Zorgverzekering 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:07

Heb het idee dat je de regels voor GGZ ieder jaar aanpassen.

Denk dat ik bij dezelfde blijf. Vind het beste wel moeilijk vergelijken. Dan heb je wel weer aardig wat vergoeding voor het een en dan vergoeden ze het andere weer niet.

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:50

Een overzicht wbt vergoeding en wachttijden van diverse verzekeringen w.b.t. orthodontie.

Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:41

Lay_D schreef:
Een overzicht wbt vergoeding en wachttijden van diverse verzekeringen w.b.t. orthodontie.

[ [url=m/zIOpLb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat wel het addertje onder het gras is. Zelfs bij “mijn” ONVZ, van de beugel krijg je vaak de techniekkosten in 1 keer gefactureerd wat in mijn dochters geval € 1500,- was (invisalign) en dan krijg je dus maar € 1000,- terwijl in het jaar er op alleen maar een paar controles staan van € 48,- per keer.

Independence
Berichten: 1394
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:45

Luxorvalkje schreef:
Het hele idee van een restitutiepolis (en hogere premie) is toch dat je meer keuzevrijheid hebt?

Een stuk terug in dit topic staat een lijst met 'echte' restitutie polissen. Gemaakt door een andere bokker, geen credits voor mij. Juist die vrije zorgkeuze is voor mij belangrijk.

Is Stad Holland dan een combinatie polis?
Want dan moet ik er nog eens goed in duiken.
Hij komt bij mij ook omhoog bij verschillende vergelijkers

Als ik het goed begrijp is het (stad holland) een restitutiepolis met 100% vergoeding voor GGZ, ook niet-gecontracteerd. Kan iemand dit bevestigen? Want dan ga ik hier toch maar voor

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:53

Independence schreef:
Luxorvalkje schreef:
Het hele idee van een restitutiepolis (en hogere premie) is toch dat je meer keuzevrijheid hebt?

Een stuk terug in dit topic staat een lijst met 'echte' restitutie polissen. Gemaakt door een andere bokker, geen credits voor mij. Juist die vrije zorgkeuze is voor mij belangrijk.

Is Stad Holland dan een combinatie polis?
Want dan moet ik er nog eens goed in duiken.
Hij komt bij mij ook omhoog bij verschillende vergelijkers

Als ik het goed begrijp is het (stad holland) een restitutiepolis met 100% vergoeding voor GGZ, ook niet-gecontracteerd. Kan iemand dit bevestigen? Want dan ga ik hier toch maar voor


Eerder door mij gepost en hier quote bericht:
Gaby schreef:
Stad Holland net gebeld. In het zeldzame geval dat zij geen afspraken hebben gemaakt met een zorgverlener en het dus niet-gecontracteerde zorg betreft, wordt 100% van het NZA tarief (wettelijk maximum tarief) betaald, maar geen hogere kosten.


Quote van StadHolland op de webpagina waarin ik in mijn quote naar heb gelinkt:
Let op: wij vergoeden niet-gecontracteerde GGZ voor 100% bij de GGZ-aanbieders die te vinden zijn in onze zorgatlas. (Die zorgatlas werkt heel makkelijk als je alle vier velden invult, ik vond mijn GGZ en mijn fysiotherapeut vrijwel direct).
Als u de GGZ-aanbieder niet in onze zorgatlas kunt vinden, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij kijken graag voor u na in hoeverre vergoeding mogelijk is.

Bel ze anders bij twijfel even maandag! Ze zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00 tot 17.30 op 010 - 2 466 480. Ik heb ze overladen met vragen en ze bleven steeds vriendelijk. Ik werd wel een keer intern doorverbonden en stond toen 7 minuten in de wacht. Dat is te overzien.

Het enige opmerkelijke van hun vond ik de zogenaamde verzekeringsadviseur. Die moet je kiezen uit een lijstje van verzekeringsadviseurs die bij jou in de buurt zitten, en je kunt niet geen verzekeraar kiezen. De zorgverzekeraars kosten geen extra geld als ze geen diensten voor je doen zo te zien, en je kunt ook tegen ze zeggen dat je zelf je zaken regelt en dan zal je geen rekening van ze krijgen. Maar als je het zou willen, kunnen zij dus je belangen behartigen.

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:18

Vind het ieder jaar weer lastiger worden de boel te vergelijken. Nog iemand die kijkt naar tandartsverzekering met paradontolgie? Ik moet dit jaar 2 behandelingen en controle (die duur is) en kijk dus maar naar 500 euro. Zie nu via geld.nl nationale Nederlanden voor 165,41 die 100% alles vergoed. Waar vroeger alles 100% vergoed werd is het nu vaak 75% voor Paradontoloog.

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:45

wouterpaard schreef:
Vind het ieder jaar weer lastiger worden de boel te vergelijken. Nog iemand die kijkt naar tandartsverzekering met paradontolgie? Ik moet dit jaar 2 behandelingen en controle (die duur is) en kijk dus maar naar 500 euro. Zie nu via geld.nl nationale Nederlanden voor 165,41 die 100% alles vergoed. Waar vroeger alles 100% vergoed werd is het nu vaak 75% voor Paradontoloog.

Dit is echt lastig vergelijken idd. Ik kijk er ook naar alleen is 75% tot €250 voor mij genoeg hoop ik. Ik doe alleen schoonmaken na paradontoloog, geen behandeling verder. Maar er zijn er voor mij ook al afgevallen die te weinig vergoeden. Ditzo bijv. Vergoed tandarts maar geen paradontoloog, dan moet je alweer een duurder pakket

Boras
Berichten: 9998
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:45

wouterpaard schreef:
Vind het ieder jaar weer lastiger worden de boel te vergelijken. Nog iemand die kijkt naar tandartsverzekering met paradontolgie? Ik moet dit jaar 2 behandelingen en controle (die duur is) en kijk dus maar naar 500 euro. Zie nu via geld.nl nationale Nederlanden voor 165,41 die 100% alles vergoed. Waar vroeger alles 100% vergoed werd is het nu vaak 75% voor Paradontoloog.


Ik helaas.

Ik ga er later deze week naar kijken en als ik eruit ben, meld ik het even.

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:50

Ik ga ook overstappen. Zit nu bij FBTO en ik betaal 98 per maand.
Ditzo kwam bij mij naar voren als goedkoopste met meeste zorgverleners contracten dus ik denk dat ik daarvoor ga.

Ik heb nooit aanvullend en maximaal eigen risico trouwens.

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:23

Siersma schreef:
wouterpaard schreef:
Vind het ieder jaar weer lastiger worden de boel te vergelijken. Nog iemand die kijkt naar tandartsverzekering met paradontolgie? Ik moet dit jaar 2 behandelingen en controle (die duur is) en kijk dus maar naar 500 euro. Zie nu via geld.nl nationale Nederlanden voor 165,41 die 100% alles vergoed. Waar vroeger alles 100% vergoed werd is het nu vaak 75% voor Paradontoloog.

Dit is echt lastig vergelijken idd. Ik kijk er ook naar alleen is 75% tot €250 voor mij genoeg hoop ik. Ik doe alleen schoonmaken na paradontoloog, geen behandeling verder. Maar er zijn er voor mij ook al afgevallen die te weinig vergoeden. Ditzo bijv. Vergoed tandarts maar geen paradontoloog, dan moet je alweer een duurder pakket


Sorry, bedoel met behandelingen ook schoonmaken. Bij mij kosten die afgelopen jaar 124 per keer en zal vast omhoog gaan volgend jaar.. ik zat bij cz ing tandarts 300 euro 75% vergoed maar voor volgend jaar dus te weinig.

Voor 75% vergoedingen zag ik via Interpolis en dan Rabobank ook nog wel behapbare prijzen.

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:58

€124 is wel duur hoor! Ik betaalde €94 per keer. Wel bij de mondhygieniste ipv de paradontoloog, wel in opdracht van natuurlijk. Ik kom nu uit bij Vinkvink als goedkoopste. Ditzo valt af, die vergoeden dat dus niet

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:22

x_spekkie_x schreef:
Kijk eens Taffje, deze lijst heb ik gemaakt met échte restitutiepolissen.


Mijn dank :D

Zie hier gelijk mijn bevestiging om dan toch voor CZ te gaan.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:57

Ik twijfel om naar cz te gaan. Via collectief via mijn werk zou het straks wat schelen met mijn huidige.

Meer mensen die het vervelend vinden dat verzekeraars nog niet alle contracten met zorgaanbieders rond hebben. Ik loop er tegen aan dat er bij veel nog staat in onderhandeling.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:58

MaNdiii schreef:
Ik twijfel om naar cz te gaan. Via collectief via mijn werk zou het straks wat schelen met mijn huidige.

Meer mensen die het vervelend vinden dat verzekeraars nog niet alle contracten met zorgaanbieders rond hebben. Ik loop er tegen aan dat er bij veel nog staat in onderhandeling.


Dat is elk jaar wel zo en elk jaar wordt het steeds later. Vorig jaar duurde het tot in 2022. Dus ik heb de gok maar genomen.

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:12

MaNdiii schreef:
Ik twijfel om naar cz te gaan. Via collectief via mijn werk zou het straks wat schelen met mijn huidige.

Meer mensen die het vervelend vinden dat verzekeraars nog niet alle contracten met zorgaanbieders rond hebben. Ik loop er tegen aan dat er bij veel nog staat in onderhandeling.

Daardoor twijfel ik dus ook. Cz heeft nog geen contract met mijn zh. Wat lastig kan zijn want ik woon op Texel dus heb niet heel veel keuze.

Ik denk dat ik eruit ben, Vinkvink word het denk ik. Moet alleen volgende week naar de paradontoloog en wacht even af of er rare dingen gedaan moeten. Als dat zo is dan moet ik weer opnieuw gaan zoeken

Nowiexx

Berichten: 167
Geregistreerd: 05-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:18

Misschien weet iemand hier wat raad. Mijn zusje is 18 en moet dus of bij mijn ouders op blijven of een eigen zorgverzekering. Nu moet ze eigenlijk nog een beugel, dus raadde ik haar aan om een eigen zorgverzekering te nemen die het eventueel deels vergoed. Of na een jaar, dat is ook prima natuurlijk. Iemand hier ervaring mee welke zorgverzekering je dan het beste kan nemen?

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:19

Ik ben eruit en ga volgend jaar naar VinkVink. Ik vind het zelf moeten regelen geen punt, hou toch niet van bellen, maar ze hebben wel een aanvullende tandartsverzekering die aansluit bij wat ik moet. Ik zou dan op 136,75 komen, en dat lijkt me redelijk.

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:47

Ik ben er ook uit ga naar iza 100% dekking Paradontoloog voor 28,50 in totaal 161,75 maar betaal per jaar dus krijg 3 euro korting per maand.

kosseh

Berichten: 2634
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:17

Tip voor wie dit (net als ik tot net) niet wist.

Via de KNHS kan je bij ZilverenKruis ook korting krijgen, net als nog meer sportbonden.

Voor mij is deze korting hoger dan dat ik via m'n werkgever(ziekenhuis) krijg, wel een fysio behandeling minder.

Ik twijfel nog voor hoeveel sterren in ga. Nu 3 sterren, voor fysio. Nu ben ik al de eerste 20x voorbij en kan ik nog op die verwijzing een half jaar door. Daarna hoop ik toch echt klaar te zijn met al het blessure leed. De rest van de vergoeding verwacht ik niet te gebruiken.

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:25

Weet iemand welke zorgverzekeringen naast ASR en Ditzo een sterilisatie volledig/100% vergoeden?

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:20

Zilverenkruis ook volgens mij.
Tenmiste ik heb er nooit iets voor hoeven betalen maar is al wel weer 3 jaar geleden.

Boras
Berichten: 9998
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:59

Gaby schreef:
Weet iemand welke zorgverzekeringen naast ASR en Ditzo een sterilisatie volledig/100% vergoeden?


Bij mannen of vrouwen?

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:01

Ik was er uit maar wachte nog even de afspraak met de Paradontoloog af die ik gisteren had. Ik moet nu opnieuw alles uitzoeken, ik krijg volgend jaar een heel duur jaar helaas. Er moet van alles met mijn gebit gebeuren en daar krijg ik dit jaar nog een begroting van zodat ik mijn tandverzeketing erop kan aanpassen

Boras
Berichten: 9998
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:08

Ik heb nog een prijsopgave in mijn mailbox van de paradontoloog die ik nog niet heb durven openen :)

Vanochtend gehoord dat mijn dochter een beugel krijgt. Jaar wachttijd. Dus nu op zoek naar een tandverzekering die gunstig is voor de T-code van de paradontoloog én voor orthodontie :?

Ik zag net al snel dat mijn huidige tandverzekering daar niet de juiste voor is.

Boras
Berichten: 9998
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:15

Is er al iemand in de orthodontie gedoken? Ik ben benieuwd waar mensen op uit zijn gekomen?