.nl gekeken? (er even vanuitgaand dat je de mirena krijgt) Daar staat ook een hele boel informatie op.

In mijn ogen is je ongerustheid onterecht. Ik heb heel veel plezier van het spiraaltje. En over dat doorschieten tijdens de sex, lijkt me anatomisch gezien ook lastig. In principe is het spiraaltje net zo groot als je baarboederholte. Moet je dus maar nagaan dat die in een veel nauwer kanaaltje moeten schieten. Zo makkelijk lijkt mij dat niet te gaan. Maar goed niets is onmogelijk, het lijkt mij alleen zeer zeer zeldzaam als het gebeurt

Succes verder!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:11

Pascal, ik heb zelf nu ook een spiraaltje sinds een maand. Het zetten voelde ik nauwelijks. Als je al een kind hebt gehad is het inbrengen vrij makkelijk.
De verhalen die je veel hoort (en misschien bedoel je dat ook) is dat een spiraaltje soms door de baarmoederwand heen kan gaan bij het inbrengen. Dat is meestal als je te snel na een bevalling het spiraaltje laatst. Na 12 weken is dit gevaar al veel minder.
Als hij eenmaal zit, kan hij niet meer verder schuiven. Al helemaal je eileiders niet in, want een man komt niet tot in je baarmoeder om hem een zetje te geven Knipoog
Na het plaatsen krijg je na 6 weken nog een controle-echo om te kijken of hij niet omlaag is gezakt tot in je baarmoederhals, en als dat niet zo is, ben je gewoon veilig.
Ik zou het wel laten inbrengen door een ervaren arts, je gyn bijvoorbeeld, en liever niet door je huisarts. Die hebben vaak toch wat minder ervaring waardoor het nog wel eens mis wil gaan.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:16

Marloes_R schreef:
Pascal, ik heb zelf nu ook een spiraaltje sinds een maand. Het zetten voelde ik nauwelijks. Als je al een kind hebt gehad is het inbrengen vrij makkelijk.
De verhalen die je veel hoort (en misschien bedoel je dat ook) is dat een spiraaltje soms door de baarmoederwand heen kan gaan bij het inbrengen. Dat is meestal als je te snel na een bevalling het spiraaltje laatst. Na 12 weken is dit gevaar al veel minder.
Als hij eenmaal zit, kan hij niet meer verder schuiven. Al helemaal je eileiders niet in, want een man komt niet tot in je baarmoeder om hem een zetje te geven Knipoog
Na het plaatsen krijg je na 6 weken nog een controle-echo om te kijken of hij niet omlaag is gezakt tot in je baarmoederhals, en als dat niet zo is, ben je gewoon veilig.
Ik zou het wel laten inbrengen door een ervaren arts, je gyn bijvoorbeeld, en liever niet door je huisarts. Die hebben vaak toch wat minder ervaring waardoor het nog wel eens mis wil gaan.

Dat ligt er een beetje aan denk ik. Jullie hebben een gyn. Maar ik ben 20 en heb geen gyn, ik had dus veel meer vertouwen in mijn huisarts omdat ik hem ken. Plus, hij had wel wat ervaring ermee.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:39

sweetheart schreef:
Marloes_R schreef:

Dat ligt er een beetje aan denk ik. Jullie hebben een gyn. Maar ik ben 20 en heb geen gyn, ik had dus veel meer vertouwen in mijn huisarts omdat ik hem ken. Plus, hij had wel wat ervaring ermee.

Ik ben ook 20 en ben doorgestuurd naar de gyn..
Ben al eerder aan mijn fluit Clown geopereerd omdat ik verkeerd gehecht was na mijn bevalling...
Krijg dezelfde gyn...
Enne mijn bevalling is al dik 2,5 jaar geleden denk wel dat ik me 'oude' baarmoeder weer heb Knipoog
Ik krijg van mijn gyn meteen een echo om te kijken hoe hij zit.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:18

Het is idd je eigen gevoel. En als je huisarts ervaring heeft, is dat ook goed natuurlijk. Maar ik ben zelf operatie-assistent en je hoort nog wel eens wat over huisartsen Knipoog

Pascal, ik heb ook meteen een echo gehad en hij zat goed. Maar voor de zekerheid is een echo na 6 weken wel verstandig. Maar dat zal je gyn neem ik aan ook wel doen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 06:42

Marloes_R schreef:
Het is idd je eigen gevoel. En als je huisarts ervaring heeft, is dat ook goed natuurlijk. Maar ik ben zelf operatie-assistent en je hoort nog wel eens wat over huisartsen Knipoog

Pascal, ik heb ook meteen een echo gehad en hij zat goed. Maar voor de zekerheid is een echo na 6 weken wel verstandig. Maar dat zal je gyn neem ik aan ook wel doen.

Ja idd, dan krijg ik ook weer een echo...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:26

Ik wil graag mirena spiraaltje laten zetten (omdat ik te dom ben om regelmatig de pil te slikken, vergeet af en toe een pil en dan ben ik weer een week onveilig). Alleen hoor ik van zoveel mensen dat het plaatsen onwijs veel pijn doet, dus durf ik niet zo goed. Lips are sealed

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:23

Als je bang bent dat het zeer doet (voelen zul je het altijd wel), vraag je om een pijnstiller die je van te voren in kunt nemen. Ik heb het niet nodig gehad, niet om gevraagd ook, en ik heb er nauwelijks wat van gevoeld Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:34

Even een vraagje Lachen

2 dagen geleden was mijn pilstrip op, en had ik dus mijn stopweek, maar ik wou gaan zwemmen, dus heb voor de zekerheid maar een strip doorgeslikt, maaar (2 pillen van die strip al) maar nu is dit niet doorgegaan,en wil ik toch liever mijn stopweek inlassen, is dit mogelijk?

Omdat ik al 2 pillen van de nieuwe strip heb ingenomen?

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:19

Ik heb ook even iets dat ik kwijt wil, ik had een topic geopend maar er bleek een centrale voor te zijn. Vandaar dat ik het even naar hier kopieer:

Ik heb al een tijd last van stemmingswisselingen, geen zin om iets de doen als uitgaan, vaak moe, en ja door zulke klachten ga je weer meer piekeren enzo. Maar de laatste paar week wordt het erger, ik kan zomaar in tranen uitbarsten en ben ook vaker trillerig en duizelig.
Nu praatte mijn moeder met een kennis en die zei dat het best wel eens van de pil zou kunnen komen, je krijgt natuurlijk wel veel hormonen binnen. Ik heb daar even over nagedacht en ik gebruik de pil nu ongeveer een jaar, dat komt in overeenstemming met de klachten.. Misschien kan ik overstappen op een andere pil, helemaal stoppen is geen optie i.v.m. te hevige menstruatie..

Wat denken jullie? Hebben jullie er ervaring mee?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:23

Er staan veel verhalen in dit topic daarover, dus vreemd is het zeker niet.

Ik had het ook. Ik was 19 toen ik aan de pil begon, en begon weer te puberen. Dat is echt heel idioot, ik voelde me een dubbel persoon.

Een andere pil kan helpen, heb je ook al eens aan een ander anticonceptie methode gedacht? Zoals de nuvaring of de mirena (=hormoonspiraaltje). Deze twee werken ook met hormonen, maar omdat het plaatselijk is, is de hoeveelheid hormoon, vele malen minder.
Kijk eens op http://www.mirena.nl of http://www.nuvaring.nl voor meer info over die twee.

Succes ermee, ik hoop dat je eruit komt!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:32

Girl In The Mirror schreef:
Ik wil graag mirena spiraaltje laten zetten (omdat ik te dom ben om regelmatig de pil te slikken, vergeet af en toe een pil en dan ben ik weer een week onveilig). Alleen hoor ik van zoveel mensen dat het plaatsen onwijs veel pijn doet, dus durf ik niet zo goed. Lips are sealed

Ik heb het nauwelijks gevoeld, maar het scheelt geloof ik wel dat ik al eens bevallen ben.
Een uur vantevoren heb ik een Buscopan zetpil genomen, dit ontspant de spieren in dat gebied een beetje Knipoog
Onwijs veel pijn kan ik me niet voorstellen, hooguit even onprettig. Maar ik vind het heerlijk om nu nergens meer aan te hoeven denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:35

Ik heb ook de mirena, en het zetten deed wel degelijk pijn Knipoog
Vooral die avond, maar 2 paracetamol, en je bedje induiken, en je voelt er niks meer van!

Geloof me, een verkrampte darm is 10000 keer zo pijnlijk Clown Vork

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:39

Dat is dan wel minder ja...
Ben je nog nooit bevallen? Bij mij was het 12 weken na mijn bevalling dus mijn bbm was heel toegankelijk.
Ik vond het ook eng om te laten doen, maar ik moest van mezelf Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:40

Nee, ik ben pas 21 Knipoog
En nog geen kids!

Ik heb het ook laten doen toen ik NIET ongesteld was, terwijl dit eigenlijk wel moest. Maar door de stress ervoor bleef mijn menstruatie uit, en ik had geen zin om er nog langer tegenaan te hikken!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:45

O, inderdaad, ik was toen ongesteld ja.

Ik heb pas mijn eerste menstruatie met Mirna gehad, en die duurde in totaal anderhalve week. Eerst wat afscheiding en buikpijn, en daarna een kleine week minimaal bloedverlies. Fijn dat het zo weinig was, maar het duurde wel lang in totaal. Had jij dit ook? Ik hoop dat mijn menstruatie binnenkort helemaal uitblijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:47

Ik ben na de plaatsing nooit meer ongesteld geworden Go jij! Go jij!

Dat was bij mij voornamelijk het probleem: Ik ben al 3 keer van pil veranderd, omdat ik iedere keer tussendoor en heel zwaar ongesteld werd, met alle klachten van dien!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:14

Niemand een antwoord?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:12

Sorry, ik ben al te lang met de pil gestopt. Ik zou het niet meer weten.. Bloos

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:31

parouscha schreef:
Niemand een antwoord?

Nee, dat weet ik ook niet.. Misschien weet de huisarts het? Of iemand anders die in het weekend bereikbaar is Knipoog