Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Voor afvallen wordt enkel Saxenda (heel soms Rybelsus) vergoedt door zorgverzekeringen, en dan inderdaad alleen na minstens 1 jaar GLI te hebben gevolgd.
Als je een ander medicijn wilt gebruiken moet je dat gewoon zelf betalen. Dan kun je het ook zonder GLI kopen. Al denken heel veel huisartsen wel vooral in de lijn van de zorgverzekering, dus zullen ze gauw over 'eerst GLI' beginnen.
Rennie89 schreef:Ik heb zojuist m’n afspraak bij de huisarts gehad en ik heb ozempic meegekregen.Ik ga even uitzoeken hoe en wat qua toedienen , heb het uitgelegd gekregen maar nog even filmpjes bekijken. Wat adviseren jullie om dit te nemen voor het eerst wanneer je vrij bent? Want ik moet straks werken…
Voor mij koste het trouwens 110 euro voor 1 pen bij de apotheek.
Rennie89 schreef:Ik heb zojuist m’n afspraak bij de huisarts gehad en ik heb ozempic meegekregen.Ik ga even uitzoeken hoe en wat qua toedienen , heb het uitgelegd gekregen maar nog even filmpjes bekijken. Wat adviseren jullie om dit te nemen voor het eerst wanneer je vrij bent? Want ik moet straks werken…
Voor mij koste het trouwens 110 euro voor 1 pen bij de apotheek.
Mariska_28 schreef:Nou ik heb toch wel 1 van de bijwerkingen te pakken, maagklachten. Scheelt wel, dan heb je nog minder zin in eten. Nu maar even aan de rennies, en las wat tips hoe het mogelijk te verminderen is (eten en drinken gescheiden nemen bijvoorbeeld) en anders raden ze aan omeprazol te nemen.