Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:40

Bedoel je geen rookvlees?

Rookworst en kaas zijn beide niet licht. Wel energie en eiwitrijk, maar zolang je niets binnenhoudt zou dat niet mijn advies zijn als dietist. Hopelijk kan jou dietist je goede adviezen geven!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:46

Kijk ook met de diëtiste naar de bloedwaardes. Zo kreeg ons zoontje speciale voedings melk. Maar iets in zijn lichaam was zo laag dat juist melk dit nog verder afbreekt. (Kom er even niet op) Na drie maanden nog zo vermoeid zijn we zelf bloed gaan prikken waardoor we erachter kwamen en gelijk gestopt met die melk.

Dus kijk ook daar goed naar.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 11:33

Diëtiste is geweest. Het was even puzzelen, maar ze heeft wat dingen voor me geregeld. Eiwit verrijkt sap & appelmoes krijg ik. Een gel(?) waarmee je ranja kunt maken, ook met extra eiwit. En drinkvoeding op sapbasis.

Dat word nu wat we proberen. Gisteravond had ik ook al een flesje drinkvoeding gekregen van de verpleegkundige, maar die was zo smerig en vullend.
Had ook al vanillekwark en chocolademelk gekregen, maar dat viel ook niet lekker. Veel te vol ofzo.

Diëtiste vond wel dat ik zo erg eenzijdig eet, vooral fruit/sap achtige dingen, maargoed momenteel is dat even niet anders. Ze adviseerde wel om als ik naar huis ga, ook een diëtist te zoeken. Omdat ik natuurlijk nog wel een poosje moet wachten op de operatie en mogelijk dus nog wel even misselijkheid blijft houden.

Kreeg vanochtend van de arts te horen dat ik vandaag naar huis mocht. Heb gezegd dat ik dat nu nog geen fijn idee vind. Nu staat het voor morgen.
De arts zei, de uitslag van de kweek was er en ik kon over op gewone ab tabletten. Krijg andere blaasontspanners en het infuus is afgekoppeld. Dan kon ik beter thuis herstellen, fijner enzo. En daar ben ik het zeker mee eens. Maar ik moet die antibiotica wel binnen kunnen houden. Ik heb gisteren over de hele dag 1.5 glas kunnen drinken en ben nu op een halve..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:49

Naar huis is natuurlijk wel super fijn als je daar niet steeds allerlei gedoe om je heen hebt en beter kan slapen / rusten. Maarja aangezien zowel het slapen als het voeding / water binnenhouden nog niet echt lekker op de rit is.... kan ik me voorstellen dat je daar nou nog niet echt het Zwitserleven gevoel bij hebt :(:)

Maar ik zal het wel niet snappen ofzo. Die misselijk enzo komt toch in principe door die zwerfkei in je nier...? En die zit daar nog vrolijk te zitten toch...? Hoe zou je je nu dan echt veel beter moeten gaan voelen.....?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:57

Omdat er een stent/drain geplaatst is, drukt de nier (inhoud van de nier) niet meer op de steen en krijg je ook geen nierstuwing, waardoor je in principe minder klachten zou moeten hebben. Maar ja, als je zo'n tijd ontregeld bent geweest, is dat niet in een paar dagen weer goed.

Ze denken wel erg snel aan 'ga maar naar huis' heb ik het idee. Zolang je niet zelf kunt eten en drinken kan dat toch niet? En dat zal je dan toch minstens 1 dag in het ziekenhuis bewezen gedaan moeten hebben zou je denken?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:57

Ik denk niet dat de artsen de illusie hebben dat TS zich nu veel beter gaat voelen. Het is nu aanrommelen tot ze geopereerd kan worden. De antibiotica zal de nierontsteking moeten verbeteren en de katheter zorgt dat de nier geleegd kan worden. Beide zijn doekjes voor het bloeden, symptoomverlichting tot het probleem verholpen kan worden.

Ik zou ook zeker iig aandringen op stabiliteit qua vocht voor je naar huis gaat. Anders ben je zo weer terug en zwak je alleen maar af, dat is voor ok geen wijsheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:00

Ibbel: Maar zou die steen niet toch gewoon wat blijven irriteren ondanks dat...? Zeker gezien het al zo lang duurde, er een ontsteking zit en TS niet bepaald fit zal zijn door het hele gebeuren :(:)

Het lijkt me niet zo raar dat je dan nog last hebt van misselijkheid met alle gevolgen van dien.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:04

Goed dat je voor jezelf opkomt, TS. Zolang je geen drinken en eten kunt binnenhouden, kun je niet thuis herstellen, lijkt mij.
Anders ben je binnen no time terug in het zh met meer klachten.
Hopelijk komt er snel verbetering en kun je echt naar huis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:48

Ben je thuis alleen of is er iemand die je in de gaten kan houden?
Je gaat toch stuk geruster naar huis als je weer dat je wat binnen kunt houden van wat de diëtiste nu wil proberen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:51

secricible schreef:
Bedoel je geen rookvlees?

Rookworst en kaas zijn beide niet licht. Wel energie en eiwitrijk, maar zolang je niets binnenhoudt zou dat niet mijn advies zijn als dietist. Hopelijk kan jou dietist je goede adviezen geven!

Ja sorry dat had ik bedoeld. Rookvlees en wat kaas was oa het advies (naast de flesjes) toen ik al 2 weken in het ziekenhuis lag en nauwelijks kon eten. Was diëtist van ziekenhuis die dat adviseerde. Dus sorry als dit niet klopt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 13:48

secricible schreef:
Ik denk niet dat de artsen de illusie hebben dat TS zich nu veel beter gaat voelen. Het is nu aanrommelen tot ze geopereerd kan worden. De antibiotica zal de nierontsteking moeten verbeteren en de katheter zorgt dat de nier geleegd kan worden. Beide zijn doekjes voor het bloeden, symptoomverlichting tot het probleem verholpen kan worden.

Ik zou ook zeker iig aandringen op stabiliteit qua vocht voor je naar huis gaat. Anders ben je zo weer terug en zwak je alleen maar af, dat is voor ok geen wijsheid.

Dat is het idd volgens mij... Ze denken niet dat ik zonder die operatie met een paar dagen weer fit ben. Maar opereren kan nu ook niet.. En hier krijg ik nu paracetamol & metoclopramide als zetpil. Krijg straks andere blaasontspanners, een tablet die ik maar 1 keer per dag hoef te nemen. En ik krijg nu de antibiotica ook in tabletvorm.. Dus ze zien weinig reden meer om te houden.

Moet wel zeggen dat de verpleegkundige net helemaal verbaasd was toen ze zag dat ik gisteren maar 1.5 glas op heb en tot nu toe ook maar 1. Dat moest wel beter als ik naar huis ging... Vraag me nu af, als de verpleegkundige blijkbaar niet helemaal op de hoogte is, is de arts dat dan wel :roll: Naja het is nog geen morgen. Ik probeer zo goed mogelijk te drinken, naar huis zou hartstikke fijn zijn, maar dan moet het wel een beetje oke gaan.

Ik woon overigens nog bij mijn ouders, dus ben gelukkig niet alleen als ik naar huis ga :j

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:58

Hou je een vochtlijst bij wat je kunt laten zien aan de verpleegkundigen? Dat geeft hen misschien wat meer houvast. Lijkt me inderdaad fijn als je toch minimaal 1.5L kunt binnen houden aan vocht, zeker met het warme weer!

Kan me trouwens wel voorstellen dat verpleegkundigen daar niet altijd 100% zicht op hebben wat iemand eet/drinkt, dat wordt vaak door mensen van de keuken geregeld. Neemt niet weg dat het wel netjes is als ze het navragen, zeker gezien je reden voor opname. Anders zelf geregeld benadrukken hoor, hoe veel je op hebt en vooral hoe veel je niet op hebt gekregen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:45

In het ziekenhuis kan gewerkt worden met vochtlijstjes, waar ook de keukendienst alles op kan bijhouden.
Ik kan me toch niet voorstellen dat je in de huidige conditie naar huis gestuurd wordt. Als je te weinig drinkt, zal je toch vocht binnen moeten krijgen. Een vochtinfuus is een indicatie voor opname. Geef alles maar goed aan hoor, ook waar jij je zorgen over maakt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:30

Waarom hangen ze niet gewoon zo'n bordje op bij je waar alle belangrijkste gegevens op staan zodat iedereen in een oogopslag kan zien wat je status is...?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:26

Privacy, dat mag niet meer.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:41

Ik heb best een tijdje op nefrologie gewerkt als verpleegkundige (wel meer dan 30 jaar geleden) maar daar werd bij patienten met nierproblemen eigenlijk altijd een vochtlijst bijgehouden. Laat je niet naar huis sturen als je nog zo weinig binnen krijgt en kunt houden.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:41

Hoop dat je vannacht hebt kunnen slapen.
Als je zo weinig kunt drinken kan je niet naar huis lijkt mij. Dan heb je een infuus nodig.
Blijft het toch een vreemde situatie vinden want zolang dat joekel er zit blijft je lichaam proberen dat ding eruit te werken en dat geeft pijn. De stuwing is nu weg door je J catheter maar je bent er nog steeds ziek van. Waarom proberen ze de steen nu niet kleiner / eruit te krijgen? Er zijn meer toch methodes voor?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 10:26

Ik heb idd een lijst waarop ik het drinken bij houd. Eergisteren 1.5 glas, gisteren 2.5 glas...

Uroloog is net geweest. En ze willen toch eerst nog verder kijken met bloedonderzoek. En ik krijg de antibiotica vloeibaar en geloof de maagbeschermer ook.

Ze waren het er gelukkig helemaal mee eens dat het mooi is als ik naar huis kan, maar dat dat met zo weinig drinken wel heel lastig word...

Pff, waardeloos. De pijn etc is allemaal wel te doen nu, maar die misselijkheid word ik zo moe van.. Wil gewoon lekker een glas koud drinken achterover gieten |o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:27

Het is heel vervelend en naar voor je en daar mag je zeker van balen!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:07

Je vorige topic ook altijd (stil) gevolgd, wat een gedoe weer... hopelijk ben je snel minder misselijk!! dat is zo naar!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:31

Gelukkig dat zij ook inzien dat je naar huis laten gaan met zo weinig vocht echt niet verstandig is.
Hopelijk gaat het snel beter qua misselijkheid.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 15:14

Hoe dan.. M'n kalium is nu ineens erg laag, dus Internist word erbij gehaald en ze gaan nu voor de zekerheid een hartfilmpje maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:20

Laag kalium kan het gevolg zijn van al dat overgeven dat je gedaan hebt. Niet heel gek dus. Wel goed dat even gecheckt wordt of je hart er geen optater van gehad heeft.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:33

Je verliest altijd kalium via je nieren, ook als je zoals in jouw geval weinig binnenkrijgt.
Na het opheffen van een obstructie gaan mensen soms ook als reactie extra plassen, dan verlies je nog meer kalium in verhouding.

Fijn dat ze in ieder geval verder kijken.
Van een laag kalium kun je je ook onplezierig voelen dus dat zal zeker niet helpen.
En krijg je nog oxycodon? Dat kan ook enorme misselijkheid geven. Dus misschien toch nog een keer proberen af te bouwen? Of switchen naar piritramide (dipidolor), dat zijn wel injecties, maar soms zijn mensen daar beduidend minder misselijk van dan van morfine/oxycodon.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:54

Laag kalium is idd van te weinig intake(eten en voeding) Waarschijnlijk moet je het nu bijkrijgen.. waar komt die misselijkheid vandaan? Hebben ze daar ook naar gekeken? Heb je wel ontlasting?

Sorry hier spreekt een verpleegkundige