[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:54

Ik snap niet goed dat je gaat zeggen dat je tijdens je vruchtbare periode geen condoom nodig hebt.
Dat doet overkomen alsof een condoom dan niet nodig is.

Ik voel me erg onprettig op de manier hoe je wel vaker over dat Sensiplan communiceert. Dus ik ga er verder niet meer op in.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:02

Slmt9 schreef:
Ik snap niet goed dat je gaat zeggen dat je tijdens je vruchtbare periode geen condoom nodig hebt.
Dat doet overkomen alsof een condoom dan niet nodig is.

Ik voel me erg onprettig op de manier hoe je wel vaker over dat Sensiplan communiceert. Dus ik ga er verder niet meer op in.

Ik zei IK. Want jij vond mijn reactie bijzonder omdat ik condooms nodig zou hebben in mijn vruchtbare periode. Wat niet aan de orde is, want ik durf in die periode niet op condooms te vertrouwen vanwege de onbetrouwbaarheid ervan

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:33

veerledec schreef:
Bestaat de Nuvaring niet meer als optie? Of je meldt je aan voor dit onderzoek: Nieuwe anticonceptiepil zonder 'gewone pilhormonen' is grote doorbraak | NPO Radio 1 https://share.google/fO7PujTjT9htW6Rou

In deze anticonceptiepil zit mifepriston, dat is het middel dat ook in de morning-after-pil zit. Je moet dit dan 1keer per week innemen in een lagere dosering dan bij de "gewone" morning-after pil. Dus eigenlijk een constante toevoer van morning-after medicijnen. Het zijn een soort anti-hormonen. Moet iedereen zelf weten maar erg gezond lijkt het niet.

PotjeMayo

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:56

Nogmaals dank voor alle reacties! Ik waardeer het enorm en zal het allemaal meenemen in m'n overleg :j