Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 14:57

Oh vergeet ik nog iets te zeggen trouwens: nadat ik zei dat ik zondag die pijnscheut had, deed zij nog even de thompson test (ze werkt ook nog op de gipskamer zelf). Hij gaf in dat been wel minder reactie dan in links, maar ze durft dus niet te zeggen of dat komt door het spierkracht verschil tussen links en rechts of de pees. Maar daar wilde ze verder dus niets over zeggen (wat ik ook snap).

Laten we hopen op het eerste! Links heb ik nog wel een boel spieren (lees: als ik aanspan blok kuit), dus er zit nu sowieso een groot verschil in kracht.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 15:34

Door verlies aan spierkracht wordt de spier ook langer, dus dat de thompson minder reactie geeft, is inderdaad best logisch..... Zolang er in elk geval maar reactie komt, denk ik in dit stadium.

En ik snap best dat je baalt. Maar mij valt de uitslag eerlijk gezegd niet tegen. Ik was ergens wel een beetje bang dat de hele boel weer open zou moeten met een beetje pech, dus wat dat betreft :=. Maar als je je hoop hierop gericht had, is het toch weer een tegenvaller. En juist door niet op je strepen te gaan staan, maar wél je emotie te laten blijken, heeft ze nu waarschijnlijk de moeite genomen je er volgende week nog tussen te krijgen. Op je strepen staan klinkt leuk, en soms is het ook nodig, maar over het algemeen werken mensen niet in de zorg omdat ze het zo leuk vinden mensen te pesten :n.

Maar fingers crossed dus voor volgende week!!!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 15:48

Lalidan schreef:
Door verlies aan spierkracht wordt de spier ook langer, dus dat de thompson minder reactie geeft, is inderdaad best logisch..... Zolang er in elk geval maar reactie komt, denk ik in dit stadium.

En ik snap best dat je baalt. Maar mij valt de uitslag eerlijk gezegd niet tegen. Ik was ergens wel een beetje bang dat de hele boel weer open zou moeten met een beetje pech, dus wat dat betreft :=. Maar als je je hoop hierop gericht had, is het toch weer een tegenvaller. En juist door niet op je strepen te gaan staan, maar wél je emotie te laten blijken, heeft ze nu waarschijnlijk de moeite genomen je er volgende week nog tussen te krijgen. Op je strepen staan klinkt leuk, en soms is het ook nodig, maar over het algemeen werken mensen niet in de zorg omdat ze het zo leuk vinden mensen te pesten :n.

Maar fingers crossed dus voor volgende week!!!

Thompson gaf net na de ruptuur helemaal geen reactie inderdaad, dus dat hij nu weer iets doet is idd positief :j
Al had ik dat ook al wel door dat ik wel beetje van me af kan duwen, dat ging toen ook helemaal niet. Was een gekke gewaarwording toen dat die aansturing van die beweging helemaal weg was. Totale brain error. :+

Met die korstjes zei ze idd dat dat eigenlijk niet gewenst is, maar gezien het nu zo lang open is geweest (en mijn opmerking "we weten nu inmiddels dat hij vanzelf zelf weer open breekt als er nog wat uit moet") heeft ze het nu op 1 korstje na maar even zo gelaten.

Ze heeft overigens ook nog beetje gevoeld rondom de wond en had niet het idee dat er nu iets onder de huid liep te klooien, dus dat droeg bij aan de beslissing het nu maar even zo te laten :j

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:41

Nou blijft het Rustig nu? ( de wond)

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:31

Hoop geen bericht goed berivht.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 23:28

Ja wond ziet er nog gewoon hetzelfde/rustig uit gelukkig! Dus hopelijk dinsdag goed nieuws wat betreft meer mogen doen. Korstje is er nog niet afgevallen, maar dat doet ie dan hopelijk nog evem voor dan.

Temperatuur is wel sinds donderdag niet meer onder de 37,5 geweest, dus dat is wel een beetje gek (verder geen verkoudheid of buikgriep ofzo).

Ben inmiddels wel echt helemaal klaar met die vermoeidheid. Even supermarkt mee in (rechtstreeks naar schap en er weer uit) en dan onderweg terug naar auto bijna van mn stokje gaan omdat batterij leeg is |o
Hartslag blijft ook maar hoog. Hoop dat dat imuunsysteem een keer "uitgaat" en weer gewoon gaat chillen. About time!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 01:24

Waardeloos.

Schrijf dat van de winkel op.

Want dat is niet oke.

Is je enkel ook warm?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 15:32

Zo weinig energie.
Eet je wel weer goed?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 17:48

lizard schreef:
Zo weinig energie.
Eet je wel weer goed?

Beetje 80% van mijn oude eetlust denk ik? Zou zeggen dat dat wel voldoende moet zijn om met het weinige wat ik op een dag doe te "financieren" :o?
Daar zou het niet aan mogen liggen denk ik.

Ja is zeker waardeloos Ezel! Vorige week zeiden ze in ziekenhuis toen ik daarover begon: "vind je het gek? Je bent ook echt goed goed goed ziek geweest". Vermoed dat ik dus gewoon geduld moet hebben helaas.

Temperatuur van mijn voet wisselt beetje gedurende de dag. Gister was hij toen ik even op pad was, maar wel met mijn voet omhoog zat echt grauw en koud. Nu nadat ik half uurtje geleden weer wat heb zitten bewegen rood en warm 8)7
Kan daar niet echt een peil op trekken, maar dat zal wel door de slechtere doorbloeding komen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:39

Dinsdag maar afwachten.

Kan wel zeggen wat ik vermoed. Maar bebn geeb dokter.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 16:38

Nou jongens, het moment is daar: het normale gips is er eindelijk af na 3 maanden! *\o/*

Gezien we volgens de orthopeed de fase van loopgips mijlenver gepasseerd zijn ( :') ), zijn ze voor een achillotrain gegaan met hakverhoging.

Afbeelding

Deze week de tijd nemen om met 2 krukken (en dus schoen met hakverhoging) heel rustig aan het lopen een beetje op te bouwen en heb dan toestemming volgende week bij de fysio te starten (die afspraak stond er al). *\o/*

Nog extra over gehad of die infectie de boel aangetast kan hebben, orthopeed gaf aan dat dat kan, maar dat mri of echo nu niet heel erg veel zin heeft omdat ze dan wss een dikke klot littekenweefsel zullen zien die door die infectie wss extra heftig aanwezig is. Hij heeft de boel wel gevoeld en het lijkt allemaal wel "aan 1" te zijn.

Gelukkig ook duidelijke verwijsbrief meegekregen voor de fysio met toelichting van de hele situatie.

In principe 6 januari weer terug voor controle, tenzij er eerder aanleiding is.

Ook nog gehad over de vermoeidheid en verhoging enzo. Ze denken echt dat mijn immuunsysteem gewoon nog "aan" is. Door het beeld rondom de wond maken ze zich geen zorgen om een broeiende infectie nog oid. Kortom: daar geduld mee hebben.

Voelt nu zo zonder gips buitenshuis wel heel gek en kwetsbaar. Mama reed net over een drempel. Toen kwam ik met hak op de vloer neer van de auto. Dat je denkt: "ohja, zo voelt dat zonder dat gips als stootkussen" :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:04

**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** Na alle tegenvallende keren eindelijk een keertje eigenlijk positiever nieuws dan je verwacht had! Het is je zó ontzettend gegund.

Op naar weer normaal functioneren!

Vergeet ook niet dat naast de infectie, je héél veel conditie kwijt bent én je lichaam nog steeds druk bezig is met het 'normale' herstel proces. Rustig aan opbouwen, dan komt dat vast allemaal vanzelf weer goed.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:22

Wat fijn eindelijk de volgende fase!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:41

Mooi dat er eindelijk schot in de zaak zit. Kun je nu weer sporten gaan plannen.

Ik zou alleen de hakverhoger maar heel snel uit die achillotrain halen. Dat kreng werd mij ook geadviseerd. Nou, het werd alleen maar erger. De mens is immers ook geboren zonder hakken. Ook passen je schoenen niet goed meer. Die achillotrain zonder verhoger kan wel, al irriteerde dat bij mij ook. Maar hakjes, nee, dat werkt echt niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:50

En dan meteen te veel spanning op de pees zetten en dan blijkt hij tóch nog niet helemaal genezen te zijn. Pang! Kan je weer begonnen. Fijn advies weer, Germie.....

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:02

Mooi kleurtje.

Succes.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 18:09

Mijlpaal momentje, de eerste stapjes in de woonkamer zijn gezet *\o/*

Afbeelding

Man wat voelt dat raar _O- Mijn knie zwabbert alle kanten op. Rand van mijn hak (overgang naar voetzool) doet wel goed pijn. Had ik natuurlijk al last van met passief bewegen, dus had ik naar gevraagd. Orthopeed vermoedde dat daar mogelijk een zenuw oid klem zit. Andere optie is een van de aanhechtingen van de bandjes die loopt te kloten, maar was niet duidelijk te verklaren nu.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:15

Hehe eindelijk gaat het vooruit. :D

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:20

Jaaaaaaaaaaa Dide! Wat een ontzettend goed nieuws! Toch een mooi sinterklaascadeau van de Sint gekregen *\o/*

Dat van die knie herken ik zo erg :'). Dat trek wel weer bij als je gaat trainen, maar het is zó raar op het begin
Laatst bijgewerkt door leintje_ op 02-12-25 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:22

Ik moet even op mijn vingers zitten om iemand hier een hele harde uitbrander te geven....

Maar wat een fijn nieuws Dide! Hopelijk zet het nu door.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 18:38

leintje_ schreef:
Jaaaaaaaaaaa Dide! Wat een ontzettend goed nieuws! Toch een mooi sinterklaascadeau van de Sint gekregen *\o/*

Dat van die knie herken ik zo erg :'). Dat trek wel weer bij als je gaat trainen, maar het is zó raar op het begin

Jaaa zal vanavond voor het raam danku sinterklaasje zingen!

Ja man, die knie zingt: van vóór naar achter van links naar réchts! :)ddd

Zou ik dan vannacht toch eindelijk lekker op mijn zij kunnen slapen? :))

Bedacht me net dat ik ben vergeten te vragen wanneer ik weer mag badderen. Een van mijn hobbies in de winter :o?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:46

DideH schreef:
leintje_ schreef:

Jaaa zal vanavond voor het raam danku sinterklaasje zingen!

Ja man, die knie zingt: van vóór naar achter van links naar réchts! :)ddd

Zou ik dan vannacht toch eindelijk lekker op mijn zij kunnen slapen? :))

Bedacht me net dat ik ben vergeten te vragen wanneer ik weer mag badderen. Een van mijn hobbies in de winter :o?

Toen ik 2 jaar geleden na 8 maanden onbelast lopen weer met 50% belasting mocht lopen, toen kwam automatisch het moment dat ik met staan gewoon het gewicht over beide benen mocht verdelen. De eerste keer dat ik dat deed, begon mijn knie meteen te zwabberen en trillen. Keek naar mijn been en daarna naar mijn fysio en zei: "Mijn knie heeft hier een mening over :')"

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 19:01

Woohoo! Eindelijk naar een nieuw stadium en zonder loopgips. En de fysio datum toch gehaald, goed dat je die had laten staan. Dat je knie zwiebert, is niet gek met het spierverlies.

Als je veilig uit bad kan komen, wat ik nog niet verwacht qua kracht, zou je kunnen overwegen je pootje op een handdoek op de rand van het bad te leggen. Desnoods met een sok/kniekous aan voor de warmte.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 19:17

leintje_ schreef:
Toen ik 2 jaar geleden na 8 maanden onbelast lopen weer met 50% belasting mocht lopen, toen kwam automatisch het moment dat ik met staan gewoon het gewicht over beide benen mocht verdelen. De eerste keer dat ik dat deed, begon mijn knie meteen te zwabberen en trillen. Keek naar mijn been en daarna naar mijn fysio en zei: "Mijn knie heeft hier een mening over :')"

Ik zie dit voor me :=
Zakte er bij de eerste stap ook compleet doorheen :')

@Annick ja daar zat ik ook al aan te denken, maar weet niet of mijn rug dat heel comfi vindt als 1 been zo hoog ligt.

Voelt nu ook beetje stom om ze te bellen morgen om dit te vragen :+

Op verwijzingsbrief voor fysio staat "complexe wondgenezingsstoornis". Mijn vader: "ah, altijd al geweten dat je een stoornis had, fijn dat we nu weten welke" :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 19:34

Van je pa moet je het hebben :')

Mooie mijlpaal, en kan me voorstellen dat dit ook wel een boost geeft. Na alle pech/ellende eindelijk een stapje verder (pun intended).