Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascal schreef:Ik moet 12 juni een spiraaltje laten zetten bij de gyn...
Leek mij en mij dokter de beste vervanging van de pil, geen enkele pil die normaal bij mij werkt zonder bijwerkingen e.d.
Maar nu hoor je zoveel van die 'enge' verhalen, dat een spiraaltje door schiet naar je eileiders door sex ofzo..
Lijkt wel of iedereen dat daar over heeft, maar goed als het nou echt zo 'gevaarlijk' is raad mijn dokter me toch geen spiraal aan...
Ik ben door de pil heen zwanger geworden(achter af ziek geweest eigen schuld dikke bult dus)
en ik heb dus al een kindje...
Lijkt me wel dat mijn dokter weet waar hij het over heeft....?
Nou is mijn vraag is mijn ongerustheid terecht of...?
Marloes_R schreef:Pascal, ik heb zelf nu ook een spiraaltje sinds een maand. Het zetten voelde ik nauwelijks. Als je al een kind hebt gehad is het inbrengen vrij makkelijk.
De verhalen die je veel hoort (en misschien bedoel je dat ook) is dat een spiraaltje soms door de baarmoederwand heen kan gaan bij het inbrengen. Dat is meestal als je te snel na een bevalling het spiraaltje laatst. Na 12 weken is dit gevaar al veel minder.
Als hij eenmaal zit, kan hij niet meer verder schuiven. Al helemaal je eileiders niet in, want een man komt niet tot in je baarmoeder om hem een zetje te geven![]()
Na het plaatsen krijg je na 6 weken nog een controle-echo om te kijken of hij niet omlaag is gezakt tot in je baarmoederhals, en als dat niet zo is, ben je gewoon veilig.
Ik zou het wel laten inbrengen door een ervaren arts, je gyn bijvoorbeeld, en liever niet door je huisarts. Die hebben vaak toch wat minder ervaring waardoor het nog wel eens mis wil gaan.
sweetheart schreef:Marloes_R schreef:Pascal, ik heb zelf nu ook een spiraaltje sinds een maand. Het zetten voelde ik nauwelijks. Als je al een kind hebt gehad is het inbrengen vrij makkelijk.
De verhalen die je veel hoort (en misschien bedoel je dat ook) is dat een spiraaltje soms door de baarmoederwand heen kan gaan bij het inbrengen. Dat is meestal als je te snel na een bevalling het spiraaltje laatst. Na 12 weken is dit gevaar al veel minder.
Als hij eenmaal zit, kan hij niet meer verder schuiven. Al helemaal je eileiders niet in, want een man komt niet tot in je baarmoeder om hem een zetje te geven![]()
Na het plaatsen krijg je na 6 weken nog een controle-echo om te kijken of hij niet omlaag is gezakt tot in je baarmoederhals, en als dat niet zo is, ben je gewoon veilig.
Ik zou het wel laten inbrengen door een ervaren arts, je gyn bijvoorbeeld, en liever niet door je huisarts. Die hebben vaak toch wat minder ervaring waardoor het nog wel eens mis wil gaan.
Dat ligt er een beetje aan denk ik. Jullie hebben een gyn. Maar ik ben 20 en heb geen gyn, ik had dus veel meer vertouwen in mijn huisarts omdat ik hem ken. Plus, hij had wel wat ervaring ermee.
Marloes_R schreef:Het is idd je eigen gevoel. En als je huisarts ervaring heeft, is dat ook goed natuurlijk. Maar ik ben zelf operatie-assistent en je hoort nog wel eens wat over huisartsen![]()
Pascal, ik heb ook meteen een echo gehad en hij zat goed. Maar voor de zekerheid is een echo na 6 weken wel verstandig. Maar dat zal je gyn neem ik aan ook wel doen.
Girl In The Mirror schreef:Ik wil graag mirena spiraaltje laten zetten (omdat ik te dom ben om regelmatig de pil te slikken, vergeet af en toe een pil en dan ben ik weer een week onveilig). Alleen hoor ik van zoveel mensen dat het plaatsen onwijs veel pijn doet, dus durf ik niet zo goed.
parouscha schreef:Niemand een antwoord?