Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laran

Berichten: 704
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:00

Wat fijn!

Net een rondje van 86 km gedaan, wat een wind. Was ook alleen dus had niemand om achter te schuilen :')

Zebra ben je nog van plan om de veldslag te gaan fietsen ? Ik twijfel en vriend heeft er nog niet zoveel zin in :+

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 19:05

Wat fijn Time!!! Dat zijn echt hele mooie berichten.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:33

laran schreef:
Wat fijn!

Net een rondje van 86 km gedaan, wat een wind. Was ook alleen dus had niemand om achter te schuilen :')

Zebra ben je nog van plan om de veldslag te gaan fietsen ? Ik twijfel en vriend heeft er nog niet zoveel zin in :+


Lekker hoor! Ja, ik fiets toch ook altijd lekkerder achter de rug van mijn vent :j
Blijft het gemiddelde toch een stukje hoger.

Hier vandaag alleen met de e-bike naar de zaak. Op de terugweg wel flink getrapt, want er zat een enorme bui achter me. Ik heb gewonnen *\o/*

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:51

Laran lekkere afstand.

Time wat goed! Wat ontzettend fijn nieuws **\O/**

Maaike, ik zag het. Osteopathie valt ook onder alternatief maar heb ik in het verleden ook baat bij gehad. Sta zeker open voor dit soort zaken. Baat het niet, schaad het niet dacht ik zo.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:45

@t2t wat ontzettend fijn en goed nieuws!


@Laran

De veldslag staat zeker nog op de planning :D bevalt mij altijd erg goed. ik ben vorig jaar alleen geweest, maar heb mij totaal niet alleen gevoeld. Ik had ook wel leuke gesprekken onderweg ( vooral mannen die zichzelf totaal hadden opgeblazen na 35 km en wat mentale steun nodig waren :') ) al hou ik de meeste mannen en vrouwen niet bij in het begin, op het einde kom ik er vaak wel voorbij omdat ik dan nog meer energie over heb.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:56

Yes , ze mag vandaag van de intensive care af . *\o/*
Haar man geeft zo spoedig mogelijk door waar ze komt te liggen , en dan ga ik er naar toe .Kan niet wachten ...

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:15

Time2Tri schreef:
Yes , ze mag vandaag van de intensive care af . *\o/*
Haar man geeft zo spoedig mogelijk door waar ze komt te liggen , en dan ga ik er naar toe .Kan niet wachten ...


Wat een super nieuws

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:18

Zo , wauw … dat was emotioneel.
Zo blij dat ze er zo goed is uitgekomen . Al hapert het korte termijn geheugen nog wel iets . En uiteraard een zere borstkas van het reanimeren.
Haar man had niet verteld dat ik kwam , dus toen ik binnenkwam lopen was het tranen met tuiten .
For ever bonded , zou ik zeggen .

Ze ligt nu op de cardiologie, en morgen gaan ze de kransslagader onderzoeken .
Maar hè , ik voel me meteen een stuk beter .
En uiteraard een kleinigheidje mee gebracht.


Afbeelding

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:27

Goed nieuws en een hele opluchting Time!
Zo te horen is de schade beperkt gebleven dankzij jouw snelle ingrijpen. Hopelijk mag ze snel thuis verder opknappen.

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:32

Wat fijne T2T. ook goed voor jouw verwerking om haar weer te kunnen zien en spreken , kan ik me zo voorstellen.

Hier voor werk in de Franse Ardennen, dus ook hier aan het trainen. Flike buien maar de omgeving is prachtig en heerlijk klimmen hier. vrij kort en niet te stijl , precies zoals ik het graag heb :D

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:29

Wat ontzettend fijn dat je haar even hebt kunnen zien @t2t , dat moet inderdaad vast een emotioneel moment geweest zijn. En wat fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed met haar gaat! Toen ik je verhaal las, schrok ik wel je weet nooit welke kant het op kan gaan. Hopelijk hersteld ze weer helemaal.


--

Nog een klein rondje gedaan van 27 km. Hele dag geen zin gehad ( gisteren pittige vergadering gehad met veel emoties) maar vanavond kreeg ik ineens zin. Niet een hele goede rit ik kwam er niet lekker in en merkte dat mijn concentratie ook niet al te best was. Ik nam de bochten niet lekker waardoor ik 9 van de 10 keer een beetje beroerd uitkwam.

Morgen wil ik wel een lange rit doen, dat moet nu ook echt wel wil ik die 100 nog gaan halen. Al heb ik er wel vertrouwen in dat het moet gaan lukken. En anders maar niet , dat zien we 15 juni dan wel weer :o

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 21:51

Wat ontzettend fijn Time, wat heb je een heldendaad verricht. En deze uitkomst is echt de meest fantastische die had kunnen zijn.

Hier heb ik al twee dagen onwijs goed nieuws. De orthopeed was gisteren enorm tevreden (en misschien zelfs een tikkeltje verrast) over de vooruitgang van mijn schouder. Het is nu 7 weken nadat de schroeven er uit gingen en er releases zijn gedaan en ik kan van alles dat ik niet kon en bovenal, ik ben praktisch pijnvrij. Ik heb groen licht om mijn schouder op te trainen. En klimmen wordt niet meer uitgesloten. De fysio vandaag wist ook niet wat hij zag en daarmee gaat nu volledig ingezet worden op training naar klimmen. Het gaat opeens heel goed en heel hard!

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 01:05

@T2T, Wat een goed nieuws zeg. Fijn dat ze zo lijkt op te knappen na dit alles.

@Maaikemuis, Ook van jouw erg goed nieuws. Wat fijn om weer pijn vrij te zijn. En nu niet te snel willen en rustig aan herstellen.

Hier ook nog een klein positief verhaaltje. Ik ben extreem bang geworden bij kruisingen en oversteken dus kijk ik extra uit. Rijd ik op het fietspad langs een rotonde komt mijn vader net over die rotonde heen met de auto. Hij vertelde toen ik thuis kwam dat mijn tassen wel degelijk enorm opvallen ondanks de zon in zijn gezicht. Dat deed mij wel weer goed. (Die tassen zijn fluo geel met reflexie)

Ik blijf het gewoon nu erg spannend vinden om voor auto's langs te moeten. Ik zie helaas zo veel gevaarlijke situaties ontstaan door automobilisten die verkeerd kijken of simpelweg niet opletten. (Sorry ik let er nu iets te extreem op omdat ik met mijn gewone ligfiets veel kwetsbaarder ben.)

Het weer mag van mij wel wat beter worden. Ik moet eigenlijk wel oefenen op afstand. Mocht mijn velomobiel klaar zijn wil ik geen busje hoeven huren en hem vanuit Dronten weer naar huis fietsen.
Bus huren vindt ik niet nodig als hij weer in orde is. (Moet ik alleen wel in Dronten zien te komenXD)

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:18

Wetende dat iemands leven van mijn handelen afhing , moest ik toch wel even verwerken .Daarom dan ook heel erg mooi , dat ze er zo goed is uitgekomen .
Trots op mezelf ! En dankjewel allemaal

@Maaike , wat een fantastisch nieuws over je schouder zeg *\o/*

Hier al drie dagen niet gesport , vanavond na mijn werk maar weer eens op de fiets stappen voor wat intervallen .

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:21

T2T dat is logisch he, dit ga je misschien nog wel een keer weer herbeleven, maar gelukkig met deze uitkomst. Nu hopen dat ze verder hersteld, ook qua geheugen. Voor altijd verbonden jullie <3

Maaike wat super super goed! Zo blij voor je. Zelfs klimmen voorzichtig weer in beeld! *\%/*

Gothico, niet gek hoor, je hoofd doet heel veel nu het fout is gegaan, ondanks dat je altijd al voorzichtig was. Goed om te lezen dat je wel gaat, ondanks het gevoel. Hopelijk een zorgeloze langere rit en snel je velo weer klaar.

Zebra, geniet van je langere rit. Ik ben er dit jaar niet bij (vorig jaar als supporter), maar wij gaan de 15e op vakantie.

Ik ga vanavond richting Bikepark voor een training. Geen idee of mijn rug dat trekt, maar anders heb ik iig 30 op de fiets gezeten (heen en terug). Ben zo mega stijf, zit de hele week in Nijkerk voor het werk, dus 3 uur per dag in de auto, niet heel bevordelijk, normaal een uur op de fiets qua reistijd.

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 14:46

Phoei Marlies, dat zijn ook best lange stukken autorijden en dat is niet fijn met een pijnlijke rug. Ging het gisteren wel goed met de clinic?

En fijn Gothico dat het toch enigszins mee lijkt eye vallen en dat de schade te herstellen valt.

Hier vandaag voor de eerste keer weer een woon-werkverkeer ritje gereden. Wel even heel veilig gisteren met de auto heen gereden en met de fiets terug en vandaag geen met de fiets en met de auto terug (ook gezien de weersvoorspellingen). En het was weer fijn. Zo mooi om de zon op te zien komen en de mist boven de weilanden te zien hangen. En Amsterdam is vroeg in de ochtend nog helemaal niet wakker, dat is ook wel heel leuk (ja, ik moet om kwart voor 6 al van huis wil ik op tijd zijn voor de dagdienst).

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:14

@Marlies, Ja, ondanks dat ik niks heb gehad doet het mentaal toch iets. Je wordt er onzeker van.
Hoe ging de training voor jouw?

@Maaikemuis, Ik ben er zeker blij mee dat mijn velo te maken is. Hij wordt er wel weer zwaarder van helaas. Maar ik ben vooral benieuwd hoe hij eronder zal zijn als ik hem weer intensief ga gebruiken. Ik weet dat ik te sterk ben in mijn benen met een sprint en met snel willen optrekken.

Langzaam krijg ik wel de neiging om mijn idee los te laten omdat ik er een beetje moedeloos van wordt wat ik aan negatieve reacties krijg. Maar ik zou graag een fietscaravan willen hebben/bouwen. Ik vindt fietsvakanties leuk, maar begin het op en afbouwen van een tent steeds minder leuk. Een fietscaravan zou de oplossing zijn. Bedrijven zijn er langzaam ook bezig mee, maar veel te duur en te zwaar.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:08

Goedemorgen :O
Sporten heeft hier de hele week op een laag pitje gestaan .
Ben vrijdag en zaterdag nog in het ziekenhuis geweest , en je merkt dat het iedere dag beter gaat .Er zijn nog wel wat geheugen dingetjes .
Waarschijnlijk gaat ze een pacemaker of een ICD krijgen , want het lag niet aan een vernauwing in de vaten .Na onderzoek bleek dat daar nog alles hetzelfde was.
Waarschijnlijk kan het hart niet een constant ritme houden .
Haar borstkas etc is nog heel pijnlijk , en ze bedankt me er steeds voor :=

Vanuit mijn werk kreeg ik afgelopen donderdag nog een bos bloemen <3


Afbeelding

Ben net wakker , zo maar eens ontbijten en kijken of ik vandaag nog wat kan fietsen en hardlopen .
Morgen begint de normale werkweek weer .

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:03

Hier ook weinig gedaan afgelopen week. Woensdag fiets weggebracht voor een servicebeurt, maar met al die regen niks kunnen doen. Gisteren klein rondje van 45km en zeiknat geregend en net terug van 85km met een paar spetters.

T2T best spannend dus wat de oorzaak is geweest. Hopelijk komt de arts daar nog achter. Heb je vandaan nog kunnen trainen? En hoe lief een bos bloemen van je werk!

Gothico hoe ziet zoiets eruit en is dan niet ontzettend breed achter je velo? Wel een gaaf idee om zo op reis te kunnen.

Maaikemuis, dat is goed nieuws van de orthopeed!

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:40

Oh zo'n fiets caravan heb ik ooit ergens gezien, was een zelfbouw. Super idee als dat te realiseren is.

T2T lekker getraind? Fijn dat het zo goed gaat. Wel spannend dat ze geen oorzaak vinden.

Padoertje pech met het weer. Het leek zo mooi te gaan begon mei maar nu is het idd soms bagger.

Training woensdag was redelijk. Niet alles aangedurfd qua rug maar toch lekker getraind. En over de Toeristenweg van Holten naar Nijverdal naar huis met dit uitzicht;

Afbeelding
Vandaag dik 40km op de gravel bike gedaan. Kalm rondje, mocht van de manueel niet ingeklikt rijden dus op flat paddels gereden. Heel benieuwd of ik verschil merk morgen. Heb namelijk veel last van mijn rechter bovenbeen de dag na de training.

Vrijdag dry needling gehad. Bil spier en heup aangeprikt. Ze vraagt zich af is het alleen een spier issue is. Kijkt gelukkig veel verder dan alleen het locale probleem. Trombose en issues komend vanuit de buik/hormonen zijn de revue gepasseerd. Eerst maar is kijken wat de reactie is op de behandeling.
Kan iig beter bewegen momenteel maar ben zeker niet soepel of pijnvrij.

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:44

@Padoertje, In Duitsland en America heb je speciale dagen voor fietscampers en fiets caravans. Daar gaan ze in groepen op vakantie. Het mooiste zou natuurlijk een fiets en caravan in één zijn.

Zoals deze die helaas nog niet in productie is.
https://www.youtube.com/watch?v=k61yjfjsFZs

En dit is van een meeting in Duitsland. Wel leuk om zo veel verschillende fietscaravans te zien en vooral zelfbouw.
https://www.youtube.com/watch?v=RUmqPf-mLYg

Het zou dus goed mogelijk zijn om zelf iets te maken.
Alleen de ruimte om het dan te stallen.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:23

Ik heb vandaag een valpartij gehad :n

Ik dacht toch het bos in te gaan, maar het was toch wel natter dan ik had verwacht. Op zich ging het prima en op den duur dacht ik , ik ben nu toch vies dus ga maar dwars door de plassen heen dat is beter dan er omheen. Op den duur begon ik toch automatisch weer te ontwijken, en daar was boom één. Vol met de zijkant van het stuur er tegen aan, fiets weer kunnen corrigeren maar daar was boom twee. Die nam net even mijn hand mee. Gelukkig had ik handschoenen aan en is het maar een klein wondje.

Goed en door naar het volgende stuk singeltrack. Ik denk dat ze daar bezig waren geweest met nieuw zand neer te leggen. Ik wou om een grote plas heen maar blijkbaar lag daar nieuw niet ingereden zand en slipte ik denk ik weg. Toen realiseerde ik mij dat ik vastzat met klikpedalen , maar blijkbaar kom je wel gemakkelijk los. Ik kon mijn voet wel naar de grond krijgen maar mij bovenlijf ging mee :') Net niet helemaal plat op de grond. Ik was er eigenlijk een beetje verbaasd over dit zag ik niet aankomen. Geen verwondingen, maar ik voelde al wel direct dat mijn rug een verkeerde beweging had gemaakt.

Daarna mijzelf maar even afgevraagd wat er mis met mij is vandaag :') route wel afgemaakt en toen nog een stuk terug naar huis. Maar voor het zelfvertrouwen was het even niet zo lekker. Het is lang geleden dat ik een soort van gevallen ben. Mijn rug heeft nu een soort van spierpijn. De wond op mijn hand viel reuze mee na het schoonmaken.

Fiets is helemaal oké , die viel lekker zacht in het dikke zand. En ook geen schade van de botsing met de boom, kwam precies tegen de zijkant van het handvat en niet op volle snelheid. Ach ja het hoort erbij maar je schrikt je altijd even rot. Met flat pedals zou ik heel snel kunnen reageren, nu moet ik ook nog echt even nadenken.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:43

Ff de schrik te pakken jij, logisch, hopelijk is je rug alleen spierpijn. Niet te lang mee doorlopen, als het toch anders voelt je even melden bij de fysiotherapeut.

Ik rij ook vast, ben idd wel eens gevallen omdat ik niet snel genoeg kon uitklikken maar vind dat nadeel (gebeurd bijna nooit) niet opwegen tegen de voordelen, maar heel persoonlijk wat fijn is.

Hier qua rug echt stappen gemaakt door de dry needling. Been/kuit behoeft nog wel aandacht. Nu duimen voor droog weer zodat ik morgen kan trainen.

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:23

@Zebrastreep, Allemaal even vervelend inderdaad. Maar we leren er van. En wat Marlies ook zegt, mocht je rug wat gaan vervelen dan even na laten kijken bij de fysio.

Zelf rijd ik ook altijd vast, wil eigenlijk nooit meer zonder. Met mijn trike en velo helemaal een voordeel omdat je niet kunt omvallen. Met mijn tweewieler(gewone ligfiets) klik ik eigenlijk standaard uit. Maar die is niet gemaakt op heel langzaam rijden en dan heb ik wel de neiging tot omvallen.

@T2T, Ik las iets over de triatlon in Giesbeek. Het is mij even niet duidelijk wat er precies aan de hand is en wat ze nu gaan doen. Weet jij meer?


Ik ben dinsdag bij de reumaverpleegkundige geweest. Ik heb wat meer informatie gekregen.
Mogelijk is het dat fibromyalgie een aanleiding heeft na een trauma. Met al mijn ongelukken en verleden is dit niet echt vreemd. Het is mogelijk om klachten te verminderen door dingen los te kunnen laten. Ik heb gewoon erg veel meegemaakt. Hiervoor gaan we opzoek naar een geschikte psycholoog. (Ik vind dat allemaal te veel klinken, maar ik snap het doel.)

Het blijven malen in mijn hoofd kan klachten verergeren en dat is juist mijn probleem blijkt. Dus naast dat mijn lichaam achteruit zal gaan is nu hopelijk een psycholoog de oplossing mij handvaten te geven om alles wat rustiger te krijgen.

Verder is er helaas nog niets aan te doen en zal ik dus wel al mijn klachten houden.

Als er meer vragen zijn wil ik ze wel privé beantwoorden.


En ik heb meer aanmeldingen voor mijn rit.

Twee vrienden van me en iemand die voor het eerst een tour mee gaat rijden. Deze persoon ken ik dus ook niet en vindt het erg leuk om dan nieuwe mensen te ontmoeten.

Waarschijnlijk als volgende week de agenda weer voorbij komt op ligfiets.net zal ik nog wel aanmeldingen krijgen. De meeste mensen wachten toch het weer af.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:31

@Zebrastreep, dat is balen inderdaad. Gelukkig naast een deuk in je ego er niets aan overgehouden.

@Gothico, stoere dingen die fietscaravans zeg! En fijn dat je al wat aanmelding hebt voor je tocht. Het is voor veel mensen inderdaad afwachten wat het weer gaat doen.

En ik snap het advies van de arts wel. Zelf nog nooit een psycholoog nodig gehad, maar mijn dochter jaren geleden wel. Die kan ook zo lekker malen over van alles en had ook enorme faalangst. Ik zal ook nooit vergeten dat een collega ooit tegen mij zei "er heerst een taboe op, maar het is het beste kadootje dat je aan je kind kunt geven". En daar had ze helemaal gelijk in. Ik vond het ook eigenlijk wel een mooi statement van haar. Werken aan jezelf mag ook gewoon :j

Verder kan ik je niet echt een tip geven, behalve dat ik echt wel goede verhalen hoor over acupunctuur en fibro.

Hier druk met het inpakken van alle spullen; morgen richting de Mont Ventoux. Zaterdag een rondje in de omgeving en dan hopelijk zondag de berg op. Ik heb vanmorgen bij de huisarts een Ventolin disk opgehaald, want afgelopen weekend merkte ik dat de astma flink op speelde. Niet echt optimaal als je moet klimmen, dus ik ga zaterdag uitproberen wat mijn lijf doet op 2 pufjes. Als dat goed gaat, dan weet ik dat ik dat zondag ook moet doen.