Ik vind dat dus niet persé een probleem, maar dan wel vanuit interesse en niet vanuit vooroordeel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik vraag me bij gezonde mensen ook wel eens af hoe ze het doen. Hier op de bible belt, 6-7 kinderen (of meer), moeder is thuis, 1 inkomen, dan denk ik ook wel eens, hoe voorkom je dat je aan het eind van je salaris een stuk maand overhoudt?
Zoolgangster schreef:Mijn man krijgt niks nada. Wel chronisch ziek, maar het komt vanuit de rug, dus kan hij wel werken volgens het Lourdes, eh... UWV. Dat die rug zichzelf dichtmetselt, waardoor zijn hele motoriek, dus ook die van zijn handen, slecht is tellen ze niet mee. Ja, hij mocht zich laten herkeuren, staan we daar: "meneer heeft geen arbeidsverleden" nadat hij 20 jaar zich kapotgewerkt heeft met een paar hernia's... En ja, we zijn lid van een vakbond, maar die deed ook niets, behalve een vrijwilliger mee laten komen met het gesprek. Die kon ook niets. Oh wacht, ja, mijn man werd 9% afgekeurd. Onvoldoende voor een uitkering dus. Dus ik werk voor 2.
Gelukkig krijgt hij volgend jaar AOW, want ik trek het niet meer om nog meer uren te werken.
Maar het maakt wel dat ik best iets vind van mensen die het wèl lukt afgekeurd te worden, vooral als die dan vrolijk zeggen, als je maar de juiste juridische hulp weet te krijgen. Dat wisten we niet, en ten tweede, het is maar net hoe de pet van de rechter staat, wat ook al blijkt uit dit topic. Wat de jurist betreft, die we destijds hadden, die meende dat we te weinig kans maakten. In die tijd was dat ook zo.
Femke_Tweety schreef:Je bent chronisch ziek en/of depressief: 'Als je dit middel gebruikt en/of dit vanaf nu gaat doen, dan gaat het wel over'.