adhd bij volwassen vrouwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Re: adhd bij volwassen vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 21:36

ik heb ruim 1,5 jaar op de wachtlijst gestaan. Wachtlijsten voor autisme diagnose zijn nog langer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 07:47

Hier net bericht dat dochter op nummer 8 staat op de wachtlijst. Ze kunnen niet zeggen hoe lang het dan nog gaat duren. We wachten het rustig af. Ze gaven vooraf 2 a 3 maanden aan. Voor mensen onder de 18 zijn de wachtlijsten minder lang.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 11:50

Afbeelding
Ik wilde jullie deze uitspraak niet onthouden. :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 12:57

Duh... :')

Ik heb de laatste tijd weer veel moeite om een routine aan te houden. En dus ook om in de ochtend mijn medicijnen in te nemen.

Ik heb de hele ochtend half dingen gedaan, hele hoop meters door het huis gelopen zonder effectief iets te doen tot ik bedacht, Oja, medicijnen.

Uurtje geleden een voor mij wat grotere dosis genomen (30mg medikinet cr) en nu voel ik gewoon letterlijk ruimte in mijn hoofd, net of er een ballon is opgeblazen die de ruimte van de chaos ingenomen heeft.

Ik kan nu eindelijk beginnen aan de administratie van mijn man.

Wat is het toch ruk als je hoofd vol zit met herrie...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 13:40

Prairy schreef:
Duh... :')

Ik heb de laatste tijd weer veel moeite om een routine aan te houden. En dus ook om in de ochtend mijn medicijnen in te nemen.

Ik heb de hele ochtend half dingen gedaan, hele hoop meters door het huis gelopen zonder effectief iets te doen tot ik bedacht, Oja, medicijnen.

Mijn middagdosis is ook een drama altijd (ik heb langwerkende, maar brand daar in 4-5 uur doorheen dus moet het net zo vaak nemen als anderen die kortwerkende gebruiken, echt top :') ), maar mijn ochtenddosis gaat tegenwoordig goed omdat ik mijn medicijnendoosje naast mijn smoothiemaker heb staan! Ik drink 's ochtends namelijk altijd smoothies, maar het kan net zo goed een koffiezetapparaat of waterkoker zijn natuurlijk. Héél soms mis ik hem nog, maar het gaat 9 van de 10 keer goed tegenwoordig *\o/* Nu nog een hack voor de middagdosis, naast alle alarmen...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 13:48

Ik heb ook een prachtig medicijnen doosje, recht voor mijn neus op tafel en dan nog vergeet ik het :=

Middag en avond medicijnen blijft drama om te nemen. Net als tandenpoetsen overigens :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 13:50

Ik gebruik (nog) geen medicijnen omdat de diagnose officieel nog niet gesteld is, maar ik heb dus voor mijn andere dingen wekkers staan. Dat gaat meestal goed :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 20:25

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 14:00

Hallo allemaal, mag ik misschien ook meepraten?
37 jaar en sta sinds kort ook op de wachtlijst voor ADHD onderzoek. Ik merk dat ik heel veel herkenning lees van dingen waar ik ook mee worstel hier in het topic. Ik ben ook bekend met EDS.

Mijn hoofd is altijd heel erg druk, slapen is een uitdaging, ik onthoud helemaal niks, kan geen focus houden (ben jaloers op mijn collegas die wel gewoon overdag lekker hun werk kunnen doen zonder enige vorm van afleiding) etc.

Ik heb dit al mijn hele leven, maar laatst viel het kwartje dat ik misschien toch eens hulp moest gaan zoeken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 14:54

Wat goed van je dat je hulp bent gaan zoeken n.a.v. je worstelingen! Welkom bij de club, pak een (virtueel) koekje zou ik zeggen Y)(^)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:30

Wat goed dat je hulp bent gaan zoeken!

Hier de laatste tijd ondanks prima slapen, elke middag een mega dip in mijn energie. Zo tussen 2 en 3 is het echt verschrikkelijk en krijg amper werk gedaan. Daarna lijkt het vanzelf weer over te gaan.