Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 06:52

Als ik hormonaal gezien ongesteld zou moeten worden/zijn (door de spiraal word ik niet daadwerkelijk ongesteld) dan zie ik dat ook aan de weegschaal, dan val ik praktisch niks af en hou vocht vast. Daarnaast ben ik dan een of andere gremlin die de stuc nog van de muren zou eten. :+ Ook dat is stabieler als ik eenmaal een keer of twee zo'n week achter de rug heb.

Ik heb overigens helemaal niks te klagen voor de eerste week. :oo

Afbeelding

EmptyWords

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 09:21

Kijk, dat is nog eens een toffe binnenkomer

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:55

Ik heb een goed weekend gehad. Alleen wat te veel ongezouten cashewnoten gegeten maar die uiteindelijk weg kunnen leggen zonder dat ik propvol zat. Gelijk maar extra water gedronken en zat toen wel heel vol.

Ik vind het knap dat iedereen al zo afvalt. We doen het allemaal op onze eigen manier.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 10:03

En dat is het boyzone, ieder moet uitpuzzelen wat voor hun werkt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 18:59

Vandaag is een goede dag. Ik zou nog wat meer mogen drinken, maar verder goed gegeten.

Net een rondje met de honden gelopen en zo nog trainen met 1. Dus ik haal mijn stappendoel voor vandaag ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:07

EmptyWords schreef:
Vandaag is een goede dag. Ik zou nog wat meer mogen drinken, maar verder goed gegeten.

Net een rondje met de honden gelopen en zo nog trainen met 1. Dus ik haal mijn stappendoel voor vandaag ook.

Fijn! Op maandag haal ik dat nooit en blijf ik steken op +/- 3000 tot 5000 stappen, dat is mijn kantoordag en ik ben al blij als ik die überhaupt door kom. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:27

Hier net een slordige 10 kilometers in de beentjes! Enige nadeel is wel wat later avondeten, maar das niet anders

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 20:50

KimD schreef:
EmptyWords schreef:

Fijn! Op maandag haal ik dat nooit en blijf ik steken op +/- 3000 tot 5000 stappen, dat is mijn kantoordag en ik ben al blij als ik die überhaupt door kom. :=

Dat heb ik op dinsdag en vrijdag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 21:03

Hier nu 8700 stappen ongeveer.

Maar ik heb niet gewerkt dus ik kon overdag hardlopen. Voor het eerst weer sinds maanden. En rond 4 nog een rondje van 20 min gelopen. Heb wel de teckel in huis dus dat helpt.

Normaal zou ik 45-60 minuten lopen uit werk en/of in de avond in het donker. Ik probeer elke dag rond de 6000 te zitten. Maar ik heb zelf geen hond. Dus ik heb niet elke dag zin en motivatie. :P

Ik bestel sinds kort elke week boodschappen en daar zit best wel wat lekkers tussen. Maar geen ongezonde snacks. Alleen 1 zak chips van 100 gram voor in het weekend (vrijdag en zaterdag). Maar ik heb dus een supermarkt verbod. Ik mag niks extra’s halen door de week. Dan maar pech als ik wat vergeet. :+

Maar het plan is om weer het hardlopen op te bouwen en elke dag dus sowieso 6000 stappen. En in het weekend evt meer.

Vanavond taco’s gehad. Wel met weinig kaas en alleen avocado. En maar 4 taco’s in plaats van 6. :+
En geen crème fraiche en kilo’s kaas dus.

Verder op het menu:
Aardappelkroketjes met groente en vega vlees
Curry met rode linzen en pompoen
Curry met bloemkool, kikkererwten en paksoi
Bloemkoolbodempizza met gorgonzola en geraspte kaas
Aardappelen met witlof en kaas

Maar ik eet normaliter alleen fruit, lunch + avondeten. Ik hou niet van veel tussendoortjes en ik eet het liefst veel kcal in de avond. Als lunch eet ik 2 volkoren afbakbroodjes met kaas. Fruit: 1 fruit en 3 dadels.

Als ik zo door blijf gaan val ik vast snel af haha. Mijn verbranding is sowieso 2000-2500 elke dag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 21:33

Dat is wel heel veel hoor Marlinde om te verbranden. Weet je zeker dat je zoveel verbrandt?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 21:34

Morgen mijzelf eens wegen. Ben wel benieuwd. Laatste weken erg aan het emotie eten geweest ;(

Beweging is ansich het probleem niet. Vandaag 21.000 stappen gezet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 21:40

Klinkt als een goed plan marlinde.

Zonder honden zou ik ook niet buiten komen hoor...

Dat is inderdaad genoeg beweging Daghera.

Wat ik wel extra lastig vind is het dieet van mijn vriend. Geen ui, knoflook, pasta's (tenzij de glutenvrij variant) en veel andere dingen ook niet. Hij moet low-FODMAP eten. En ik weiger om verschillende maaltijden te gaan lopen koken. Dus alle recepten die ik vind moet ik vaak aanpassen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 22:00

Suzanne F. schreef:
Dat is wel heel veel hoor Marlinde om te verbranden. Weet je zeker dat je zoveel verbrandt?

Ja. Makkelijk. Toen ik in de HEMA werkte zelfs makkelijk 3000+.

Ik ben 1.83 en te zwaar. En ik beweeg als ik mij goed voel erg veel. Ik kan ook erg slecht stilzitten.

Ik ben dit jaar veel moe geweest en zit toch rond de 7000 stappen per dag gemiddeld. Zonder eigen hond. :P

En ik doe alles buiten het dorp met de auto. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 07:00

EmptyWords schreef:
Klinkt als een goed plan marlinde.

Zonder honden zou ik ook niet buiten komen hoor...

Dat is inderdaad genoeg beweging Daghera.

Wat ik wel extra lastig vind is het dieet van mijn vriend. Geen ui, knoflook, pasta's (tenzij de glutenvrij variant) en veel andere dingen ook niet. Hij moet low-FODMAP eten. En ik weiger om verschillende maaltijden te gaan lopen koken. Dus alle recepten die ik vind moet ik vaak aanpassen

Mealpreppen in het weekend met en voor elkaar? Zodat jullie beide een maaltijd hebben die aansluit of de wensen en behoeften en dan eigenlijk alleen nog maar hoeven koken voor de kinderen? Tenminste, ik dacht mij te herinneren dat je inmiddels ook kinderen hebt. :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 08:49

We hebben er 1 inderdaad. Die eet deels met ons mee en deels nog uit potjes, ze is een beetje een apart geval qua eten.

Op zondag doe ik boodschappen voor een paar dagen, dus we plannen wel vooruit. Maar dan ben ik dus eerst eeuwen bezig met dingen verzinnen die we kunnen eten.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 10:33

Poehh lijkt mij idd ook erg lastig als je vanalles niet mag eten.

Mijn vriend is wandelende vuilnisbak. Schuift bijna alles zo naar binnen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:23

EmptyWords schreef:
We hebben er 1 inderdaad. Die eet deels met ons mee en deels nog uit potjes, ze is een beetje een apart geval qua eten.

Op zondag doe ik boodschappen voor een paar dagen, dus we plannen wel vooruit. Maar dan ben ik dus eerst eeuwen bezig met dingen verzinnen die we kunnen eten.

En hij denkt daar niet in mee? Hij mankeert niks aan zijn handjes dus kan ook eens koken?
Klinkt nu alsof alle input bij jou vandaan moet komen maar het is zijn dieet dus hij zou prima mee kunnen denken/helpen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:39

EmptyWords schreef:

Ik maak nu voor vier weken per midweek een planning aan de hand van verschillende recepten. We testen vanalles uit en wat we lekker vinden blijft, wat we niet lekker of minder lekker vinden schrappen we.

Na die vier weken maak ik weer nieuwe voor vier weken. Lekkere, of makkelijke recepten herhaal ik wekelijks. Sowieso één eenpansmaaltijd (makkelijk), dat is de Broccoli met (semsam)kip, en een ovenmaaltijd (ook makkelijk), dat is de rösti met ei en groenteschotel of lasagne van zalm & spinazie, groente of een kiplasagne. Op zaterdag eten we standaard een gevulde omelet met broodjes.

Dan heb ik wekelijks dus al drie dagen sowieso gevuld, op maandag kookt negen van de tien maandagen mijn moeder voor ons mee. Dus dat is wekelijks dag vier gevuld. Dan blijven er dus drie dagen over, zondag doen we meestal een 'spontane' maaltijd, kijken waar we zin in hebben.

De overige twee dagen vul in met variatie van de eerste opzet van de vier weken.

Dus uiteindelijk heb ik vier à vijf weken standaard liggen + boodschappenlijst voor die week, die we kunnen afwisselen. Lekker makkelijk want bij het doen van boodschappen hoef ik dus alleen maar ontbijt, lunch & fruit toe te voegen.

Het is in het begin even wat werk en knutselen maar uiteindelijk is het zo fijn, makkelijk en chill.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 14:50

cissy schreef:
EmptyWords schreef:

En hij denkt daar niet in mee? Hij mankeert niks aan zijn handjes dus kan ook eens koken?
Klinkt nu alsof alle input bij jou vandaan moet komen maar het is zijn dieet dus hij zou prima mee kunnen denken/helpen.

Ohh, hij kookt ook, denkt ook zeker mee, doet ook boodschappen. Alleen werk ik 2 dagen thuis en ben ik een dag vrij, dus na het werk kook ik gelijk. Anders eten we veel te laat.

En eerlijk? Vaak vind ik het eten dat hij kookt niet zo lekker :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 15:23

Ik heb de stap gezet om de gratis versie van Foodvisor te installeren en in te stellen om calorieën te gaan tellen. Lijkt me wel verstandig.

Gebruikt iemand ook deze app? En misschien de betaalde variant? Geen idee of het de moeite waard is.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 18:48

Celebi schreef:
Ik heb de stap gezet om de gratis versie van Foodvisor te installeren en in te stellen om calorieën te gaan tellen. Lijkt me wel verstandig.

Gebruikt iemand ook deze app? En misschien de betaalde variant? Geen idee of het de moeite waard is.

Ik lees al een tijdje mee, ik gebruik de fastic app.

Nu heb ik alleen het probleem dat ik waarschijnlijk door medisch toedoen niet afval.
Maar ik vind het invullen van de app, of ook een foto maken van je eten best handig.
Ze hebben er ook recepten etc in staan.
En daar heb ik een paar van geprobeerd.
Maar ik ben toch het type van brood sochtend, smiddags gewoon warm eten en savonds brood dus tsja :Y)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 19:10

Daar ga ik ook even naar kijken, dankjewel! Ik denk dat bij mij de liefde voor brood ook niet helpt. Maar ook de medicatie die ik nu een paar maanden slik niet. Zag dat gewichtstoename een bijwerking was. Dat verklaart wel waarom die weegschaal zo rap is gaan stijgen de laatste tijd..

Hopelijk dat die nieuwe medicatie het effect weer wat opheft gezien die als bijwerking gewichtsverlies heeft. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 19:19

Celebi schreef:
Daar ga ik ook even naar kijken, dankjewel! Ik denk dat bij mij de liefde voor brood ook niet helpt. Maar ook de medicatie die ik nu een paar maanden slik niet. Zag dat gewichtstoename een bijwerking was. Dat verklaart wel waarom die weegschaal zo rap is gaan stijgen de laatste tijd..

Hopelijk dat die nieuwe medicatie het effect weer wat opheft gezien die als bijwerking gewichtsverlies heeft. :+

Het is net of ik mezelf lees.

Ik mag prednison afbouwen en een ander medicijn opbouwen die ook minder eetlust geeft. :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 19:26

Ik durf die ander helaas nog niet af te bouwen. Het gaat net redelijk stabiel met lichamelijke klachten en zeker met de feestdagen in aantocht verwacht ik makkelijker een terugval (meer stress, vreemd eten) waar ik dan niet ook de afbouw van die medicatie bij kan gebruiken.

Wel typisch dat verhalen zo op elkaar kunnen lijken. Denk wel dat die prednison een tikje heftiger is dan het spul wat ik nu neem. Hopelijk zie je snel resultaat. *\o/*

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 19:51

Niet alles bij gelezen maar TS ken je de Monash app al? Kost eenmalig een paar euro geloof ik. Maar hier staat precies in hoeveel gram je van iets mag hebben in welke fase en ook wat de triggerende stof is. Helpt ook met opbouwen later.

Karlijn's kitchen deelt fodmap recepten met precies het aantal gram wat je van een product mag.

Ideaal.