Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:09

Kimberley_ schreef:
Jullie zijn allemaal weer lekker bezig! Ik mag een weekje niet sporten aankomende week denk ik. Heb de screening voor de harttransplantatie en denk niet dat ze me naar de sportschool laten gaan als ik in het umcg ben de hele week -O-

Moet je blijven? Want als je thuis bent kun je toch gaan?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:32

Kimberley, succes! Misschien mag je van de fysio ruimte in het ziekenhuis gebruik maken, daar kan je ook goed sporten.

Esther, hoe is de spierpijn?

Zertab, ben benieuwd hoe.je die les vanavond vindt.

Lieke, lekker bezig!

Afgelopen week beetje gekke week gehad. Vrijdag een noodstop van een paard verkeerd opgevangen. Het schoot gelijk in m'n SI. Recht op zitten lukte niet meer, dus maar afgestapt. Dat is nog best moeilijk, het zit aan de rechter kant. M'n been over het zadel doen is nog nooit zo lastig geweest.
Vrijdag was alles echt pijnlijk. Zitten, liggen, staan, geen een houding was fijn. Zaterdag was het al.iets minder. Zolang het warm is gaat bewegen wel. Eigenwijs als ik ben m'n basketbal wedstrijd gespeeld. Rennen ging wel met kleine pasjes.
Zondag en vandaag hardgelopen op de loopband. De eerste paar minuten ben ik echt een hark. Als.ik warm ben kan ik weer rechtop staan en gaat het beter.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:43

Aanwezig :')
Oh jeetje Kosseh, hoe is het nu?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:47

germie schreef:
Kimberley_ schreef:
Jullie zijn allemaal weer lekker bezig! Ik mag een weekje niet sporten aankomende week denk ik. Heb de screening voor de harttransplantatie en denk niet dat ze me naar de sportschool laten gaan als ik in het umcg ben de hele week -O-

Moet je blijven? Want als je thuis bent kun je toch gaan?

Lig er de hele week ;) maar zag een hometrainer net dus kan iig fietsen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:29

Haha Esther, nog wel te doen de spierpijn?
Na het hardlopen vanochtend was ik lekker warm en redelijk soepel. Helaas was dat al weer weg toen ik thuis kwam. Werk thuis vandaag en m'n werkplek is koud (tussen de 17 en 19 graden) dus weer lekker stijf.
Maar het is wel minder dan gister. Gister nog tranen in m'n ogen als ik moest niezen, wat kan dat pijn doen aan je rug zeg. Nu is het alleen nog een vervelend gevoel met niezen, maar niet zo pijnlijk meer.

Kimberley, iedergeval iets. Fietsen en serie kijken tegelijk vind ik zelf altijd echt fijn

Anoniem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:36

Da's netjes toch KletsKoekje? Vet omlaag, spier omhoog.

Wooooooow, flinke prestatie Lieke!! Super gaaf :):)

Dat is een mooie omgeving germie <3

Oef, dat klinkt pittig Kimberley. Dan maar even rustig aan doen.

Aaaah kosseh dat klinkt heel zuur |o Weet precies hoe het voelt helaas. Kon je niet beter rechts afstappen dan?

Ik heb echt een slecht weekend gehad qua eten := Verjaardag gevierd (taart) en 's avonds uit eten geweest, vandaag met m'n broer naar een autoshow in Duitsland geweest en op de terugweg McDonalds. Dus nu maar weer netjes de draad oppakken, deze week ook weer braaf 3x krachttraining.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 22:22

Ik heb een fijne hardloopwedstrijd gehad. Het ging soepel.
Succes Renee !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:34

Hier weer thuis van een weekend wandelen, en wat speleologie. Vandaag leren abseilen zoals je in grotten doet, dat doe je weer wat anders dan het gebruikelijke achtje. En tevens leren klimmen met een trapkoord. (SRT). Ik had nooit gedacht dat ik 15m omhoog zou kunnen komen, maar ben de hele wand omhoog geklommen (en naar beneden gekomen.). Het was echt vreselijk vies, regen, later natte sneeuw. Maar het was leuk. Mijn eigen touw is eindelijk ingewijd. Mijn kleding ziet er niet meer uit. :+
Daarna nog 8km gewandeld door de Südeiffel, en wel langs de Teufelschlucht. Oh ja en toen nog 600km naar huis, ben net thuis. Helemaal kapot.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 08:49

Renee1991, rechts afstappen had makkelijker geweest idd. Op m'n verzorgpaard zou ik dat ook doen. Het gebeurde alleen op een manege paard, wat ik niet 100% vertrouw en het niet gewend is.
Als je het gevoel kent, weet je dan toevallig ook hoe ik er snel afkom?
De vorige keren was het sneller weg, voor m'n idee. Nu was de heftige periode maar 1 dag, maar al 4dagen minder heftig (maar wel nog steeds pijnlijk).
Een slecht weekend moet ook een keertje kunnen toch? Klinkt wel als een leuke weekend :D

XxLMMxX, welke hardloopwedstrijd heb je meegedaan? Fijn dat het goed ging :D

Klinkt als een geslaagd weekend Gemrie!
Lijkt mij ook wel gaaf om een keer te doen, alleen kan ik echt niet klimmen :P

Ik twijfel of ik vandaag ga sporten. Een avondje rust klinkt ook heel fijn. Wel fysio vandaag, dus doe wel iets.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:00

Kosseh, dit klimmen had ik ook nog nooit gedaan en is niet vergelijkbaar met rotsklimmen. Hier kun je je handen gewoon niet gebruiken, je doet het puur op beenkracht en het is een soort raar traplopen waarbij je zelf bepaalt hoe groot de stap is, dus stapjes van steeds 5 cm kan ook. Dit is minder zwaar dan rotsklimmen. Ik dacht ik kom nooit die 15m omhoog, maar deze techniek is veel fijner dan alles wat je op een klimmuur of met sportklimmen leert.

Ik doe vandaag niets, ben meer dan gebroken. Als ik moest wandelen zou het gaan, maar vandaag zeg ik gewoon nee, je gaat werken en verder niets doen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 20:55

Ik probeer mijzelf te motiveren om naar paaldansen te gaan haha.
Ik vind het best moeilijk om na het eten nog op pad te gaan, de bank roept.
Maar sochtends vroeg optijd mijn bed uit vind ik ook lastig.
Eigenlijk gaat vooral de middag mij makkelijk af haha.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:03

Spannend Kimberley, wel fijn als je toch nog een beetje kan bewegen.
En Kosseh, nog wat gedaan?
Mooi die sneeuw! SRT had ik ook nog nooit van gehoord.
LMM, waar was je wedstrijd?

Hier beetje hectische dagen, druk op werk, ziek familielid en daarover zorgen en ook geen oppas en ook nog de kat ziek. Dus even rustig aan, misschien zo nog wat yoga, en anders even bankhangen.
Morgen wel een herstelloopje doen en daarna eens na gaan denken wat mijn volgende sportdoelen gaan worden. Al mijn doelen die ik had zijn nu gehaald, dus ben heel tevreden. Kijken of ik deze goede lijn kan door zetten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:20

Er zijn er hier een hoop goed bezig geweest.

Germie, indrukwekkende plaatjes, doe ik je echt niet na!

@Kimberley, sterkte
Vaak heeft zo'n ziekenhuis ergens ook wel iets van een sportruimte, misschien ook nog even naar vragen?
Fietsen is iig iets.

Beterschap, Kosseh, klinkt pijnlijk.

Hier na een dag van online vergaderen nog net een beetje daglicht over.
Snel naar stal gefietst, pony opgetuigd met reflectie materiaal en verlichting en naast de fiets nog 7 km laten lopen.
Laatste stukje het bos uit was het flink aan het schemeren, dus vandaar het kerstboom effect.
Maar was echt nog ff toe aan buitenlucht en beweging.

Donderdag fysio, ben erg benieuwd of ik misschien daarna weer wat kan gaan sporten.

Mijn kuit doet in het dagelijks leven nauwelijks pijn meer, maar echt aanraken/masseren van de spier is nog wel gevoelig en s morgens uit bed moet die ook nog even "op lengte komen".

Zit nu op exact 3 weken, dus dat is eigenlijk nog best snel gegaan.
Maar weet dus niet of ik dat laatste stukje er gewoon echt uit kan masseren, of dat ik pas meer mag als die gevoeligheid er uiteindelijk van zelf uit is.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 23:54

Lieke ik loop onverhard.
Bos duin strand.
Soms wat kleine loopjes in de buurt.
Soms naar grotere evenementen verderop in het land.
Misschien treffen we elkaar een keer.
Dat lijkt me leuk.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 17:54

Ik ben veel aan het nadenken op dit moment.

Recent ben ik gestart met paaldansen en ik vind het erg leuk.
Eigenlijk wil ik wel vaker dan ca 1x in de week gaan trainen. Dat zal ook helpen in mijn voortgang. Alleen betekent dat wel dat ik een andere sport even tijdelijk op een laag pitje moet gaan zetten dan, want mijn schema zit echt vol (en mijn budget is ook niet erg ruim).

De vraag is een beetje welke sport dan, want eigenlijk vind ik alles wat ik doe op dit moment wel leuk.

Dus mijn hooft maalt.
Meer gaan paaldansen, of laten zoals het nu is.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:30

XxLMMxX schreef:
Ik ben veel aan het nadenken op dit moment.

Recent ben ik gestart met paaldansen en ik vind het erg leuk.
Eigenlijk wil ik wel vaker dan ca 1x in de week gaan trainen. Dat zal ook helpen in mijn voortgang. Alleen betekent dat wel dat ik een andere sport even tijdelijk op een laag pitje moet gaan zetten dan, want mijn schema zit echt vol (en mijn budget is ook niet erg ruim).

De vraag is een beetje welke sport dan, want eigenlijk vind ik alles wat ik doe op dit moment wel leuk.

Dus mijn hooft maalt.
Meer gaan paaldansen, of laten zoals het nu is.

Oh, ik herken dit zo erg. Ik vind ook alles leuk en wil ook alles doen. Maar de tijd is gewoon niet toereikend. Keuzes maken is dan altijd zo lastig. Misschien dat je kunt zeggen het ene half jaar doe ik dit en het andere half jaar dat?

En anders gewoon kiezen voor hetgeen waar je momenteel het meeste energie van krijgt en een grote smile op je gezicht geeft... Je kunt altijd het andere op een later moment weer oppakken! :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 20:38

Ja dat is het wel een beetje.
Ik kan wel 10 of 15 sporten verzinnen die ik interessant vind. Maar dat is gewoon niet haalbaar.

Ik hou wel van afwisseling, dus ik heb nu veel tegelijk gedaan. Maar ik kan mij natuurlijk ook een jaar op 1 ding focussen en vervolgens een jaar op wat anders.

Op dit moment heb ik in mijn huidige schema ook sporten die prioriteit hebben, en voor al mijn andere trainingen gaan.
En opzich is het prima om die prioriteit sporten zo nu en dan wat intensiever te doen, waardoor de extra sporten even moeten wachten.
Eigenlijk gebeurt dat al.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:58

Ik heb dat ook ja, dat ik heel veel leuk vind. Maarja lukt niet om dat allemaal te doen.

We hebben nu een nieuwe training; WOD (workout of the day). Dan ga je eerst 15 opwarmen op loopband, crosstrainer, airbike of fiets of iets, en dan krijg je 6 oefeningen die je 15x herhaald, achter elkaar en dan weer meteen alle 6 de oefeningen opnoeuw, en dat doe je dan 25 min achter elkaar. Je maakt dus zoveel mogelijk herhalingen van dat lijstje. Pittig, erg leuk en een volle workout in 45 min. Die ga ik vaker doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:01

germie, hele toffe foto’s!
Kosseh, bij mij heeft toen een triggerpoint behandeling bij de fysio wonderen verricht. Eerste paar keren kotsmisselijk maar daarna trok het weg. Echt een verademing.

Kalm aan Lieke!

Fijn dat het toch weer bijtrekt Marije :(:)

Kun je niet thuis kracht workouts van bijv YouTube doen LMM?

Ik heb vanavond Crossfit meegedaan. Jezus. Echt dat het nog gelukt is om deze post te typen :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 11:05

Crossfit lijkt me ook gaaf renee haha. Klinkt intensief!

Wat zijn jullie weekendplannen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:10

Renee, triggerpoints met dry needling ook wel eens gedaan? Dat is echt pijnlijk, maar werkt wel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:00

XxLMMxX schreef:
Crossfit lijkt me ook gaaf renee haha. Klinkt intensief!

Wat zijn jullie weekendplannen?

Klimmen! Afgelopen week rustiger aan gedaan ivm zere hand, dus doe wel rustig aan.
En langs pony, denk even wandelen :D .

En de jouwe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:48

Ja het was ook intensief :') Net weer even anders dan ik gewend ben te doen, ik kan nu amper normaal bewegen van de spierpijn :+ Ik kreun als ik mij op de wc laat zakken, hahaha.

Germie, ik heb triggerpoint behandeling gehad dmv kneden. Dry needling zou de volgende stap zijn geweest, maar dit werkte goed voor mij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:56

Hier alleen paardrijden en duiken. Maar dat is ook tijdrovend genoeg. :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:53

@germie: Gaaf hoor, ik doe je dat ook zeker niet na!

@Lieke: hoe is het nu?

@Marije: Hoe is het met je kuit?

Hier iets actiever geweest deze week dan de weken daarvoor, maar ben nog niet op oud niveau. Ik had deze week ook even de rust niet om te sporten. Pakketten voor beide SS’s in orde maken en ook cadeautjes voor kerst inslaan. Dus heb me er bij neergelegd. Wel deze week twee keer paardgereden :)