Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:47

Hoi dames,

Ik meld me ook graag! Ik ben Steffi, mama van 2 lieve draakjes (Feel, een jongetje van 4 en Odet, een meisje van 2) en nu zwanger van een 3e exemplaar. Ben uitgerekend voor begin februari.

Vanmiddag weer op controle geweest bij de gyn en daar was weer een heel vrolijk en actief meisje te zien dat goed ontwikkelt <3 (woon in BE, hier ga je standaard naar de gyn en krijg je om de 4 weken een echo).

Buik is hier al behoorlijk aanwezig, maar dat hoort erbij met een 3e denk ik, dat het allemaal wat snelelr gaat, denk dat mijn buik nu al net zo groot is als bij de 1e met 24 weken ofzo :+

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 21:03

Echo was goed!
Baby had de hik ofzo :') en was flink druk.

Morgen bloedprikken voor nipt en vitamine enzovoorts. Tien buisjes :')
Heb mn vaste prikker geapt of ze er morgen is en gelukkig is dat zo!

Lang gepraat en overlegd over de 13 weken en 20 weken echo voor eventuele problemen.

Nu lekker even bijkomen.. was een drukke avond.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 00:19

s_v schreef:
Hoi dames,

Ik meld me ook graag! Ik ben Steffi, mama van 2 lieve draakjes (Feel, een jongetje van 4 en Odet, een meisje van 2) en nu zwanger van een 3e exemplaar. Ben uitgerekend voor begin februari.

Vanmiddag weer op controle geweest bij de gyn en daar was weer een heel vrolijk en actief meisje te zien dat goed ontwikkelt <3 (woon in BE, hier ga je standaard naar de gyn en krijg je om de 4 weken een echo).

Buik is hier al behoorlijk aanwezig, maar dat hoort erbij met een 3e denk ik, dat het allemaal wat snelelr gaat, denk dat mijn buik nu al net zo groot is als bij de 1e met 24 weken ofzo :+

Wat leuk! Gezellig, wij zaten in het vorige topic ook bij elkaar! We hebben nog een poosje in de groepsapp gezeten! :)

Ik pas het lijstje even aan, mijn uitgerekende datum is namelijk vervroegd, van 16 maart naar 11 maart! Tegelijk met Jolliegirl dus!

Vandaag de termijnecho gehad en die was helemaal goed! Voor zover we konden zien dan, want baby was heel bewegelijk en telkens als we dachten de kleine goed in beeld te hebben, draaide die weer of bewoog die hahaha. Hebben iig 2 armen, 2 benen en aan 1 voet 5 teentjes kunnen zien!

Iselda - 4 januari - geslacht nog onbekend
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend
Hagelslag - 5 februari - geslacht nog onbekend
Renee - 8 februari - geslacht nog onbekend
Naomi_Jortje - 8 februari - geslacht nog onbekend
JitkseJeldau - 9 februari - geslacht nog onbekend
Daphx93 - 24 februari - geslacht nog onbekend
Adamootje - 1 maart - geslacht nog onbekend
Mylittlejoy - 10 maart - geslacht nog onbekend
Jolliegirl - 11 maart - geslacht nog onbekend
Iirrssjjee - 11 maart - geslacht nog onbekend
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
Nienketje17 - uitgerekende datum - geslacht nog onbekend
Marlis - uitgerekende datum - geslacht nog onbekend
Floko - 17 april - geslacht nog onbekend

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 04:12

Hoi hoi! Ik kom mij hier ook melden. Ik las al een tijdje mee, maar omdat een van mijn goede vriendinnen een fanatiek bokster is en nog niet op de hoogte was, heb ik nog even gewacht met reageren :+
De familie en een aantal goede vrienden zijn inmiddels ook op de hoogte.

Ik ben Simone en wij verwachten eind maart (zelf uitgerekende datum 30 maart) ons eerste kindje <3
Maandag hebben we de eerste echo gehad. Wat was dat bijzonder <3
Wat betreft paarden: ik heb een hele lieve draver ruin en een lieve, maar o zo ondeugende shetland merrie.

Jitkse al een buik! Dat lijkt me heerlijk! <3

Dan past jouw boktnaam nu wel goed bij je, hagelslag ;)

Eske_b: ik herken dat. Ik ben 's avonds ook helemaal opgeblazen. Mijn darmen zijn ook niet heel erg blij sinds de zwangerschap :')

Ik voeg mezelf toe aan het lijstje :)

Iselda - 4 januari - geslacht nog onbekend
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend
Hagelslag - 5 februari - geslacht nog onbekend
Renee - 8 februari - geslacht nog onbekend
Naomi_Jortje - 8 februari - geslacht nog onbekend
JitkseJeldau - 9 februari - geslacht nog onbekend
Daphx93 - 24 februari - geslacht nog onbekend
Adamootje - 1 maart - geslacht nog onbekend
Mylittlejoy - 10 maart - geslacht nog onbekend
Jolliegirl - 11 maart - geslacht nog onbekend
Iirrssjjee - 11 maart - geslacht nog onbekend
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Nienketje17 - uitgerekende datum - geslacht nog onbekend
Marlis - uitgerekende datum - geslacht nog onbekend
Floko - 17 april - geslacht nog onbekend

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:19

Mijne is vervroegd naar 10 maart :)) dus we zijn niet meer tegelijk hahaha

Pas jij hem aan?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 07:25

Welkom dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen <3

Hier ook al een gigantische buik. Einde vorige zwangerschap was ik ook echt een vrachtschip en nu begon het meteen al te groeien. Ik was nu met 12 weken al groter dan met 15 weken tijdens de eerste zwangerschap. Had zelfs al bij 7 weken de vraag gekregen of het niet een tweeling was.

Afgelopen weken wel zwaar gehad. De bekkenpijn is vol aanwezig en van het weekend ook nog eens gevallen. Kan nog net aan naar de buurtsuper 500m van mijn huis lopen. Onze auto staat ook op de parkeerplaats te wachten op haar laatste rit dus kan ook echt nergens heen dan thuis. Ik word best wel overvallen door de eenzame gevoelens die er bij komen kijken. Vorige zwangerschap was ik zo’n 3 maanden voor de bevalling huis gebonden (uiteindelijk kan ik ook niet auto rijden). Zo vroeg in de zwangerschap al zo beperkt zijn overvalt me op een niet fijne manier. Ik hoop echt dat ik dat kan omzetten. Want tijdens de eerste zwangerschap vond ik het allemaal prima te accepteren (toen had ik ook nog mijn man bij me tijdens zijn corona thuis isolatie, wat eigenlijk wel lekker was).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:39

Ah nee renee dat moet vreselijk voelen! Zo vroeg al beperkt worden in veel dingen.

Heb je hobby's die je nog kunt doen thuis bijvoorbeeld? Ik hou op zn tijd van knutselen.
Zodat je jezelf toch nog wat bezig kunt houden..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 07:45

Vorige zwangerschap haakte ik veel. Heb ook wel pakketjes of wolletjes liggen. Maar haal er nu minder plezier uit op een of andere manier.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:07

Renee schreef:
Vorige zwangerschap haakte ik veel. Heb ook wel pakketjes of wolletjes liggen. Maar haal er nu minder plezier uit op een of andere manier.

-O-
Dat is wel jammer.
Heb je nog andere dingen waar je blij van kan worden?
Is het ook echt elke dag dat je je zo voelt? Misschien kan je eens contact opnemen met je huisarts of zij nog handvatten voor je hebben. Een vriendin van mij bleek een zwangerschaps? depressie te hebben in haar tweede trimester. Die is uiteindelijk heel fijn geholpen door iemand binnen de huisartsengroep, een praktijkondersteuner ofzo. Weet het even niet precies meer.

Hier nog een dagje werken ( 2 cliënten) en dan in alle verkeerschaos naar zwijndrecht en dan heb ik lekker weekend!

Ik slaap al dagen slecht, lig niet lekker meer, heb rare dromen, ben veel wakker. Gaat wel weer over.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:13

Wat ontzettend naar dat jij je zo eenzaam voelt Renee. Ik kan mij dat heel goed voorstellen :(:)
Jammer dat je daar heen plezier uit haalt. Is er iets anders wat je misschien leuk vindt om te doen? Er blijft dan niet veel over natuurlijk.
Tijdens corona vond ik het heerlijk om een legpuzzel te maken. Dan de Wasgij puzzels, dan weet je van tevoren niet wat je maakt. En de afbeeldingen zijn erg lollig. Zou dat nog iets kunnen zijn?

Slecht slapen is niet fijn Jolliegirl. Hopelijk is het tijdelijk en gaat het inderdaad weer over.

Ik had vannacht ook niet zo'n beste nacht.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:13

Renee schreef:
Welkom dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen <3

Hier ook al een gigantische buik. Einde vorige zwangerschap was ik ook echt een vrachtschip en nu begon het meteen al te groeien. Ik was nu met 12 weken al groter dan met 15 weken tijdens de eerste zwangerschap. Had zelfs al bij 7 weken de vraag gekregen of het niet een tweeling was.

Afgelopen weken wel zwaar gehad. De bekkenpijn is vol aanwezig en van het weekend ook nog eens gevallen. Kan nog net aan naar de buurtsuper 500m van mijn huis lopen. Onze auto staat ook op de parkeerplaats te wachten op haar laatste rit dus kan ook echt nergens heen dan thuis. Ik word best wel overvallen door de eenzame gevoelens die er bij komen kijken. Vorige zwangerschap was ik zo’n 3 maanden voor de bevalling huis gebonden (uiteindelijk kan ik ook niet auto rijden). Zo vroeg in de zwangerschap al zo beperkt zijn overvalt me op een niet fijne manier. Ik hoop echt dat ik dat kan omzetten. Want tijdens de eerste zwangerschap vond ik het allemaal prima te accepteren (toen had ik ook nog mijn man bij me tijdens zijn corona thuis isolatie, wat eigenlijk wel lekker was).

(ok als ik af en toe hier ook wat mee klets? ik zit echt tussen de twee topics in, de laatste van het wintertopic of de eerste van dit voorjaarstopic..)

Rot van je bekkenpijn :(:) Een goeie vriendin had ook zoveel last en bij haar 3de zwangerschap was ze na drie maanden al rolstoelgebonden. Dat was de tip die ik je wou meegeven, een rolstoel gebruiken. Het is een mega drempel, maar zo kon ze toch gewoon mee met vriendinnen uitjes enz. Wat we ook wel deden was haar bij haar voordeur oppikken met de auto en dan recht voor de deur van het restaurant laten uitstappen enz. Want kan me voorstellen dat je anders inderdaad echt snel eenzaam wordt :(:)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 08:46

Puzzels zijn ook zo iets wat de zolder op gegaan is en niet meer terug gekomen.

Heb wel vanaf september een cursus om me werk technisch breder op te leiden. Maar het is wel een thuisstudie.

Een rolstoel heeft de fysio (voordat ik daar stopte, het geruk en gepluk heeft me extra pijn gegeven en ze durfde mij de schuld ervan te geven) ook al aangeraden. Maar dan moeten vrienden daar wel beschikbaar voor zijn. Helaas zitten al mijn vrienden in een lastige situatie waardoor ze minder/niet beschikbaar zijn. Binnenkort komen de vrienden van mijn man we langs inclusief partners voor een spelletjes avond. Dus dat geeft wel weer een avondje funnies. Denk dat het eenzame gevoel wel echt voort komt uit het idee dat ik weet dat mijn vrienden ook gewoon niet beschikbaar zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:28

Fijn dat de echo goed was jolliegirl!

En wat vervelend zeg Renee :(:)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:37

Hè renee, wat vervelend. Kan me je eenzaamheid wel een beetje voorstellen. Al had ik het aan het eind van mn vorige zwangerschap met geen zwangere om me heen, dus niemand die zich, voor mn gevoel, kon inleven in mn situatie.
Ik hoop dat vrienden misschien wat tijd voor je kunnen vrijmaken, want we moeten nog even.
Als je een beetje in de buurt woont (om en nabij midden nederland) wil ik je wel met een bezoek vereren.

Fijn dat je echo goed was Jolliegirl! Heb je een voedingskussen om mee te slapen? Misschien helpt je dat lekkerder liggen. Of soms even met je partner van plek ruilen, klinkt suf, maar op een andere plek in de kamer liggen helpt soms met slapen.

Welkom Simone en Steffie!
Leuk een verrassingsbaby. Wij wisten het bij de eerste ook niet. Had heel erg het gevoel voor een meisje. We kregen een jongen! Was zo verbaasd dat ik de eerste drie ochtenden tegen hem moest zeggen: je bent een jongen, voor ik eraan gewend was. :o

Nog meer dikke buiken (in wording)! <3

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:11

Oh Renee wat vervelend dat je nu al zo'n last hebt van je bekken... Het is ook wat he zo'n zwangerschap. Een aanslag op je lijf en ook op je gemoed vaak, al die hormonen die door je lijf jagen. Klinkt alsof het allemaal wat veel is op dit moment. Hopelijk vind je terug wat meer rust de komende periode :(:)

Fijn een goede echo, Jolliegirl, wat een geruststelling kan dat zijn he. Zo he, 10 buisjes bloed, wat veel :wow: Dromen tijdens de zwangerschap is wel een ding he, soms zo vreselijk realistisch ook. Kan je naar van wakker worden he. Het was ook volle maan afgelopen week, dat speelt bij mij ook altijd mee, hopelijk betert het een beetje en kan je weer wat rust vinden in je slaap.

Voor het idee, dit was mijn buik 2 weken geleden op vakantie (inclusief uitgefloepte navel, die was er ook snel bij deze keer :+ )met 14 weken, zo bijzonder dat er voor de 3e keer een mensje in mag groeien <3
Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:34

Volle maan...dat was ik vergeten.
Dat is elke maand verschrikkelijk...dat zal het geweest zijn.

Wat een mooi buikje zeg

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:51

Renee, wat rot dat ie je zo eenzaam voelt. Ik kan me dat wel voorstellen, als je vrienden zo 1,2,3 niet beschikbaar zijn. Het is wellicht ook handig om je gevoel van eenzaamheid aan te kaarten bij de vk, die kan je eventueel aanmelden bij de POP-poli. Ik kan me voorstellen dat de bekkenpijn geen pretje is... :(:)

S_V, wat een mooi buikje al! Gefeliciteerd en welkom in het topic!

Ook gefeliciteerd en welkom, Simone, Solleke en Steffie! Hopelijk ben ik niemand vergeten en als dat wel zo is: welkom in het topic!

Jolliegirl, fijn dat de termijnecho goed was. Jammer wel van het slechte slapen. Die vreemde dromen herken ik wel. Ik kan me niet herinneren dat ik die bij de eerste ook had.

Iirissjjee, ook een goede termijnecho gehad, zo te lezen. Heel fijn!

@Jitske, de hoofdpijn is nog veel aanwezig, helaas.

Ik ben eerlijk gezegd wel opgelucht dat ik nog geen duidelijke buik zie bij mezelf. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik veel aangekomen en zag je de buik al snel. Ik zou nu wel graag meer willen letten op wat ik eet en mezelf niet teveel willen laten gaan, zodat ik hopelijk na de zwangerschap niet veel overtollige kilo's meer hoef kwijt te raken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:32

Even een post tussendoor...
Mijn vriend had net zin in een lekker gebakken eitje met zacht eigeel.
2 tellen later zegt ie, ohh jij mag geen zacht eigeel...

No oliebol....

3x raden wie nu van mij een gebakken eitje met hard eigeel krijgt ~~}> ~~}> ~~}>
Hij mag meelijden vandaag ~~}> ~~}>

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:44

Hahahaha herkenbaar met dat eigeel.

Ik was gisteren aan het werk bij een cliënt en die ging een eitje bakken voor me...incl hard dooier, zo waardevol en lief!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:03

Welkom alle nieuwe en gefeliciteerd!!

Ik eet heel slecht gewoon nog zachte dooiers… hard vind ik echt een stuk minder lekker namelijk en de kans op salmonella is zo klein..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:42

Mooi buikje al s_v, leuk gezin!

Ik eet graag scrambled eggs, weet eigenlijk niet of die hard genoeg zijn? Heb laatst ook kroepoek op, bedacht me pas later dat dat garnaal is :'). Af en toe zal dat niet schadelijk zijn denk ik.

De baby vraagt wel een hoop energie van m'n lijf -O- probeer het rustig aan te doen, maar is lastig soms.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:49

Eske_B schreef:

Ik eet graag scrambled eggs, weet eigenlijk niet of die hard genoeg zijn? Heb laatst ook kroepoek op, bedacht me pas later dat dat garnaal is :'). Af en toe zal dat niet schadelijk zijn denk ik.

De baby vraagt wel een hoop energie van m'n lijf -O- probeer het rustig aan te doen, maar is lastig soms.

Mag je geen kroeppoek als je zwanger bent???
Ik eet geen vis...maar dat lust ik dus wel :') en dat heb ik de.laatste tijd echt wel veel gegeten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:59

Jolliegirl schreef:
Eske_B schreef:

Mag je geen kroeppoek als je zwanger bent???
Ik eet geen vis...maar dat lust ik dus wel :') en dat heb ik de.laatste tijd echt wel veel gegeten

In garnalen klan blijkbaar dioxine of kwik zitten, maar is pas gevaarlijk als je het in grote hoeveelheden eet.

Ik mis koude gerookte zalm -O- Ben al niet zo'n viseter, maar dat vind ik zoooo lekker.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:56

Ik eet ook gewoon kroepoek hoor die ene keer per 2 weken.... Je hebt ook vegetarisch, die mag wel, maar vind ik zelf niet zo lekker....

Tonijn mag ook niet, eet ik hier ook af en toe gewoon, net als leverworst. Gewoon allemaal met mate :+ . Alleen drank enz doe ik nu helemaal niet. En rauw vlees enz.

Ik mis carpaccio enorm!!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:00

Ik ben vegetariër dus voor mij is er eigenlijk niet zoveel veranderd. Lijkt me voor jullie een stuk meer opletten!
Kennen jullie de app Zwangerhap? Die schijnt handig te zijn.