Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dat was soms echt shockingGoof schreef:Het ging niet om kleinkinderen hebben, maar om al echt 'een oma' zijn.
Dus echt al oud zijn op die leeftijd (als ik hem goed las).
Snap je hem nog?
Goof schreef:Ik wil graag beter slapen.
Ik ben nu weer 3,5 week aan het werk (onderwijs, dus weer gestart na de zomervakantie) en merk heel erg dat ik (heel) slecht slaap als ik de volgende dag moet werken. Als ik de volgende dag vrij ben, slaap ik veel beter, maar ik ben zo vreselijk moe van de opstartgekte dat ik het niet meer bijgeslapen krijg. Dat is niet echt goed![]()
Ik ben eigenlijk oververmoeid door werk op dit moment. Weet nog niet precies wat ik daarmee wil of moet.
SansaS schreef:Hier geen 40+ maar wel het lijf van en 40+ Helaas
Ben bijna 33 en zwaar in de overgang, last van gewrichten etc. Bij mij een soort extraatje door alle chemokuren die ik gehad heb en nog krijg.
Ben helaas in dit afgelopen jaar een kilo of 8 aan gekomen door al die medicatie en waar ik eerder dat er zo afkreeg is dat nu stuk moeilijker. De beperkte energie werkt natuurlijk ook niet mee.
Ik doe 3x per week krachttraining en cardio en rij nog 2 a 3 keer per week paard. Tot vorig jaar liep ik ook hard maar dat lukt me nu helaas niet meer omdat mijn voeten dan kapot gaan en ik bijna niet meer kan lopen.
Dus ondanks ik jonger ben dan jullie lees ik toch graag mee naar tips en trics
DDDara schreef:Het valt me op dat men hier vooral heel veel klaagt over wat je NIET kan. En als of je daar dan dik of depri of vermoeid van raakt. Kijk naar wat je wel kan. Kan je niet hardlopen ga dan op de loopband berg opwandelen zet de helling maximaal en maak die kilometers.
Kan je niet lopen dan doe kracht training kan je een oefening niet doe dan een andere, er zijn zo veel verschillende oefeningen met iedere blessure is er wel een optie die wel passend is. Ga buiten wandelen, neem een hond of paard of verzorg die van de buren..... Het maak niet uit wat je doet als je maar wat doet.
Niemand wordt er beter van om met zelfmedelijden op de bank te ploffen met een bak chips er bij.....
Goof schreef:Ik heb zojuist ook collageenpoeder besteld in de hoop wat nekklachten te verlichten. Wellicht doet het ook nog iets leuks voor mijn huid en rimpeltjes