Ziek: testen jullie nog bij klachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:31

BeFunny schreef:
germie schreef:
En dan kom je ziek terug van vakantie en moet nog even met het OV naar huis. Dan kun je het niet voorkomen.

Jawel hoor, je kunt een mondkapje opzetten.

Of een taxi pakken, dat zijn dan al minder potentiële besmettingen dan het OV.

BeFunny

Re: Ziek: testen jullie nog bij klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:38

Idd dat ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:41

Als iemand dat betaalt is dat een optie, maar zolang niemand dat voor mij betaalt dan pak in zo'n geval rustig de trein. En nee, heb er totaal geen schuldgevoelens bij. Ben immers dan ook al met het vliegtuig teruggekomen. Ik zal niet opzichtig zonder hand voor de mond zitten hoesten hoor, zo ben ik niet, want ik hou het wel netjes. Maar ik lees hier weer dingen die niet realistisch zijn. Een taxi van Schiphol naar Groningen is echt niet goedkoop. Zeker niet als je al een treinkaartje gekocht had.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:45

germie schreef:
Als iemand dat betaalt is dat een optie, maar zolang niemand dat voor mij betaalt dan pak in zo'n geval rustig de trein. En nee, heb er totaal geen schuldgevoelens bij. Ben immers dan ook al met het vliegtuig teruggekomen. Ik zal niet opzichtig zonder hand voor de mond zitten hoesten hoor, zo ben ik niet, want ik hou het wel netjes. Maar ik lees hier weer dingen die niet realistisch zijn. Een taxi van Schiphol naar Groningen is echt niet goedkoop. Zeker niet als je al een treinkaartje gekocht had.

Een mondkapje of taxi niet realistisch?
Onder welke steen leef je?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:48

Ik leef onder hunebed D7, nou goed? :D _/-\o_
Vandaar dat ik zo'n dure taxi ook niet kan betalen, zeker niet als je al van te voren een treinkaartje gekocht had. :D :Y) *\%/* Maar ik hoest niet zonder een hand voor de mond te houden hoor, dus don't worry. :P <3

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:15

Je hand voor je mond en daarna nog alles vastpakken.. heerlijk alles verspreiden :n

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:22

germie schreef:
Ik leef onder hunebed D7, nou goed? :D _/-\o_
Vandaar dat ik zo'n dure taxi ook niet kan betalen, zeker niet als je al van te voren een treinkaartje gekocht had. :D :Y) *\%/* Maar ik hoest niet zonder een hand voor de mond te houden hoor, dus don't worry. :P <3

Ik weet echt niet onder welke steen je leeft hoor!
Heb je ten tijde van corona niet meegekregen dat je je hand niet voor de mond moet houden?
De wijze hoe het wel moet weet je dus ook niet.
Poe... Ut is wat ;-)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:29

germie schreef:

Doosje mondkapjes kosten geen drol hè. Een paar mondkapjes wegen niks en prop je zo bij je handbagage en èèn in je zak voor als het echt nodig is. Je hoeft niet hoesten en proestend in de trein zonder mondkapje.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:42

Ik blijf er verder een beetje buiten, maar hebben jullie allemaal nog mondkapjes?
Ik kwam 2 maanden geleden nog een lading in de auto tegen die ik ging verkopen en die heb ik weggegooid. Heb ze niet meer gebruikt sinds de plicht eraf is, dus wist niet wat ik er nog mee moest..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:49

Ja ik heb een heel doosje besteld voorafgaande aan mijn chemo traject. Wel van die lelijke witte dingen. Maar als je zo'n traject in gaat dan weet je dat je kwetsbaar wordt en dan vind ik het wel belangrijk. Maar he kunt ze ook nog steeds kopen bij o.a drogisterijen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:59

BeFunny schreef:
Ja ik heb een heel doosje besteld voorafgaande aan mijn chemo traject. Wel van die lelijke witte dingen. Maar als je zo'n traject in gaat dan weet je dat je kwetsbaar wordt en dan vind ik het wel belangrijk. Maar he kunt ze ook nog steeds kopen bij o.a drogisterijen.

Ja in dat geval snap ik het inderdaad. Wij hebben ook iedereen geweerd die maar een lichte snotneus of een kriebel in de keel had, had toen mijn moeder ernstig ziek was.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:02

Ik heb ze nog ja, had van die stoffen dingen gekocht die ik kon wassen. Heb ze dus nog steeds liggen en ze komen nog wel eens van pas, voor het trimmen van de hond bijvoorbeeld als je niet al die haren in je mond wil hebben. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:30

Ik heb ze volgens mij ook nog.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:08

Ik heb ze niet meer. Allemaal weggegooid. Vieze dingen.

Volgens mij is het vrij simpel. Ben je ziek? Blijf dan thuis :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:12

Ik heb ze nog, en heb er ook maar weer een paar extra in mijn tas gedaan. Die kon ik laatst niet vinden in de wachtkamer bij de huisarts waar iemand uitgebreid griep zat te hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:17

Ik heb FFP2 kapjes die ik gebruik als ik thuis kots moet ruimen van de kinderen :+
Dat is superbesmettelijk en sinds ik dat doe, heb ik het zelf niet meer gekregen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 20:28

Ben nu al 2 weken op weg en blijf maar hoesten. Begon met een droge hoest, toen de bibbers en gierende hoofdpijn en 4 dagen koorts.
Nu blijft die vervelende droge kriebelhoest. Lijkt zelfs erger te worden.
Wanneer ik ga slapen heb ik het hoofdeinde al wat omhoog, maar ik zie door het hoesten ieder uur op de klok voorbij komen snachts. Ben bekaf.
Ook lage rugpijn door het hoesten.
Ik probeer weer wat fitter te worden, maar een kwartier wandelen heeft als resultaat dat ik een half uur lang vreselijk moet hoesten.zo erg dat ik bijna moet overgeven.
Na de hele avond te hebben gehoest,proef ik soms ook wat bloed.ben bang dat ik de boel stukhoest. Ik denk dat ik toch maar even de huisarts moet gaan bellen.
Zijn deze klachten herkenbaar voor jullie met de huidige griep?
Ik heb getest, het was geen corona.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:50

Ik ben twee weken geleden bij de huisarts geweest omdat ik mezelf echt niet lekker voelde en mn longen uit mn lijf hoestte. Na 4dgn koorts en beroerd dus naar de huisarts. Ontstekingswaarde was hoog, 100+ en ik heb 7dgn antibiotica gehad. Gelukkig wel weer opgeknapt, en nu 2 wkn later hoest ik nog steeds wat, maar lang niet meer zo erg.
Hoesten blijft het langste aanhouden zei de assistente.
Maar ik zou zeker even laten luisteren naar je longen. Beter een keer teveel dan dat je zometeen met een nare longontsteking zit.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 20:57

De koorts is bij mij al een week weg,maar die hoest blijft.
Had jij ook een droge kriebelhoest?
Mijn eetlust begint sinds gister eindelijk weer wat terug te komen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:46

Vooral nog niet inspannende dingen gaan doen waar je van gaat hoesten. Echt even langer pas op de plaats, al is het maar wandelen.

Je kunt even overleggen met de huisarts of assistent. Soms kan er een longontsteking ontstaan natuurlijk. Maar twee weken is nog niet heel gek hoor voor een nare griep. Zeker de hoest klachten houden vaak nog een tijd aan. Y;(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:55

Net weer een hoestbui kriebelhoest na een looptraining. Dat verdwijnt niet geheel helaas. Maar verder fit en is ook niet besmettelijk. Heb het al sinds eind november. Wordt slechts heel minimaal wat beter.
Er gaat ook nog kinkhoest rond las ik ergens.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 22:29

Celebi schreef:
Vooral nog niet inspannende dingen gaan doen waar je van gaat hoesten. Echt even langer pas op de plaats, al is het maar wandelen.

Je kunt even overleggen met de huisarts of assistent. Soms kan er een longontsteking ontstaan natuurlijk. Maar twee weken is nog niet heel gek hoor voor een nare griep. Zeker de hoest klachten houden vaak nog een tijd aan. Y;(

Even de trap op en af of 10min rustig wandelen lokt al een hoestaanval uit....savonds hoest ik vrijwel aan 1 stuk door, totdat ik in slaap val en weer wakker wordt van een hoestaanval. Gaat tot diep in de nacht door.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:32

veneri schreef:

Kriebelhoest zeker. Echt irritant.
Heb broomhexine hoestdrank gebruikt, voelde als gekneusde ribben..
Maar ik heb vroeger heel veel bronchitis gehad, dus iedere verkoudheid slaat op mijn luchtwegen.
Gewoon uitzieken, frisse lucht en genoeg rust. Ik ben inmiddels 2wkn thuis, erg handig als zzper maar ziek doorgaan duurt het alleen maar langer.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 00:20

germie schreef:
En dan kom je ziek terug van vakantie en moet nog even met het OV naar huis. Dan kun je het niet voorkomen.

Pff echt Germie, in elk topic komen er reacties bij jou voorbij dat ik wel eens denk, er bestaan dus echt mensen die geen rekening met andere willen houden. Of van die adviezen die je geeft die tegen het advies van een arts in gaan.
Het is écht niet erg om een keer niet tegen de haren in te strijken en een beetje aan de medemens te denken.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 00:34

gillian schreef:
veneri schreef:

Kriebelhoest zeker. Echt irritant.
Heb broomhexine hoestdrank gebruikt, voelde als gekneusde ribben..
Maar ik heb vroeger heel veel bronchitis gehad, dus iedere verkoudheid slaat op mijn luchtwegen.
Gewoon uitzieken, frisse lucht en genoeg rust. Ik ben inmiddels 2wkn thuis, erg handig als zzper maar ziek doorgaan duurt het alleen maar langer.

Het is een drama, heb al meerdere flesjes bisolvon genuttigd, maar het helpt niks....
Ik hou rust, werk inmiddels een paar uur per dag vanuit huis, en dan mn bed weer in.
Langer kan ik mij niet concentreren omdat ik gewoonweg bekaf ben, spierpijn heb en hoest.
Lig je eindelijk in bed, ga je nog meer hoesten.
Tis om te janken. En dan maar weer je bed uit van ellende....