Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Slikken jullie ook calcium trouwens? Ik moet of wel 5 melk producten per dag nuttigen (kom ik nooit aan) of calcium slikken. Bij de 1e is ons dat niet verteld maar dit zou standaard geadviseerd moeten worden schijnbaar.
leeneliefje schreef:Ik weet niet hoe het met jullie zit maar wat ik zelf echt heel moeilijk vind is om me geen zorgen te maken. Ik van nature al vrij hypochondrier en icm zwangerschap zijn er natuurlijk 10.000 manieren waarop dingen mis kunnen gaan. 80% van de tijd kan ik echt nuchter en positief erin staan, maar ik merk echt dat mijn geest zich soms graag bezig lijkt te houden met zorgen maken terwijl het niet proportioneel is op dat moment. Wellicht iets met hormonen, wellicht is met controle willen hebben overal op wat er niet is... Laat ik zeggen dat het nu al super leerzaam is voor mij het ouderschap.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Doubtless schreef:leeneliefje schreef:Helemaal als het ongezond is, vraag me af of je daar niet zo'n 'ik eet alleen kipnuggets en appelmoes' kind van krijgt. haha.
Nee hoor, daar hoef je helemaal niks voor te doen. Kind bepaalt echt zelf wat ‘ie eet en vooral wat niet. En ach, van kipnuggets en appelmoes worden ze ook groot hoor.
Ik vind dat er wat banketstaaf gedaan wordt over ongezond en veel eten… terwijl er zo open en zonder oordeel over BV gesproken werd. Jammer!
Vorige zwangerschap ben ik 15 kg aangekomen en dat was er best snel ook allemaal weer af. Geloof dus wel dat het goed komt straks. Dus ik geniet lekker van m’n Hawaii tosti’s (craving), koekjes en taartjes
Bellex schreef:Doubtless dat is een beste lading bloed die je verloren was, hadden ze snel door waar het door kwam en loop je daar nu ook weer risico op?
Doubtless schreef:Bellex schreef:Doubtless dat is een beste lading bloed die je verloren was, hadden ze snel door waar het door kwam en loop je daar nu ook weer risico op?
Tijdens het wachten op de placenta ontstond er een bloeding. De placenta kwam niet los van de baarmoederwand. 15 minuten na de bevalling is mijn zoontje aan mijn man gegeven en ben ik naar de OK gereden voor een spoedoperatie. Daar is de placenta verwijderd. Baarmoeder is helemaal schoongemaakt (curettage) en het bloeden is gestelpt. Na de operatie mocht ik gelukkig terug naar de kamer (met man en zoon) en hoefde ik niet naar de IC. Ze hebben nog goed in de gaten gehouden of een bloedtransfusie nodig was, maar gelukkig bleven mijn waarden net hoog genoeg. En de volgende dag mochten we naar huis. Maar ik heb de eerste paar dagen nog geen luier verschoond, ik was heel slap, moe en futloos.
Deze zwangerschap/bevalling is daardoor sowieso medisch en sowieso in het ziekenhuis.
Yesterday schreef:Haha ja we hadden beide dat voorgevoel wat nergens op gebaseerd was, dus wel leuk dat het toevallig klopte!
Inderdaad beter een keer te vaak bellen dan te weinig, heb toevallig van de week ook veel buikpijn gehad en toen gebeld. Werd na overleg ook terug gebeld met nog weer extra vragen etc, dus ik voel mij wel heel serieus genomen, wat ook wel heel prettig voelt!
2/3 maanden na de bevalling krijg ik een afspraak om het beleid te bepalen. Mocht ik deze zwangerschap weinig hinder ervan hebben dan zou het zelfs nog een optie kunnen zijn om de cyste te laten zitten, het risico is er dat of de eierstok er toch nog uit moet of dat de andere eierstok bijv ook een cyste krijgt… mochten we een eventuele wens voor een tweede hebben zou dat dan problemen kunnen geven. Dus het kan nog alle kanten op haha!
Maartje1990 schreef:Pff spannend! Je hebt ook ijzertabletten daarna moeten slikken denk ik? Heb je er moeite mee dat je nu medisch bent?
Gelukkig mocht je wel de dag erop naar huis.
Doubtless schreef:Maartje1990 schreef:Pff spannend! Je hebt ook ijzertabletten daarna moeten slikken denk ik? Heb je er moeite mee dat je nu medisch bent?
Gelukkig mocht je wel de dag erop naar huis.
Ja, onder andere.
Nee, geen moeite mee. Thuis bevallen is wat mij betreft sowieso geen optie meer. Ik moet er niet aan denken dat dit thuis was gebeurd. Dan is het maar de vraag of je op tijd in het ziekenhuis bent... En mij lijkt zo'n ambulance rit best wel traumatisch eigenlijk.
Hoe is dat voor de rest? Zijn er mensen met een sterke voorkeur thuis/ziekenhuis?
Doubtless schreef:Ja, onder andere.
Nee, geen moeite mee. Thuis bevallen is wat mij betreft sowieso geen optie meer. Ik moet er niet aan denken dat dit thuis was gebeurd. Dan is het maar de vraag of je op tijd in het ziekenhuis bent... En mij lijkt zo'n ambulance rit best wel traumatisch eigenlijk.
Hoe is dat voor de rest? Zijn er mensen met een sterke voorkeur thuis/ziekenhuis?
Doubtless schreef:Bellex schreef:Doubtless dat is een beste lading bloed die je verloren was, hadden ze snel door waar het door kwam en loop je daar nu ook weer risico op?
Tijdens het wachten op de placenta ontstond er een bloeding. De placenta kwam niet los van de baarmoederwand. 15 minuten na de bevalling is mijn zoontje aan mijn man gegeven en ben ik naar de OK gereden voor een spoedoperatie. Daar is de placenta verwijderd. Baarmoeder is helemaal schoongemaakt (curettage) en het bloeden is gestelpt. Na de operatie mocht ik gelukkig terug naar de kamer (met man en zoon) en hoefde ik niet naar de IC. Ze hebben nog goed in de gaten gehouden of een bloedtransfusie nodig was, maar gelukkig bleven mijn waarden net hoog genoeg. En de volgende dag mochten we naar huis. Maar ik heb de eerste paar dagen nog geen luier verschoond, ik was heel slap, moe en futloos.
Deze zwangerschap/bevalling is daardoor sowieso medisch en sowieso in het ziekenhuis.
PeraManga schreef:Doubtless schreef:Ja, onder andere.
Precies daarom is het inderdaad fijn om in het ziekenhuis te bevallen.
Ze kunnen direct ingrijpen als er iets is, als je dicht bij het ziekenhuis woont kan ik mij wel voorstellen dat je thuis wil bevallen.
Ik heb geen keuze, ik moet zelfs mijn handtekening zetten op een document waar op staat dat ik gelijk bel zodra ik denk dat het begonnen is.
En dat vind ik helemaal prima.
Niet dat ik het ziekenhuis heel erg leuk vind maar het scheelt thuis een hoop rotzooi.![]()
En ik vind het een fijn idee dat er direct ingegrepen kan worden.
Yesterday schreef:PeraManga schreef:
Precies daarom is het inderdaad fijn om in het ziekenhuis te bevallen.
Ze kunnen direct ingrijpen als er iets is, als je dicht bij het ziekenhuis woont kan ik mij wel voorstellen dat je thuis wil bevallen.
Ik heb geen keuze, ik moet zelfs mijn handtekening zetten op een document waar op staat dat ik gelijk bel zodra ik denk dat het begonnen is.
En dat vind ik helemaal prima.
Niet dat ik het ziekenhuis heel erg leuk vind maar het scheelt thuis een hoop rotzooi.![]()
En ik vind het een fijn idee dat er direct ingegrepen kan worden.
Dit ivm je vorige bevalling ook?
EmptyWords schreef:Waar woon je perA?