Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:50

Lijkt me heerlijk SV in jou omgeving <3 <3

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:09

Hoi!!
Dank voor jullie complimenten over mijn aquarellen <3
Het was leuk om te doen, maar niet te vaak :D

@ninus ja ik heb idd dat portret voor youngster gemaakt!

@calipsolover is er al iets meer duidelijk over je hart/onderzoek?

Befunny, duimen draaien hier overuren

Samantha : respect! Een halve marathon _/-\o_ wat slecht van die organisatie zeg

SV, wat een heerlijke omgeving!
Wat naar van je oogmigraine, krijg je dan flitsen?


Sorry, zit op mijn telefoon, bijlezen én reageren gaat wat lastig

vanmiddag een rustige loop van 7km gedaan, het bleef droog en mijn knie/heup/lies/kuit etc etc (geintje beetje overdreven) hielden zich rustig
Vrijdag weer een interval ~~}>
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 18:37

Nee ik krijg een soort vlek in beeld, meestal halve maan vormig, waardoor wat ik zie trilt of rimpelingen heeft. Hij begint klein, maar wordt dan binnen een paar minuten groter. Een soort aura, maar zonder kleur.

Goof

Berichten: 29113
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:41

Supervixen schreef:
Nee ik krijg een soort vlek in beeld, meestal halve maan vormig, waardoor wat ik zie trilt of rimpelingen heeft. Hij begint klein, maar wordt dan binnen een paar minuten groter. Een soort aura, maar zonder kleur.


:\
Ik heb dit ook. Wazig zien met rechts alsof het rimpelingen zijn tijdens trillingen ofzo. Mijn oog gaat dan ook tranen. Superirritant.
Maar dat is dus iets??

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 19:00

Google even op oogmigraine en kijk of je zoiets hebt. Ik heb het maar een keer of 10 gehad in de afgelopen 8 jaar ofzo.
Als de vlek wegtrekt krijg ik daarna meestal hoofdpijn en ik heb het alleen als ik over fysieke grenzen ga. Vanmorgen voelde ik me ook niet helemaal lekker tijdens het lopen en was mijn hartslag sneller hoog dan normaal. Het is echt heel anders dan een klein wazig vlekje ofzo dat je wel eens hebt bij een vuiltje in je oog. Tijdens zo'n aanval zal ik ook zeker niet autorijden, want ik zie dan niet goed. Vanmorgen had ik het alleen rechts, ik heb het ook wel eens in beide ogen gehad.
Tranen doe ik niet.

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:03

Wat naar SV hopelijk herstel je hier snel van

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:00

Pittig zo lang in de startvakken Samantha_, last het op Tweakers ook al. :=

Klinkt vervelend Supervixen, zo’n oogmigraine! Ik kende het niet. Gaat het vanzelf ook weer voorbij?

Lekker bezig Soepblik, 5km straks is een leuke mijlpaal! *\o/*

Fijn Sall dat je kuit en andere onderdelen van je been zich rustig hebben gehouden. :D

Vandaag niet hardgelopen maar een rondje in de sportschool, even mijn schema weer aangepast. Gelijk ook een uithoudingsvermogentest gedaan, met de hartslagband. De vorige keer zat ik op een vo2 max score van 49, nu op 54. :D Leuk, alhoewel mijn apple watch dus wel een heel andere score aangeeft. Maar ik heb er te weinig verstand van om te weten wat accuraat is.

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 21:15

Na 20 minuten is het meestal over bij mij, daarna hoofdpijn, maar dat is met een paracetamol ook wel weg. Dus valt allemaal wel mee, het is alleen even naar.

Leuk zo'n inspanningstest, heb je die op de loopband gedaan?

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:40

Ik heb ook zo nu en dan oogmigraine. Inderdaad vlekken, wazige stukken. Dit trekt naar buiten toe. Met een half uurtje is het over, daarna moe en moe en soms een lichte hoofdpijn.
Computerwerk gaat dan echt even niet meer, daar bak ik dan niets meer van :')

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 21:53

Vervelend hè. Ik heb ook nog een half uurtje geslapen, computerwerk lukt me dan wel gelukkig.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:14

Ik heb iets anders met de ogen maar dat zou er onder kunnen vallen.

Ik krijg eerst zwarte plekken en dan wordt het helemaal zwart (altijd èèn oog) en zwart is dan echt zwart dus geen zicht dat houd een x aantal minuten aan en trekt heel langzaam weg. Daarna gewoon zicht. Geen verdere klachten.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:25

Klinkt ook niet fijn, BeFunny :(

Ik deed vandaag een rondje voor het ontbijt.
De spierpijn van de Amerongse heuvels is eindelijk weg :')
Afbeelding
Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:33

Raar dat van die ogen. Gelukkig herken ik het niet. Ik heb wel eens een kladje in het oog, maar dat is wel heel wat anders.
Lijkt mij ook dat je bij oogmigraine wat minder coordinatie hebt, of valt dat mee? Want je zicht is natuurlijk anders dan normaal.

Hier gisteren de heuveltraining gedaan. En nu komt Jeff Galloway voor zondag met een training die ik absoluut niet snap. Tot nu toe was de langste training die ik gedaan heb 11.4km aan 1 stuk hardlopen. De 13.48km was 1 keer gesuggereerd, maar toen heb ik de coach op pauze moeten zetten omdat ik een loop van 10km had in het weekend. Vervolgens wordt die 13.48km niet meer getoond en ik had al het vermoeden dat je gewoon een standaard programma op je horloge krijgt, maar dat is nu dus echt bevestigd.
Ik zou zondag 17.7km aan 1 stuk moeten proberen. Dus van 11.4km ineens naar 17.7 km. Dat lijkt mij niet echt een opbouw. Sowieso moet ik even kijken wat ik dit weekend ga doen, want ik zag ergens ook nog een 10km run. Er kan nog wel een medaille bij hier ;) Ik vind alleen het inschrijfgeld behoorlijk hoog met 22.50. En dan sla ik natuurlijk die 17.7km wederom over, want 2 dagen achter elkaar >10km lukt mij echt niet. Ook zeurt die pees sinds maandag weer enorm, dat is echt totaal niet te voorspellen. Soms doe ik heel veel en nergens last van en soms doe ik weinig tot niets en dan is het ineens weer geheel mis. Maandag amper ergens last van, ook niet na na de training op de bank zitten om wat te drinken, dinsdag geen spierpijn, maar kon niet meer normaal lopen wegens die pees. Gisteren was het wat beter, wandelen deed echt pijn, hardlopen ging wel, maar durfde niet echt te gaan. Dus heb echt alleen een korte warming up en die 6 keer een heuvel op lopen gedaan (en dan niet explosief genoeg), tijd was ook maar 5.8km per uur wegens vele wandelen. Nu is het niet erger dan gisteren. Straks nog rekken op de trap.
Vanmiddag kijken wat de fysio er aan kan doen.
Maar van 11.4km ineens naar 17.7 lijkt me toch wel een hele grote stap in de training.

-Namiro-

Berichten: 1980
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:51

Hier ook bekend met oogmigraine helaas.. volgens mijn huisarts is het stress- of hormoongerelateerd..
in het begin vond ik het heel eng. Inmiddels weet ik dat het vanzelf weg trekt na een 20 minuten tot een half uur en is het een kwestie van uitzitten en wachten tot het weg trekt. Autorijden doe ik dan zeker niet.

Knap hoor al voor het ontbijt een rondje Sherivey! Zou willen dat ik je daartoe zou kunnen zetten, maar ben blij als ik het hele ochtendprogramma gedraaid krijg voordat ik naar het werk moet met paarden, honden, kippen, een kind met ochtendhumeur en mezelf toonbaar maken 8)7

Succes bij de fysio Germie. Ben zeer benieuwd of hij achter al jouw plannen/ideeen staat..

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:01

Namiro, ik heb geen kinderen en de paarden staan niet aan huis. En heb geen huisdieren, dus verder weinig verplichtingen voor werktijd. :)

Piekosjj

Berichten: 5500
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:23

Ja Germie van 11,5 naar bijna 18 is geen goed plan nee, als je nog niet eerder dat soort afstanden hebt gelopen. Je zou evt die 14 kunnen lopen en de long run daarna 17, dat moet opzich wel kunnen.

Hier gelukkig nooit iets gehad van (oog)migraine, ook echt eigenlijk nooit hoofdpijn oid. Dat lijkt me echt heel vervelend!

Myka, dat is een mooie verbetering! :D

Gister een lekker rondje van 6,5 km gelopen. De conditie is er echt nog wel, de benen moeten er nog even in komen maar met hopelijk wat routine zit dat over een paar weken wel weer goed. Zelfs op de terugweg de muziek een tandje harder en een negative split gelopen. Achteraf gezien was de terugweg wel een heel stuk meer naar beneden (liep heen-en-terug) dan de heenweg maar goed he, het gaat om het idee :))

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:24

Goed bezig Piekosjj!
En negatieve split is negatieve split hoor :j

leonie87

Berichten: 4488
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:15

Haai haai. ben jullie niet vergeten hoor maar op vakantie geweest en dus geen kans gehad om fatsoenlijk te lezen/posten. Weinig gerent, wel veel gewandeld in de bergen metheel veel hoogte meters. Dus ben benieuwd war ik nu sta conditioneel.

vanaf hier ga ik weer gezellig meelezen/posten *\o/*

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 10:28

Waar was je op vakantie?

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:09

Piekosjj schreef:
Ja Germie van 11,5 naar bijna 18 is geen goed plan nee, als je nog niet eerder dat soort afstanden hebt gelopen. Je zou evt die 14 kunnen lopen en de long run daarna 17, dat moet opzich wel kunnen.

Ik heb echt 3 dagen spierpijn zodra ik meer loop dan 10km. Natuurlijk moet ik voorbij die 10km om verder op te bouwen, maar ik twijfel dus over de grootte van deze stap. Ik heb 1 keer 12.5 gedaan, dat was voor Garmin Coach en al weer enige maanden geleden. De laatste 6 weken heb ik geen long run meer gedaan wegens die coach, alleen dus lange afstanden in run-walk-run omdat dat aangegeven werd. Er zat 2 weken terug dus een long run in van 13.48km, maar toen heb ik de coach op pauze gezet wegens de 10km van Gieten. En zelf dacht ik dan eerder in proberen of je net voorbij die 12.5 kunt komen als het goed voelt. Want dat is het probleem ook nog, ik heb gewoon altijd spierpijn, hoe hard ik ook train of dingen herhaal, die spierpijn komt er toch steeds weer. Dus tijdens het lopen worden mijn voeten ook na 8km zwaar en dat neemt steeds verder toe. Heb ik ook met paardrijden hoor. Als ik 5 dagen niet rij en dan weer ga rijden, dan heb ik weer ergens spierpijn, maar merk het niet met het rijden zelf, een dag later wel.

En dan heb ik nog wat raars.
Het idee van in zone 2 lopen bij een long run zit er voor mij ook niet in. Ik heb gewoon echt geen zone 2. Ik ga meteen naar bovenin zone 3 of onderin zone 4. Wandelen is bij mij zone 2 (107-125) Hoe langzaam ik ook ga sjokken, het gebeurt elke keer, ook als ik mezelf er toe dwing om echt met 9 minuten per km te lopen. Alleen wandelen wil in zone 2. Ik zit eigenlijk altijd in zone 4, drempel (143-161).
Ik kan me niet voorstellen dat een long run voor mij wandelen betekent. Het kan natuurlijk dat Garmin mijn hartslagzones totaal verkeerd heeft ingeschat, maar nog kunnen praten tijdens hardlopen lukt mij ook al snel niet meer, hoe langzaam ik ook ga. Ik heb overigens nog nooit echt kunnen kletsen tijdens hardlopen, ook niet toen ik 16 of 17 was. Een hartslag boven de 160 heb ik overigens ook zelden.
Als ik echter het zelf uitreken, dan loopt mijn zone 2 tot 136, en dat zit al een heel stuk dichterbij waar ik vaak naar doorschiet (145). Ik kan zeker 1-2km lopen rond de 135. Je kunt het aanpassen in Garmin, dus ik hou het nog een tijdje in de gaten en anders gaat mijn zone 2 gewoon naar 136. En mijn zone 5 zou volgens die rekenmethode op 158 beginnen, dus daar zit ik ook vaker in.

Ik heb verder op dit moment weer zo veel pijn in die pees dat ik toch even niet kan lopen. De oorzaak lijkt in het dragen van weer eens rijlaarzen i.p.v. westernboots te liggen. Die rijlaarzen zijn stug en drukken tijdensh et rijden op de pees. iK had eigenlijk niet veel irritatie tijdens en na het rijden, voelde het wel, maar had geen extra pijn verwacht. Echter, nu na een nachtrust is het dus weer helemaal mis. En de enige verklaring is toch druk van die laarzen.

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:33

@Suliko super balen dat je zo veel last hebt van die kinkhoest en de gevolgen daarvan. Hopelijk knap je snel weer echt helemaal op. Mijn eerste impuls is om het startbewijs van je over te nemen, maar dat is voor mij ook niet verstandig vrees ik. Nu het triathlon seizoen echt begonnen is werk ik mezelf helaas alleen maar tegen als ik onvoldoende getraint een HM zou gaan lopen, laat staan een trail HM vrees ik. Hopelijk kan je er nog iemand blij mee maken.

@Samantha_ Alle startvakken dezelfde starttijd geven is een beetje dom van organisaties. Dat hadden ze in Leiden ook gedaan en toen startte mijn vak F ook 35 minuten na de aangegeven tijd. En ook in de zon wachten wachten wachten. Niet zo handig, dat soort dingen.

@Piekosjj Fijn dat je rondje gister lekker ging, mooi punt om weer vanuit door te bouwen.

@BeFunny Veel sterkte met het zware wachten op de MRI de komende dagen. Hopelijk heb je daarna snel duidelijkheid en valt het allemaal mee.

@Sherivey Lekker rondje zo vroeg vanochtend. Ik heb al moeite om me op tijd uit bed te slepen om voor 9 uur achter mijn computer te zitten :') Al doe ik af en toe wel een poging tot eerder opstaan, vooral als het warm gaat worden

@Supervixen Balen van je migraine tijdens het lopen gister, wel fijn dat het relatief snel weer weg trekt. En bijzonder om te zien, die dassensporen. Die kom ik in het Amsterdamse Bos nu nooit tegen :D

@germie Er klopt iets niet in hoe dat Jeff Galloway plan geprogrammeerd is heb ik ergens online gelezen. De afstanden van in ieder geval die long runs zijn verkeerd gemapt. De afstanden in kms zijn geprogeammeerd alsof het de afstanden in mijlen zijn en worden dus een keer te veel met 1.609 vermenigvuldigd. De suggestie van 11.4 had ongeveer 7 moeten zijn, de 13.48 had zo'n 8 á 8½ moeten zijn en de 17.7 die je nu voorgesteld krijgt had 11 moeten zijn. Onhandig is het zeker, maar als je weet dat je nog even moet delen door 1.6 dan kan je er waarschijnlijk wel mee werken.

@Soepblik Hee, het Vondelpark, dat is bij mij in de buurt. En die donkere lucht, dat was wat ineens hè, en ook ineens heel even heel heftig wind en regen, en ook snel weer afgezwakt. Zijn hier op mijn rondje Sloterplas 4 bomen op het pad gewaaid

@Sall Fijn dat je lichaam zich gedroeg, en super lage hartslag ook zie ik, dat doe ik je niet na...

@Myka Die VO2Max scores lopen idd per device heel erg uit elkaar, maar de trend per device kan wel nuttig zijn. De 49 en 54 zelf zijn leuk, maar vooral de stijging laat zien dat je goed bezig bent en fitter wordt.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:37

Germie, ik heb een zone 2 tot 138 bpm. Maar ik zit daar ook al gauw boven hoor. :o

Ben net wel even naar de huisarts geweest. Belde eigenlijk voor een puffer voor de astma. Ze wilde toch even naar mn longen luisteren.
Dus gegaan, merkte ze op dat mn longen schoon zijn, maar mn bovenste luchtwegen wel verstopt lijken.
Dus neusspray en een puffer meegekregen.

Piekosjj

Berichten: 5500
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:52

Als je de 10 km nog niet kan zonder 3 dagen spierpijn, ben je er nog niet klaar voor en heb je nog geen goede basis opgebouwd en ga je veels te hard. Nog even een paar stapjes terug dus ;) Als je tijdens elke training zo zwaar/moe word, is het de moeite waard om naar je loopstyle te kijken. Waarschijnlijk zet je onbewust grote stappen en dat vergt onnodig veel energie van je lijf. Als een klant naar mij toe zou komen met een paard dat elke keer zo stijf en moe was, zou ik zeggen, bel de DA en laat je paard onderzoeken want dat is niet normaal. Maar als ik de berichten terug lees heeft dat niet zo veel nut :D

Qua HR: niet zo veel op focussen. Gewoon gaan lopen en voel aan je lijf wat je kan en bouw eerst een goede basis op met korte, rustige loopjes gewoon joggen. Ja, dat ziet er wellicht stom uit en voelt nutteloos, maar dat is hetgene waar je later je snelheid en lange afstanden op kan bouwen. Iedereen heeft altijd zo'n haast & prestatiedrang, ik snap dat nooit zo goed :+ Heb even terug gekeken in m'n strava, ik liep al een paar maanden voordat ik met strava begon maar daar heb ik mijn 1e loopje in nov 2014 geupload. Jee, ik loop al 10 jaar hard! En pas in oktober 2015 liep ik mijn eerste 10 km, en die liep ik echt met heel veel gemak, gewoon een loopje thuis bij ons in het bos. Ik heb echt maanden zo rond de 5-6 km gesukkeld, en daarna pas meer op gaan bouwen en heb dat nooit als lastig of zwaar ondervonden. En ik heb echt geen natuurtalent voor hardlopen oid :')

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:49

Spierpijn heb ik mijn hele leven al snel. Dus dat hoort bij mij. Is ook nooit een oorzaak voor gevonden. Alles is in orde dus.

Met loopscholing ben ik dus bezig, ik moet mijn cadans wat omhoog proberen te brengen. Dat lukt wel als ik er op let, maar dat put ook uit ;) Als ik gewoon relaxed loop blijft het wel een beetje hetzelfde, maar wel gaat heel langzaam het basistempo wat omhoog.
Ik zwaai wel te veel van links naar rechts met m'n armen zag ik op foto's laatst en in de schaduw. Dus daar moet ook nog aan gewerkt worden.

Sherivey, ok, dus jij zit ook al snel buiten je zone 2. Ik lees het wel heel veel overigens. Maar ook dat er meerdere rekenmethodes zijn. Als ik dus het zelf uitreken en ik zou tot 135 mogen i.p.v. 125 dan scheelt dat dus al enorm veel, net als anaeroob, 158 zit ik vaak wel net even op, 162 kom ik zelden. Dus het zou best kunnen dat Garmin ze net niet juist berekend heeft. Op zich is dat niet zo erg, maar dan blijf je wel meldingen houden.

Bij die Garmin Coach zijn die 800meters natuurlijk halve mijlen. Daar gaat het in ieder geval wel goed. Maar 17.7km is wel heel veel. Dat is meer dan 10 mijl. Zou die daar echt zich verrekenen?
De eerste 5 weken zat er eigenlijk wel een opbouw in. Een keer alleen een magic mile, een keer run-walk-run over 11.4km, een paar keer tempo wat begon met 5 keer 800m en deze week was het 6 keer 800m. Maar die long run, tja, die snap ik dus niet. Ik ga gewoon kijken of er wat lukt volgende week. Vandaag kan ik in ieder geval niet hardlopen wegens pijn. En moet vanmiddag nog naar de fysio, kijken of die er wat aan kan doen.

Haast heb ik verder niet, ik ben ook begonnen met kijken waar het schip strandt. Maar langzaam komt toch wat meer ambitie. En dan wil je ook meer. Zeker als je ziet dat er hier mensen zijn die een halve of hele marathon lopen. Ik ben echt een jaar bezig geweest van niets naar 10km in 90 minuten. En nu blijf ik dus op die 10km hangen, dat al sinds 3 september vorig jaar toen ik voor het eerst 10km liep. Het is wel iets sneller geworden, maar de afstand verlengen lijkt een probleem. Maar we gaan er nog wel voor. Ooit zal het lukken zeg ik dan maar.
En als ik stiekem looptijden doorreken naar de hele marathon, dan betekent dat niet direct dat ik dat wil lopen, maar ik reken graag door (en terug naar kortere afstanden om te kijken of ik een beetje logisch loop zeg maar). Enne, ik zit al op een kwart marathon natuurlijk ;)

De hoest is hier overigens nog net niet 100% weg, af en toe nog een kuchje, maar van elk uur meerdere keren is het nu 2-3 keer per dag. Dat gaat dus wel weer de goede kant op. Alleen een koortslip gekregen, maar dat zegt niet zo veel. Die krijg je ook bij warmte, bij een keer minder slaap, enz. En soms is die ineens 2 jaar weg.

Voor het ontbijt heb ik nog nooit gelopen, geen tijd zeg maar. Maar denk wel dat dat op zich een mooi moment is, het is dan nog niet te warm, relatief weinig mensen buiten en dat soort dingen.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:12

Dat relatief weinig mensen buiten gaat hier niet op :+
Ik ben de afgelopen week zeker 4 keer de berm in gereden door bestuurders die over de polderweg waar ik start heen scheuren, in de hoop sneller op hun werk te zijn.

Ik geloof dat ik ook ongeveer een jaar erover heb gedaan voor ik 10 km liep. :)

Net bij de apotheek: "doe je topsport? Ventolin staat namelijk wel op de dopinglijst, dat je niet ineens positief test."
Ik: "nee hoor, ik eindig doorgaans dusdanig ver achteraan dat niemand mij ervan verdenkt aan doping te doen" :+