[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:08

visje schreef:
De bijsluiter

Het heeft weinig zin om aan een totaal vreemde (die er misschien gewoon op los gokt) te vragen hoe het werkt. Gewoon de bijsluiter lezen is de enige juiste manier om zo'n vraag op te lossen.

ze zegt net dat het niet duidelijk in de bijsluiter staat.
En ja je mag gewoon op de dag beginnen waarmee je met je oude pil zo gaan beginnen.
Je gaat gewoon verder met je cyclus en slikken, alleen met een andere pil.
[/quote]

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:11

Cookies schreef:
MSQuincyTE schreef:
Waarom laten de vrouwen zich steriliseren en de mannen niet

Meestal laten mannen zich steriliseren omdat dat bij hun een eenvoudiger ingreep is. Ik moet onder volledige narcose.
Ik heb zelf voor sterilisatie gekozen omdat ik absoluut geen kinderen wil. Mijn man is niet zo anti kind als ik ben. Dus als ik morgen dood neer zou vallen en hij zou hertrouwen en zijn nieuwe vrouw zou wel kinderen willen dan heeft hij een probleem als hij gesteriliseerd is.

Dat zou inderdaad ook voor mij de overweging kunnen zijn.
Maar bij vrouwen is het wel degelijk een zware ingreep, zag ik aan mijn collega die het ook heeft laten doen.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:23

Ja bij vrouwen is het wat zwaarder. Ik moet onder volledige narcose en dan maken ze 2 sneetjes in mijn buik. Dan blazen ze er wat gas in om ruimte te creeeren, en dan branden ze de boel op 3 plekken dicht.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:54

zijn er hier mensen met de jasmine piL?
zo ja want zijn jullie ervaringen met deze pil

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:11

Enfin, bijna 3 weken heb ik de Mirena nu en het gaat eindelijk goed, geen pijn meer.

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:25

Hoi,

Ik ben nu een paar weken gestopt met de pil, wilde even geen rotzooi meer in mijn lichaam.

Maar nu heb ik meer afscheiding, is dat normaal? Afscheiding is wit en egaal.

Utrolig

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:44

Kyno schreef:
Goed idee!

Ik heb zelf eigenlijk ook wel een vraag. Best wel persoonlijk, maar ik zet het hier toch maar neer. Misschien dat andere bokkers een antwoord voor mij hebben.

Ik gebruik nu ongeveer een klein jaar de Microgynon30 [mijn eerste pil]

Nu heb ik gemerkt dat ik de laatste 3 maanden ineens veel minder zin in sex heb. Bijna nooit meer eigenlijk. Dit vind ik een beetje zielig voor mijn vriend, dus ik vroeg me af of dit door de pil kan komen?

[Misschien een beetje een rare vraag ]

[edit]Oh ja, en als het wel door de pil komt, wat kan ik er dan aan doen?[/edit]

Ik werd zelfs chagarijnig! Na 4 jaar eens toevallig gestopt, ik kon weer dingen verdragen, was weer lief
Toen ben ik weer begonnen, was wer chagarijnig en snel aangebrand.

Ben nu ook wel eens chagarijnig maar niet meer zo erg.

We vrijen al 4 jaar zonder de pil, met condoom, gaat prima!!

Nog 2 familie pakken en dan zal het wel tijd worden om zwanger te worden!!

Zie trouwens wat pil gebruik bij dieren doet, ben blij dat ik die 'rommel'niet meer slik!

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:08

ik ben ook een paar jaar aan de microgynon 30 geweest, en had nooit zin in seks, en had ook aggreseive en depresieve buien. maar dat had ik zelf dus niet door. toen het echt te gek werd, had ik m eindelijk door, en toen een maand niis gehad, ik leefde idd helemaal op. daarna weekje nuvaring en alles begon weer opnieuw. ook gelijk eruit gehaald dus. toen weer een maand niks..en zwanger geraakt. niet dat we nu zo voorzichtig deden hoor haha, wilde wel ene baby, maar moest nog naar school, maar dat is nu gelukkig geregeld.

maar als ik dus bevallen ben, wil ik toch wel weer aan de anticonceptie. want om nou gelij kweer zwanger te worden word me ene beetje teveel van het goede. maar nu las i kiets over de yasmin. heeft iemand daar ervaring mee?

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:29

ik heb ook een vraagje..
ik heb ook de microgynon 30 en ik vroeg me af op je de stopweek ook een week naar voren kan plaatsen, door dus een week eerder te stoppen met het slikken van de pil?

Dreamer_S

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:31

Ik wil graag iets waarbij ik niet meer ongesteld word, en dat ik niet elke dag hoef te slikken.. enig idee?
O,ja en mirena ding vind ik niks.. dat plaatsen dar zeg maar

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:40

Na jaaaren dezelfde pil geslikt te hebben (stederil-D) moet ik nu aan andere gaan slikken (microgynon 50) omdat hij uit de handel gehaald is. Ben benieuwd wat mij te wachten staat. In het verleden was dit namelijk de enige pil die bij mij werkte. Heb zelfs 2 jaar non stop 2 van op een dag moeten slikken. Ben heel benieuwd hoe die nieuwe straks gaat bevallen.

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:00

Ik ben gestopt een maand geleden, mijn lichaam is nu helemaal van slag net als ikzelf trouwens.
Ben nu aan het wachten op mijn menstruatie maar voel me al beter dan gisteren, alleen heel moe.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:21

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen in dit topic, maar ik had niet zoveel zin om alles door te lezen, maar ik zit met een probleempje .. Ik wil heel graag aan de pil, maar durf het ABSOLUUT niet tegen mijn moeder te zeggen. Ik heb nu bijna 10 maanden verkering.. Wat moet ik doen :S

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:22

Ik begin die ring eigenlijk weer een beetje beu te worden hoor. Gebruik 'm sinds augustus ofzo. Met de pil waren de krampen niet te harden, bloedde ik als een rund en met ring bloed ik heel weinig, heb ik tijdens de ongi geen krampen maar heb ik gedurende de maand een voortdurend zeurend gevoel in mijn buik. Plus dat ik ineens zere boobs heb, terwijl ik daar met pil echt nooit last van had. Het voelt alsof ik zonder bh een rondje ben gaan rennen.

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:24

claudie schreef:
ik heb ook een vraagje..
ik heb ook de microgynon 30 en ik vroeg me af op je de stopweek ook een week naar voren kan plaatsen, door dus een week eerder te stoppen met het slikken van de pil?

weet niemand dit?

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:25

Sfiejj schreef:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen in dit topic, maar ik had niet zoveel zin om alles door te lezen, maar ik zit met een probleempje .. Ik wil heel graag aan de pil, maar durf het ABSOLUUT niet tegen mijn moeder te zeggen. Ik heb nu bijna 10 maanden verkering.. Wat moet ik doen :S

gewoon vragen... gewoon tot 3 tellen, en het er dan in 1 keer uitfloepen..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:28

Sfiejj schreef:

Geen idee hoe oud je bent hoor, maar je moeder is echt niet achterlijk, die weet wel dat jij ooit eens met die vraag zal komen

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:30

Ik ben 15.5 jaar Ja, maar dat maakt het voor mij niet makkelijker? Kunnen jullie zeggen hoe jullie het hebben aangepakt?

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:30

Sfiejj schreef:

Waarom wil je stoppen?

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:31

claudie schreef:
claudie schreef:
ik heb ook een vraagje..

weet niemand dit?

Het kan wel maar dat is niet goed je kan beter de strip afmaken.
Hoezo wil je dat, daar schiet je toch niets mee op?

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:32

nou... ik ga met kerst op vakantie.. en heb de pil al een keer doorgeslikt..
dus omdat ik het niet op vakantie wil zijn, dacht ik als ik t nu gewoon ervoor ben..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:33

Diana_Mabel.. ik wil stoppen? ik wil juist graag aan de pil

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:33

volgens mij kun je beter doorslikken anders onderbreek je de cyclus maar je kan misschien beter de dokter even bellen.

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:35

Sfiejj schreef:
Diana_Mabel.. ik wil stoppen? ik wil juist graag aan de pil

oooh pfieuw haha gelukkig maar
heb je je moeder wel eens voor jezelf?
dan kun je het gewoon vragen, lekker potje thee zetten en de vraag stellen. Ze zal je heus wel helpen, verbieden heeft geen zin dan raak je misschien zwanger en dat zal ze helemaal niet willen dus gewoon vragen.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:38

Maar dan ga je toch niet gewoon vragen, mama mag ik aan de pil? ik schaam me dan echt DOOD!! Ik wil gewoon dat mama er zelf mee komt Maar hoe ging het bij jou (A) als ik mag vragen