Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:17

Zo, sinds gisteravond terug van vakantie en tik hier alweer bijna de 22 weken aan. :) Hier beginnen de voorbereidingen steeds meer. Het begint ook steeds leuker te worden om naar baby dingen te kijken. Mijn man gaat volgende week schilderen, een ledikant is besteld enz.

lovelys

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:40

Wat leuk Niniane!

Sinds zondag voelt mijn man ook de kleine buitenaf
Mijn buik begint echt groot te worden.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 19:01

Leuk alle voorbereidingen!

En zo leuk als je man de baby kan voelen.

Ik kan af en toe al plopjes voelen, werd bevestigd tijdens een echo. Blijft toch bijzonder, zo’n kleintje voelen bewegen in je buik.

En tegen de 40 weken vind ik dat toch minder en kijk ik de baby er waarschijnlijk uit :')

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 16:56

Hoi allemaal,

De genen die in de app zitten hebben het al meegekregen, maar voor degenen die dat niet zitten doe ik hier ook even een berichtje.

Helaas is het 3 weken geleden mis gegaan en is ons zoontje met 20+5wk veel te vroeg ter wereld gekomen. ;(
We hebben hem nog 5 dagen bij ons thuis mogen hebben en hebben prachtige foto's laten maken.

Ik ga jullie dus verlaten en haal mezelf ook van de lijst. Ik wens jullie allemaal wel heel veel geluk en liefde toe :)

xlisza schreef:
Laure - 14 januari - jongen - eerste kindje
xEliesx - 15 januari - geslacht onbekend - tweede kindje
November108 - 28 januari - geslacht onbekend - eerste kindje
Niniane - 31 januari - meisje - eerste kindje
DisparVulgo - 5 februari - meisje - tweede kindje
Gaabje - 10 februari - geslacht onbekend - eerste kindje
Maaaarije - 15 februari - meisje - tweede kindje
Lovelys - 23 februari - geslacht onbekend - derde kindje
JorineV - 8? maart - geslacht onbekend - tweede kindje
MaritGalinda - 8 maart - geslacht onbekend - eerste kindje
xlisza - 9 maart - geslacht onbekend - vierde kindje
Kabayo - 19 maart - jongetje - tweede kindje
KellyR - 23 maart - geslacht onbekend - eerste kindje
PineApple - 28 maart - geslacht onbekend - tweede kindje

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:50

MRM25 gecondoleerd en gefeliciteerd. Heel veel sterkte.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:17

Lieve MRM, nogmaals gecondoleerd en veel sterkte voor jullie :knuffel:

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:07

Oh nee MRM, wat naar voor jullie! Gecondoleerd en uiteraard heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:09

MRM oh nee wat vreselijk om te horen. Hele dikke knuffel en heel veel sterkte voor jullie :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-25 01:40

Nogmaals heel veel sterkte :(:)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:43

Bedankt allemaal :*

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:24

Oh wat heftig MRM25, heel veel sterkte <3

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:30

Gisteren weer bij het ziekenhuis geweest voor de 20 weken echo. Het was weer goed zoeken, maar gelukkig nu alles goed kunnen meten. Ze is mooi gegroeid op eigen lijntje en dus hoef ik niet meer op controle.

Dus alles goed en nu genieten van dit kindje <3

Hoe is het verder met iedereen?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:52

Fijn dat je een goede echo hebt gehad lovelys. :j

Hier niks spannends. Nu 23 weken en de kleine meid lijkt prima te groeien, maar door placenta aan de voorkant is haar voelen nog steeds wel lastiger.

Deze week hadden we nog vakantie en de babykamer is nu helemaal geverfd. Fijn om dat dan ook netjes te zien! :D Ledikant staat hier in de doos (van Petite Amelie) en we gaan voor de groene IKEA Hemnes als commode en de Sundvik als kledingkast. Die worden ergens deze maand nog geleverd.

Inmiddels is er door de Prénatal Mazzeldagen ook een Stokke Tripp Trapp met hele mikmak erbij besteld en de kinderwagen en autostoel ligt een offerte voor. We gaan voor de Joolz Hub 2 in het donkergroen. :) Blij mee! Mochten er nog mensen weggaan voor die dingen en je hebt er een lange levertijd op (die van ons komt pas in december), dan kun je de offerte altijd nog aan laten passen voor een eventuele Black Friday korting. :j

Kortom, geld vliegt eruit. :')

MRM, nogmaals heel veel sterkte. :(:) Hopelijk gaat dit ergens een plekje krijgen. :knuffel:

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 16:17

Fijn Niniane

De stokke kun je vaak voor de helft op marktplaats/ facebook kopen. We hebben er 2 en moeten nog een derde aanschaffen. We gaan straks eens kijken voor een tweedehandsje. We hebben gelukkig alle extra dingen al.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:18

Ik kom ook even om het hoekje kijken, geen hele actieve bokker, maar lees wel mee.

Momenteel 14 weken zwanger van ons eerste kindje. Tot nu toe zo goed als geen klachten, ook niet misselijk geweest.

Heb via marktplaats een hele mooie commode en ledikant gescoord. Ziet er nog als nieuw uit en bespaard ook flink wat geld.

Zondag gaan we even kijken in de ikea, wat ze daar hebben voor handige spullen.

Een box en kinderstoeltje willen we graag in het zwart, omdat dit beter bij ons interieur past. Maar dat is vaak toch wel wat beschadigd op marktplaats (logisch) en heb geen zin om zelf te verfen 8-) ).

Hier ook de placenta aan de voorkant, ben benieuwd wanneer ik de kleine bewegen kan voelen.

Momenteel voel ik me eigenlijk helemaal niet zwanger, had ik wel verwacht, maar zal het straks vast wel krijgen als m'n buik echt begint met groeien.

Fijn dat je een goede echo hebt gehad lovelys, geeft toch een stukje rust.

Mrm25, wat vreselijk, heel veel sterkte,hopelijk kan je het een plaatsje geven.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 18:16

Met 14 weken is het ook zeker niet gek dat je niks voelt of dat je uberhaupt niks ziet. :) Wacht maar over een week of 10; :D

Hier geen Marktplaats heldin. In principe hoef je niks nieuws te kopen, maar ja dan moet het maar net voorbij komen wat je wilt hebben.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:06

Welkom en gefeliciteerd Getty_Maan!

Vreemde gewaarwording is dat he, zo aan het begin van je tweede trimester. En dan op de echo een heel beweeglijke baby zien, waar je niets van merkt! Ik vond dat bij de eerste best spannend, het maakte me onzeker. De tijd tussen controles (echo of hartje luisteren) leek zo lang! Nu bij de tweede ben ik er meer gerust op.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:23

Welkom gettymaan
Ik heb ook mijn placenta vooraan, maar ik voel dus al flinke schopjes en sinds 2 weken kan mijn man het ook voelen aan de buitenkant.
Nu is het wel mijn derde en dan schijn je het eerder te voelen

Jorine dat had ik het ook!

Niniane
Ja bij marktplaats is het altijd een gokje. We hebben deels ook nieuw gekocht, alleen we hadden het geluk gehad dat we veel gekregen hebben.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 07:12

Ik meld me hier dan ook maar!
Ik zit al een tijdje in de app, maar nu we iedereen op de hoogte hebben gesteld kan ik hier ook meepraten :)

Inmiddels ruim 15 weken zwanger, helaas echt een mega zwaar 1e trimester gehad met extreme misselijkheid. Dat is nu voor 70% weg, maar helaas niet helemaal. Wel een stuk meer energie en veel minder ellendig, dus dit is te overzien.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:07

Welkom Muurp
Wat vervelend van het zware misselijkheid!
Hopelijk wordt het nog weer beter

Ondertussen heb ik sinds dit weekend last van mijn ischias

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:14

Mag ik mij ook melden? Ik ben 10 april uitgerekend :)

Het is ons tweede kindje we hebben al een dochter van 1,5. We hebben vorige week een goeie 13 weken echo gehad :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:27

Bommeltje welkom! Fijn dat de echo goed was

Lovelys oh jee… wat vervelend zeg. Hopelijk is het wat te doen met de pijn. Wel heel fijn dat de echo goed is!

Muurp welkom! Wat jammer zeg dat je zo enorm misselijk bent geweest. Gelukkig gaat het iets beter, maar het is niet leuk -O- Fijn dat het wel te overzien is

Jorine heel herkenbaar. Het is dan al echt een heel mensje, en heel druk inderdaad! En met de tweede gaat het ook zo snel vind ik. Je bent er minder mee bezig misschien? Of het is al wat ‘bekender’ allemaal

Niniane haha ja met 24 weken is dat al een heel verschil. Hier ook de placenta aan de voorkant maar heb de kleine al een paar keer gevoeld (ben bijna 17 weken). Wat heerlijk dat de kamer klaar is! Wij zijn nu ook rustig aan begonnen. M’n dochter moet van kamer ruilen voor de kleine man. Nou hadden we die vorig jaar al wit geverfd dus veel werk is het niet, maar onze eigen slaapkamer moet eerst omdat die sowieso nog geverfd moest worden en daar nu een nieuwe kledingkast komt. Dus even in stapjes

Gettymaan welkom! Leuk je hier ook te zien :D Ik heb gerust ook wel wat van de weggeefhoek gehaald hoor. En wat mij dan toch niet beviel ging weer verder. Heb daar nu zelfs een hele luxe babyschommel (zo’n stoel die heen en weer beweegt) vandaan die er nog nieuw uit ziet. Dat is nog wel leuk. Fijn dat je je goed voelt en veel plezier bij de IKEA!
Iets nieuws kopen (behalve kleren) heb ik eigenlijk niet gedaan.

Hier gaat het ook goed. Ik kan gelukkig ook steeds weer meer eten zonder over te geven. Kunnen we ook weer wat gezonder eten haha. Paarden trainen kost nog veel energie, 1x per week lukt het wel. Laatst nog op m’n 3 jarige gezeten, vond het stiekem wel spannend :o Maar die lieverd is zo vertrouwd en heeft dan ook geen pas verkeerd gedaan
Afbeelding
En dit is toch leuk, met z’n 5en rijden. Merrie is ook drachtig :D (dit paard is de moeder van bovenstaande)
Afbeelding

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 15:33

Jeetje wat heftig, MRM25. Heel erg veel sterkte gewenst.

Superleuk Bommeltje, welkom!

Ohh wat bijzonder Kabayo <3
Hier vorige week ziek geweest. Keelpijn, koortsig, echt niet fit. Twee dagen niet kunnen werken. Nu vandaag weer ziek geworden. Koorts en echt gewoon zo absoluut niet fit. Kon eigenlijk niks op werk, alleen maar zitten met mn benen opgetrokken en mijn winterjas aan. Vind het ook wat om mij weer ziek te moeten melden, maar weet even niet zo goed waar ik goed aan doe |(

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 06:37

Ben er meer toevallig tegenaan gelopen op MP, was nog niet gelijk opzoek om iets te kopen. Maar erg blij mee.

Is inderdaad heel vreemd, baby is al een ware atleet en dan te bedenken dat dit in mijn buik afspeelt.

Welkom muurp, vervelend dat je zo'n zwaar 1e trimester hebt gehad, gelukkig voel je je nu weer wat beter. Kan je er meer van gaan genieten.

Och jeetje lovelys, vaker gehad en ga je ook naar de fysio?

Ik heb een zwakke onderrug, waar ik de laatste tijd last van heb gehad, maar de bekkenfysio helpt mij heel erg. Had op een gegeven moment constant uitstraling naar mijn linkerbeen, waardoor ik ook aan de ischias dacht.

Gelukkig is dit bij mij niet het geval en kan ik weer zo goed als pijnvrij lopen (hebben een hond die er ook geregeld uit moet en een chauffeur als man).

Ook welkom bommeltje! Altijd fijn een goede 13 weken echo.

Nog lekker te paard, wat heerlijk kabayo dat dit kan en je paarden zo vertrouwd zijn.

Helaas met 13 weken gestopt, mijn man vond het vreselijk als ik ging rijden en heb dus met hem afgesproken dat ik daarna ging stoppen.

Met de 3-jarige was ik sws gestopt, maar de andere merrie had ik wel mee door kunnen rijden. Ben trouwens ook tegelijk met die merrie uitgerekend :+ de vraag is. Wie gaat er eerst.

Marit beterschap, helaas toch aan toegeven en lekker onder een dekentje gaan liggen. Je bent niet de enige en nu toch wat vatbaarder. :(:)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 18:34

Bommeltje van harte welkom!

Kabayo Helaas wordt het op dit moment alleen maar pijnlijker. Ik ga er binnenkort maar even mee naar de fysio.
Heel fijn dat je weer wat gezonder kan eten!
Wat een gaaf paard en super leuk dat je met zijn allen er nog op kan <3

Ik rijd helaas alleen op een manege en tot volgende week. Dan stop ik helaas, maar ben tot nu toe elke keer weer na 6 weken er weer op geklommen en weer rustig begonnen met groepslessen.

MaritGalinda
Ik hoop dat je gewoon ziek hebt gemeld? Hopelijk ben je ondertussen ook weer opgeknapt! Het is wel weer echt even goed aan het rondgaan.

Getty_Maan
wat ontzettend vervelend van je rug!.
Ik ben nog niet naar de fysio geweest, had gehoopt dat het weer wat zou wegtrekken. Helaas wordt het alleen maar pijnlijker, dus na onze vakantie ga ik eens zoeken naar een fijne fysio.
Haahahah wat leuk dat je tegelijkertijd bent uitgerekend met je merrie <3